De topic over oud AZ trainers

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Ik zag deze op de VI en de RK topic is volgens mij al weg.
Ik wist niet waar te plaatsen dus heb deze maar geopend.

'Ronald Koeman is ongeschikt voor het trainersvak'
14/12/2009 09:00

Heel lang geleden werkte ik op de stadsredactie van het Dagblad van het Noorden in Groningen. Dat was nooit ongezellig, want tegenover mij zat zo’n klassieke stadsjournalist met een indrukwekkend netwerk in het verspreidingsgebied en iedereen in Groningen kende Ger van Gelder. Elke morgen, na de redactievergadering en voordat we ons in het stadsgewoel stortten, praatten we onder het genot van zo’n slechte beker koffie even bij, want collega Van Gelder was jeugdtrainer bij GRC.

Op een ochtend straalde hij van oor tot oor. Het ging niet om een mooie primeur van de plaatselijke politicus Max van den Berg of commissaris van politie Erik Nordholt, maar Erwin en Ronald Koeman hadden overschrijving aangevraagd van Helpman naar GRC. Volgens de enthousiaste Van Gelder schuilden er in deze jeugdspelers twee potentiële internationals.

Vanaf dat moment werd ik dagelijks op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen rond Erwin en Ronald. Meestal mengde Jacques d’Ancona van de kunstredactie, destijds een gerespecteerd scheidsrechter, zich ook nog even in de discussie. Achteraf moet ik toegeven dat Van Gelder het goed had gezien.

Sindsdien volg ik de gebroeders Koeman met veel interesse en kwamen we elkaar voortdurend tegen. Ik zag ze doorbreken bij FC Groningen, de stap naar een topclub maken, internationaal aan de weg timmeren en in 1988 met Oranje de Europese titel winnen. Erwin heeft de wereld van klatergoud, adoratie, meepraters, slijmballen, profiteurs en veel geld beter doorstaan dan Ronald.

Erwin is altijd zichzelf gebleven, Ronald verklaarde zichzelf heilig en dacht op basis van zijn grote naam de hele voetbalwereld om zijn vinger te winden. Hij weet intussen dat het zo niet werkt, al begrijpt hij daar niets van. Toen hij vorige week zaterdag ontslag kreeg bij AZ, viel hij bijna van verbazing van zijn stoel en sindsdien zit hij verbijsterd en hoofdschuddend thuis.

Zo ga je toch niet met mensen om, zo ga je toch niet om met de onaantastbare winnaar en toptrainer Ronald Koeman, die het geen enkel probleem vond Louis van Gaal na het behalen van de landstitel op te volgen?

Voordat de nationale volleybalcoach Toon Gerbrands directeur algemene zaken bij AZ werd, raadpleegde hij allerlei mensen in de voetballerij. Hij is ook een ochtend bij míj op bezoek geweest. Met Gerbrands voer je altijd boeiende gesprekken. Hij is een erudiete man, geen voetbalkenner, maar hij heeft zich wel verdiept in teamprocessen, people-management en communicatie.

Zelden ben ik in de voetbalwereld zo’n fatsoenlijke, integere, positieve, objectieve, enthousiaste en leergierige man tegengekomen. Gerbrands predikte normaal gedrag, in zijn visie was er in een groep geen ruimte voor vedetteneigingen of afwijkend gedrag. Dat gold zowel voor het veteranenteam bij zijn volleybalclub in Sneek als bij de overdadig betaalde profs van AZ. Gerbrands gaat met respect met de medemens om en beheerst de kunst van het luisteren.

Hij is geïnteresseerd in mensen, meningen en nieuwe ideeën. Sinds zijn eerste bezoek komt hij regelmatig een kop koffie drinken, om off the record wat bij te praten. Tijdens ons eerste gesprek adviseerde ik hem als volleybalman zo veel mogelijk uit de publiciteit te blijven, omdat een vertegenwoordiger uit een andere sport al snel als pedante wijsneus wordt afgeschilderd in de machowereld van het topvoetbal.

Gerbrands knoopte dat goed in zijn oren, al moet hij sinds het vertrek van voorzitter/eigenaar Dirk Scheringa steeds vaker in beeld verschijnen, wat hij overigens beschaafd doet. Als een door Gerbrands gerunde organisatie de trainer ontslaat, liggen daaraan relevante motieven ten grondslag.

En is er geen enkel zicht op betere tijden, want Gerbrands haat het mensen, zeker een collega-coach, publiekelijk te beschadigen. Maar hij loopt ook niet weg voor impopulaire maatregelen als die noodzakelijk en in het belang van de club zijn.


Ronald Koeman is een saillant voorbeeld van een ex-topvoetballer die geen twijfels kent, een megalomaan zelfbeeld heeft en volledig parasiteert op zijn indrukwekkende verleden als speler. Dergelijke voormalige vedetten krijgen veel eerder een kans als trainer, hebben vervolgens meer krediet dan een collega en verschuilen zich vaak achter hun spelers, die hun jeugdidool koesteren en op de been houden.

Koeman heeft in zijn zoveelste vlaag van zelfoverschatting de fout van zijn leven gemaakt door Van Gaal op te volgen. Dat was niet moedig, dat was dom, roekeloos en vooral zinloos. Na Van Gaal moet je als trainer even een beurt overslaan. Het was de zoveelste blunder die Koeman maakte tijdens zijn op luchtkastelen gebouwde carrièreplanning.

Als voetballer van Barcelona was hij mateloos populair in Camp Nou. Koeman werkte daar onder Johan Cruijff en met Van Gaal. Hij woonde er prettig en had zichzelf wijsgemaakt dat hij hoofdtrainer van die club zou worden. Ik hoop dat hij gedurende de feestdagen aan zelfanalyse doet en tot de realistische conclusie komt dat hij Barcelona uit zijn hoofd kan zetten.

Hij hoort nu bij Ruud Gullit en Marco van Basten, twee andere ex-topspelers en generatiegenoten, die hopeloos faalden als coach en intussen niet meer serieus worden genomen en niet meer op een serieuze topclub hoeven te rekenen.

Koeman bevestigt nog eens dat niet iedere topvoetballer ook een toptrainer is. Evenals zijn oude Oranje-vrienden John van ’t Schip, Jan Wouters en Gerald Vanenburg zal hij voortaan genoegen moeten nemen met een obscure functie die zijn ego niet ten goede komt. Maar het is geen schande, het is de vaststelling van feiten.

Zelfs iconen als Billy Wright, Alfredo Di Stéfano, Sir Bobby Charlton, Ferenc Puskás en Stanley Matthews faalden hopeloos als coach. De doorsnee voetballers met ervaring in doceren, leidinggeven, interesse in mensen en de discipline om de ontwikkelingen in hun vak op de voet te volgen zijn succesvol. Het zal geen toeval zijn dat Guus Hiddink, Dick Advocaat, Louis van Gaal, Co Adriaanse, Ron Jans, Bert van Marwijk, Martin Jol, Fred Rutten en Mario Been wél slagen.

Koeman heeft zijn kans gehad en niet gepakt. Bij Vitesse was hij nog een rookie, bij ajax werkte hij technisch directeur Van Gaal weg en beleefden de spelers geen enkel plezier meer aan voetbal. Goede prestaties zijn dan uitgesloten. Benfica was geen succes, PSV liet hij ietwat egoïstisch in de steek om via Valencia zijn obsessie Barcelona te bereiken, maar hij werd in Spanje al snel ontslagen, vanwege tegenvallende resultaten en een slechte relatie met de spelers.

Desondanks haalde AZ hem binnen, nadat Adriaanse en Advocaat hadden bedankt voor de eer Van Gaal op te volgen. Neigend naar corpulentie, met een gevaarlijke dosis zelfoverschatting in zijn bagage, begon Koeman zijn visie op de landkampioen te projecteren. Maar al snel doorzagen de spelers en de beleidsbepalers dat er van een visie geen sprake was.

Er kwam af en toe een trotse ex-voetballer aanwaaien die slap trainde, geen duidelijke gedragsregels hanteerde en absoluut geen raad wist met onverwachte tegenvallers. Na een periode Van Gaal is een visieloze bezigheidstherapeut natuurlijk schrijnend en een bron van onvrede, achterklap en angst voor de toekomst.

Koeman heeft bij al zijn clubs met topmateriaal mogen werken, maar nergens het optimale rendement uit zijn selectie gehaald. Dan is er slechts één conclusie mogelijk: hij is ongeschikt voor het trainersvak.

Johan Derksen
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Koeman: 'Er kwam niet één tel kritiek richting mij'
16/01/2010 10:50

Ronald Koeman houdt een slecht gevoel over aan zijn vertrek bij AZ. Het gedwongen afscheid roept steeds meer vraagtekens op bij de ontslagen trainer.

AZ had volgens Koeman te weinig geduld. 'Als een club bewust kiest voor een ander type, moet je hem wel de tijd geven', zei de oud-international in De Telegraaf. Koeman was verrast door de boodschap van zijn ontslag, ook gezien de ogenschijnlijke tevredenheid van directeuren Toon Gerbrands en Marcel Brands over de werkwijze.

'Daarom kwam het ontslag ook als donderslag bij heldere hemel. Er is niet één tel kritiek richting mij gekomen. Misschien stonden ze niet honderd procent achter mijn komst. Of misschien vond Dirk Scheringa alleen wel dat ik moest komen en heeft hij mijn komst erdoor gedrukt. Maar het zijn allemaal vraagtekens, het blijft kijken in het luchtledige.'

Tot zijn verrassing kreeg Koeman geen reactie van de gewezen voorzitter Scheringa en lieten ook niet alle spelers van zich horen. 'Blijkbaar was het gevoel dat ík bij mijn spelers had niet wederzijds. Uiteindelijk heeft ongeveer de helft van de selectie gereageerd. Met Joey Didulica voorop. Dit hele verhaal is in een breed verband de weerspiegeling van de huidige maatschappij. Het type Cocu uit mijn tijd bij PSV zie je niet meer. Het ontbrak deze groep intern aan zelfkritiek, ze durfden elkaar niet de waarheid te zeggen en hadden een lage acceptatie.'

De komst van Dick Advocaat deed de wenkbrauwen van Koeman nog een keer fronsen. 'Het heeft me allemaal zeer verbaasd. En aan de gang van zaken rondom de aanstelling van Dick Advocaat heb ik een vreemde smaak overgehouden. Maar spijt heb ik nergens van, want ik heb niet anders gewerkt dan ergens anders. Het zou pas een probleem zijn als je jezelf niet kon zijn.'

www.vi.nl
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
kAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 16 mar 2005, 15:07
Locatie: Bergen

Een klassiekertje. Een trainer die van niks wist, net het gevoel had dat er binnen de selectie iets groeiende was, maar de tijd niet kreeg van de directie.

En ook nog een mooi cliché er bij: "Het type Cocu zie je niet meer".
AwesomeZauce Alkmaar
dAZa
Seizoenkaarthouder
Berichten: 259
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:47
Locatie: Amsterdam

'81 schreef:Koeman: 'Er kwam niet één tel kritiek richting mij'
16/01/2010 10:50

Ronald Koeman houdt een slecht gevoel over aan zijn vertrek bij AZ. Het gedwongen afscheid roept steeds meer vraagtekens op bij de ontslagen trainer.

AZ had volgens Koeman te weinig geduld. 'Als een club bewust kiest voor een ander type, moet je hem wel de tijd geven', zei de oud-international in De Telegraaf. Koeman was verrast door de boodschap van zijn ontslag, ook gezien de ogenschijnlijke tevredenheid van directeuren Toon Gerbrands en Marcel Brands over de werkwijze.

'Daarom kwam het ontslag ook als donderslag bij heldere hemel. Er is niet één tel kritiek richting mij gekomen. Misschien stonden ze niet honderd procent achter mijn komst. Of misschien vond Dirk Scheringa alleen wel dat ik moest komen en heeft hij mijn komst erdoor gedrukt. Maar het zijn allemaal vraagtekens, het blijft kijken in het luchtledige.'

Tot zijn verrassing kreeg Koeman geen reactie van de gewezen voorzitter Scheringa en lieten ook niet alle spelers van zich horen. 'Blijkbaar was het gevoel dat ík bij mijn spelers had niet wederzijds. Uiteindelijk heeft ongeveer de helft van de selectie gereageerd. Met Joey Didulica voorop. Dit hele verhaal is in een breed verband de weerspiegeling van de huidige maatschappij. Het type Cocu uit mijn tijd bij PSV zie je niet meer. Het ontbrak deze groep intern aan zelfkritiek, ze durfden elkaar niet de waarheid te zeggen en hadden een lage acceptatie.'

De komst van Dick Advocaat deed de wenkbrauwen van Koeman nog een keer fronsen. 'Het heeft me allemaal zeer verbaasd. En aan de gang van zaken rondom de aanstelling van Dick Advocaat heb ik een vreemde smaak overgehouden. Maar spijt heb ik nergens van, want ik heb niet anders gewerkt dan ergens anders. Het zou pas een probleem zijn als je jezelf niet kon zijn.'

www.vi.nl
Gevalletje straatje schoonvegen.. :-& :-s
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Ronald Koeman in de telefoonpannel voor 555.

Hij heeft toch tijd zat. :mrgreen:
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
brett
Seizoenkaarthouder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 dec 2004, 20:07
Locatie: Rekerbuurt

Johan schreef:

Hij heeft toch tijd zat. :mrgreen:
Geld ook
=P~
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

Johan schreef:Ronald Koeman in de telefoonpannel voor 555.
Afbeelding

Meteen iets voor de foto en zijn verhaal?
Berry
Fanatic
Berichten: 578
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:01

Van Gaal was dronken van geluk na de goal van Robben. :D

http://www.sportweek.nl/voetbal/126078/ ... unt_Robben
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ronald Koeman aan de slag bij Eredivisie Live

Ronald Koeman heeft nieuw werk gevonden. De werkloze trainer gaat als analyticus aan de slag bij Eredivisie Live. Hij maakt volgende week zijn debuut, als de topper in de Eredivisie tussen ajax en FC Twente op het programma staat.

Koeman werd in december ontslagen als trainer van AZ. Bij Eredivisie Live werken ook van Halst, Jaap Stam, Ruud Gullit, Guus Hiddink en Erwin Koeman. Aad de Mos verzorgde ook analyses voor de zender, maar hij vertrok vrijdag naar Griekenland. Hij tekende daar een contract als trainer van middenmoter AO Kavala.

bron: www.fcupdate.nl
datum: 29-1-2010
Ronald Koeman als analyticus. Dat worden zeer voorspelbare analyses zonder enige inhoud of betekenis. En elk moment dat AZ ter sprake komt zal hij aan zichzelf denken. Er is immers nog een vlekje in zijn 'carriere' weg te werken. En AZ heeft de schuld. Onbegrijpelijk van AZ. njah. Staat niet goed op zijn CV. Stom AZ. Hij heeft AZ nog wel de supercup bezorgd. Ja, noem dat maar niks.

ZUCHT.
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Martens: 'Met Koeman hadden we onze doelstelling ook wel gehaald'
Vrijdag, 12 maart 2010 om 09:23 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Onder Dick Advocaat heeft Maarten Martens zijn oude vorm teruggevonden, maar de vleugelspeler van AZ zet nog altijd vraagtekens bij de trainerswissel. De Belg baalt van de onzekerheid en vraagt zich af of AZ onder Ronald Koeman niet gewoon dezelfde prestaties had neergezet. “Met Koeman hadden we de doelstelling waarschijnlijk ook wel gehaald”, zegt Martens in AD/Sportwereld.

De internationale vindt het ontslag van Koeman nog altijd onnodig. “In de weken voor zijn ontslag hadden we veel punten gepakt en iedereen geloofde dat het goed zou komen”, zei Martens. “Voor de clubleiding was dat niet genoeg, die wilde ook beter voetbal. Het is wel zo dat deze spelers een trainer nodig hebben die er elke minuut van de dag fel bovenop zit. Dat was zo met Louis van Gaal en dat zie je ook weer met Advocaat.”

Hoewel het op sportief gebied weer goed gaat bij AZ, leeft Martens in onzekerheid. “We weten niet waar we aan toe zijn”, baalt hij. “We weten niet wie de eigenaar van de club wordt, welke spelers er blijven en wie de trainer wordt. Ik hoef niet weg bij AZ, maar ik ben wel ambitieus. Als blijkt dat AZ de spelers geen perspectief meer kan tonen, zal ik openstaan voor iets anders.”
voetbalzone.nl


Wederom een speler die dus bevestigd wat ik al die tijd al zei. Koeman is niet eens zo'n slechte trainer, hij was alleen de verkeerde man op de verkeerde plek. Kan je dat Koeman aanrekenen? Nee. Kan je dat het bestuur aanrekenen? Ja. Die hadden namelijk moeten weten wat voor type Ronald Koeman is, en wat voor type trainer deze groep nodig heeft.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

AZ 4 Life schreef:Wederom een speler die dus bevestigd wat ik al die tijd al zei.
Dit is een opmerking uit de categorie '40.000 mensen zingen dat Luinge een hoerenjong is, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten'.
...-
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:[..]


Dit is een opmerking uit de categorie '40.000 mensen zingen dat Luinge een hoerenjong is, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten'.
Wat is dat nu weer voor vergelijking? Dat toezingen van een scheidsrechter gebeurd uit frustratie, dit gaat echter om de mening over een trainer. Er is niemand in de groep (er is althans niemand naar buiten getreden) die zegt dat Koeman een slechte trainer is. Het enige geluid wat je hoort is dat deze groep een ander type nodig heeft. Dit zei ik al meteen bij zijn ontslag en dat wordt nu een aantal keren bevestigd vanuit de spelersgroep. Nu neem ik de spelersgroep wat dat betreft even iets serieuzer dan de gemiddelde forummer in deze omdat de spelers dagelijks met hem hebben gewerkt.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef:

Wederom een speler die dus bevestigd wat ik al die tijd al zei. Koeman is niet eens zo'n slechte trainer, hij was alleen de verkeerde man op de verkeerde plek. Kan je dat Koeman aanrekenen? Nee. Kan je dat het bestuur aanrekenen? Ja. Die hadden namelijk moeten weten wat voor type Ronald Koeman is, en wat voor type trainer deze groep nodig heeft.
Martens is nota bene onder Advocaat opgebloeid en bij Koeman zonder overtuiging en wilskracht. Dan is Koeman op dat moment voor Martens en AZ de verkeerde en dus slechte trainer? En of hij dan bij KWIEK een goede trainer is, doet voor ons toch niet ter zake ? Als je een speler niet kan motiveren, ben je in mijn ogen geen goede trainer.
Laatst gewijzigd door Johannes op 12 mar 2010, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gemaakt, gebruik de voorbeeld functie of quote niet.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef:[..]

Martens is nota bene onder Advocaat opgebloeid en bij Koeman zonder overtuiging en wilskracht. Dan is Koeman op dat moment voor Martens en AZ de verkeerde en dus slechte trainer? En of hij dan bij KWIEK een goede trainer is, doet voor ons toch niet ter zake ? Als je een speler niet kan motiveren, ben je in mijn ogen geen goede trainer.
Wie zegt dat Martens motivatie problemen had? Dat is weer iets wat jij zelf invuld, er zijn namelijk meerdere redenen te verzinnen waardoor iemand niet functioneerd.

Maar Rijkaard is dus ook een slechte trainer volgens jou? Die heeft namelijk bij Sparta ook niks gepresteerd, of Co die is weggetrapt bij ajax, of Van Gaal die er bij Oranje niks van bakte, of nog mooier, Hiddink die er niks van leek te kunnen bij Betis?

Waarom denk je dat clubs uberhaupt een profielschets maken? Dat is om te kijken welk type trainer er het beste bij de club en bij de groep past. Dat gebeurd ook in het bedrijfsleven. Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat iemand een waardeloze trainer is omdat Martens niet rendeert. Bovendien geeft diezelde Martens bovendien aan dat ze onder Koeman ook 5de waren geworden.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Als je als zgn toptrainer niet in staat bent om een speler met de juiste instelling het veld te laten ingaan en diezelfde speler vertoont onder een andere trainer wel de juiste mentaliteit,dan ben je in mijn ogen een waardeloze trainer (op dat moment voor de club)En verder kap ik er mee, want ik begin al weer last van mijn bloeddruk te krijgen.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]
Nu neem ik de spelersgroep wat dat betreft even iets serieuzer dan de gemiddelde forummer in deze omdat de spelers dagelijks met hem hebben gewerkt.
Een forummer kan tenminste echt zeggen wat hij denkt. Een speler zal zich vrijwel nooit kritisch uitlaten vanwege het feit dat zijn pad ooit dat van die ex-trainer weer kan kruisen. Er zijn weinig werelden zo hypocriet als de voetballerij.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Off topic:
AZ 4 Life schreef:d'tjes en t'tjes
Het lijkt wel steeds erger te worden. Doe je het er om?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:[..]


Een forummer kan tenminste echt zeggen wat hij denkt. Een speler zal zich vrijwel nooit kritisch uitlaten vanwege het feit dat zijn pad ooit dat van die ex-trainer weer kan kruisen. Er zijn weinig werelden zo hypocriet als de voetballerij.
Mee eens, maar dat geldt meestal alleen als de trainer er nog zit. Spelers zijn heel snel met natrappen als een trainer weg is, en dat is iets wat je nu juist niet ziet.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef:dan ben je in mijn ogen een waardeloze trainer (op dat moment voor de club)
Moeilijk om me gewoon gelijk te geven he? Ik zei namelijk ook dat Koeman de verkeerde man op de verkeerde plek was. Ik heb ook al eerder aangegeven dat hij niet past bij deze spelersgroep.
Plaats reactie