Fred Friday

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ.nl schreef:AZ contracteert Friday
Gepubliceerd op 15 juli 2016 , 17:11

ALKMAAR- AZ heeft vrijdag de Nigeriaanse spits Fred Friday vastgelegd. De 21-jarige aanvaller is afkomstig van het Noorse Lillestrøm SK, waar hij momenteel de topscorerslijst aanvoert. Bij AZ tekent Friday een contract tot 2020.
AZ contracteert Friday

Na een proefperiode van drie weken maakte Friday in 2013 de overstap van het Nigeriaanse Bujoc FC naar Lillestrøm. Op 21 september van dat jaar debuteerde de aanvaller voor die club tegen Hønefoss BK. In totaal maakte Friday in 57 wedstrijden 22 doelpunten in de Noorse Tippeligaen. Momenteel voert hij de topscorerslijst aan met acht goals in twaalf wedstrijden.

Huiberts: ‘Jonge, talentvolle spits’
“Met Fred halen we een jonge, talentvolle spits in huis”, zegt Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Een type dat zowel met zijn rug als met zijn gezicht naar het doel toe kan spelen. Hij is fysiek enorm sterk en heeft een goede techniek. Met Fred zijn we goed op weg om het plaatje van de selectie compleet te krijgen. Iets dat ook wel nodig is, want over twee weken moeten we er al staan in de Europa League.”

Friday: ‘Eer voor AZ te spelen'
“Ik ben blij dat ik hier ben en het is een eer dat ik voor AZ ga spelen”, reageert Friday direct na de ondertekening van zijn contract. “AZ is een goede club en het is voor mij belangrijk dat ik het naar m’n zin heb waar ik speel. Ik hoop het team zo goed mogelijk te helpen, ga m’n best te doen en wil doelpunten maken.”

Transfersom
Zoals gebruikelijk doet AZ geen uitlatingen over het transferbedrag dat met de komst van Friday gemoeid is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Welkom!

Zijn eerste woorden zijn standaard, woorden die iedere speler bij een nieuwe club bezigt.
Ik heb nog niks van hem bekeken, dus heb geen idee wat ie kan en gaat doen voor AZ.
Ik ben benieuwd!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Afgaande op de woorden van Van de Brom is dit de spits die hij heel graag wilde hebben. Ze hebben hem intensief gescout en praten volgens mij als sinds mei met hem. Hij lijkt van de drie spitsen de meest complete in de ogen van Van de Brom. Voordeel is dat hij midden in het seizoen van Lillestrom naar ons toe komt waardoor hij conditioneel op niveau is. Nadeel zal wel zijn dat hij aan het eind van het seizoen eerder opgebrand is en dat je een goede tweede man nodig hebt (als Friday eerste spits wordt) die er vaak zal moeten staan.

Afgezien van Last Scout zal niemand hem hier meer dan 1 wedstrijd hebben zien spelen volgens mij. Ik ben erg benieuwd of hij zich ook op een hoger niveau kan laten zien.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eindelijk wat beelden van hem bekeken op youtube.
Wat ik zo zie is dat hij slim is, geduld heeft, een neusje voor goals, snel is, fysiek sterk en een vrolijke jongen.
Ik denk en hoop dat we veel plezier aan hem gaan beleven! Dat wordt bankzitten voor Weghorst vermoedelijk....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Belangrijker materiaal dat vandaag viral ging...

En ik wens een volledige analyse van Jack !

[-o< !!!


Link: http://www.youtube.com/watch?v=yyd4h6FUdng
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef:Belangrijker materiaal dat vandaag viral ging...

En ik wens een volledige analyse van Jack !

[-o< !!!


Link: http://www.youtube.com/watch?v=yyd4h6FUdng
Analyse: de sfeer in de ploeg is goed, Friday laat zien talent te hebben. Win win lijkt me :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout

Het was dan maar 1 helft tegen amateurs maar Fred liet in ieder geval gelijk zijn wat technischere kant zien.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Belangrijker materiaal dat vandaag viral ging...

En ik wens een volledige analyse van Jack !

[-o< !!!


Link: http://www.youtube.com/watch?v=yyd4h6FUdng
Held! =D>
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Antti Opdam schreef:En ik wens een volledige analyse van Jack !
Eh. Gretar Steinsson was een publiekslieveling toen AZ hem contracteerde. Hij is altijd populair gebleven bij AZ. Ik vraag me af of Friday bij Lillestrom ook zo'n publiekslieveling was. Bij AZ is hij in ieder geval enorm positief ontvangen. Nog niet eerder in deze mate zo snel een speler populair zien worden. Ik ben ook fan van hem.
Glory Hunter
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Fred Friday Fan, leuk voor op n shirt, n beker, een vlag, niet?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

FFF

Fred Friday Fanclub
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Antti Opdam schreef:Belangrijker materiaal dat vandaag viral ging...

En ik wens een volledige analyse van Jack !

[-o< !!!


Link: http://www.youtube.com/watch?v=yyd4h6FUdng
Geweldig, wat een held
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: Eh. Gretar Steinsson was een publiekslieveling toen AZ hem contracteerde. Hij is altijd populair gebleven bij AZ. Ik vraag me af of Friday bij Lillestrom ook zo'n publiekslieveling was. Bij AZ is hij in ieder geval enorm positief ontvangen. Nog niet eerder in deze mate zo snel een speler populair zien worden. Ik ben ook fan van hem.
Kom op Jack. Toon vorm. Ik weet dat je je niet graag laat sturen, maar hier zit zoveel meer in:

- het feit dat je voor de groep wordt gezet om je voor te stellen (groepsproces).
- het lijkt er op dat hij improviseert (niet goed voorbereid? Bezwijkt onder druk?)
- voert een show op met buigingen (groot ego?)
- er zit een speler met de armen over elkaar (sluit zich buiten?)
- er zit een tafel met 'getinte' spelers apart (voor kleur- en hokjesdenkers onder ons?)
- AZ filmt dit en brengt dit naar buiten (media strategie?)
- de technische staf zit apart (klassen?)
- er is gekozen voor meerdere ronde tafels (gelijkheid binnen de groepen?)
- er is een lopend buffet (spelers bepalen zelf wat en vooral hoeveel ze eten; eigen verantwoordelijkheid)?

En je komt op dit moment, het meest spectaculaire moment van de voorbereiding, niet verder dan een vergelijking met Steinsson?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ben benieuwd of ie ook direct Europees in de basis staat, of dat Weghorst de concurrentiestrijd wint. Sowieso goed dat er concurrentie binnen de selectie is. Vorig seizoen leek drie keer spelen per week AZ op te breken. Hopelijk is dat nu niet het geval...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef:Ben benieuwd of ie ook direct Europees in de basis staat, of dat Weghorst de concurrentiestrijd wint. Sowieso goed dat er concurrentie binnen de selectie is. Vorig seizoen leek drie keer spelen per week AZ op te breken. Hopelijk is dat nu niet het geval...
Er is nu toch niet meer concurrentie dan vorig seizoen ?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Had jij vorig seizoen echt het idee dat er concurrentie was tussen Janssen en Muhren? Niets ten nadele van Muhren, maar ik ben megablij dat Janssen niet geblesseerd is geraakt. Friday en Weghorst lijken meer op hetzelfde niveau te zitten. Met nadruk op lijken, eerst nog maar wat wedstrijden zien.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dat gebrek aan concurrentie brak ons totaal niet op. Janssen heeft alles gespeeld en was altijd goed. Op andere posities is het niet breder geworden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wat ~ AZ ~ zegt.

Er is - zoals ik het nu inschat - niet meer concurrentie in de zin dat er meer kwantiteit of kwaliteit is. Zoals het er nu naar uit ziet heb je twee spitsen van middelmatig niveau in plaats van een hele goede en een zwakke spits. Ik denk dat de tweede optie toch fijner is.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Breng deze vergelijking op z'n Jackiaans eens naar de tour, wat heb je liever? Twee continue middelmatig presterende knechten die je telkens naar de voet van de berg brengen. Of een goede knecht die een keer bijna de etappe voor je kan winnen met n slechte waarvan je bij de start afscheid neemt. Wat kies je?
Gesloten