Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Het NHD trekt ook zijn twijfels bij het al dan niet ziek zijn. Uit een stukje over het trainingskamp in de krant van vandaag:
Ook niet in het vliegtuig gestapt: Albert ’Appie’ Gudmundsson. Volgens de club is hij ziek achtergebleven in Alkmaar. De IJslander is een van de spelers binnen de AZ-selectie van wie de status sinds 1 januari is veranderd. Gudmundsson, Yusuf Barasi en Mo Taabouni zijn in het bezit van een aflopend contract. Dat betekent dat ze sinds de jaarwisseling in gesprek mogen met andere clubs, waarnaar ze in de zomer transfervrij kunnen overstappen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens Schotse media heeft de 'Eredivisie star' een nieuw aanbod inmiddels afgewezen.

https://www.rangersnews.uk/club-news/ra ... -interest/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Waarom zou je iemand die geen enkele progressie boekt nog een aanbieding doen?

En als Barasi en Taabouni vertrekken dan is dat eigen schuld. Die hebben veel te laat kansen gekregen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 11 jan 2022, 07:35 Waarom zou je iemand die geen enkele progressie boekt nog een aanbieding doen?

En als Barasi en Taabouni vertrekken dan is dat eigen schuld. Die hebben veel te laat kansen gekregen.
Omdat AZ ook een bedrijf is en niet aan kapitaalvernietiging wil doen. Gudmundsson is nog minimaal net zo veel waard als waarvoor ie gekomen is, waarschijnlijk meer. Nu loopt ie gratis de deur uit. Zijn goed recht, maar tekent de mens.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 11 jan 2022, 13:07 Omdat AZ ook een bedrijf is en niet aan kapitaalvernietiging wil doen. Gudmundsson is nog minimaal net zo veel waard als waarvoor ie gekomen is, waarschijnlijk meer. Nu loopt ie gratis de deur uit. Zijn goed recht, maar tekent de mens.
Tekent het naïeve beleid van AZ. Dat zon speler gratis de deur uitloopt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 11 jan 2022, 14:23 Tekent het naïeve beleid van AZ. Dat zon speler gratis de deur uitloopt.
En wat bedoel je dan met “zo’n speler”?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 11 jan 2022, 14:39 En wat bedoel je dan met “zo’n speler”?
Hij gaf aan dat hij nog minstens 2 miljoen waard is met een lopend contract. Dat bedoel ik met zo'n speler.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 11 jan 2022, 14:23 Tekent het naïeve beleid van AZ. Dat zon speler gratis de deur uitloopt.
Sorry, maar zo'n opmerking laat zien hoe naïef sommige forummers zijn in hoe het werkt.
AZ heeft allang geprobeerd om zijn contract te verlengen, maar dat is duidelijk niet gelukt.

Waarom? Meer geld voor speler en zaakwaarnemer? garantie speeltijd? Iets anders? Combinatie?
Ik weet het niet, maar zeker niet door naïef beleid
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Toch zou het handiger zijn geweest als ze vorig jaar rond deze tijd met hem rond de tafel hadden gezeten voor een contractverlenging. Dan hadden ze hem afgelopen zomer kunnen verkopen.

Nu kan je hem er prima erbij hebben. Die jongen mag dan een aflopend contract hebben, als hij de beste speler is hoop ik dat ze hem opstellen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

fcvictorie schreef: 11 jan 2022, 15:40 Toch zou het handiger zijn geweest als ze vorig jaar rond deze tijd met hem rond de tafel hadden gezeten voor een contractverlenging. Dan hadden ze hem afgelopen zomer kunnen verkopen.

Nu kan je hem er prima erbij hebben. Die jongen mag dan een aflopend contract hebben, als hij de beste speler is hoop ik dat ze hem opstellen.
Daar doelde ik ook op, dit speelt al meer dan een jaar en iedereen zag aankomen dat hij niet ging verlengen. Maar iemand vond het wederom nodig om een persoonlijk sneer te plaatsen richting hem, waar ik het gewoon heel erg oneens mee ben. Daarom vind ik het eerder naief van AZ, dan egoistisch of wat dan ook van de speler.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

fcvictorie schreef: 11 jan 2022, 15:40 Toch zou het handiger zijn geweest als ze vorig jaar rond deze tijd met hem rond de tafel hadden gezeten voor een contractverlenging. Dan hadden ze hem afgelopen zomer kunnen verkopen.

Nu kan je hem er prima erbij hebben. Die jongen mag dan een aflopend contract hebben, als hij de beste speler is hoop ik dat ze hem opstellen.
En jij denkt / weet dat AZ niet geprobeerd heeft om zijn contract al veel eerder te verlengen?
Ik ben ervan overtuigd dat Max al minstens sinds begin vorig jaar al bezig is met verlenging. Waarom het niet gelukt is? Zie eerdere post:

Waarom? Meer geld voor speler en zaakwaarnemer? garantie speeltijd? Iets anders? Combinatie?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik zou hem wel deze window proberen te slijten.
Een beetje geld is beter dan helemaal niks, zeker niet als je zo'n speler onder bepaalde afwegingen toch gaat laten banken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

DeZuivelDuivel schreef: 11 jan 2022, 18:14 Ik zou hem wel deze window proberen te slijten.
Een beetje geld is beter dan helemaal niks, zeker niet als je zo'n speler onder bepaalde afwegingen toch gaat laten banken.
Verkopen, verhuren, ruimte maken voor wat eraan komt uit de opleiding, of is binnen de selectie.

Zoals ik het heb begrepen is zijn alternatief een half jaar ‘banken’, moet AZ niet willen voor Albert, gun ik Albert niet en zou Albert ook voor zichzelf niet moeten willen.

Albert bedankt voor bewezen diensten, het ga je goed.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 11 jan 2022, 18:14 Ik zou hem wel deze window proberen te slijten.
Een beetje geld is beter dan helemaal niks, zeker niet als je zo'n speler onder bepaalde afwegingen toch gaat laten banken.
Ik heb het idee dat zolang ze geen nieuwe aanvaller hebben, ze albert niet laten gaan. Wat overigens best logisch is. Want zonder albert zou je helemaal geen bank meer overhouden.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

AZ-073 schreef: 11 jan 2022, 16:08 En jij denkt / weet dat AZ niet geprobeerd heeft om zijn contract al veel eerder te verlengen?
Ik ben ervan overtuigd dat Max al minstens sinds begin vorig jaar al bezig is met verlenging. Waarom het niet gelukt is? Zie eerdere post:

Waarom? Meer geld voor speler en zaakwaarnemer? garantie speeltijd? Iets anders? Combinatie?
Geen idee. Feit is dat hij nu hier nog rondloopt ondanks een aflopend contract dat hij niet wil verlengen. Als dat zo’n probleem is hadden ze beter afgelopen zomer duidelijk kunnen maken; verlengen en vertrekken. Beide is tot dusver niet gebeurd.

Overigens kan je hem nu wel proberen te verkopen. Maar dan heb je ook met een kopende club te maken. Die weten ook dat ze hem nu kunnen vastleggen voor komende zomer zonder transfersom te betalen. Bovendien is Gudmundsson geen onbetwistbare basis speler. Veel zal je er niet voor vangen vermoed ik.

Als ik moet kiezen tussen Aboukhlal, Evjen of Gudmundsson zou ik voor die laatste kiezen. Ondanks zijn aflopend contract en zijn mindere punten vind ik hem de beste optie.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 11 jan 2022, 19:22 Ik heb het idee dat zolang ze geen nieuwe aanvaller hebben, ze albert niet laten gaan. Wat overigens best logisch is. Want zonder albert zou je helemaal geen bank meer overhouden.
Daar zou ik het dan flink mee oneens zijn. Er zit in de jeugd echt wel wat in het vat. Dan geef je maar een jongen vervroegd de kans. AZ kan het geld altijd goed gebruiken. De kans dat je hem hier gaat houden enkel zodat ie op de bank eindigt is mij dan wat te groot.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

fcvictorie schreef: 11 jan 2022, 15:40 Toch zou het handiger zijn geweest als ze vorig jaar rond deze tijd met hem rond de tafel hadden gezeten voor een contractverlenging. Dan hadden ze hem afgelopen zomer kunnen verkopen.

Nu kan je hem er prima erbij hebben. Die jongen mag dan een aflopend contract hebben, als hij de beste speler is hoop ik dat ze hem opstellen.
Hebben ze ook gedaan. Gesprekken lopen al een jaar ofzo. Onder de streep is dit al vier seizoenen een net-niet speler. Leuk voor erbij, maar toont in vier jaar nauwelijks verbetering. Dan kan hij beter voor een basisplek gaan bij FC Groningen of Heerenveen. Of kiezen voor een buitenlands avontuur natuurlijk. Al hengelt Feyenoord ook naar hem.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 12 jan 2022, 09:47 Hebben ze ook gedaan. Gesprekken lopen al een jaar ofzo. Onder de streep is dit al vier seizoenen een net-niet speler. Leuk voor erbij, maar toont in vier jaar nauwelijks verbetering. Dan kan hij beter voor een basisplek gaan bij FC Groningen of Heerenveen. Of kiezen voor een buitenlands avontuur natuurlijk. Al hengelt Feyenoord ook naar hem.
Bord op schoot scouten SimonPoulsen.
_________________
"I don't know that!"
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

AZ 4 Life schreef: 12 jan 2022, 09:47 Hebben ze ook gedaan. Gesprekken lopen al een jaar ofzo. Onder de streep is dit al vier seizoenen een net-niet speler. Leuk voor erbij, maar toont in vier jaar nauwelijks verbetering. Dan kan hij beter voor een basisplek gaan bij FC Groningen of Heerenveen. Of kiezen voor een buitenlands avontuur natuurlijk. Al hengelt Feyenoord ook naar hem.
Met dat laatste helemaal eens. Na vier jaar kan je wel de conclusie trekken dat hij bij ons geen basisspeler gaat worden. Komende zomer is een mooi moment voor hem om te vertrekken. Dat hij gratis vertrekt is jammer, maar voor een bankzitter met een aflopend contract ga je sowieso niet zo veel krijgen. Dan kan je hem beter dit half jaar erbij houden. Wellicht is hij nog belangrijk en schiet hij AZ nog een paar rondes verder in de Conference League en helpt hij aan een mooie eindklassering in de Eredivisie zodat Europees voetbal weer wordt veilig gesteld.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ik vind het niet erg dat hij aan het eind van het seizoen vertrekt. Mocht vandaag invallen en speelde als een dweil. Ik had niet het idee dat hij zich wilde laten zien naar de trainer toe :cry:
Gesloten