Stadion(omgeving) ontwikkelingen

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Uitbreiden, bouwen en/of parkeren, photoshops en discussie mag voortaan hierrrr....
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

In het topic van Eenhoorn heeft Dissensus al zijn berichten m.b.t. de mogelijke stadionplannen verwijderd. Iemand enig idee wat daar de reden van is?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Bombaman schreef: 22 feb 2019, 07:37 In het topic van Eenhoorn heeft Dissensus al zijn berichten m.b.t. de mogelijke stadionplannen verwijderd. Iemand enig idee wat daar de reden van is?
AZ heeft hem eindelijk aangenomen? Ik hoor Last Scout ook weinig spelers meer aandragen in het schaduw elftal topic. :wink:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik heb de hoop dat hij dit topic weet te vinden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 22 feb 2019, 07:49 Ik hoor Last Scout ook weinig spelers meer aandragen in het schaduw elftal topic. :wink:
Pfff, dat scheelt weer een hoop berichten van het kaliber 1000 keer schieten dan is er ook wel eens wat raak.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kan t hier? Vanaf 2020/2021 geen roken meer in de stadions. Er vanuit gaande dat AZ hierin mee gaat en het niet bij de rookvrije vakken houdt.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/va ... ~a7858705/
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dan wordt dit, mits ik niet zeer onverwacht stop met roken, mijn laatste jaar met een scc.

We staan in de open lucht met 9 van de 10 keer (minimaal!) windkracht 5. Je krijgt je peuk amper aan. Betutteling 2.0.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Is Bert niet een betere forumnaam en avatar voor je? :wink:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

dirkjan schreef: 05 jun 2019, 09:07 Dan wordt dit, mits ik niet zeer onverwacht stop met roken, mijn laatste jaar met een scc.

We staan in de open lucht met 9 van de 10 keer (minimaal!) windkracht 5. Je krijgt je peuk amper aan. Betutteling 2.0.
Eens. Ik ben zelf geen roker, maar ik stoor me er ook niet aan, je zit buiten.

Er zitten een paar rijen voor ons in T iedere wedstrijd 2 gasten een pretsigaretje te roken. Heeft ook wel weer wat vind ik, die gasten hebben er (volgens mij) nog nooit wat van gehoord. Niemand die zich er druk om maakt.

Maar AZ zal inderdaad wel weer het braafste jongetje van de klas spelen en meegaan in een totaalverbod en roken pas aan de andere kant van het tunneltje weer toestaan.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 05 jun 2019, 17:09 Maar AZ zal inderdaad wel weer het braafste jongetje van de klas spelen en meegaan in een totaalverbod en roken pas aan de andere kant van het tunneltje weer toestaan.
Het is een besluit van alle clubs, dus AZ nou weer de schuld gaan geven van het braafste jongetje van de klas is ongegrond. En dat laatste is onzin. Maar je bent een beetje gefrustreerd met AZ blijkbaar?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Kilkenny schreef: 05 jun 2019, 18:36 Het is een besluit van alle clubs, dus AZ nou weer de schuld gaan geven van het braafste jongetje van de klas is ongegrond.
Iets te snel cq. niet goed gelezen. Kan gebeuren he.
Maar je bent een beetje gefrustreerd met AZ blijkbaar?
Nee hoor, dat valt wel mee. Waar baseer je dat eigenlijk op?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kilkenny schreef: 05 jun 2019, 12:48 Is Bert niet een betere forumnaam en avatar voor je? :wink:
Afbeelding
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het was meer een vraag. Omdat AZ volgens jou het rookverbod gelijk wel tot de tunnel oprekt. Het leest alsof je vaker vind dat AZ overtrokken beslissingen neemt. Dat klinkt als frustratie. Daar mis ik uiteraard wel een stukje non verbale communicatie bij. Als je het tegen me zou zeggen zou ik het misschien al anders geïnterpreteerd hebben.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 06 jun 2019, 05:31 Afbeelding
:lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hoe staat het eigenlijk met de verbouwingsplannen? Ze zouden in het voorjaar een kostenplaat in beeld hebben toch? Of zijn ze daar nog mee bezig? Ben keinieuwsgierig, jonguh!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Kan ook niet wachten op de plannen. De bezettingsgraad van W en X1 was volgens Victoria 95% afgelopen seizoen. Hoewel het erg mooi zou zijn, zie ik AZ het sfeervak voorlopig niet doortrekken naar X2 en X3 vanwege zichtlijnen en omdat paar jaar geleden iedereen al herverdeeld is. Uitbreiding richting het veld en staanplaatsen zou dan uitkomst bieden zodat het sfeervak kan blijven groeien.

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze de uitbreiding naar het veld evenals het dichten van de hoeken willen realiseren. Dat is niet zo snel opgelost en kan ook best verklaren waarom het zo lang duurt.

https://victoria-alkmaar.nl/verslag-sup ... overleg-2/
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/235877/a ... hten-dicht
Volgens deze berichten zou het maximaal vierduizend plekken opleveren. Ik betwijfel of AZ dit op de korte termijn (zeg komende 5-10 jaar) weet op te vullen als de prestaties gelijk blijven, ondanks de verbetering van de sfeer en ambiance in het stadion. Wellicht dat het een oplossing is om het in etappes te doen zoals gebeurd is in Zwolle. Dus eerst de Van der Ben-tribune uitbreiden naar het veld (omdat ik aanneem dat hier de meeste vraag is naar extra plekken) en zo alle tribunes afwerken.
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

De man achter 'fan engagement' bij AZ is in ieder geval erg gecharmeerd van 'permanente' fan zones.
Het idee: een breder en groter publiek trekken en meer wedstrijdinkomsten genereren.

Eenhoorn had het in de live Q&A van vorig jaar over extra faciliteiten voor fans. SLO Patrick Ton kwam in september in Podcast 67 met het verhaal dat er nog een café bij zou moeten komen.

30% extra bezoekers zoals bij Odense lijkt me een brug te ver, maar met 8% extra publiek ga je toch al snel richting de 16.000 toeschouwers, exclusief uitvak. Dan gaat de bezettingsgraad van 89% naar 95%. Het veld naast het stadion lijkt me een uitstekende locatie voor een fanzone.

Afbeelding

Stel dat de Benside in de toekomst een grote staantribune moet worden met meer toeschouwers dan zitplaatsen, dan zijn de mogelijkheden nu te beperkt met alleen de ingangen onder V, X2 en Z. Met extra trappenhuizen die bovenaan toegang bieden tot de tribunes, zouden in principe meer toeschouwers toegang kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hee, die uitwisseling komt me bekend voor! :D
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Er komen per 2019/2020 vier skyboxen bij:

Afbeelding

https://www.AZ.nl/nl/business/arrangeme ... y=skyboxen

Het zou me niet verbazen als dit 10 jaar geleden al het plan was: uit een artikel van Quote, 8 oktober 2009, elf dagen voor het faillissement van DSB.
Bij landskampioen AZ is het tegendeel het geval, laat de club weten. Daar staat nog maar één skybox leeg sinds het landskampioenschap, en er worden nog vier bij gebouwd. In het DSB-stadion in Alkmaar zijn skyboxen niet te koop, zoals in de Arena. ‘Wij verhuren ze alleen,’ vertelt Joost van Brunen van de commerciële afdeling van AZ. ‘We hebben bijna geen verloop. Businessrooms van 36 vierkante meter, met twaalf stoelen op het terras, kosten €56.000 per jaar, exclusief bekervoetbal en Europees voetbal. Voor de Champions Leage geldt een afnameverplichting bij de huurders, voor €145 per stoel. De businessunits met zestien stoelen kosten €64.000 tot €68.000 per jaar.’ En die ene niet-verhuurde skybox wordt met Europees voetbal ook wel verhuurd. ‘Aan televisiestations. Die kunnen we een arrangement aanbieden. Wel handig.’
Bron: https://www.quotenet.nl/quote-500/a2767 ... gen-27673/

€56.000 in 2009 komt neer op €64.000 anno 2019. €64/68.000 -> €74/78.000 nu.

Ik heb geen idee of AZ momenteel vergelijkbare bedragen kan vragen, maar de wachtlijst maakt de investering kennelijk waard.

Afbeelding
De meest logische locatie voor de skyboxen bevindt zich aan de Benside-kant.

De beste mogelijkheid voor commerciële groei in het stadion zit echter onder het dak van de Victorietribune. In 2009 liet Leon ten Wolde van Zwarts en Jansma Architecten weten dat op de lege bovenste verdieping ruimte was voor een extra rij skyboxen.
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Drone racing in 2020.
Afbeelding
Plaats reactie