Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 30 nov 2022, 11:16 Zo jammer dit. Over jezelf tegen spreken gesproken. Iemand niet serieus nemen is wel degelijk een oordeel.
Hij doet na die zin nog twee toevoegingen, he. ;-)

Laat mij ook maar toevoegen aan mijn eerdere post dat ik bedoel: een mening waarbij het gaat om ongezouten te zijn (ten koste van nuance). Als na goed, kritisch nadenken uiteindelijk een mening wordt geformuleerd die ongezouten overkomt, dan is dat een andere zaak.
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kan iedereen zijn al dan niet ongezouten mening hier alleen over het NL11 en eventueel het WK plaatsen ipv allerlei andere irritante bijzaken die er in dit topic niet toe doen?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 30 nov 2022, 07:42
Je hebt bijvoorbeeld 3/4 van het elftal van je eigen club meermaals neergesabeld, zonder enige nuance.
Dat is niet waar. Ik geef altijd netjes aan waarom de betreffende speler er in mijn ogen niks van kan. En als simpele supporter mag ik gewoon ongezouten en/of emotioneel reageren op een forum zonder dat ik elke mening maar nuanceer/afzwak.

Maar vooruit, speciaal voor jou een nuance: “Verhulst is een dramatische keeper. Maar hij had laatst een goede redding en hij heeft een mooie zus.”
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Dat van die zus is niet waar.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 30 nov 2022, 17:48 Dat van die zus is niet waar.
:lol:

Zie je wel, van nuanceren komt alleen maar ellende. Het was natuurlijk een voorbeeld. Maarre, heb je dat echt opgezocht of ken je zijn familie?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Die penaltystop van Szczesny is denk ik de perfecte stop (mogelijk incl. beinvloeding). De bal was echt goed ingeschoten, maar hij pakt hem. Ik kan me geen betere heugen (al wil dat ook weer niet zo veel zeggen :-) )
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Pol van Boekel geeft als VAR in zowel de eerste en de derde speelronde een pingel aan Argentinie...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 30 nov 2022, 19:51 De bal was echt goed ingeschoten, maar hij pakt hem.
Hij was niet echt super in de hoek. Wel hard ingeschoten. En ja, prima gepakt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 30 nov 2022, 19:57 Pol van Boekel geeft als VAR in zowel de eerste en de derde speelronde een pingel aan Argentinie...
Maar deze was wel terecht, de eerste weet ik niet meer
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 30 nov 2022, 19:57 Pol van Boekel geeft als VAR in zowel de eerste en de derde speelronde een pingel aan Argentinie...
Ik snap sowieso niet dat iemand 2 keer VAR mag zijn in dezelfde poule. En hij snapt blijkbaar niet dat Argentinië niet mag winnen.

Knappe redding, absoluut. Al moet je dat wel nuanceren vind ik.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 30 nov 2022, 20:04 Knappe redding, absoluut. Al moet je dat wel nuanceren vind ik.
Ja, de nuance is, zoals Ferry al aangaf, dat de penalty echt goed genomen was, maar niet onhoudbaar (zoals we zagen) :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 30 nov 2022, 20:06 Ja, de nuance is, zoals Ferry al aangaf, dat de penalty echt goed genomen was, maar niet onhoudbaar (zoals we zagen) :lol:
Ik hoop dat salmonyappi ook akkoord gaat met die nuance. Maar waarschijnlijk moeten alle voors en tegens eerst zorgvuldig worden afgewogen. En die keeper is eigenlijk een racist omdat hij een latino niet laat scoren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 30 nov 2022, 21:45 Ik hoop dat salmonyappi ook akkoord gaat met die nuance. Maar waarschijnlijk moeten alle voors en tegens eerst zorgvuldig worden afgewogen. En die keeper is eigenlijk een racist omdat hij een latino niet laat scoren.
White privilege. ;)
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 30 nov 2022, 23:43 White privilege. ;)
Het is eigenlijk heel slim van Makkelie om die belachelijke strafschop te geven. Hoe eerder Nederland eruit ligt hoe meer kans voor hem op de finale. Argentinië moest dus winnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 30 nov 2022, 21:45 Ik hoop dat salmonyappi ook akkoord gaat met die nuance. Maar waarschijnlijk moeten alle voors en tegens eerst zorgvuldig worden afgewogen. En die keeper is eigenlijk een racist omdat hij een latino niet laat scoren.
Ha, je begint het te leren!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 30 nov 2022, 18:49 :lol:

Zie je wel, van nuanceren komt alleen maar ellende. Het was natuurlijk een voorbeeld. Maarre, heb je dat echt opgezocht of ken je zijn familie?
Ik heb geen kennis aan Zus Verhulst.

Het was zomaar een losse flodder om het forum een beetje op gang te houden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 30 nov 2022, 20:04 Ik snap sowieso niet dat iemand 2 keer VAR mag zijn in dezelfde poule.
Nee, dat vind ik ook heel bijzonder - en twee keer Argentinie.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Nou, die test met vrouwelijke grens- en scheidsrechters lijkt mij na 1 helft ook al mislukt. Wat een missers van die grensrechter aan de kant van Costa Rica zeg. Bal die een halve meter achter is niet zien en daarmee Duitsland een corner ontnemen, vlaggen voor buitenspel terwijl daar absoluut geen sprake van is... En dan gaat de scheidsrechter ook niet vrijuit.

Oh en voor de nuance voor onze sneeuwvlokjes Yappie en Cookie: ik neem toch aan dat ze voor deze primeur uitgebreid gekeken hebben naar wie het meest geschikt zou zijn aangezien de hele wereld meekijkt. En daar zijn deze officials dus uitgekomen, dus de beste die ze konden vinden. Of zal dit arbitrale trio het beste uit een andere contest van meneer Infantino gekomen zijn?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bombaman schreef: 01 dec 2022, 19:49
Oh en voor de nuance voor onze sneeuwvlokjes Yappie en Cookie: ik neem toch aan dat ze voor deze primeur uitgebreid gekeken hebben naar wie het meest geschikt zou zijn aangezien de hele wereld meekijkt. En daar zijn deze officials dus uitgekomen, dus de beste die ze konden vinden. Of zal dit arbitrale trio het beste uit een andere contest van meneer Infantino gekomen zijn?
Ik begreep dat deze dame de nummer 5 van Frankrijk is en dat verder alleen de nummer 1 (Turpin) van de partij is. De nummers 2, 3 en 4 zijn dus gepasseerd omdat ze geen tieten hebben. Deze dame trouwens ook niet. Of, iets genuanceerder, ze zijn niet zo groot.

Best een leuke avond trouwens. Na de Belgen ook de Duitsers exit en Marokko mag tegen Spanje. Nog 1 keer doorbijten en onze steden zijn weer veilig. Althans, voor de rellen, niet voor de gebruikelijke straatterreur.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 01 dec 2022, 22:05 De nummers 2, 3 en 4 zijn dus gepasseerd omdat ze geen tieten hebben. Deze dame trouwens ook niet.
Of, iets genuanceerder, ze zijn niet zo groot.
Even nuanceren inderdaad.
Wat betreft je eerste zin: je gaat er nu van uit dat we met slanke mannelijke scheidsrechters te maken hebben.
En verder is het inderdaad van groot belang enorme tieten te hebben om te kunnen fluiten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie