Jong AZ

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

kuifje schreef: 05 jul 2017, 07:30 Waarom zou hij daarvoor liegen? Een en ander is geïnitieerd door zijn zaakwaarnemer want Schouten had helemaal niet de intentie om weg te gaan. Daar heeft hij zijn oren naar laten hangen waarna AZ de boeken heeft gesloten. Nadien heeft hij nog huilend bij Brandenburg in het kantoor gestaan dat hij helemaal niet wegwilde. En als je eerlijk en objectief kijkt is het toch Schouten die hier de inschattingsfout maak. Hij gooit een plaats bij de A-selectie en een mogelijk debuut weg want als back-up van Svensson zou die vroeg of laat zijn gekomen. Nu moet hij met Jong trainen en spelen en is de concurrentie drie keer zo groot waardoor zijn sportief perspectief danig minder is.
Chic ook dat dit soort dingen naar buiten komt. Er valt qua professionaliteit nog een hoop te winnen in de jeugdorganisatie.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dropkick Murphy schreef: 12 jul 2017, 14:05 Chic ook dat dit soort dingen naar buiten komt. Er valt qua professionaliteit nog een hoop te winnen in de jeugdorganisatie.
Tsja, het verhaal was wel in context en niet bedoeld om naar die jongen na te trappen. Over Bijleveld was hij een stuk meer uitgesproken :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ.nl:

Jong AZ ruim langs Maritiem Elftal
Gepubliceerd op 19 juli 2017 , 22:29
DEN HELDER- Jong AZ heeft woensdagavond ook de derde oefenwedstrijd van de voorbereiding in een zege omgezet. Na eerder van Jong PSV en Jong Willem II werd nu gewonnen van het Maritiem Elftal. De ploeg van Martin Haar en Denny Landzaat nam na rust afstand: 1-6.

Op Sportcomplex De Streepjesberg in Den Helder kwam de thuisploeg al in de tweede minuut verrassend op voorsprong. David Albert nam het doel van Nick Olij van 25 meter onder vuur en zag zijn krachtige uithaal via de onderkant van de lat nipt de doellijn passeren. “Dat mag ons niet gebeuren”, vond Landzaat. “Gelukkig was er nog tijd genoeg om ons te herstellen. Dat deden we redelijk tot goed.”

Sterke groep
Het was Muamer Tankovic die een kleine tien minuten na de 1-0 de stand gelijk trok en nog voor rust hadden de Alkmaarse beloften ook de voorsprong te pakken. Jamie Jacobs tekende voor 1-2. “We waren met een sterke groep naar Den Helder afgereisd, een aantal jongens uit de A-selectie deed voor het eerst deze voorbereiding bij ons mee. Deze ploeg kwam wel tot veel kansen, maar voor rust werden er nog te veel gemist. Halverwege had het eigenlijk al 1-5 moeten staan.”

Content
Het elftal dat in de tweede helft op het veld stond wist het net eenvoudiger te vinden. Via Mees Kaandorp, Furkan Kurban, Kai Koreniuk en Jonatan Ingi Jonsson liep Jong AZ uit naar 1-6. “We maakten onze kansen beter af en gaven achterin heel weinig weg. Daar zijn Martin en ik content mee, zoals we dat ook zijn met het spelen in verschillende formaties.”

‘Zien iets ontstaan’
Landzaat en Haar en zien de ploeg duidelijke stappen vooruit maken. “We zitten in de derde week van de voorbereiding en de fitheid, het sterker worden als individu en als team en het volhouden en bewaken van onze spelintenties gaat steeds beter. Dat moet ook om er straks te staan in de Jupiler League, maar we zien iets ontstaan en dat is mooi.”

WEDSTRIJDKARAKTERISTIEKEN
Maritiem Elftal - Jong AZ 1-6 (1-2)
Oefenduel

Opstelling Jong AZ: Nick Olij (60. Koen Bucker); Joerie Church (46. Kick Groot), Vincent Regeling (46. Joris Kramer), Jop van der Linden (46. Mees Hoedemakers), Justin Bakker (46. Melle Springer); Jamie Jacobs (46. Abdel Malek El Hasnaoui), Ben Rienstra (46. Jonatan Ingi Jonsson), Viktor Karl Einarsson (46. Furkan Kurban); Illias Bel Hassani (46. Matthijs Hardijk), Ferdy Druijf (46. Mees Kaandorp), Muamer Tankovic (46. Kai Koreniuk).

Scoreverloop: 2. Albert 1-0, 11. Tankovic 1-1, 36. Jacobs 1-2, 59. Kaandorp 1-3, 68. Kurban 1-4, 83. Koreniuk 1-5, 87. Jonsson 1-6.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Tankovic hoeft van mij echt niet weg, desnoods speelt hij bij Jong, daar heeft hij zeker zijn waarde (Geld ergens ook voor Friday trouwens...) dan kan die zich daar rustig ontwikkelen en laten zien en gooi je niet gelijk een speler met potentie weg.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 20 jul 2017, 11:46 Tankovic hoeft van mij echt niet weg, desnoods speelt hij bij Jong, daar heeft hij zeker zijn waarde (Geld ergens ook voor Friday trouwens...) dan kan die zich daar rustig ontwikkelen en laten zien en gooi je niet gelijk een speler met potentie weg.
Brom heeft juist gemeld dat deze spelers niet meer te motiveren zijn bij weinig speelkansen in het eerste.
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

differentcook schreef: 20 jul 2017, 12:27 Brom heeft juist gemeld dat deze spelers niet meer te motiveren zijn bij weinig speelkansen in het eerste.
als je een beetje AZ zou volgen in plaats van Brom's fouten goed te praten zou je weten dat Tankovic 1 op 1 liep bij Jong AZ, het boeit mij niet of hij dat met interesse doet of niet, het is effectief en Jong AZ zit dit seizoen in een serieuze competitie, Tankovic heeft bij zowel AZ 1 als bij Jong AZ bewezen rendement te hebben , Tankovic+Koreniuk bij Jong AZ vind ik geen slechte bezetting voor de linksbuiten positie, John van den Brom kan mij gestolen worden.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 20 jul 2017, 23:49 als je een beetje AZ zou volgen in plaats van Brom's fouten goed te praten zou je weten dat Tankovic 1 op 1 liep bij Jong AZ, het boeit mij niet of hij dat met interesse doet of niet, het is effectief en Jong AZ zit dit seizoen in een serieuze competitie, Tankovic heeft bij zowel AZ 1 als bij Jong AZ bewezen rendement te hebben , Tankovic+Koreniuk bij Jong AZ vind ik geen slechte bezetting voor de linksbuiten positie, John van den Brom kan mij gestolen worden.
Ik praat niets goed, maar schuif slechts door wat Brom hier over te melden heeft. Aan jou de keuze hoe om te gaan met deze realiteit.
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

differentcook schreef: 21 jul 2017, 10:26 Ik praat niets goed, maar schuif slechts door wat Brom hier over te melden heeft. Aan jou de keuze hoe om te gaan met deze realiteit.
Het ging in mijn comment helemaal niet om het eerste, leer lezen en reageer dan de volgende keer.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 21 jul 2017, 10:58 Het ging in mijn comment helemaal niet om het eerste, leer lezen en reageer dan de volgende keer.
Huh? :shock:
als je een beetje AZ zou volgen in plaats van Brom's fouten goed te praten
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 21 jul 2017, 10:58 Het ging in mijn comment helemaal niet om het eerste, leer lezen en reageer dan de volgende keer.
Jouw comment op mijn post beschuldigde mij ervan vd Broms fouten goed te praten; wat je er verder van maakt, daar hoef je mij niet mee lastig te vallen.
Dus inderdaad: HUH? :roll: #-o
En sla een andere toon aan, respectloze (schroot) draaier
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 21 jul 2017, 11:03 Huh? :shock:
Ik had het er over dat Tankovic zelfs al is ie afgeschreven en inderdaad ongemotiveerd voor AZ 1 nog altijd van meerwaarde kan zijn voor Jong AZ, dat heeft hij afgelopen seizoen bewezen met zijn bijdrage aan het kampioenschap, hetzelfde geld voor Fred Friday, de Jupiler League is een volwassene competitie en er is daadwerkelijk risico op degradatie voor Jong AZ, Tankovic kan dus voor Jong AZ van waarde zijn.

Dat Brom Tankovic niet gemotiveerd krijgt heeft met bovenstaand verhaal niks te maken en differentcook lult al maanden alles recht dat Van den Brom krom krijgt.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

dirkjan schreef: 20 jul 2017, 04:25 AZ.nl:

Jong AZ ruim langs Maritiem Elftal
Gepubliceerd op 19 juli 2017 , 22:29
DEN HELDER- Jong AZ heeft woensdagavond ook de derde oefenwedstrijd van de voorbereiding in een zege omgezet. Na eerder van Jong PSV en Jong Willem II werd nu gewonnen van het Maritiem Elftal. De ploeg van Martin Haar en Denny Landzaat nam na rust afstand: 1-6.

Op Sportcomplex De Streepjesberg in Den Helder kwam de thuisploeg al in de tweede minuut verrassend op voorsprong. David Albert nam het doel van Nick Olij van 25 meter onder vuur en zag zijn krachtige uithaal via de onderkant van de lat nipt de doellijn passeren. “Dat mag ons niet gebeuren”, vond Landzaat. “Gelukkig was er nog tijd genoeg om ons te herstellen. Dat deden we redelijk tot goed.”

Sterke groep
Het was Muamer Tankovic die een kleine tien minuten na de 1-0 de stand gelijk trok en nog voor rust hadden de Alkmaarse beloften ook de voorsprong te pakken. Jamie Jacobs tekende voor 1-2. “We waren met een sterke groep naar Den Helder afgereisd, een aantal jongens uit de A-selectie deed voor het eerst deze voorbereiding bij ons mee. Deze ploeg kwam wel tot veel kansen, maar voor rust werden er nog te veel gemist. Halverwege had het eigenlijk al 1-5 moeten staan.”

Content
Het elftal dat in de tweede helft op het veld stond wist het net eenvoudiger te vinden. Via Mees Kaandorp, Furkan Kurban, Kai Koreniuk en Jonatan Ingi Jonsson liep Jong AZ uit naar 1-6. “We maakten onze kansen beter af en gaven achterin heel weinig weg. Daar zijn Martin en ik content mee, zoals we dat ook zijn met het spelen in verschillende formaties.”

‘Zien iets ontstaan’
Landzaat en Haar en zien de ploeg duidelijke stappen vooruit maken. “We zitten in de derde week van de voorbereiding en de fitheid, het sterker worden als individu en als team en het volhouden en bewaken van onze spelintenties gaat steeds beter. Dat moet ook om er straks te staan in de Jupiler League, maar we zien iets ontstaan en dat is mooi.”

WEDSTRIJDKARAKTERISTIEKEN
Maritiem Elftal - Jong AZ 1-6 (1-2)
Oefenduel

Opstelling Jong AZ: Nick Olij (60. Koen Bucker); Joerie Church (46. Kick Groot), Vincent Regeling (46. Joris Kramer), Jop van der Linden (46. Mees Hoedemakers), Justin Bakker (46. Melle Springer); Jamie Jacobs (46. Abdel Malek El Hasnaoui), Ben Rienstra (46. Jonatan Ingi Jonsson), Viktor Karl Einarsson (46. Furkan Kurban); Illias Bel Hassani (46. Matthijs Hardijk), Ferdy Druijf (46. Mees Kaandorp), Muamer Tankovic (46. Kai Koreniuk).

Scoreverloop: 2. Albert 1-0, 11. Tankovic 1-1, 36. Jacobs 1-2, 59. Kaandorp 1-3, 68. Kurban 1-4, 83. Koreniuk 1-5, 87. Jonsson 1-6.
Jong AZ basisteam lijkt te gaan worden:

Olij;
Groot, Regeling, Kramer, Bakker;
Jacobs, El Hassnaoui, Koopmeiners;
Hardijk, Druijf, Koreniuk.

Rechtsback na vertrek van Schouten nu toch erg zwak bezet met Groot en Church.

Links centraal achterin misschien toch Bakker, en dan Muhl als linksback.

Middenveld nog Einarsson en Hoedemakers.

Voorin nog Kaandorp en hopelijk ook Boadu en Duin als die weer fit zijn.

En dan hopen dat er nog wat spelers uit de selectie (mits gemotiveerd) mee doen.

En benieuwd wat Van der Linden, Rienstra, Bel Hassani en Tankovic gaan doen.

En jongens als Opdam en Wijndal zullen toch ook wel minuten moeten maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 21 jul 2017, 15:57 Ik had het er over dat Tankovic zelfs al is ie afgeschreven en inderdaad ongemotiveerd voor AZ 1 nog altijd van meerwaarde kan zijn voor Jong AZ

Dat Brom Tankovic niet gemotiveerd krijgt heeft met bovenstaand verhaal niks te maken
Als ik jou was zou ik je lumineuze idee voorleggen aan Martin Haar, ik weet zeker dat hij dit niet beschouwd heeft!

Wie komt er ook op het idee dat een speler die zijn hele leven in dienst heeft gesteld voor een top voetbalcarriere, heeft geroken aan de Premier League, juist te licht is bevonden voor de A selectie, bij AZ langzaam zijn droom uit zijn handen ziet glippen en als resultaat het moeilijk heeft alles te blijven geven voor iets dat buiten bereik lijkt te blijven, vervolgens vrolijk zal gaan trainen en voetballen bij jong AZ in de Nederlandse jupiler league? Brilliant hoor!
:lol:
trainen bij jong AZ 'een zware straf':
https://www.noordhollandsdagblad.nl/AZ/ ... ij-jong-AZ
Last Scout schreef: 21 jul 2017, 09:41 ... en Tankovic en Bel Hassani zijn netjes behandeld wil je zeggen?
:P :roll: :| :P =P~ :roll: :|
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

differentcook schreef: 21 jul 2017, 19:26 Als ik jou was zou ik je lumineuze idee voorleggen aan Martin Haar, ik weet zeker dat hij dit niet beschouwd heeft!

Wie komt er ook op het idee dat een speler die zijn hele leven in dienst heeft gesteld voor een top voetbalcarriere, heeft geroken aan de Premier League, juist te licht is bevonden voor de A selectie, bij AZ langzaam zijn droom uit zijn handen ziet glippen en als resultaat het moeilijk heeft alles te blijven geven voor iets dat buiten bereik lijkt te blijven, vervolgens vrolijk zal gaan trainen en voetballen bij jong AZ in de Nederlandse jupiler league? Brilliant hoor!
:lol:
trainen bij jong AZ 'een zware straf':
https://www.noordhollandsdagblad.nl/AZ/ ... ij-jong-AZ


:P :roll: :| :P =P~ :roll: :|
ik ga je gewoon ook op negeren zetten als je zo door gaat, niks van wat je zegt is waar ik het over had.
Ik heb het helemaal niet gehad over wat John van Tankovic vind en ik heb niet gezegd dat je hem bij het tweede moet zetten zodat hij gemotiveerd raakt.
Sterker nog ik zei juist dat zelfs al zou hij ongemotiveerd bij het tweede spelen dat hij DAN nog een waarde zou hebben voor Jong AZ, dat had hij het afgelopen jaar namelijk ook.

En dan begin jij wat over respect, nogmaals, ga leren lezen en kom dan terug om een discussie te voeren, 1+1 bij elkaar op tellen als je domme uitspraken doet en dan een reactie terugkrijgt is blijkbaar te moeilijk voor je.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 21 jul 2017, 22:25 Ik heb het helemaal niet gehad over wat John van Tankovic vind en ik heb niet gezegd dat je hem bij het tweede moet zetten zodat hij gemotiveerd raakt.
ik ook niet (behalve dan dat Tankovic te licht is bevonden). Het wordt moeilijk ergens te komen met zo'n spuit 11 als jou.
Last Scout schreef: 21 jul 2017, 22:25 Sterker nog ik zei juist dat zelfs al zou hij ongemotiveerd bij het tweede spelen dat hij DAN nog een waarde zou hebben voor Jong AZ, dat had hij het afgelopen jaar namelijk ook.
Niet alleen deze 'al zou' onzin, je ging verder, je opperde hem in het tweede te laten spelen:
Last Scout schreef: 21 jul 2017, 22:25 Tankovic hoeft van mij echt niet weg, desnoods speelt hij bij Jong, daar heeft hij zeker zijn waarde (Geld ergens ook voor Friday trouwens...) dan kan die zich daar rustig ontwikkelen en laten zien en gooi je niet gelijk een speler met potentie weg.
en de persoon en motivatie is voor jou totaal niet relevant mbt welbevinden en functioneren (maar je rept tegelijkertijd wel over een slechte behandeling van Tankovic door vd Brom):
Last Scout schreef: 21 jul 2017, 22:25 het boeit mij niet of hij dat met interesse doet of niet, het is effectief en Jong AZ zit dit seizoen in een serieuze competitie, Tankovic heeft bij zowel AZ 1 als bij Jong AZ bewezen rendement te hebben , Tankovic+Koreniuk bij Jong AZ vind ik geen slechte bezetting voor de linksbuiten positie
fijne realistische vent ben je, NOT --> ontwikkel aub wat realiteitszin en humaniteit
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is hier niet het Viva-forum. Kom on topic en stop met janken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

MO7 schreef: 22 jul 2017, 05:48 Het is hier niet het Viva-forum. Kom on topic en stop met janken.
:lol:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Misschien handig om dit topic ergens bovenin vast te prikken.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Is er geen Teun Koopmeiners topic?!
Opgenomen in Oranje onder 20 voorselectie, als enige AZ-er. Niet zo fraai dat het er maar eentje is, ajax heeft er 6 en Utrecht 4.
we can come an end
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Vast jongens die een seizoen Jupiler League in de benen hebben.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten