AZ-FC Zenit (do 8 dec, 19.00u)

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.
Plaats reactie
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef:Mooi toch, emotie in de sport!

Moet je jullie posts eens teruglezen: één en al emotie!
En ook om te janken......

Gewoon naar het stadion komen, veel leuker en minder tijd om kansloze reacties te plaatsen :wink:

Retteketet!
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Gisteravond in het stadion een van de beste AZ Europa League wedstrijden ooit gezien! Wat een wilskracht en onderlinge dynamiek he? Drie treffers van wonderschone klasse ook. Ik stond versteld van het niveau dat AZ haalde. Bij tijd en wijle de beste club van Rusland de wil opgelegd met mooi combinatievoetbal. =D> =D>

En mijn loting voorkeur gaat uit naar AS Roma of Tottenham Hotspur.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Wat een geweldige avond gisteren, wat moet dit de spelers een boost geven. Genoten van dit AZ. En als Antti Opdam zelfs positief is en geen kritische noot laat horen doe ik het maar. Ik snap van de Brom niet om een kwartier voor tijd al zijn wissels op te hebben. Ik dacht Matthias staat niet meer op en we kunnen de wedstrijd met 10 man uitspelen. Gelukkig ging het goed maar laat het een wijze les voor hem zijn. Bel Hassani heeft zijn fout van Excelsior in ieder geval goed gemaakt, wat een geweldige pot speelde hij. Voor mij de man of the match. Wat zou het mooi zijn als we Tottenham loten.. met z'n allen op bezoek bij Janssen (en dan winnen....)
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Ongelofelijk dat er mensen zijn die het toch echt niet al te dure passe partout links lieten liggen. Die hebben serieus wat groots gemist.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: Aansteller.
Ik zag, zojuist in de samenvatting, dat ook Muhren het niet droog hield.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zelf heb ik een jaarlijks etentje met collega's gemist waardoor ik deze wedstrijd kon zien. Het was het wel waard.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Meerdere spelers speelden boven hun niveau dat ze normaliter halen.
Bel Hassani was simpelweg te snel om door Russische verdedigers af te stoppen.
Mats Seuntjes groeit met de week. Het bewijs dat een goede aankoop geen dure hoeft te zijn (moneyball).
Ridgeciano Haps is na gisteravond weer 1 miljoen euro duurder geworden, deed alles goed.
Ben Rienstra, scoort die wel eens? Na gisteravond zal ik dat nooit meer vergeten.
Muamer Tankovic is kennelijk uit zijn egotrip gekomen en blijkt toch belangrijk voor dit team te kunnen zijn. Maakte waarschijnlijk gisteren zijn belangrijkste en mooiste doelpunt uit zijn carrière.

N.B. O ja Ridge, PSV ligt er uit. Just sayin' :roll:
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Waren ook veel Russische fans, gezellig in de stad na afloop?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kermit schreef: Ridgeciano Haps is na gisteravond weer 1 miljoen euro duurder geworden, deed alles goed.
Tot zijn goal deed hij nagenoeg alles fout. Veelvuldig balverlies, slechte loopacties, slappe voorzetten.

Verder was het natuurlijk wel gewoon een prachtige avond.

Echt prachtig.

Die passie in blessuretijd nog ...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Kunnen niet zeggen dat we Vlaar echt gemist hebben vandaag.

Wat een beest was die 22 van Zenit trouwens. Luckassen werd weggezet als een peuter aan de arm van zijn vader...
Pff, ik liep na afloop die Witsel tegen het lijf. Man dat is ook een aardige buffel. Die gasten waren fysiek sowieso onwijs sterk. Zeer knappe overwinning en genoten. Ik heb niet alles gelezen maar ik denk dat zo'n beetje alles wel gezegd is. =D> :bow:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Pff, ik liep na afloop die Witsel tegen het lijf. Man dat is ook een aardige buffel.
En een enorme kneus.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Kermit schreef: Ridgeciano Haps is na gisteravond weer 1 miljoen euro duurder geworden, deed alles goed.
Antti Opdam schreef:Tot zijn goal deed hij nagenoeg alles fout. Veelvuldig balverlies, slechte loopacties, slappe voorzetten.

Verder was het natuurlijk wel gewoon een prachtige avond.

Echt prachtig.

Die passie in blessuretijd nog ...
eh.. Pure paniek bedoel je ? Passie suggereert nog enige controle.
Glory Hunter
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Pff, ik liep na afloop die Witsel tegen het lijf. Man dat is ook een aardige buffel.
Antti Opdam schreef:En een enorme kneus.
Daar kan Wasilewski over mee praten.......
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

In 1 avond gestegen van 66e naar 52e! Ex-aequo met PSV. En nu op naar de EL Top40!
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2017.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ moet beter in balbezit blijven. Het goedkope balverlies kost veel energie. Daarom is het hele team nu bekaf.
En om beter in balbezit te blijven moet het positiespel verbeteren. Met name de aanspeelbaarheid is daarbij belangrijk. Die aandacht voor balbezit heb je ook nodig in de slotfase van een wedstrijd als je onder druk komt te staan. Tegen Zenit werd de bal nogal paniekerig weggeschoten terwijl je juist nauwkeuriger en koeler moet gaan voetballen. Van Overeem deed dat goed.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Koelheid (bijv. Dos Santos en Muhren) en snelheid (bijv. Jahanbakhsh en Muhren) bij het afmaken is belangrijker.
En inderdaad, er zijn wat ballen onnodig de tribune ingeschoten.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:En een enorme kneus.
Heb een foto moment daarom maar even achterwege gelaten. :wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Had hij omgekeerd ook geen behoefte?
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Vraag ik me ook af. Ik zou het wel weten als ik met Marin Luther King op de foto kon.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

differentcook schreef:Koelheid (bijv. Dos Santos en Muhren) en snelheid (bijv. Jahanbakhsh en Muhren) bij het afmaken is belangrijker.
En inderdaad, er zijn wat ballen onnodig de tribune ingeschoten.
Koelheid bij Dos Santos? Wat meer rust voor de goal zou een pré zijn. Overigens vind ik 'm nog steeds een talent, dus hopelijk kan hij het weer laten zien. Luckassen was in het begin ook een stuk onrustiger in het veld.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie