Waarom ga jij Europa in?

Alle Europese voetbalwedstrijden en het randgebeuren eromheen.

Wat is voor jou het leukste aan Europese uitwedstrijden?

De wedstrijd, daar gaat het per slot van rekening allemaal om!
18
34%
De drank, lekker zuipen in een vreemde stad.
4
8%
De gezelligheid, de wedstrijd is bijzaak als ik maar een leuke dag heb.
9
17%
Wedstrijd? Welke wedstrijd?
2
4%
Ik zuip van tevoren niet te veel, anders kan ik de wedstrijd niet volgen.
5
9%
De reis en de kroeg ter plekke zijn voor mij de hoogepunten.
14
26%
Puur en alleen de reis.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 53
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Misschien op het eerste gezicht een rare naam voor een topic. Maar ik zal hem ff uitleggen. Er zijn natuurlijk meerdere aspecten die zo'n Europees tripje leuk maken. De één gaat voor het voetbal, de ander voor het zuipen en weer een ander omdat ie op (trein)reizen geilt. Deze topic heb ik maar in de kantine geflikkerd. Niet alleen omdat dat mijn domein is maar ook omdat dit gewoon een slappe topic is die verder geen reet met Europees voetbal te maken heeft.

Dus pak de stemkastjes en laat uw stem gelden...
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voor mij is de wedstrijd absoluut het belangrijkste.

Maar de gezelligheid is ook belangrijk, maar komt wel op de 2e plaats na de wedstrijd.
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

De gezelligheid, de wedstrijd is bijzaak als ik maar een leuke dag heb!

Dit is toch zeker mijn keuze, de wedstrijd zie ik niet anders dan alle andere wedstrijden van AZ. 100% fanatiek en ik moet winnen, maar bij Europese uitwedstrijden gaat het mij om de gezelligheid. In een vreemde stad lekker aan het bier met een grote groep AZers, prachtig!
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Uiteraard heb ik gestemd voor de reis en de kroeg ter plekke. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de wedstrijd ook belangrijk maar de treinreisjes naar Polen en Oostenrijk waren super. Ook het stappen in Poznan en Graz was legendarisch. Zo zit je in Poznan in een vage tent met honderd AZ supporters en zo zit je drie weken later in de Fruh-bar met een half omgebouwde barman/vrouw achter de tap.

Ik verheug me nu al op Keulen!
Tsja........
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

De reis, de kroeg ter plekke en de uitgelaten kaaskoppen, om iets preciezer te zijn.

De wedstrijd (maar dan bedoel ik vooral de uitslag) is ook zeer belangrijk, maar voor de zekerheid draait de video toch mee...
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Ik open wel heel leuk een topic maar heb zelf nog niet geantwoord.

De reis en de kroeg ter plekke zijn uiteraard mijn hoogtepunten van de trip. De wedstrijd is natuurlijk maar een excuus om het gezellig te maken over de grens. Uiteraard volg ik de wedstrijd ook wel maar ik ga daar niet mn hoeveelheid alcohol op aanpassen. Ik ben ook zeker niet chagrijnig ofzo na een Europese nederlaag, al heb ik daar nog maar weinig ervaring mee. :wink:

Ben overigens wel benieuwd wie gekoezen heeft voor 'Ik zuip van tevoren niet te veel, anders kan ik de wedstrijd niet volgen.' Die heeft namelijk al één stem.
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Gillus schreef: maar bij Europese uitwedstrijden gaat het mij om de gezelligheid.
Europese uitwedstrijden?????

Je bent alleen in Polen geweest Gillus!

Sorry, kon het niet laten :wink:
Tsja........
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Ik ben tot nu toe alle wedstrijden heen geweest. En ze waren allemaal fantastisch.

Griekenland was het mooist omdat, dat de eerst was en de sfeer was daar gewoon super en je had mooi weer + de mooie meiden.

Polen was ook mooi toen zaten we in Wronki zelf, terwijl de meeste in Poznan zaten. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Graz was ook de goede sfeer weer aanwezig ondanks de nederlaag.

Dus ik zou zeggen als er Bier en sfeer is dan is mijn dag weer goed.
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Bill schreef:[..]


Europese uitwedstrijden?????

Je bent alleen in Polen geweest Gillus!

Sorry, kon het niet laten :wink:
Ik zat er nog aan te twijfelen om (uit)wedstrijden neer te kalken, maar denk nee niemand is zo bijdehand. Maar dit is ook met oog op de toekomst Bill, ik ga duidelijk naar Keulen. Dus is er in dat geval sprake van uitwedstrijdEN! :wink:
TeeAZ
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 nov 2004, 16:11
Locatie: Schagen

[quote="GrandMaster T."]
Ben overigens wel benieuwd wie gekoezen heeft voor 'Ik zuip van tevoren niet te veel, anders kan ik de wedstrijd niet volgen.' Die heeft namelijk al één stem.[/quote]

Dat ben ik dus. Het vol laten lopen doe ik wel na de wedstrijd...
Ik ga toch echt heen om de wedstrijd te zien, maar een (?) biertje na afloop sla ik zeker niet af.....
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Voor mij toch ook wel de reis en de kroeg ter plekke. In Griekenland was het fantastisch maar ook Polen was onvergetelijk. Als iemand mij over 10 jaar een aantal vragen voorlegt over de reis en de kroeg en over de wedstrijd zelf denk ik dat ik meer antwoorden weet en meer te vertellen heb over het eerstgenoemde. Dat boeit me gewoon nóg meer (de wedstrijd neem ik dus ook zeker serieus, alleen je moet toch wat kiezen).
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

Ik heb gekozen voor de wedstrijd, omdat dat natuurlijk de reden is dat ik een biertje doe buiten Nederland. :lol: Natuurlijk hoort "een" biertje en de gezellige sfeer in de stad erbij, maar ik ga heen voor het voetbal.
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Gillus schreef:[..]Ik zat er nog aan te twijfelen om (uit)wedstrijden neer te kalken, maar denk nee niemand is zo bijdehand. Maar dit is ook met oog op de toekomst Bill, ik ga duidelijk naar Keulen. Dus is er in dat geval sprake van uitwedstrijdEN! :wink:
Keulen is niet echt een uitwedstrijd Gillus. Drie keer blaffen en je bent er al. Mocht AZ doorgaan en Shakthar wint ga ik met de trein. Als je dan mee gaat (met de trein) heb je het eeuwige respect van mij kant voor jou persoontje.
Tsja........
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

Bill schreef:[..]


Keulen is niet echt een uitwedstrijd Gillus. Drie keer blaffen en je bent er al. Mocht AZ doorgaan en Shakthar wint ga ik met de trein. Als je dan mee gaat (met de trein) heb je het eeuwige respect van mij kant voor jou persoontje.
Wanneer jij helpt betalen ga ik mee, dan verdien ik ook zeker eeuwig respect van jou kant :wink:
Gebruikersavatar
Maarten-Of-Martin
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 27 nov 2004, 16:10
Locatie: Schagen

TeeAZ schreef:[..]


Dat ben ik dus. Het vol laten lopen doe ik wel na de wedstrijd...
Ik ga toch echt heen om de wedstrijd te zien, maar een (?) biertje na afloop sla ik zeker niet af.....
Dit spreekt gelukkig niet voor alle schagenezen! :wink:
NORIT!!
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

GrandMaster T. schreef:
Ben overigens wel benieuwd wie gekoezen heeft voor 'Ik zuip van tevoren niet te veel, anders kan ik de wedstrijd niet volgen.' Die heeft namelijk al één stem.
Dit zinnetje heeft Dick mij ook verteld in Griekenland, heb nog een leuke foto van hem(weet alleen niet hoe je dat op het forum neerzet, dus wie o wie helpt mij). Alleen is het niet waarschijnlijk niet Dick geweest die dit heeft geantwoord aangezien Dickie tegenwoordig foetsie is.
Jay
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:28

Nou. ik zou graag op stemmen op de reis en de kroegen maar er zijn wat factoren die mij dat in de weg staan zeg maar:

- Leeftijd (toestemming van ouders enz.)
- Geld ( Als scholier en croissantjesbakker verdien je niet zo veel)
- ''AZ'' vriendengroep... (al me maten uit het dorp zijn J**D :cry: waar dat aan gaat verkeerde vriendenkring maargoed)
Red White Dynamite
Gast
Seizoenkaarthouder
Berichten: 408
Lid geworden op: 17 dec 2004, 19:59

1. De gezelligheid met lieden als GMT, Maztertje, Billy, Koolkop, enz.

2. Sightseeing (kroegen, dus...)

3. Voetbal.

Als we gunstig loten (PAOK b.v.) dan komt mooi weer op 2.

Dus na Schalke graag weer richting zuiden, met toch een voorkeur voor
Griekenland/Turkije. Daarbij vind ik die brandjes altijd wel cool...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik ga Europa in, omdat AZ daar speelt. Voor de rest is alles leuk meegenomen, maar veel interesseren doet het me allemaal niet. Of je nou met 200 Nederlanders in een kroeg in Poznan staat of in Tuitjehoorn, veel verschil maakt het toch niet. Zolang je in de EU blijft rondreizen is het toch allemaal één pot nat. Interessant wordt het pas als we bijv. eens naar Israel of Moskou zouden mogen, nu speel je gewoon in Europese provincies en ben je nog extra reistijd kwijt ook.
Gebruikersavatar
Vennie
Supporter
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 dec 2003, 05:02
Locatie: Alkmaar

Na Graz kan ik moeilijk zeggen dat ik voor de wedstrijd ga...
Tegen Aachen vind ik de wedstrijd wel het belangrijkste, ik zal hem even uitleggen: omdat we door moeten komen anders zit Donetsk er dit jaar niet in. De volgende ronde gaat het me dan duidelijk om de reis.
:wink:
Gesloten