PSV

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 03 aug 2022, 15:20 We hadden het over de toekomst……
De komende weken liggen in de toekomst
we can come an end
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 03 aug 2022, 14:42 Maar dan ga je er van uit dat we Europees voetbal halen !? 😎😉
Die kans wordt wel groter als Nederland de 6e plaats op de ranking pakt. Dan gaan er namelijk 6 clubs Europa in in plaats van 5. Was dat afgelopen seizoen al het geval geweest dan had AZ geen play-offs hoeven te spelen. Ook is de kans dan groter voor AZ om zich voor een beter toernooi/betere startronde te plaatsen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 03 aug 2022, 16:36 De komende weken liggen in de toekomst
Bijdehandjes gegeten? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Forza AZ schreef: 03 aug 2022, 16:59 Die kans wordt wel groter als Nederland de 6e plaats op de ranking pakt. Dan gaan er namelijk 6 clubs Europa in in plaats van 5. Was dat afgelopen seizoen al het geval geweest dan had AZ geen play-offs hoeven te spelen. Ook is de kans dan groter voor AZ om zich voor een beter toernooi/betere startronde te plaatsen.
Precies! Dus laat álle Nederlandse ploegen maar zoveel mogelijk punten pakken. Als ook zij langer op meerdere fronten actief blijven, is dar ook nog eens gunstiger in de competitie (concurrenten die punten laten liggen in de Eredivisie... ik hou er van).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De KNVB heeft “in het belang van het Nederlandse voetbal” de wedstrijd van PSV tegen Volendam (tussen de twee wedstrijden tegen Rangers in) verplaatst zodat ze “optimale” voorbereiding hebben voor de terugwedstrijd.
Ik blijf dit raar vinden , ja ook dat AZ dit vorig jaar kreeg. Watjes…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 10 aug 2022, 06:17 De KNVB heeft “in het belang van het Nederlandse voetbal” de wedstrijd van PSV tegen Volendam (tussen de twee wedstrijden tegen Rangers in) verplaatst zodat ze “optimale” voorbereiding hebben voor de terugwedstrijd.
Ik blijf dit raar vinden , ja ook dat AZ dit vorig jaar kreeg. Watjes…..
Dit is mede in het voordeel van de andere clubs. Dus ik denk dat je de KNVB eerder dankbaar moet zijn.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 10 aug 2022, 06:17 De KNVB heeft “in het belang van het Nederlandse voetbal” de wedstrijd van PSV tegen Volendam (tussen de twee wedstrijden tegen Rangers in) verplaatst zodat ze “optimale” voorbereiding hebben voor de terugwedstrijd.
Ik blijf dit raar vinden , ja ook dat AZ dit vorig jaar kreeg. Watjes…..
De wedstrijd van Twente is in dat weekend ook al uitgesteld. Als AZ dat wil dan zou AZ-NEC ook uitgesteld kunnen worden als AZ van Dundee United wint.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 10 aug 2022, 07:03 De wedstrijd van Twente is in dat weekend ook al uitgesteld. Als AZ dat wil dan zou AZ-NEC ook uitgesteld kunnen worden als AZ van Dundee United wint.
Dat begrijp ik allemaal, maar ik vind het onzin. Een betere voorbereiding op een belangrijke wedstrijd is een wedstrijd. Twee wedstrijden in de week is niet te veel, zeker niet voor een club als PSV.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 10 aug 2022, 12:12 Dat begrijp ik allemaal, maar ik vind het onzin. Een betere voorbereiding op een belangrijke wedstrijd is een wedstrijd. Twee wedstrijden in de week is niet te veel, zeker niet voor een club als PSV.
In de heenwedstrijd tegen Monaco zag je wel dat PSV aan het einde last had van vermoeidheid door de wedstrijd tegen ajax 3 dagen eerder. In dit geval is dat minder het geval, want tegen Volendam en ook nog 4 dagen voor de wedstrijd tegen Rangers zal PSV minder energie moeten geven.

Maar ach, de clubs hebben dit nu eenmaal afgesproken met elkaar. Wel jammer voor de fans (van Volendam en Excelsior (tegen Twente)) die nu midweeks een uitwedstrijd hebben in plaats van in het weekend.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 10 aug 2022, 15:09 In de heenwedstrijd tegen Monaco zag je wel dat PSV aan het einde last had van vermoeidheid door de wedstrijd tegen ajax 3 dagen eerder. In dit geval is dat minder het geval, want tegen Volendam en ook nog 4 dagen voor de wedstrijd tegen Rangers zal PSV minder energie moeten geven.

Maar ach, de clubs hebben dit nu eenmaal afgesproken met elkaar. Wel jammer voor de fans (van Volendam en Excelsior (tegen Twente)) die nu midweeks een uitwedstrijd hebben in plaats van in het weekend.
Last van vermoeidheid, tja. Ik wil het werk van een profvoetballer niet bagatelliseren maar ten eerste heeft een club als PSV een enorme bank en ten tweede hebben we het over Volendam…….Goed uitlopen, masseren en ontspannen na een match, doelgerichte aangepaste training en je kan drie dagen later echt wel weer een wedstrijd spelen. Als we elke keer dat een Nederlandse club een Europese wedstrijd heeft ze een weekendje vrij gaan geven wordt het een onmogelijke competitie. Mouwen opstropen en gaan met die banaan. In het buitenland gaat men ook (meestal) gewoon door.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 10 aug 2022, 15:31 Last van vermoeidheid, tja. Ik wil het werk van een profvoetballer niet bagatelliseren maar ten eerste heeft een club als PSV een enorme bank en ten tweede hebben we het over Volendam…….Goed uitlopen, masseren en ontspannen na een match, doelgerichte aangepaste training en je kan drie dagen later echt wel weer een wedstrijd spelen. Als we elke keer dat een Nederlandse club een Europese wedstrijd heeft ze een weekendje vrij gaan geven wordt het een onmogelijke competitie. Mouwen opstropen en gaan met die banaan. In het buitenland gaat men ook (meestal) gewoon door.
Elke keer kan inderdaad niet, maar er is ruimte vrij gehouden in het schema om voor de laatste voorronde-wedstrijd en voor de laatste groepswedstrijd (wat de meest cruciale wedstrijden zijn om de groepsfase of de knock-out fase te halen) een Eredivisie wedstrijd te verschuiven.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Forza AZ schreef: 10 aug 2022, 17:10 Elke keer kan inderdaad niet, maar er is ruimte vrij gehouden in het schema om voor de laatste voorronde-wedstrijd en voor de laatste groepswedstrijd (wat de meest cruciale wedstrijden zijn om de groepsfase of de knock-out fase te halen) een Eredivisie wedstrijd te verschuiven.
Dit dus. De laatste voorrondes voor kwalificatie groepsfase zijn vrij cruciaal voor de coëfficientiepunten. Hetzelfde geldt feitelijk voor de laatste groepswedstrijden. Goed dat daar waar mogelijk wat ruimte wordt gegeven aan Nederlandse ploegen. In de andere Europese competities doen ze vaak niet anders.

...

Jammer, Rangers maakt de gelijkmaker tegen PSV.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 16 aug 2022, 19:42 Dit dus. De laatste voorrondes voor kwalificatie groepsfase zijn vrij cruciaal voor de coëfficientiepunten. Hetzelfde geldt feitelijk voor de laatste groepswedstrijden. Goed dat daar waar mogelijk wat ruimte wordt gegeven aan Nederlandse ploegen. In de andere Europese competities doen ze vaak niet anders.

...

Jammer, Rangers maakt de gelijkmaker tegen PSV.
Ik vraag me echter serieus af of zo’n vrij weekend werkelijk iets bijdraagt aan het eindresultaat. Herstel van kleine blessures ok, maar verder haal je een team uit een om de drie/vier dagen-een-wedstrijd ritme. Zou het ze in de flow laten niet beter werken?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 16 aug 2022, 20:28 Ik vraag me echter serieus af of zo’n vrij weekend werkelijk iets bijdraagt aan het eindresultaat. Herstel van kleine blessures ok, maar verder haal je een team uit een om de drie/vier dagen-een-wedstrijd ritme. Zou het ze in de flow laten niet beter werken?
AZ heeft het zelf graag zo.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 16 aug 2022, 21:15 AZ heeft het zelf graag zo.
Ik weet het…..maar dan nog vind ik er wat van.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 30 jul 2022, 20:10 Er stond wel iemand in de baan van het schot maar hij was houdbaar. Verder natuurlijk 3 klassen beter dan alles wat ze hadden.
En wat nou als Vindahl zo’n blunder als die van Benitez van gisteren gemaakt zou hebben? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 17 aug 2022, 07:28 En wat nou als Vindahl zo’n blunder als die van Benitez van gisteren gemaakt zou hebben? 🤔
Dan hadden we hem hier verrot gescholden

Maar Benitez heeft in tegenstelling tot Vindahl al zijn waarde bewezen. Ook bij Nice.

Vindahl heeft nog helemaal niks laten zien
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

PSV heeft het moeilijk!!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 24 aug 2022, 19:27 PSV heeft het moeilijk!!
Beetje dubbel gevoel bij deze wedstrijd. Winnen ze dan pakken ze 35 miljoen en worden ze wellicht concreet voor Karlsson. Maar bij verlies krijgt ajax weer de hele pot en missen we een hoop Europese puntjes.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 24 aug 2022, 20:02 Beetje dubbel gevoel bij deze wedstrijd. Winnen ze dan pakken ze 35 miljoen en worden ze wellicht concreet voor Karlsson. Maar bij verlies krijgt ajax weer de hele pot en missen we een hoop Europese puntjes.
Als ze zo spelen moeten ze maar naar de EL. Het is niet overtuigend…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie