AZ onder 17

Archief met daarin aandacht voor de spelers van de AZ Jeugd, waaronder Jong AZ
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Onder 17
Coach: Michael Buskermolen
Selectie: Justin Bakker, Daan Boerlage, Michael Breij, Viktor Karl Einarsson, Abdel Ellouazane, Pantelis Hatzidiakos, Jeremy Helmer, Mees Hoedemakers, Kaan Karabakal, Salim Mansouri, Bilali Mohamed, Danny Muhl, Vincent Regeling, Joey Roggeveen, Stefan Smal, Jan-Willem Tesselaar, Guus Til.

Nieuw: Viktor Karl Einarsson (Breidablik (IJsland)
_________________
"I don't know that!"
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

Ook deze groep werd afgelopen seizoen kampioen!

http://www.AZ.nl/nieuws/AZ-onder-16-pak ... 1?catid=80
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

Kilkenny schreef:Onder 17
Coach: Michael Buskermolen
Selectie: Justin Bakker, Daan Boerlage, Michael Breij, Viktor Karl Einarsson, Abdel Ellouazane, Pantelis Hatzidiakos, Jeremy Helmer, Mees Hoedemakers, Kaan Karabakal, Salim Mansouri, Bilali Mohamed, Danny Muhl, Vincent Regeling, Joey Roggeveen, Stefan Smal, Jan-Willem Tesselaar, Guus Til.

Nieuw: Viktor Karl Einarsson (Breidablik (IJsland)
Buskermolen heeft het vorig jaar goed gedaan met Onder 17. Zijn 3e geworden. En heeft maar liefst 4 spelers (Spierings, Dos Santos, Vaarnold, Ouwejan) met een jeugdcontract afgeleverd bij o.19.
Erg benieuwd hoe Buskermolen het met deze nieuwe groep van onder 17 gaat doen. En of hier weer potientele (contract)spelers voor de selectie bij zitten.

Heeft die jongen uit IJsland (Viktor Karl Einarsson) nu al wel een contract?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

afaz schreef:
Heeft die jongen uit IJsland (Viktor Karl Einarsson) nu al wel een contract?
Ja volgens mij zijn beide IJslanders voor 3 seizoenen vastgelegd.
...... and that's what we mean by honey \:D/
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

Ok, dat is er dus al een met een contract: Viktor Karl Einarsson =D>

Volgens mij mogen jeugdspelers pas op hun 16e jaar een contract aangeboden krijgen.
AZHHW
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 okt 2008, 09:25
Locatie: Heerhugowaard

afaz schreef:Ok, dat is er dus al een met een contract: Viktor Karl Einarsson =D>

Volgens mij mogen jeugdspelers pas op hun 16e jaar een contract aangeboden krijgen.
Dat klopt. Dat staat in de wet.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wonnen zaterdag met 6-1 van NAC B1
...... and that's what we mean by honey \:D/
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

nederweert2 schreef:Het shirtje van Helmer zal alvast klaar hebben gelegen voor 3 juli (anders: [-X ). Jeremy wordt op zijn twitteraccount al volop gefeliciteerd - en neemt deze ook hartelijk in ontvangst.
Met Helmer dan nu al de 2e speler bij onder 17 met een contract!
AZHHW
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 okt 2008, 09:25
Locatie: Heerhugowaard

ALKMAAR- AZ heeft deze week eigen jeugdspeler Jeremy Helmer vastgelegd tot 2016. De 15-jarige aanvallende middenvelder werd afgelopen seizoen als aanvoerder kampioen met AZ Onder 16. Het contract van Helmer gaat in op woensdag 3 juli, als hij zijn zestiende verjaardag viert. 


Helmer begon met voetballen bij SV Diemen en doorliep vier jaar de AZ Jeugdopleiding. Komend seizoen speelt hij in AZ Onder 17. Zijn broertje Quinten maakt ook deel van de AZ Jeugdopleiding. Hij werd afgelopen jaar nationaal kampioen met AZ Onder 13.

Stewart: ‘Inzichtelijk sterk’
“Wij zijn erg blij met de contractondertekening van Jeremy”, aldus Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Grote talenten proberen wij vaak voor langere tijd aan ons te binden en Jeremy valt in die categorie. Hij is inzichtelijk sterk en ziet dingen die anderen niet zien. Wij denken dat hij de mogelijkheden heeft om het eerste van AZ te halen en dat er een mooie toekomst voor hem in het verschiet ligt.”

Helmer: ‘Vier jaar naartoe gewerkt’
“Hier heb ik vier jaar naartoe gewerkt”, reageert Helmer. “Toen ik van SV Diemen naar AZ ging, had ik er nog geen besef van dat ik een contract kon verdienen. Ik was altijd een van de kleinere spelers, moest het van m’n techniek en passing hebben. De laatste tijd ben ik ook fysiek gegroeid. Het is een mooi jaar: eerst kampioen met Onder 16, vervolgens m’n eerste contract, Ik wil me nu door ontwikkelen en hoop over een paar jaar aan te sluiten bij het eerste.”
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij heeft nu ook zijn eigen topic.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ.nl:
AZ Onder 17 start met overwinning
Gepubliceerd op 24 augustus 2013 , 17:17

ALKMAAR- AZ Onder 17 is de competitie begonnen met een 0-2 zege op bezoek bij Roda JC B1. De ploeg van coach Michael Buskermolen speelde de gehele wedstrijd dominant maar moest tot halverwege de tweede helft wachten op de openingstreffer. Jeremy Helmer was verantwoordelijk voor beide goals.

AZ Onder 17 start met overwinning
"Een prima begin van de competitie", keek Buskermolen terug op de wedstrijd in Kerkrade. "We hebben als team de doelstelling om elke wedstrijd te domineren en dat is vandaag gelukt. Abdel heeft behalve enkele ballen die achter de verdediging vielen niets te doen gehad", vulde de coach zijn analyse aan.

Geduld
Hoewel Onder 17 vanaf de eerste minuut de wedstrijd in handen had, duurde het lang eer zij zichzelf beloonden met doelpunten. "Ik moet het team een compliment maken, zij bleven taakbewust en geduldig spelen, uiteindelijk betaalde dat zich uit", wist Buskermolen. Na bijna een uur spelen trof Helmer op aangeven van Daan Boerlage voor de eerste keer doel.

Beslissing
"Ik was even bang dat wij misschien weg zouden zakken na het doelpunt en dat Roda daar van kon profiteren, maar dat gebeurde niet. De concentratie bleef goed", zag de trainer. Helmer besliste tien minuten voor tijd het duel definitief. De aanvallende middenvelder ontving de bal van invaller Stefan Smal en rondde voor de tweede keer koel af.

Programma
Voor Onder 17 was de wedstrijd tegen Roda JC B1 de eerste van drie competitieduels deze week. Dinsdagavond ontvangen de Alkmaarders FC Groningen B1 op Sportcomplex 't Lood. Vier dagen later staat de traditionele topontmoeting bij Feyenoord op het programma. "Er zijn nu wel wat pijntjes", aldus Buskermolen, die zaterdag slechts drie wisselspelers tot zijn beschikking had. "We gaan werken om iedereen weer fris aan de start van de volgende wedstrijden te krijgen."

WEDSTRIJDKARAKTERISTIEKEN:
Roda JC B1 - AZ Onder 17 0-2 (0-0)

Opstelling AZ Onder 17: Abdel Elouazzane; Kaan Karabakal, Pantelis Hatzidiakos, Justin Bakker, Danny Muhl; Daan Boerlage, Mees Hoedemakers, Jeremy Helmer (71. Guus Til); Salim Mansouri, Jan-Willem Tesselaar (65. Bilali Mohamed), Michael Breij (65. Stefan Smal).

Scoreverloop: 57. Helmer 0-1, 70. Helmer 0-2.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
SDelis8
Dagjesmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:44
Locatie: Mook

Ik ben geen kenner van het jeugdvoetbal van AZ, maar is dit niet een van de meest talentvolle lichtingen nu? En is die Helmer niet een van de grootste talenten bij AZ?
When the scope is on it's like Pokémon, When i peak at you i blast toys. Gotta catch 'em all? I got master balls.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Zullen we wedden dat geen enkele speler van dit team het eerste elftal haalt?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

SDelis8 schreef:Ik ben geen kenner van het jeugdvoetbal van AZ, maar is dit niet een van de meest talentvolle lichtingen nu? En is die Helmer niet een van de grootste talenten bij AZ?
Klopt, en Jeremy Helmer is zeker een van de grootste talenten in dit team. Heeft inmiddels ook al een contract getekend bij AZ. Naast Helmer heb je nog die nieuwe IJslandse middenvelder (Einarsson) met een contract, en verder worden nog vaak Michael Breij, Vincent Regeling en Daan Boerlage genoemd als de talenten in deze lichting.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Zullen we wedden dat geen enkele speler van dit team het eerste elftal haalt?
Nou ben je wel erg negatief. Omdat Verbeek tegen die tijd echt wel weg is. :wink:


Overigens, deze jongens spelen dus dinsdagavond om half 7 op het Lood. En daar wordt leuker en aanvallender gevoetbald dan ons eerste team momenteel, dus voor de mopperaars onder ons (momenteel iedereen), een kijk tip.
_________________
"I don't know that!"
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

vriend schreef:Zullen we wedden dat geen enkele speler van dit team het eerste elftal haalt?
Zou heel goed kunnen dat van dit team geen enkele speler ooit het 1e gaat halen; maar welke spelers in de jeugdopleiding maken volgens jou wel een kans?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

afaz schreef:Zou heel goed kunnen dat van dit team geen enkele speler ooit het 1e gaat halen; maar welke spelers in de jeugdopleiding maken volgens jou wel een kans?
Geen enkele. Omdat:
1) AZ is nog steeds een koopclub.
2) Zolang GJV trainer is er nooit een jeugdspeler echt zal doorbreken. Maher kreeg een kans omdat Martens (weer eens) geblesseerd raakte.
3) Ere- en eerste divisie lopen over van voormalige jeugdspelers die het bij AZ nooit (echt) gehaald hebben.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Moet lekker zijn om zo negatief in het leven te staan :roll:
Als een jeugdspeler in dit AZ O17 goed genoeg is breekt hij ooit vanzelf door bij AZ1.
Laatst gewijzigd door Geest van Dirk op 26 aug 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Graag verder onder functioneren jeugdopleiding.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ O17 heeft thuis gewonnen met 2-1 van FC Groningen/Cambuur B1
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten