Sponsoren

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
AnthonyW
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:34

MB80 schreef: 12 mei 2022, 21:11 Precies, er is dus weinig “breaking news” aan. Ik ben zelf meer benieuwd wat er met het vermeende Unibet “contract” gaat gebeuren (shirt? Stadion? Annuleren?) en welke concrete sponsors er komen (bam? ;)). Gezien Afas zondag afzwaait zouden de insiders toch al iets moeten weten?! Zou zorgwekkend zijn als AZ nog niets heeft…

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... um=organic
Jullie gingen er dus vanuit omdat Betcity FC Volendam is gaan sponsoren de deal van AZ met Betcity was afgeblazen? Die twee deals stonden los van elkaar. Als AZ wel met ze in zee ging waren ze nog steeds FC Volendam gaan sponseren en andersom. Wat betreft Unibet, ik heb iemand daar lopen. Volgens hem krijgen ze een licentie voor start nieuwe seizoen. Dan komt de deal tussen AZ en Unibet naar buiten. In welke vorm kan nog veranderen. In eerste instantie was het als bettingpartner (niet op het shirt, beetje in dezelfde vorm als bitcoinmeester). Echter zijn ze ook het gesprek aangegaan dit te vergroten naar bijvoorbeeld op de mouw. Hier weet ik het fijne nog niet van en mocht en kon hij nog niet delen.
Instagram: AZAlerts
Twitter: AZAlerts
Website: www.azalerts.nl
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AnthonyW schreef: 12 mei 2022, 21:27 Als AZ wel met ze in zee ging waren ze nog steeds FC Volendam gaan sponseren en andersom.
Dat lijkt me marketingtechnisch erg opvallend en onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Is ook onzin. Eén keer in de Eredivisie op het shirt is genoeg. Bovendien denk ik dat Betcity AZ niet kan betalen. Onder alle gokbedrijven is het een kleine speler, niet internationaal en ze verbinden zich aan alle kneuzen en proleten in de voetbalwereld. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Hebben geen binding met club of omgeving. Met een redelijke kans dat reclames van gokbedrijven op termijn weer zullen worden beperkt is dit dus geen stabiele lange termijn partner.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AnthonyW schreef: 12 mei 2022, 21:27 Jullie gingen er dus vanuit omdat Betcity FC Volendam is gaan sponsoren de deal van AZ met Betcity was afgeblazen? Die twee deals stonden los van elkaar. Als AZ wel met ze in zee ging waren ze nog steeds FC Volendam gaan sponseren en andersom. Wat betreft Unibet, ik heb iemand daar lopen. Volgens hem krijgen ze een licentie voor start nieuwe seizoen. Dan komt de deal tussen AZ en Unibet naar buiten. In welke vorm kan nog veranderen. In eerste instantie was het als bettingpartner (niet op het shirt, beetje in dezelfde vorm als bitcoinmeester). Echter zijn ze ook het gesprek aangegaan dit te vergroten naar bijvoorbeeld op de mouw. Hier weet ik het fijne nog niet van en mocht en kon hij nog niet delen.
Ik meende ook meegekregen te hebben dat het om de mouw ging.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Ferry schreef: 29 mei 2022, 07:43 Over AZ en Wastora: https://www.sportnext.nl/sponsoring/spo ... estormden/
Tof, bedankt voor de link!

Doet me denken aan die aflevering van Andere Tijden over AZ en Wastora:

https://anderetijden.nl/aflevering/436 ... en-topclub
DSBBANK
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 okt 2018, 12:46

Unibet heeft sinds gister haar vergunning van de Kansspelautoriteit gekregen. Op de website geven zij aan ‘binnen een paar dagen’ terug online te zijn. Zal rond dat moment ook de langverwachte deal tussen AZ & Unibet bekend gemaakt worden? In welke vorm dan ook.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

ALKMAAR CITY OF DREAMS
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kansino is zo'n professioneel bedrijf dat ze hun als Batavia gestarte promotiecampagne na een maand volledig over boord hebben gegooid om als Kansino verder te gaan. Kansloos. En de vertegenwoordiger van die brievenbusfirma schijnt Winberg te heten. Ik neem aan dat dat zijn artiestennaam is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Ik ben blij met Kansino!
Als ze maar genoeg betalen
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

schoorl schreef: 13 jun 2022, 20:23 Ik ben blij met Kansino!
Als ze maar genoeg betalen
De hoeveelheid geld maakt het bij jou wel of geen goede sponsor?
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 14 jun 2022, 07:45 De hoeveelheid geld maakt het bij jou wel of geen goede sponsor?
Is inderdaad wel een essentieel ondereel van sponsoring.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 14 jun 2022, 07:49 Is inderdaad wel een essentieel ondereel van sponsoring.
Niet als je daadwerkelijke fundamentele morele bezwaren hebt.

Me dunkt.

Dan zou elke euro er eentje teveel moeten zijn.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Antti Opdam schreef: 14 jun 2022, 08:06 Niet als je daadwerkelijke fundamentele morele bezwaren hebt.

Me dunkt.

Dan zou elke euro er eentje teveel moeten zijn.
DSB/frisia was voor niemand een probleem...
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

schoorl schreef: 14 jun 2022, 08:55 DSB/frisia was voor niemand een probleem...
Hoe weet je dat?

Ik heb - bijvoorbeeld - hier toch behoorlijk wat forummers gelezen die dat (ook) niet vonden kunnen.

Maar goed. Ik vervolg de discussie in het Algemeen Beleid topic.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 14 jun 2022, 08:06 Niet als je daadwerkelijke fundamentele morele bezwaren hebt.

Me dunkt.

Dan zou elke euro er eentje teveel moeten zijn.
Blijkbaar hebben ze bij AZ die morele bezwaren niet.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

AZ fanatic 4-life schreef: 14 jun 2022, 09:51 Blijkbaar hebben ze bij AZ die morele bezwaren niet.
Ook geen bier meer schenken in het stadion want je kan verslaafd raken aan alcohol
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ fanatic 4-life schreef: 14 jun 2022, 09:51 Blijkbaar hebben ze bij AZ die morele bezwaren niet.
Je zou kunnen stellen dat ze met het extra onder de aandacht brengen van de ‘Alkmaar Zaanstreek Foundation’ en extra financiële bijdrages dat AZ die morele bezwaren ook voelt en zo probeert die bezwaren te tackelen / verminderen.

Maar blijf het jammer vinden dat AZ er niet is geslaagd een sponsor te vinden die minder omstreden is
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

AZ-073 schreef: 14 jun 2022, 10:21 Je zou kunnen stellen dat ze met het extra onder de aandacht brengen van de ‘Alkmaar Zaanstreek Foundation’ en extra financiële bijdrages dat AZ die morele bezwaren ook voelt en zo probeert die bezwaren te tackelen / verminderen.

Maar blijf het jammer vinden dat AZ er niet is geslaagd een sponsor te vinden die minder omstreden is
Wat is er omstreden aan Kansino dan?
Gokken is het zelfde als alcohol drinken
Je hoeft het niet te doen
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Plaats reactie