Ondřej Mihálik

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 16 nov 2018, 11:01 Tja. Ja. Maar je moet Johnsen - als dure aankoop - toch ook wel een eerlijke kans geven. Hij moet nu op de raarste momenten invallen of meedoen. Dat gegoochel helpt niet bepaald mee.

Desalniettemin heeft hij er wel al 3 doelpunten inliggen in 523 minuten. Ofwel 1 doelpunt per 174 minuten. Ofwel: trek dat een seizoen door en je komt gewoon op 17/18 doelpunten uit. Dan kan je stellen dat hij slecht speelt of matig meevoetbalt, maar volgens mij wist je dat van tevoren. Én ik vind matig spel niet echt een criterium meer binnen het huidige AZ. Want dan kan je het halve elftal wel vervangen.
Probleem voor Johnsen is gewoon dat het hele team anders functioneert, met andere type spelers dan vorig jaar. Dan heb je in de punt ook een ander type nodig. Johnsen is echt een puur eindstation, maar kan verder echt niks. Hij heeft dezelfde balaanname als dat ik heb, en jij hebt waarschijnlijk nog een betere aanname. Nu zijn dat soort types leuk als je Jetro Willems of Alireza in je team hebt, maar met onze huidige spelers heb je er niet heel veel aan. Ik denk zelfs dat Weghorst het dit jaar een stukje moeilijker had gekregen, al levert die veel meer arbeid als hij de bal niet heeft. Ik hoop derhalve dat Mihalik kan aanhaken, want een echte spits die een beetje mee kan voetballen zou wel lekker zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 16 nov 2018, 13:20 Probleem voor Johnsen is gewoon dat het hele team anders functioneert, met andere type spelers dan vorig jaar. Dan heb je in de punt ook een ander type nodig. Johnsen is echt een puur eindstation, maar kan verder echt niks. Hij heeft dezelfde balaanname als dat ik heb, en jij hebt waarschijnlijk nog een betere aanname. Nu zijn dat soort types leuk als je Jetro Willems of Alireza in je team hebt, maar met onze huidige spelers heb je er niet heel veel aan.
Ja, maar desalniettemin heeft hij er wel al drie echte spitsengoals in liggen en heb ik hem niet grote kansen zien missen.

Ik vind dat er raar om wordt gesprongen met Johnsen.

En dan moet een onbewezen jeugdinternational uit Tsjechië nu opeens zomaar weer de voorkeur krijgen? Op basis van?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 16 nov 2018, 13:49 Ja, maar desalniettemin heeft hij er wel al drie echte spitsengoals in liggen en heb ik hem niet grote kansen zien missen.

Ik vind dat er raar om wordt gesprongen met Johnsen.

En dan moet een onbewezen jeugdinternational uit Tsjechië nu opeens zomaar weer de voorkeur krijgen? Op basis van?
Voorkeur nee, kans ja.

Hoe moet het voor Mihalik zijn geweest toen Johnsen werd aangetrokken eigenlijk?
Mihalik is toch voor een bedrag aangetrokken waarmee AZ in de regel zijn eerste spits koopt de afgelopen jaren.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 16 nov 2018, 13:49 Ja, maar desalniettemin heeft hij er wel al drie echte spitsengoals in liggen en heb ik hem niet grote kansen zien missen.

Ik vind dat er raar om wordt gesprongen met Johnsen.

En dan moet een onbewezen jeugdinternational uit Tsjechië nu opeens zomaar weer de voorkeur krijgen? Op basis van?
Dat laatste hoeft voor mij trouwens niet. Althans, laat hem zich eerst maar eens bewijzen. Volgens mij heeft niemand Mihalik hier echt zien voetballen.

Ik vind het trouwens niet raar hoe er met Johnsen wordt omgesprongen. Hij presteert namelijk niet. Hij heeft twee goals gescoord als invaller meen ik. Thuis tegen NAC en uit bij Heracles als mijn geheugen me niet in de steek laat. Tegen wie hij die derde goal heeft gemaakt ben ik even kwijt. Wat ik nog wel weet is dat hij tijdens zijn basisbeurten altijd teleurstellend heeft gepresteerd. Staat daar maar een beetje in de spits en voert minder uit dan Friday. Heeft een beroerde balbehandeling en een normale aanval opzetten met Johnsen is nauwelijks mogelijk. Ik vind het eerder raar dat hij is aangetrokken.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 16 nov 2018, 15:36Tegen wie hij die derde goal heeft gemaakt ben ik even kwijt.
Utrecht uit ??
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZ 4 Life schreef: 16 nov 2018, 13:20 Probleem voor Johnsen is gewoon dat het hele team anders functioneert, met andere type spelers dan vorig jaar. Dan heb je in de punt ook een ander type nodig. Johnsen is echt een puur eindstation, maar kan verder echt niks. Hij heeft dezelfde balaanname als dat ik heb, en jij hebt waarschijnlijk nog een betere aanname. Nu zijn dat soort types leuk als je Jetro Willems of Alireza in je team hebt, maar met onze huidige spelers heb je er niet heel veel aan. Ik denk zelfs dat Weghorst het dit jaar een stukje moeilijker had gekregen, al levert die veel meer arbeid als hij de bal niet heeft. Ik hoop derhalve dat Mihalik kan aanhaken, want een echte spits die een beetje mee kan voetballen zou wel lekker zijn.
Het is toch van de zotte dat je deze spits haalt en offert, omdat je zelf een systeem neerzet zonder rechtsbuiten en dan ook nog je rechtsback vermoord door deze half te zetten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 18 nov 2018, 13:16 Het is toch van de zotte dat je deze spits haalt en offert, omdat je zelf een systeem neerzet zonder rechtsbuiten en dan ook nog je rechtsback vermoord door deze half te zetten.
Dat van Svensson naar het middenveld halen is twee of drie wedstrijden gebeurd volgens mij. Maar we hebben nu drie rechtsbuitens die vaak naar binnen komen met Stengs, Rotariu en Gudmundsson. Eerste twee zijn linksbenig, die andere zwerft veel. Dat is op zich niet erg, alleen dan moet je inderdaad Johnsen niet als spits halen. Die wordt dan volledig afhankelijk van de voorzetten van Ouwejan en Svensson.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 16 nov 2018, 15:36 Wat ik nog wel weet is dat hij tijdens zijn basisbeurten altijd teleurstellend heeft gepresteerd.
Dat is in het huidige AZ toch geen criterium meer?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 19 nov 2018, 09:26 Dat is in het huidige AZ toch geen criterium meer?
Antti Opdam schreef: 24 jul 2018, 08:30 Dat laat onverlet dat ik bij blijf dat AZ hier - op termijn - niet zwakker door hoeft te worden. Ik heb hier laatst op dit forum overeenstemming bereikt dat er een meer talentvolle speler achter zit. Voor iedereen is dit een win - win - situatie.
Wat is onze Iraanse vriend (nou ja, mijn vriend) toch belangrijk geweest :D , je ziet nu wat ik vorig seizoen al zei met het ontbreken van deze ene schakel.
De balans is volledig te zoeken:
zie spits probleem,
zie onze rechtsback Svensson tegenwoordig zwemmen, wat maar een gewoon backje is geworden.
Terug halen deze gast (was het maar waar) en de machine gaat geheid weer lopen met deze selectie, want met die talentvollere speler ben je ook al je keutel in aan het trekken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 19 nov 2018, 09:56 Wat is onze Iraanse vriend (nou ja, mijn vriend) toch belangrijk geweest :D , je ziet nu wat ik vorig seizoen al zei met het ontbreken van deze ene schakel.
De balans is volledig te zoeken:
zie spits probleem,
zie onze rechtsback Svensson tegenwoordig zwemmen, wat maar een gewoon backje is geworden.
Terug halen deze gast (was het maar waar) en de machine gaat geheid weer lopen met deze selectie, want met die talentvollere speler ben je ook al je keutel in aan het trekken.
Vind je het heel erg als ik het Mihálik topic niet gebruik om een zoveelste discussie over Jahanbakhsh te voeren?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Antti Opdam schreef: 19 nov 2018, 09:26 Dat is in het huidige AZ toch geen criterium meer?
Was hij ook slechter dan Johnsen?

In zijn minuten die hij tot nu voor AZ gespeeld heeft liet hij in ieder geval zien balvaster te zijn, te beschikken over een betere techniek en vrij snel te zijn. Op basis van die kwaliteiten gun ik hem in ieder geval wat minuten desnoods als invaller. Ik geloof dat dit de meest complete spits kan zijn van het hele zootje, de andere hebben in ieder geval al bewezen redelijk wat te wensen over te laten.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 19 nov 2018, 10:32 Vind je het heel erg als ik het Mihálik topic niet gebruik om een zoveelste discussie over Jahanbakhsh te voeren?
Ha, tja die vlek poets je in welk topic dan ook nooit meer weg :wink:
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 19 nov 2018, 10:59 Ha, tja die vlek poets je in welk topic dan ook nooit meer weg :wink:
Tja. En wat een prachtige vlek is het geworden.

Een soort van Van Gogh bijna.

We weten beide dat ik gelijk had en met de dag wordt dat meer duidelijk. Een soort van abstracte kunst die bij nadere observatie steeds concreter wordt. Dat knelt voor de toeschouwer enorm. Dan zit je eerst al het dichtstbij met de transfersom en vervolgens presteert hij (als ook voorspeld) opnieuw niets in topwedstrijden in Engeland. Terwijl - aan de andere kant - Mijn Wout floreert. En tot overmaat van ramp ramt zijn opvolger er meteen een bal in tegen een topclub.

Het is voor iedereen nu een vermoeiende en pijnlijke discussie geworden. De forum - equivalent van het Belgisch elftal zeg maar.

Laten we het alsjeblieft hebben over Ondřej Mihálik en dit geneuzel verplaatsen naar de plek waar het thuis hoort:

http://www.azforum.nl/viewtopic.php?f=6 ... a5#p661898
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 19 nov 2018, 11:27 Laten we het alsjeblieft hebben over Ondřej Mihálik en dit geneuzel verplaatsen naar de plek waar het thuis hoort:
Je bent een zeer onsportief verliezertje, maar goed.
De vraag is of Mihálik minder afhankelijk hoeft te zijn van de zijkanten en dus niet alleen een pure afmaker is zoals Weghorst en Johnsen dat zijn.
Met Idrissi en 'een gat op rechts' is het voor elke spits op dit moment niet gemakkelijker er op geworden sinds het vorige seizoen en ik vrees dat dit nog wel even blijft aan houden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Fijn dat hij weer wedstrijden speelt.
Hopelijk wordt hij beter dan Boadu, want dan hebben we straks 2 wereldtoppers voor de spitspositie.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb het gevoel dat ze van Ondrej een nummer 10 proberen te maken. Klopt dat?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

pAZcal schreef: 09 feb 2019, 08:42 Ik heb het gevoel dat ze van Ondrej een nummer 10 proberen te maken. Klopt dat?
Hoezo? Hij speelt toch in de spits bij Jong AZ.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

pAZcal schreef: 09 feb 2019, 08:42 Ik heb het gevoel dat ze van Ondrej een nummer 10 proberen te maken. Klopt dat?
Lijkt me niet handig gezien zijn snelheid en afrondingskwaliteiten
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik zat te doelen op de opstelling die ze op VI lieten zien en het rugnummer dat hij bij Jong AZ krijgt tegenwoordig:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Je moet je gevoel niet laten leiden door een papiertje met een formeel nummer.
_________________
"I don't know that!"
Gesloten