Oussama Idrissi (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

leszz schreef: 04 okt 2020, 11:31 Het jaar daarvoor heeft hij ook de helft van het seizoen weegaloos gespeeld, tweede helft minder. Zo bleef het wel bij hem, wisselvallig maar o zo belangrijk. Gaf tegen de top 3 altijd thuis. Ik vind 12-15 miljoen nou geen hartverwarmende bedragen. Zeker niet als je weet dat zo een Dest voor 20 miljoen verkocht is en Donny vd Beek voor 45 miljoen. Idrissi heeft zo veel meer gedaan dan Dest die notabenen verdediger is en vd Beek hoeft echt geen 3x meer waard te zijn. Overschatte speler
Tja, je weet hoe het gaat. Hetzelfde product kost bij de AH ook meer dan bij de Jumbo laat staan de Lidl of Aldi.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Mooie transfer. Het ga je goed Oussi! Mooie speler, en persoonlijkheid geweest voor AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 04 okt 2020, 15:43 Mooie transfer. Het ga je goed Oussi! Mooie speler, en persoonlijkheid geweest voor AZ.
Klopt. Hij heeft AZ een lange tijd (1e seizoenshelft 2 seizoenen geleden) gedragen en was afgelopen seizoen, lange tijd de beste aanvaller. Hij heeft te weinig lof gekregen bij AZ voor zijn inzet en prestaties. Hij heeft deze transfer naar een grote club echt verdiend.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 04 okt 2020, 15:47 Klopt. Hij heeft AZ een lange tijd (1e seizoenshelft 2 seizoenen geleden) gedragen en was afgelopen seizoen, lange tijd de beste aanvaller. Hij heeft te weinig lof gekregen bij AZ voor zijn inzet en prestaties. Hij heeft deze transfer naar een grote club echt verdiend.
Zo is dat. Weer een meer dan fanatieke speler weg. Soms te, maar dat heb ik liever dan wat ik nu zie. Gasten die leiden aan zelfoverschatting en veel te vroeg denken dat de buit binnen is en zijn er zijn!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Speciaal voor de Sevilla fans:

🎶 Ooooooh-ohohohohohooooooo... Idrissi 🙌🏼, Idrissi🙌🏼, Idrissi🙌🏼, jalalala Idrissi🙌🏼, Idrissi🙌🏼, Idrissi🙌🏼. Ooooooh-ohohohohohooooooo 🎶
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.bndestem.nl/nederlands-voet ... gle.com%2F


Oussama Idrissi, van de pleintjes in Gageldonk naar Sevilla: ‘Hij was bij Halsteren al vreselijk doelgericht’

Van de pleintjes in Bergen op Zoom naar Europa League-winnaar Sevilla: Oussama Idrissi (24) flikte het. Hoe de aanvaller van een frivole pleintjesvoetballer in een volwassen prof veranderde. ,,Hij was bij FC Bergen al zó vreselijk goed”, herinnert zijn voormalige jeugdtrainer René de Priester nog.

Het was in een potje tussen Halsteren D1 en FC Bergen D1 dat Oussama Idrissi een van de eerste keren zijn klasse liet zien. Op de pleintjes in Gageldonk kenden ze hem al als pingelaar, maar in Halsteren viel hij óók op het veld op, wél als defensieve middenvelder. Idrissi hield de bal plagerig hoog, omspeelde een paar tegenstanders en schoot van ver in het doel. ,,Ik liep na afloop de kleedkamer van FC Bergen in pakte hem bij zijn krullen. Hij keek me aan en zei: ‘Ik moest wel trainer, ze pakten me toch niet aan”, lacht René de Priester, toen coach bij Halsteren.

Ik pakte hem bij zijn krullen en hij zei: ‘Ik moest die actie wel maken trainer, ze pakten me toch niet aan’

René de Priester, Voormalig jeugdtrainer van Oussama Idrissi bij Halsteren D1
Het is Idrissi ten voeten uit. Beleefd buiten de lijnen, brutaal in het veld. De vader van Idrissi belde al snel met De Priester, Oussama wilde graag bij Halsteren spelen; hij vond De Priester ‘een fijne trainer’. ,,Ik zei: ‘Dat mag, maar wel als spits.’ Hij was zo verschrikkelijk doelgericht”, zegt De Priester. Bij Halsteren kwam hij snel in het vizier bij NAC, De Priester had daar contact met scout Jan Lokhoff. En dus ging Idrissi na één jaar Halsteren al naar Breda.

Tekst gaat verder onder de foto

Oussama Idrissi en Rick van Drongelen stuurden als internationals van Jong Oranje nog een foto naar hun voormalige jeugdtrainer René de Priester.
Oussama Idrissi en Rick van Drongelen stuurden als internationals van Jong Oranje nog een foto naar hun voormalige jeugdtrainer René de Priester. © Privéfoto
Dood spoor bij Feyenoord
Idrissi is De Priester nog altijd dankbaar, zei hij eerder in een interview met deze krant. Na twee jaar bij NAC ging Idrissi naar Feyenoord, waar hij in de A1 op een dood spoor belandde. Wie hij toen belde? De Priester. Die raadde aan verder te kijken. Idrissi ging ook, naar FC Groningen, waar hij zijn loopbaan lanceerde en een transfer naar AZ afdwong. En in Alkmaar viel hij zó op dat het Sevilla van Nemanja Gudelj nu 12 miljoen euro voor hem neerlegt.

Met dank ook aan de discipline die hij van zijn vader meekreeg. Opa Idrissi streek als gastarbeider neer in Tholen en ging in Bergen wonen. Later, in het kader van gezinshereniging, kwam de rest van de familie naar Brabant. De vader van Oussama rondde een hbo-opleiding af en ging in de jeugdzorg werken. ,,Hij hamerde op discipline. Heb respect voor de leraar en voor de trainer. Zij helpen je aan je diploma en succes op het veld”, aldus Idrissi.

Tekst gaat verder onder de foto

Oussama Idrissi speelde drie jaar voor FC Groningen, waar hij in 64 wedstrijden dertien keer scoorde.
Oussama Idrissi speelde drie jaar voor FC Groningen, waar hij in 64 wedstrijden dertien keer scoorde. © foto: Carla Vos
Pleintjesvoetballer
Inmiddels is hij een volwassen prof, maar in zijn hart blijft hij de pleintjesvoetballer uit Bergen op Zoom. ,,Elke dag als ik opsta, denk ik: wat is het heerlijk om weer te voetballen. Acties maken, kappen, draaien. Voetballen is het mooiste dat er is.” Was gesproken, Oussama Idrissi uit Bergen op Zoom. Anno 2020 profvoetballer van Sevilla.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dan is het dus inderdaad rond. er staat ook een cringey afscheidsfilmpje op instagram.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Tis `m gegund en wij hebben plezier aan hem gehad. =D>
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Al om waardering en berusting. Zou ik ook moeten doen......
Echter vind ik het gewoon k*t. 2,5 jaar en alweer foetsie........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Interview na presentatie bij Sevilla

https://youtu.be/FqeQUvvtgYI
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

multatuli schreef: 06 okt 2020, 06:36 Interview na presentatie bij Sevilla

https://youtu.be/FqeQUvvtgYI
Leuk interview, lekker openhartig. Ik zie hem wel slagen bij Sevilla de randvoorwaarden zijn in orde, en als zelf Luuk de jong het daar kan :wink:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Betaald met Europees belastinggeld. Wij in Nederland financieren deels hun transfers.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij heeft ene hele mooie ontwikkeling doorgemaakt bij AZ en de stap hogerop is hem gegund. Hoop dat hij zich in Spanje niet laat provoceren want hij had af en toe in zijn fanatisme nog wel eens een iets te kort lontje. Dat is zijn kracht maar had hem ook een paar keer kaarten op kunnen leveren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 05 okt 2020, 21:45 Al om waardering en berusting. Zou ik ook moeten doen......
Echter vind ik het gewoon k*t. 2,5 jaar en alweer foetsie........
Ja inderdaad, waren we maar veel slechter, dan kwamen we er ten minste nooit van af. :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Houdoe en bedankt! Veel succes in Spanje. Zloty!
_________________
"I don't know that!"
Gesloten