Marko Vejinovic

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nieuw topic, het oude is kennelijk met de laatste verhuizing gesneuveld. Ik ben benieuwd wat hij nog kan brengen. Voorlopig op huurbasis voor één jaar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Is het al officieel dan?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Als zijn komst er voor gaat zorgen dat Rienstra zo veel mogelijk op de bank gaat zitten dan tel ik mijn zegeningen. Het is verre van optimaal, maar we zitten nou eenmaal opgescheept met mensen die beslissingen nemen die dat eigenlijk niet zo goed kunnen. Redelijk tot acceptabel is de norm geworden en dit valt wel ongeveer in dat straatje.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 18 jul 2017, 10:16 Is het al officieel dan?
Ja: http://www.AZ.nl/nieuws/AZ-huurt-vejinovic/1?catid=
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik denk dat iemand ergens gezegd heeft dat dit een goed idee was. Vanwege het vooruit vooruit schreeuwen schat ik. Vejinovic kan de bal vaak vooruit kwijt. En AZ heeft op dit moment vooral veel lafaards in het team die alleen terug durven spelen want dat is veilig.
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Jack schreef: 18 jul 2017, 10:40 Ik denk dat iemand ergens gezegd heeft dat dit een goed idee was. Vanwege het vooruit vooruit schreeuwen schat ik. Vejinovic kan de bal vaak vooruit kwijt. En AZ heeft op dit moment vooral veel lafaards in het team die alleen terug durven spelen want dat is veilig.
Past in de filosofie van Slot, Vejinovic is als een trechter waaruit elke bal recht vooruit gaat, perfect voor in de as.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ja leuk maar waarom dan huren? Huren vind ik voor middelmatige clubs zonder ambitie. Daarnaast is het ook niet zo dat we nou een jeugdspeler op de positie van Vejinovic hebben lopen waarvan je zegt dat hij er volgend jaar klaar voor is (zoals bijvoorbeeld bij Wijndal het geval is). Dus het argument van een overbruggingsjaar zou ik raar vinden. Ik vind het heel lastig om positief te zijn over deze gang van zaken.
"Marko is voor ons natuurlijk een goede bekende", reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. "Hij heeft goede seizoenen gekend bij Heracles en Vitesse, waardoor hij een transfer naar Feyenoord verdiende
...en vervolgens geen bal meer raakte...
Gebruikersavatar
DeNepWestfries
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2013, 15:37
Locatie: Westfriesland

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 18 jul 2017, 10:59 Huren vind ik voor middelmatige clubs zonder ambitie.
Dat geldt alleen als er geen optie tot koop inzit. Stel hij raakt nu ook geen bal, dan zit je niet met gebakken peren van een paar miljoen, maar hoef je alleen salaris en een huursom van een jaar te betalen. Maar als hij goed presteert, dan hoop ik dat die optie er wel bijzit, zodat je een zeer verwogen aankoop kunt doen. Ik vind het geen gekke actie.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik ben oprecht benieuwd naar de uitleg waarom we een speler huren die totaal uit beeld is bij Feyenoord. Dat is iets voor clubs als Roda JC. Als je hem dan nog koopt, oke. Huren doe je wat mij betreft in het geval van buitenkansjes of als de nood heel hoog is. Op dit moment is er van beide geen sprake. Wel lekker als je de top drie aan wilt vallen met een speler die totaal geflopt is bij een club uit de top drie. =D>
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Toen hij naar Vitesse ging was zijn salaris al te gortig voor ons.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: 18 jul 2017, 10:40 Vejinovic kan de bal vaak vooruit kwijt..
Mits hij:

1. in een straal van 10 meter helemaal vrij staat en
2. de pass-lijn helemaal open is
3. komt er een pass naar een man in de voeten (met een tegenstander in zijn rug).

En dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn gebrek aan mentaliteit, strijdvaardigheid, dynamiek,

Deze huur vind ik echt schandalig. In elk opzicht. Het staat haaks op alles waar AZ voor staat. Of beter: waar AZ meent voor te staan.

"Wij zijn een opleidingsclub die de top 3 wil aanvallen ... "
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2017, 11:19 Ik ben oprecht benieuwd naar de uitleg waarom we een speler huren die totaal uit beeld is bij Feyenoord. Dat is iets voor clubs als Roda JC. Als je hem dan nog koopt, oke. Huren doe je wat mij betreft in het geval van buitenkansjes of als de nood heel hoog is. Op dit moment is er van beide geen sprake. Wel lekker als je de top drie aan wilt vallen met een speler die totaal geflopt is bij een club uit de top drie. =D>
"Goeie lange bal, geweldige passing, technisch een van de meer begaafde spelers in de selectie, verstijft echter onder druk in de Kuip" -feyenoord supporter
Nouja we hebben Levi Opdam die moest kotsen van de nervositeit toen hij bij AZ 1 kwam maar verder kunnen spelers bij AZ toch redelijk rustig voetballen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Vitesse-Heerenveen. Play-offs Europees ticket. 5-2. Vijfde goal: Vejinovic speelt verdediger uit in strafschop gebied; geeft vervolgens steekpass tussen speler en keeper door waaruit gescoord wordt.
https://www.vitesse.nl/nl/businessclub/ ... heerenveen

Vitesse-Twente. 1-0. Goal Vejinovic. Direct corner (!). 2-1 Goal uit corner Vejinovic.
https://www.youtube.com/watch?v=2l9vcd-dc48

En hier nog een wedstrijd Vitesse-ADO met alleen de balcontacten van Mac Vejinovic.
https://www.youtube.com/watch?v=KQDbznkRb-k

Zat passes vooruit en tussen spelers door. En ook nog eens iemand die een corner/vrij trap/penalty kan nemen. Toch wel lekker hoor.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Hij heeft er zelf in ieder geval wel zin in
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 18 jul 2017, 11:43 Mits hij:

1. in een straal van 10 meter helemaal vrij staat en
2. de pass-lijn helemaal open is
3. komt er een pass naar een man in de voeten (met een tegenstander in zijn rug).

En dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn gebrek aan mentaliteit, strijdvaardigheid, dynamiek,

Deze huur vind ik echt schandalig. In elk opzicht. Het staat haaks op alles waar AZ voor staat. Of beter: waar AZ meent voor te staan.

"Wij zijn een opleidingsclub die de top 3 wil aanvallen ... "
Blij dat we het eindelijk weer eens een keertje eens zijn. Maar vergeet niet dat hij waarschijnlijk geen eerste keuze was. Het verhaal van Emanuelson klopte, terwijl Serero ook hoger op het lijstje stond. Daar kom ik dus weer bij mijn eerdere punt, als je afwacht dan grijp je soms mis en kom je op dit soort dingen uit. Bovendien stoort het mij dat die Veerman van Volendam nu weer naar Utrecht lijkt te gaan. Dit waren altijd aankopen waar wij patent op hadden. Maar wederom laten wij een leuk talent van een paar ton lopen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2017, 12:28 Blij dat we het eindelijk weer eens een keertje eens zijn. Maar vergeet niet dat hij waarschijnlijk geen eerste keuze was. Het verhaal van Emanuelson klopte, terwijl Serero ook hoger op het lijstje stond. Daar kom ik dus weer bij mijn eerdere punt, als je afwacht dan grijp je soms mis en kom je op dit soort dingen uit. Bovendien stoort het mij dat die Veerman van Volendam nu weer naar Utrecht lijkt te gaan. Dit waren altijd aankopen waar wij patent op hadden. Maar wederom laten wij een leuk talent van een paar ton lopen.
Sorry maar Emanuelson had ik ook niet geaccepteerd, zelfde verhaal als deze jongen maar dan met meer ervaring.
Uit je rijtje waren Serero en Veerman perfect geweest, een kwaliteitswaterdrager voor het eerste en een toptalentje voor Jong, maar in dat opzicht was mijn hoop al lang gedoofd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 18 jul 2017, 12:23 En hier nog een wedstrijd Vitesse-ADO met alleen de balcontacten van Mac Vejinovic.
https://www.youtube.com/watch?v=KQDbznkRb-k

Zat passes vooruit en tussen spelers door. En ook nog eens iemand die een corner/vrij trap/penalty kan nemen. Toch wel lekker hoor.
:shock: :shock: :shock:

Naar welke vijf minuten heb jij zitten kijken?

Dit is precies het beeld dat ik van hem heb en waarom ik het zo'n verschrikkelijk matige voetballer vind. Voor dit niveau. Hij doet aan zomeravond - campingvoetbal.

Alles gaat breed en terug en in één tempo. Alles in de voeten. Nooit in de ruimte. En dit alles alleen als hij zeeën van ruimte krijgt.

Dit lijkt dan een goede wedstrijd door twee penalty's en een vrije trap die van richting wordt veranderd ...
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2017, 12:28 Blij dat we het eindelijk weer eens een keertje eens zijn. Maar vergeet niet dat hij waarschijnlijk geen eerste keuze was. Het verhaal van Emanuelson klopte, terwijl Serero ook hoger op het lijstje stond. Daar kom ik dus weer bij mijn eerdere punt, als je afwacht dan grijp je soms mis en kom je op dit soort dingen uit. Bovendien stoort het mij dat die Veerman van Volendam nu weer naar Utrecht lijkt te gaan. Dit waren altijd aankopen waar wij patent op hadden. Maar wederom laten wij een leuk talent van een paar ton lopen.
Dit is dus precies wat ik bedoel met "Huiberts gaat alleen maar voor de namen".
Pep1964
Dagjesmens
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mei 2017, 18:08

Is het niet dat hij die ruimte zelf creëert?
Marko is niet direct de speler van de actie, dus het lijkt in één tempo te gaan. Zijn overzicht geeft hem de mogelijkheid om weg te draaien of de bal direct door te spelen.
Wat er eerder aangehaald werd, hij voetbalt vooruit.
Ben benieuwd hoe het zal gaan in het nieuwe seizoen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Pep1964 schreef: 18 jul 2017, 13:16 om weg te draaien of de bal direct door te spelen.
Wat er eerder aangehaald werd, hij voetbalt vooruit.
Wanneer dan?

Hij draait werkelijk nooit weg bij een man. Hij wint nooit een duel. Hij zakt met zijn kont in de verdedigingslinie, creëert daar een - volledig overbodige - man meer en speelt dan 8 van de 10 ballen breed of terug. De ballen die al vooruit gaan zijn altijd in de voeten. Ofwel: je hebt er echt geen zak aan.

De ballen die al voor vooruit en voor de man komen (in alle beelden die ik nu - met afgrijzen - terugkijk) komen niet aan, zijn te hard en zijn nooit tussen spelers door.

Volkomen nutteloze pion.

Weggegooide tijd, geld en een motie van wantrouwen richting je jeugd en je scouting.

Het is zuiver bedrog richting je seizoenskaarthouders die reeds betaald hebben.

Weet iemand wanneer de volgende forumavond is?
Gesloten