Bjørn Johnsen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 24 aug 2019, 08:03 Rustaaagghhh. Niet gelijk zo beginnen. We zijn het eens. Ik ben het ook eens dat we een Til missen om de spits te ondersteunen, zodat die niet tegen een overmacht komt te staan. En ik heb Til ook nooit onderschat. Ook (zelfs :lol: ) Brom heeft wel eens gezegd dat Til de eerste speler was die hij op zou stellen.

Om on topic te blijven, ik vind ook prima dat hij weg is en met Margaret ben ik ook al blij.
Gelukkig we zijn het eens! =D> :lol:

Nu Huiberts nog!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bjorn is weg:
BRONNEN VOOR VG: BJØRN MAARS JOHNSEN HEEFT GETEKEND VOOR ROSENBORG
VG is geïnformeerd dat het nationale team de leningsovergang van AZ Alkmaar naar Rosenborg heeft voltooid. In principe duurt de overeenkomst langer dan vier maanden.

ARILAS-BERG OULD-SAADAJENS FRIBERG
Minder dan 30 minuten geleden bijgewerkt

De tip van het nationale team wordt waarschijnlijk gepresenteerd tijdens de pauze van de wedstrijd tussen Rosenborg en Stabæk, die begint om 18 uur .

De overgang van de lening is aanvankelijk vier maanden, maar heeft een optie voor nog eens zes, afhankelijk van aanbiedingen in het overgangsvenster in januari, volgens de kennis van VG.

Rosenborg wordt verondersteld de salarissen van de spits te betalen, maar betaalt geen schone leengeld aan de aanvaller. VG en Eurosport hebben eerder de nu voltooide overgang aangekondigd.

Het is de eerste keer dat de 27-jarige aanvaller van het nationale team, geboren in North Carolina, in de Elite Series speelt.

Sinds hij het Noorse koninkrijk in 2012 verliet, heeft Johnsen een nomadische reis van zeven jaar gemaakt.
Spanje, Portugal, Schotland en Nederland behoorden allemaal tot de haltes van de 27-jarige.

De nationale ploeg heeft veel vertrouwen onder Lars Lagerbäck, maar heeft moeite met speeltijd in het Nederlandse AZ Alkmaar. Daarom is Maars Johnsen deze zomer op een clubjacht geweest.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

AZ hoopt dus dat hij in vier maanden tijd zich in de picture speelt bij Rosenborg om vervolgens te verkopen in januari.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZRickGrimesAZ schreef: 24 aug 2019, 16:18 AZ hoopt dus dat hij in vier maanden tijd zich in de picture speelt bij Rosenborg om vervolgens te verkopen in januari.
Er staat verhuur van vier maanden, dat is tot einde seizoen Noorwegen met optie voor nog eens zes maanden wat dan weer tot einde seizoen hier is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik zat even te grasduinen naar Seuntjens in Turkije. Speelt daar echt weinig. Maar kwam ook de statistieken van Bjorn tegen; scoort er 4 in 6 wedstrijden in 324 minuten. Dat is best netjes...
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 21 okt 2019, 19:10 Ik zat even te grasduinen naar Seuntjens in Turkije. Speelt daar echt weinig. Maar kwam ook de statistieken van Bjorn tegen; scoort er 4 in 6 wedstrijden in 324 minuten. Dat is best netjes...
Onze ingevlogen Forum-Noor en zelf benoemd Rosenborg fan leek anders niet heel erg onder de indruk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 21 okt 2019, 19:36 [...] leek anders niet heel erg onder de indruk.
Over het spel kan ik niks zeggen. Maar de statistieken zijn mooi. :D
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 21 okt 2019, 19:36 Onze ingevlogen Forum-Noor en zelf benoemd Rosenborg fan leek anders niet heel erg onder de indruk.
Dat ging vooral over het gevoerde beleid dat ze nu voeren bij Rosenborg. Dat ze iemand als Johnsen nu moeten huren en dat dat geen kapitaal oplevert. In die context moest je dat lezen, niet zozeer dat hij Johnsen niet goed genoeg vond.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ Twello schreef: 16 dec 2019, 13:03 Ik denk dat dit het grootste issue is. Nu komt Evjen er natuurlijk als middenvelder bij dus Clasie zou back up kunnen zijn voor centraal achterin mits Vlaar fit is. Daarnaast komt ook Johnsen terug van Rosenborg BK. Alhoewel ik niet de verwachting heb dat hij mag aansluiten bij wedstrijden van het 1e maar alleen mag meetrainen met het eerste.
Kunnen we Johnsen niet gewoon kado doen aan ADO Den Haag als dank voor het lenen van het stadion? Hij voegt toch niets toe aan het huidige team.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 16 dec 2019, 15:21 Kunnen we Johnsen niet gewoon kado doen aan ADO Den Haag als dank voor het lenen van het stadion? Hij voegt toch niets toe aan het huidige team.
Als stormram is hij bijzonder bruikbaar. Zou hem er deze vier maanden gewoon lekker bij houden. Kan je niet het beslissende zetje geven in de strijd om de titel.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 dec 2019, 11:46 Als stormram is hij bijzonder bruikbaar. Zou hem er deze vier maanden gewoon lekker bij houden. Kan je niet het beslissende zetje geven in de strijd om de titel.
Dit verhaal is toch ook al echt eeuwen uit de wereld geholpen, ben je het een beetje kwijt?
Een stormram moet ook daadwerkelijk meters maken, iets dat Johnsen in het AZ shirt echt niet gedaan heeft.
Misschien heeft hij de gretigheid hervonden, maar ik waag het zeer te betwijfelen.

Hij heeft misschien doelpunten gemaakt in Noorwegen, maar het zijn geen denderende statistieken wat die competitie betreft en daarnaast heeft hij 2 van die 5 doelpunten tegen een degraderend lillestrom gemaakt... en dan hebben we het nog niet eens over de 'hoe' en dat is bij Johnsen toch echt essentieel...
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 17 dec 2019, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Verhuren/verkopen aan Feyenoord?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 17 dec 2019, 11:46 Als stormram is hij bijzonder bruikbaar. Zou hem er deze vier maanden gewoon lekker bij houden. Kan je niet het beslissende zetje geven in de strijd om de titel.
Mee eens, hij is nu eenmaal weer bij de selectie aangesloten en qua kopkracht is er eigenlijk geen betere.
Je moet nu je op titelkoers bent, Europees overwintert en tevens voor de beker gaat, niets aan het toeval overlaten, ook al zal hij nagenoeg niet door Slot gebruikt worden.
Wie weet kan je hem zelfs nog in de laatste minuten in de defensie gebruiken als de tegenstander alles op hoge ballen gaat gooien, kortom gewoon er bij houden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 dec 2019, 12:45 Dit verhaal is toch ook al echt eeuwen uit de wereld geholpen, ben je het een beetje kwijt?
Een stormram moet ook daadwerkelijk meters maken, iets dat Johnsen in het AZ shirt echt niet gedaan heeft.
Misschien heeft hij de gretigheid hervonden, maar ik waag het zeer te betwijfelen.

Hij heeft misschien doelpunten gemaakt in Noorwegen, maar het zijn geen denderende statistieken wat die competitie betreft en daarnaast heeft hij 2 van die 5 doelpunten tegen een degraderend lillestrom gemaakt... en dan hebben we het nog niet eens over de 'hoe' en dat is bij Johnsen toch echt essentieel...
Ik ben niks kwijt, maar misschien snap je de definitie van stormram niet. Die gebruik je als de wedstrijd op slot zit en je bijvoorbeeld een muur van Sparta niet kan slechten en het lang gelijk blijft. Als het dan voetballend niet lukt kan je gaan pompen met voorzetten van de zijkant, daarin kan Johnsen heel belangrijk zijn. Dat heeft hij in dienst van AZ ook al bewezen. Voetballend is het niet veel, en als basisspeler heb je niks aan hem. Wil je echter wat forceren dan hebben we geen betere dan Johnsen. Hij hoeft in die rol ook helemaal geen meters te maken, anders dan die paar meter om even vrij te komen van zijn tegenstander.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 dec 2019, 15:01 Ik ben niks kwijt, maar misschien snap je de definitie van stormram niet. Die gebruik je als de wedstrijd op slot zit en je bijvoorbeeld een muur van Sparta niet kan slechten en het lang gelijk blijft. Als het dan voetballend niet lukt kan je gaan pompen met voorzetten van de zijkant, daarin kan Johnsen heel belangrijk zijn. Dat heeft hij in dienst van AZ ook al bewezen. Voetballend is het niet veel, en als basisspeler heb je niks aan hem. Wil je echter wat forceren dan hebben we geen betere dan Johnsen. Hij hoeft in die rol ook helemaal geen meters te maken, anders dan die paar meter om even vrij te komen van zijn tegenstander.
Ik zou stormramd definieren als een harde werker die met zijn optimale fitheid vanaf de bank nog iets kan forceren.
In mijn hoofd doemt dan altijd de naam Vennegoor of Hesselink op. of bij het huidige Oranje zie ik daar wel een rol voor Wout Weghorst in weggelegd (Spelers als Malen/Boadu/Depay functioneren voor het combinatievoetbal dat Nederland speelt met technische spitsen. Spelers als Luuk de Jong en Wout Weghorst gooi je er inderdaad op het laatste moment in).

Wat heb je aan Bjorn Johnsen naar mijn mening? hij is zo groot en bonkig dat je hem bij vrije trappen en corners nauwelijks kan missen... en in dat geval loopt hij er eventueel wel eentje binnen. Maar dergelijke kwaliteiten heeft Druijf ook (En meer)

Bjorn Johnsen is niet echt een stormRAM maar meer een Stormpaal ofzo... Hij beweegt zich nauwelijks ondanks alles wat op hem afkomt en soms ketst er iets de goede richting in. Perfect voor het puur fysieke kick and rush voetbal in de lagere competies in de UK. Maar absoluut overbodig voor AZ. Als je dan toch iemand van die aard wil Anthony Stokes is transfervrij en fysiek een stuk impossanter dan Johnsen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

DeZuivelDuivel schreef: 17 dec 2019, 15:15 Als je dan toch iemand van die aard wil Anthony Stokes is transfervrij en fysiek een stuk impossanter dan Johnsen.
Het gaat erom dat Johnsen een selectiespeler is. Hij bepaalde eigenschappen heeft (kopkracht) die wellicht altijd nog eens, zowel offensief als defensief, van pas kunnen komen.
Niet dat als je een speler zou moeten aantrekken weer bij hem terecht zou komen, maar nu we op alle fronten meedoen , moet je hem zeker voor dit halve seizoen niet van de hand doen want in bepaalde noodsituaties zou je hem best nog wel eens kunnen gebruiken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 17 dec 2019, 15:29 Het gaat erom dat Johnsen een selectiespeler is. Hij bepaalde eigenschappen heeft (kopkracht) die wellicht altijd nog eens, zowel offensief als defensief, van pas kunnen komen.
Niet dat als je een speler zou moeten aantrekken weer bij hem terecht zou komen, maar nu we op alle fronten meedoen , moet je hem zeker voor dit halve seizoen niet van de hand doen want in bepaalde noodsituaties zou je hem best nog wel eens kunnen gebruiken.
Het gaat er om dat Bjorn Johnsen 0 meerwaarde heeft en de speeltijd van een geschiktere speler blokkeert, daarnaast kost ie een bak vol duiten in salaris, verdien aan hem nu mensen er nog in kunnen trappen door zijn paar doelpunten in de Eliteserien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 17 dec 2019, 11:46 Als stormram is hij bijzonder bruikbaar. Zou hem er deze vier maanden gewoon lekker bij houden. Kan je niet het beslissende zetje geven in de strijd om de titel.
We hebben Druijf toch al als stormram? Johnsen voegt daar niets aan toe.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 17 dec 2019, 21:57 We hebben Druijf toch al als stormram? Johnsen voegt daar niets aan toe.
Johnsen is een betere stormram en koppend sterker. Dat is echt een pure targetman. Druijf kan ook wel aardig koppen hoor, alleen voegt die op andere vlakken weer wat meer toe dan Johnsen. Ik zou Johnsen er gewoon bij houden, zeker met het oog op blessures. Myron kan ook een keertje drie weken geblesseerd zijn, dan is het wel lekker dat je naast Druijf (die dan normaal gesproken in de basis staat), nog een jongen hebt die in de slotfase wat kan forceren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 dec 2019, 15:15 Ik zou stormramd definieren als een harde werker die met zijn optimale fitheid vanaf de bank nog iets kan forceren.
In mijn hoofd doemt dan altijd de naam Vennegoor of Hesselink op. of bij het huidige Oranje zie ik daar wel een rol voor Wout Weghorst in weggelegd (Spelers als Malen/Boadu/Depay functioneren voor het combinatievoetbal dat Nederland speelt met technische spitsen. Spelers als Luuk de Jong en Wout Weghorst gooi je er inderdaad op het laatste moment in).

Wat heb je aan Bjorn Johnsen naar mijn mening? hij is zo groot en bonkig dat je hem bij vrije trappen en corners nauwelijks kan missen... en in dat geval loopt hij er eventueel wel eentje binnen. Maar dergelijke kwaliteiten heeft Druijf ook (En meer)

Bjorn Johnsen is niet echt een stormRAM maar meer een Stormpaal ofzo... Hij beweegt zich nauwelijks ondanks alles wat op hem afkomt en soms ketst er iets de goede richting in. Perfect voor het puur fysieke kick and rush voetbal in de lagere competies in de UK. Maar absoluut overbodig voor AZ. Als je dan toch iemand van die aard wil Anthony Stokes is transfervrij en fysiek een stuk impossanter dan Johnsen.
Bij Oranje ziet Koeman De Jong toch vooral als stormram. Als je in de slotfase achter staat en op moet beuken tegen een muur dan heeft een stormram als Weghorst ook niet veel zin. De ruimtes zijn dan veel te klein om als een debiel rond te gaan lopen. Het enige dat dan telt is dat je iemand voor de goal hebt staan die een voorzet binnen kan koppen. Dat kunnen Johnsen en De Jong als geen ander. Dat is ook het enige dat Johnsen kan, vandaar dat ik hem ook puur voor die situaties bij de groep zou houden. En iemand anders aantrekken zou natuurlijk onzin zijn. Het gaat erom dat je Johnsen al in de selectie hebt zitten. Hou hem dan maar voor die vier maanden die het seizoen nog duurt. Als je een nieuwe speler aantrekt zit je ook weer met allerlei extra kostenposten als tekengeld, agent-fee etc.
Gesloten