AZ onder 17

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Helaas weer verloren, 1-0 van PSV.
Net als onder 19 een heel matig seizoen.
Daar waar de onderbouw het goed doet, valt de bovenbouw (onder 19 en onder 17) erg tegen.

Onder 19 kan nog wel verklaard worden door het grote aantal 1e jaars A-spelers in de selectie.

Onder 17 valt gewoon erg tegen; was vorig seizoen toen onder 16 ook al het geval.
Verklaring?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Toch 4 á 5 jongens (als je Anass Salah-Edddine mee telt), die vaak worden opgeroepen door de KNVB. Er kunnen blessures zijn geweest (o.a.die spits geloof ik) Maar goed het hield niet over dit jaar in de kampioenspoule
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef: 16 apr 2018, 06:17 Toch 4 á 5 jongens (als je Anass Salah-Edddine mee telt), die vaak worden opgeroepen door de KNVB. Er kunnen blessures zijn geweest (o.a.die spits geloof ik) Maar goed het hield niet over dit jaar in de kampioenspoule
Bakker, Franken en Goudmijn voor onder 17, en Taabouni en Salah-Eddine voor onder 16. Hopelijk volgend seizoen met onder 17 wel weer beter met Kenneth Goudmijn dan als trainer.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Opvallende passage uit het wedstrijdverslag van de laatste wedstrijd van onder 17:
‘Significante stappen gezet’
Waar Duffree de teamprestaties met gemengde gevoelens beschouwt, kijkt hij met een zeer tevreden gevoel naar de individuele ontwikkeling van de spelers. “Zeventien van de twintig jongens mogen door naar AZ Onder 19, we hebben debutanten als jeugdinternational gehad en spelers die al in actie kwamen met Jong AZ en Onder 19. Als team hadden we meer uit het seizoen moeten halen, maar in individueel opzicht zijn significante en aantoonbare stappen gezet en dat is waar het uiteindelijk om draait.”
Hoe gaat dat passen bij de onder 19? Ik dacht dat het gros van het team daar eerste jaars was. Gaan die dan al door naar Jong en zo ja, wordt Jong dan helemaal opgeschoond? Of valt een groot gedeelte van de onder 19 af? Of komen er gewoon hele grote selecties?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

~AZ~ schreef: 27 apr 2018, 09:40 Opvallende passage uit het wedstrijdverslag van de laatste wedstrijd van onder 17:


Hoe gaat dat passen bij de onder 19? Ik dacht dat het gros van het team daar eerste jaars was. Gaan die dan al door naar Jong en zo ja, wordt Jong dan helemaal opgeschoond? Of valt een groot gedeelte van de onder 19 af? Of komen er gewoon hele grote selecties?
Er zal bij Jong sowieso op een gegeven moment een afrekening moeten komen.

Maar hier komen we op het door mij al vaker genoemde probleem dat men gaten met gaten aan het vullen is er moet ergens iets gebeuren, bepaalde spelers weg, sterkere aanvulling van buitenaf terug, stroomt geheel onder 16 bijvoorbeeld dan ook weer door naar onder 17? en zo verder.
Spelers die misschien volwaardig Jong speler zijn maar waar niet veel potentie meer in zit zal men denk ik toch eerst proberen te verkopen/verhuren alvorens ze richting een andere BVO te bewegen.

Niet elke Jong AZ speler zal het eerste halen en het niveau moet daar wel ook gewoon groeien zodat wanneer er wel weer degradatie naar de tweede divisie mogelijk is Jong AZ niet zal degraderen.
Neem bijvoorbeeld jongens als Opdam,Groot,Church,Hardijk en dan heb je nog jongens waar AZ iets in ziet dat supporters die jong volgen niet direct zien zoals Regeling, Springer en dan nog jongens die sowieso op basis van leeftijd op de korte termijn een stap moeten maken zoals Kramer, Bucker en Einarsson

Jongens die nog wel een jaar of twee kunnen blijven maar ook een (licht) twijfelgeval zijn zijn bijvoorbeeld Jacobs,Koreniuk, Bakker en Roggeveen

En als laatste Olij, die wordt gewoon 23 en zal dus in principe je vaste dispensatiespeler moeten worden, maar daarmee staat hij wel ook nog altijd de ontwikkeling van Schendelaar/Roggeveen in de weg.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

:D Wen er maar aan. Elk jaar zal er een lichting talentvolle voetballers de jeugdopleiding uitstromen en moet er gekeken worden hoe dat gaat worden ingepast. De toekomst ziet er goed uit wat betreft potentie van de jeugdspelers, dus vaak zit je in een luxe positie en soms zal men blij zijn als er toch nog een plek goed opgevuld kan worden. Dat kan AZ opvangen met aankopen, waarnaar in de toekomst steeds selectiever gekeken kan worden. Dus ook in dit feit zit een groei in kwaliteit voorspelt.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 27 apr 2018, 17:52 Dat kan AZ opvangen met aankopen, waarnaar in de toekomst steeds selectiever gekeken kan worden. Dus ook in dit feit zit een groei in kwaliteit voorspelt.
Je kan ook in de jeugd al enigszins investeringen doen, AZ zal op een gegeven moment om de concurrentie aan te kunnen ook eens in de zoveel tijd op rooftocht moeten (tot dat het eventueel aan banden gelegd zal worden).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

~AZ~ schreef: 27 apr 2018, 09:40 Opvallende passage uit het wedstrijdverslag van de laatste wedstrijd van onder 17:


Hoe gaat dat passen bij de onder 19? Ik dacht dat het gros van het team daar eerste jaars was. Gaan die dan al door naar Jong en zo ja, wordt Jong dan helemaal opgeschoond? Of valt een groot gedeelte van de onder 19 af? Of komen er gewoon hele grote selecties?
Onder 19 heeft 15x 1e jaars (van 2000):
- Schendelaar (k)
- Gorter (k)
- De Bruijn
- Berk
- Jacobs
- De Haas
- Ens
- Lathouwers
- Baas
- Koopmeiners
- Oosting
- Fase
- Gauna
- Lont
- Lo Ning Hing
Hier zullen de meeste jongens nog een jaartje in onder 19 blijven, wellicht dat er een paar doorschuiven naar Jong (Schendelaar, Oosting)
En toch ook wel een paar afvallers (Gorter, Berk, Baas, Fase, Gauna, Lont, Ning Hing).
Met de 17 jongens die van onder 17 komen, kom je dan weer op een selectie van 22 - 23 spelers uit.

In onder 19 zitten nu ook 7 2e jaars (van 1999):
- Kevin Duin
- Kunst
- Sadiroglu
- Van der Wacht
- Aarts
- Jelle Duin
- Jonsson
Naar Jong zullen wel doorgaan Kunst, van der Wacht, Aarts en Jelle Duin.
Voor Kevin Duin, Sadiroglu en Jonsson lijkt het wel klaar.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Zijn Berk, Baas en Gauna zo afgezakt?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Josje gokt maar wat. En ik denk dat hij net als vorig jaar weer heel slecht gokt :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Afbeelding

Presteerde dit jaar bijzonder weinig met onder 17, maar heb verder geen idee of dit een groot gemis is.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Het lijkt erop dat men bij ajax het laatste restje cruyff gedachtegoed in de vuilcontainer aan het afvoeren is. Kelvin Duffree heeft geen enkele profvoetbal achtergrond. Het lijkt erop dat rovermars zijn pijlen dit jaar gericht heeft op het succes van onze club, de jeugdopleiding en de scouting in plaats van in de wilde weg iedere jeugdspeler van ons ook te polsen.

Hoewel onder 17 het niet zo goed gedaan heeft als onder de 15 en onder de 16 denk ik toch wel dat Duffree een goede lichting heeft doorgeschoven. 17 van de twintig spelers gaan door naar de volgende jaargang. Dat is een bijzondere prestatie omdat er geen onder 18 bestaat. Afgelopen zaterdag kwam er in de rust een drietal spelers van onder 17 (Mo Taabouni, Bai Kamara en Quinten Dekkers) bij onder 19 in het veld die lieten zien dat met lef en durf een tegenstander ook veel pijn gedaan kan worden.Ik hoop dat ook deze jongens in Uitgeest hun opwachting mogen maken op het internationale jeugdtoernooi.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Lecompte schreef: 08 mei 2018, 04:24 Het lijkt erop dat men bij ajax het laatste restje cruyff gedachtegoed in de vuilcontainer aan het afvoeren is. Kelvin Duffree heeft geen enkele profvoetbal achtergrond. Het lijkt erop dat rovermars zijn pijlen dit jaar gericht heeft op het succes van onze club, de jeugdopleiding en de scouting in plaats van in de wilde weg iedere jeugdspeler van ons ook te polsen.

Hoewel onder 17 het niet zo goed gedaan heeft als onder de 15 en onder de 16 denk ik toch wel dat Duffree een goede lichting heeft doorgeschoven. 17 van de twintig spelers gaan door naar de volgende jaargang. Dat is een bijzondere prestatie omdat er geen onder 18 bestaat. Afgelopen zaterdag kwam er in de rust een drietal spelers van onder 17 (Mo Taabouni, Bai Kamara en Quinten Dekkers) bij onder 19 in het veld die lieten zien dat met lef en durf een tegenstander ook veel pijn gedaan kan worden.Ik hoop dat ook deze jongens in Uitgeest hun opwachting mogen maken op het internationale jeugdtoernooi.
Taabouni speelde een leuke pot, is nog 1e jaars B (2002) en zeker een heel groot talent. Hopelijk kunnen we hem wel houden, ajax zit op het vinkentouw. Kamara viel heel goed in, gaat veel dreiging van hem uit. Dekkers is een technisch beperkte verdediger.

Met als basis dan de 2e jaars A-spelers zoals Schendelaar, Lathouwers, Jacobs, Koopmeiners, de Bruin, Ens, Helmer, Oosting, en ook de onder 17 internationals Franken en Goudmijn er nog bij, zou onder 19 volgend seizoen best wel weer eens om de bovenste plekken kunnen gaan strijden.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Over Taabouni, ik zag dat hij al wel 16 is (sinds 29 maart), maar kon niet zien of hij al een contract heeft, ga van (nog) niet uit.
Weet iemand hoe dat zit?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ik maak me geen zorgen over het vertrek van Dufree. De sterkte van AZ is, en dat geldt voor alle geledingen, dat het werkt volgens bepaalde structuren die gekoppeld zijn aan de visie en het beleid. De individuele invulling is daarmee minder van invloed. Vertrekken er mensen dan worden deze vervangen door andere personen die de kwaliteit hebben om mee te gaan in de werkwijze van AZ. Het is een voortdurende doorstroom. Fransen, Berkhout en Goudmijn zijn een paar geleden ingestroomd en draaien ook mee. Zij zullen de nieuwe mensen ook weer kunnen leiden. Duffree en Doesburg hebben het prima gedaan maar zijn ook niet zo superieur of geniaal dat ze onvervangbaar zijn. Het is ook de grote fout die ajax maakt. Zij denken dat het binnenhalen van enkele individuen hun niveau verhoogt terwijl de sterkte van AZ net zit in de collectieve samenwerking de gedeelde visie.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

kuifje schreef: 08 mei 2018, 08:49 Ik maak me geen zorgen over het vertrek van Dufree. De sterkte van AZ is, en dat geldt voor alle geledingen, dat het werkt volgens bepaalde structuren die gekoppeld zijn aan de visie en het beleid. De individuele invulling is daarmee minder van invloed. Vertrekken er mensen dan worden deze vervangen door andere personen die de kwaliteit hebben om mee te gaan in de werkwijze van AZ. Het is een voortdurende doorstroom. Fransen, Berkhout en Goudmijn zijn een paar geleden ingestroomd en draaien ook mee. Zij zullen de nieuwe mensen ook weer kunnen leiden. Duffree en Doesburg hebben het prima gedaan maar zijn ook niet zo superieur of geniaal dat ze onvervangbaar zijn. Het is ook de grote fout die ajax maakt. Zij denken dat het binnenhalen van enkele individuen hun niveau verhoogt terwijl de sterkte van AZ net zit in de collectieve samenwerking de gedeelde visie.
Tenzij ze die visie daar gaan introduceren. Maar ajax zou ajax niet zijn als zo'n nieuwe visie er nooit doorheen komt met al die verschillende stromingen en oudgedienden.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Als ze dat beogen dan moeten ze de TD, de AD, de HJO en nog een rits trainers halen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Lecompte schreef: 08 mei 2018, 04:24 Het lijkt erop dat men bij ajax het laatste restje cruyff gedachtegoed in de vuilcontainer aan het afvoeren is. Kelvin Duffree heeft geen enkele profvoetbal achtergrond. Het lijkt erop dat rovermars zijn pijlen dit jaar gericht heeft op het succes van onze club, de jeugdopleiding en de scouting in plaats van in de wilde weg iedere jeugdspeler van ons ook te polsen.

Hoewel onder 17 het niet zo goed gedaan heeft als onder de 15 en onder de 16 denk ik toch wel dat Duffree een goede lichting heeft doorgeschoven. 17 van de twintig spelers gaan door naar de volgende jaargang. Dat is een bijzondere prestatie omdat er geen onder 18 bestaat. Afgelopen zaterdag kwam er in de rust een drietal spelers van onder 17 (Mo Taabouni, Bai Kamara en Quinten Dekkers) bij onder 19 in het veld die lieten zien dat met lef en durf een tegenstander ook veel pijn gedaan kan worden.Ik hoop dat ook deze jongens in Uitgeest hun opwachting mogen maken op het internationale jeugdtoernooi.
Er is ergens een diep ravijn, waar ze ajax in mogen gooien wat mij betreft.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten