De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Perry schreef: 18 aug 2022, 13:32 Aboukhlal heeft afgelopen weekend meer assists gegeven dan in z'n gehele AZ1 carrière bij elkaar opgeteld. Hopelijk -voor hem- zit ie daar beter op z'n plek.
Feitelijk onjuist.
Bijlagen
aboukhlul.png
aboukhlul.png (29.81 KiB) 1229 keer bekeken
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

De eerste was inderdaad een voorzet die werkt verwerkt tot eigen doelpunt, dus officieel geen assist.
Gebruikersavatar
Slappy
Steward
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2022, 22:25
Locatie: USA

Jozy is doing good so far with Puebla in Mexico, got his first goal for them this past weekend. Hopefully he can get back to his best. :D
American Fan! :-D
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Slappy schreef: 19 aug 2022, 23:15 Jozy is doing good so far with Puebla in Mexico, got his first goal for them this past weekend. Hopefully he can get back to his best. :D
He's getting on a bit in years, but I've always hoped he'd come back to AZ.
Good to see him doing well though!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Owen mag banken nu die Bassey weer fit is. Doet z'n kansen op een wk-selectie geen goed, als hij geen basisplaats heeft
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 21 aug 2022, 10:15 Owen mag banken nu die Bassey weer fit is. Doet z'n kansen op een wk-selectie geen goed, als hij geen basisplaats heeft
Tja, geen medelijden van mijn kant; hij maakt die keuze zelf, wilde heel graag, maar ik voorzie geen glanzende ajax-periode voor hem.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Dat krijg je er van als je zo nodig naar ajax wil. Eigen schuld, dikke bult.

Afbeelding
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

pAZcal schreef: 21 aug 2022, 12:01 Dat krijg je er van als je zo nodig naar ajax wil. Eigen schuld, dikke bult.

Afbeelding
:lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 21 aug 2022, 12:01 Dat krijg je er van als je zo nodig naar ajax wil. Eigen schuld, dikke bult.

Afbeelding
Hij zal ongetwijfeld met teksten komen als “maar ik moet nog heel erg wennen aan het ajax-spel” of “het is een goede stap in mijn carrière maar ik moet nog veel leren” en “ik weet dat je bij zoveel concurrentie op de bank terecht kan komen maar ik knok me terug!”.

Het is enkel goed geweest voor zijn portemonnee; van “banken” is geen enkele speler beter geworden.
Ik wens hem overigens het allerbeste toe hoor, dat zeker, maar dat is niet ajax.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Plottwist: hij zit op de bank voor Blind. Bassie staat in het centrum.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Er wordt af en toe wel gemeld dat de spelers van AZ het internationaal na een transfer zo moeilijk hebben. Mooi om dan deze analyse van Perez te zien:

Perez stelde dat spelers van het succesvolle ajax van 2018/19 niet volledig zijn geslaagd in het buitenland. Na dat seizoen vertrokken onder meer Frenkie de Jong (Barcelona) en Matthijs de Ligt (Juventus); een jaar later gingen ook Hakim Ziyech (Chelsea), Donny van de Beek (Manchester United) en Sergiño Dest (Barcelona) weg. 'We hebben een geweldig ajax gezien in de Champions League. Noem een van die spelers die een drijvende kracht is geworden bij een club in het buitenland.'

Hetzelfde kan in zekere zin ook gezegd worden over spelers als Depay, Strootman, Karsdorp, etc. Het draait dus niet zozeer om de stap van AZ naar het buitenland, maar juist de stap vanuit de Eredivisie.

Kan die berichtgeving ook weer genuanceerd worden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kan het ook niet zijn dat AZ overachievers opleidt en scout? En dat deze het moeilijker hebben aan te haken op een hoger niveau dan meer getalenteerden?
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik zit op Ziggo te kijken naar Union - Anderlecht. Anderlecht met onze oude vriend Hoedt.

Wat een magere pot speelt hij. Loopt rond als de grote vedette. Als zijn haar maar goed zit. Maar is te traag, niet beweeglijk en zijn directe tegenstander loopt er lachend voorbij.

Inmiddels gewisseld. Met veel misbaar. Eerder ook betrokken bij een opstootje.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Bizot heeft ook betere dagen gehad, 0-7 tegen Montpellier. Koopmeiners matchwinner bij Atalanta. En Aboukhlal opende de score voor Toulouse, verloren wel met 3-1
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Het is alweer enigszins oud nieuws, maar ik had het bericht gemist. Het zoveelste te vroeg vertrokken talent Immanuel Pherai verruilt Dortmund voor Eintracht Braunschweig. Die zijn afgelopen seizoen gepromoveerd naar de 2. Bundesliga.

Toch mooi een kleine minuut gevoetbald in de Bundesliga afgelopen jaar.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Koopmeiners scoort alle 3 de doelpunten in de 3-1 winst tegen Torino (waarvan 2 penalties, maar dan nog)... =D>
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Bombaman schreef: 01 sep 2022, 21:29 Koopmeiners scoort alle 3 de doelpunten in de 3-1 winst tegen Torino (waarvan 2 penalties, maar dan nog)... =D>
Atalanta bovenaan met 10 uit 4. Teun al 4 doelpunten op zijn naam.
Zouden we nog een doorverkooppercentage krijgen als hij straks de stap maakt naar een echt grote club in Italië ?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Samenvatting Atalanta - Torino

Link: http://www.youtube.com/watch?v=UCo7XaEaLNs

Ik hoop trouwens dat Teun daar lang blijft spelen en daarna bji ons terugkomt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 01 sep 2022, 21:29 Koopmeiners scoort alle 3 de doelpunten in de 3-1 winst tegen Torino (waarvan 2 penalties, maar dan nog)... =D>
Heel goed genomen penalties! 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wijndal heeft geen plek in de voorselectie van Van Gaal.

Dat krijg je er van hé.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie