AZ-FC Kairat Almaty (do 2 aug, 20.45u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 06 aug 2018, 07:36Svensson en Rotariu moeten nog op elkaar ingespeeld raken. Dat is niet zo gek, want dit was hun eerste wedstrijd samen. Huiberts bedankt. Svensson liep daarbij veel te veel in de as. Ik begrijp dat deze looplijn de verrassende variant is van de opkomende back, maar als je het teveel doet en de ruimtes al klein zijn lijkt me dit niet handig. Is er iemand op rechts aan de zijlijn geweest? Nee. Je ziet overigens wel dat Rotariu kan voetballen dus daar maak ik me niet teveel zorgen om.

[...]

Over Ron, Fred en Pantelis hoeven we het niet meer te hebben. Einde oefening. Waarbij ik Pantelis overigens nog een jaar of twee zou verhuren. Jonge verdedigers maken immers altijd fouten.
Wat creëer je dan in zo’n wedstrijd vanuit de zijlijn? Volgens mij helemaal niets. Hier en daar een kansloze hoge voorzet. Dan kan je beter vanuit de as opbouwen en de zijkant eventueel zoeken als je centraal bij het strafschopgebied in de buurt komt en de zijkant vrij wordt gelaten.

Jonge verdedigers maken fouten. Inderdaad. Maar ook daar is een ondergrens in te onderkennen waarna het woord hopeloos van toepassing is. Als dat bij Hatzidiakos niet het geval is, dan is dat bij niemand het geval.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 06 aug 2018, 07:46 Wat creëer je dan in zo’n wedstrijd vanuit de zijlijn? Volgens mij helemaal niets. Hier en daar een kansloze hoge voorzet. Dan kan je beter vanuit de as opbouwen en de zijkant eventueel zoeken als je centraal bij het strafschopgebied in de buurt komt en de zijkant vrij wordt gelaten..
Ja, precies dit dus. Maar om dynamiek te krijgen op een vleugel heb je wel enigszins breedte nodig. Of van de buitenspeler of van de back. Variaties daartussen vind ik prima, maar nu liep bijna iedereen de trechter in. Ik hoef ook geen hoge voorzetten vanaf de achterlijn of zijlijn, maar een beetje verrassing zou wel aardig zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 04 aug 2018, 16:57 De Mart heeft deze wedstrijd ook vereerd met zijn aandacht en een stukje:

https://www.nporadio1.nl/opinie-comment ... -in-de-war
Hij heeft er best kijk op.

Of zou een ghostwriter aan de gang zijn gegaan?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 06 aug 2018, 07:59 Hij heeft er best kijk op.

Of zou een ghostwriter aan de gang zijn gegaan?
Smeets heeft helemaal gelijk. AZ is op zijn Gijpiaans 'een beetje teveel in zichzelf gaan geloven'.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik verlies interesse in een mening als diegene meerdere malen vermeld dat hij objectief, neutraal en niet heel veel interesse heeft.

Smeets analyseert de Europese uitschakeling aardig, maar slaat in de context de plank volledig mis door de wedstrijd zelf met de uitschakeling te verwarren.

Over Guus Til had hij wel gelijk.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 09 aug 2018, 10:27 Veel plezier met je date Dario!
Zijn er nog kaartjes te verkrijgen?
Moest hier ook nog aan denken ...

Ik wil er ook bij zijn!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Komen er ook passe-partouts beschikbaar?
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Thanks boys. Minstens drie per auto en omwisselen bij mij in de achtertuin.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

zeekomkommer schreef: 09 aug 2018, 17:38 Olomouc-Kairat 2-0
En in de return binnen 20 minuten al 0-1 voor Sigma. Kairat gaat er nu zeer waarschijnlijk direct al weer uit.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Forza AZ schreef: 16 aug 2018, 14:41 En in de return binnen 20 minuten al 0-1 voor Sigma. Kairat gaat er nu zeer waarschijnlijk direct al weer uit.
Lekker net goed.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Jack schreef: 16 aug 2018, 15:38Lekker net goed.
Juist niet. Maakt het nog eens extra beschamend.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dario Hubner schreef: 16 aug 2018, 17:47 Juist niet. Maakt het nog eens extra beschamend.
En Tsjechië is ook nog eens een concurrent van Nederland op de ranglijst. Al zal Sigma de groepsfase wel niet halen met als volgende tegenstander Sevilla.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Forza AZ schreef: 16 aug 2018, 17:51 En Tsjechië is ook nog eens een concurrent van Nederland op de ranglijst. Al zal Sigma de groepsfase wel niet halen met als volgende tegenstander Sevilla.
Dat zijn nog eens verzachtende omstandigheden. Het ene kneuzenteam verliest van het andere, daarna komen ze een serieuze tegenstander tegen.

Gelukkig zijn wij altijd geplaatst tijdens de lotingen. Oh wacht...
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

zeekomkommer schreef: 16 aug 2018, 17:57 Sevilla?! Winnaar Europa League '14, '15 en '16!
Goh, dat die ook een voorronde moeten spelen.
Ik geloof niet dat mensen zich dan zo druk hoeven te maken (behalve dan een potentieel gemiste wedstrijd tegen Sevilla) over het missen van Europees voetbal, dat had er niet echt in gezeten denk ik.

Juist, Kairat en Sigma hadden dezelfde geplaatste status zoals AZ die dit jaar nog had.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

zeekomkommer schreef: 16 aug 2018, 17:57 Sevilla?! Winnaar Europa League '14, '15 en '16!
Goh, dat die ook een voorronde moeten spelen.
Ik geloof niet dat mensen zich dan zo druk hoeven te maken (behalve dan een potentieel gemiste wedstrijd tegen Sevilla) over het missen van Europees voetbal, dat had er niet echt in gezeten denk ik.
Als AZ Kairat en Sigma had verslagen had het daarna als geplaatste ploeg nooit tegen Sevilla geloot.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Dario Hubner schreef: 16 aug 2018, 18:09 Als AZ Kairat en Sigma had verslagen had het daarna als geplaatste ploeg nooit tegen Sevilla geloot.
Volgens mij is AZ dusdanig gezakt dat we vanaf volgend seizoen niet meer geplaatst zijn. Vanaf volgend seizoen kunnen we dus wel weer zware tegenstanders als Sevilla loten.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZRickGrimesAZ schreef: 17 aug 2018, 05:48 Volgens mij is AZ dusdanig gezakt dat we vanaf volgend seizoen niet meer geplaatst zijn. Vanaf volgend seizoen kunnen we dus wel weer zware tegenstanders als Sevilla loten.
Dat klopt inderdaad. De punten van de kwartfinale in 2013/14 vervallen volgend seizoen. AZ heeft in de laatste 5 seizoenen maar 10,500 punten verzameld. In de 2e voorronde ben je daarmee geplaatst, in de 3e voorronde net wel of net niet. In de 4e voorronde zeker niet en daar kun je dan inderdaad een zware tegenstander treffen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Dario Hubner schreef: 16 aug 2018, 18:09 Als AZ Kairat en Sigma had verslagen had het daarna als geplaatste ploeg nooit tegen Sevilla geloot.
Klopt dit Forza?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

AZ-073 schreef: 17 aug 2018, 08:10 Klopt dit Forza?
Tuurlijk, als AZ geplaatst is tijdens lotingen is een Europese grootmacht als Sevilla natuurlijk zeker geplaatst. Alleen door de slechte prestaties van de afgelopen jaren is AZ nu haar geplaatste status kwijt. Hierdoor moeten we volgend jaar, mocht het zover komen, wel tegen teams als Sevilla of Zenit ballen in de play-off voorronde.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Tim schreef: 17 aug 2018, 09:55 Tuurlijk, als AZ geplaatst is tijdens lotingen is een Europese grootmacht als Sevilla natuurlijk zeker geplaatst. Alleen door de slechte prestaties van de afgelopen jaren is AZ nu haar geplaatste status kwijt. Hierdoor moeten we volgend jaar, mocht het zover komen, wel tegen teams als Sevilla of Zenit ballen in de play-off voorronde.
Ten dele zijn we die kwijt:
Forza AZ schreef: 17 aug 2018, 07:45 Dat klopt inderdaad. De punten van de kwartfinale in 2013/14 vervallen volgend seizoen. AZ heeft in de laatste 5 seizoenen maar 10,500 punten verzameld. In de 2e voorronde ben je daarmee geplaatst, in de 3e voorronde net wel of net niet. In de 4e voorronde zeker niet en daar kun je dan inderdaad een zware tegenstander treffen.
Maar goed. Zelfs een plaatsing in de 2e voorronde is met deze technische leiding niet zaligmakend.
Plaats reactie