Fred Friday

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Heeft het bij AZ, Sparta en Twente niet (kunnen) laten zien. Marktwaarde is nog een paar ton. Geen idee welke club hem nog zou willen hebben. Wellicht weer terug naar Noorwegen?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 07 aug 2019, 10:02 Heeft het bij AZ, Sparta en Twente niet (kunnen) laten zien. Marktwaarde is nog een paar ton. Geen idee welke club hem nog zou willen hebben. Wellicht weer terug naar Noorwegen?
Dat lijkt me de enige markt waar hij nog een soort van status heeft.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Het schijnt dat Fred afgelopen donderdag in Noorwegen is aangekomen om weer bij Lillestrom SK te gaan spelen.

Zou geweldig nieuws zijn voor Fred en voor AZ als dit doorgaat.
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

multatuli schreef: 16 aug 2019, 10:55 Het schijnt dat Fred afgelopen donderdag in Noorwegen is aangekomen om weer bij Lillestrom SK te gaan spelen.

Zou geweldig nieuws zijn voor Fred en voor AZ als dit doorgaat.
Bron?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZaanstreek67 schreef: 16 aug 2019, 11:27Bron?
Friday kommer til LSK - Romerikes Blad
https://www.rb.no/lsk/fred-friday/simon ... 43-1117981
1 day ago - Torsdag lander Fred Friday på norsk jord igjen. Den tidligere LSK-spissen skal trene seg opp på Åråsen.
vertaling:
On Thursday, Fred Friday lands on Norwegian soil again. The former LSK team will train at Åråsen.

p.s. link werkt niet maar als je deze link klikt en naar onder scrolled zie je het kopje met foto van fred:
https://www.rb.no/
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zou zeker goed nieuws zijn. Als hij na de transferperiode nog steeds onder contract staat bij AZ heeft zowel AZ als Friday daar helemaal niets aan. Hij werd gezamenlijk gehaald met Weghorst, na het vertrek van Janssen. Al met al heeft Weghorst dat aardig opgelost (ook financieel gezien). Jammer voor Fred. Niet elke transfer is een garantie tot succes.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 16 aug 2019, 13:46 Zou zeker goed nieuws zijn. Als hij na de transferperiode nog steeds onder contract staat bij AZ heeft zowel AZ als Friday daar helemaal niets aan. Hij werd gezamenlijk gehaald met Weghorst, na het vertrek van Janssen. Al met al heeft Weghorst dat aardig opgelost (ook financieel gezien). Jammer voor Fred. Niet elke transfer is een garantie tot succes.
Klopt. Fred met een goede mentaliteit had wel in de eredivisie kunnen slagen, maar met zijn slechte mentaliteit is het kansloos. Zonde maar hopelijk kan hij in Noorwegen de knop omzetten.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Zonde, maar hij kwam duidelijk tekort voor AZ, qua niveau en wellicht ook mentaal. Ik hoop voor 'm dat hij zijn plekje vindt in Noorwegen.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Van mij mag hij in een Noorse daklozenopvang terecht komen, als ik maar nooit meer een seconde naar zijn geklungel hoef je kijken. Beroerde voetballer, malloot, geen mentaliteit.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Het was mij overigens niet eens enorm opgevallen dat zijn mentaliteit zo beroerd was. Ja, hij verzaakte wel eens bij het druk zetten maar ik had meer het idee dat dat een kwestie van onvermogen (lees: niet begrjipen dat je soms door zelf extra aan te zetten je medespelers behoedt van nog veel meer loopwerk) was dan een kwestie van mentaliteit. Maargoed, daar kan ik zeker mis zitten hoor. Het is al even voor ik 'm voor het laatst heb zien spelen.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

timdadum schreef: 16 aug 2019, 15:41 Het was mij overigens niet eens enorm opgevallen dat zijn mentaliteit zo beroerd was. Ja, hij verzaakte wel eens bij het druk zetten maar ik had meer het idee dat dat een kwestie van onvermogen (lees: niet begrjipen dat je soms door zelf extra aan te zetten je medespelers behoedt van nog veel meer loopwerk) was dan een kwestie van mentaliteit. Maargoed, daar kan ik zeker mis zitten hoor. Het is al even voor ik 'm voor het laatst heb zien spelen.
Waarschijnlijk heb je hem vorig jaar bij AZ in Europees verband zien spelen. Daar leek hij nog wel een beetje zijn best te doen, maar bij Sparta en Twente is hij echt zwaar door de mand gevallen. Niet alleen voetballend maar vooral qua gebrek aan inzet.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Het enige wat bij Fred Friday werkt is het besef dat het vrijdag weekend is.... e
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Hij schijnt inmiddels mee te trainen met LSK.
https://www.rb.no/lsk/fred-friday/simon ... 43-1119322

Het hele artikel zit achter een betaalmuur, maar de introductie - vanuit Google Translate-:
Hier is Fred Friday terug op het trainingsveld van LSK: - Ik weet niet wat ik moet zeggen ... Voor het eerst sinds lange tijd had Fred Friday voetbalschoenen aan zijn voeten. Maar de weg is....
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tja een logische stap, hopelijk is het gewoon permanent, Fred zal hier niet voor een appel en een ei een contract hebben gesigneerd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Prima dag om afscheid van hem te nemen. Als niemand hem wil, dan maar zijn contract ontbinden/afkopen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Heeft niks gepresteerd en lijkt er niet mee te zitten. Geen persoonlijkheid. Next.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Morgen deadline day en nog steeds niks officieels... Ik mag hopen dat hij vandaag of morgen toch nog vertrekt.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Zou jij hem nemen?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Denniz schreef: 30 aug 2019, 10:52 Zou jij hem nemen?
Jij was de eerste die het over een Fred Friday Fanclub had hier, toch? 😉

Grapje hoor. Ik heb net even de eerste drie pagina's van dit topic doorgelezen. Wat mij betreft een aanrader om te doen, want het is leuk om te lezen wat verschillende mensen in het begin van hem vonden en laat je beseffen hoeveel van wat er gezegd werd met terugwerkende kracht wel/niet uitgekomen is. Dat is natuurlijk logisch met zoveel meningen van zoveel mensen, maar ik kon er wel om lachen in ieder geval.
Laatst gewijzigd door AZuid-Scharwoude op 01 sep 2019, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er werd vooral enthousiast en hoopvol gereageerd. Hij had zijn naam mee. Een totaal verkeerde inschatting van deze speler die ook nog oppervlakkig gescout bleek. Hoe ver kun je er naast zitten. Erg ver dus. Wel leerzaam.. never judge a book by it's cover.

Ergens denk ik dat je alles kunt als je het maar genoeg wilt. Maar zonder persoonlijkheid mis je iets belangrijks. Adriaanse en Van Gaal bedachten ooit tips. Techniek, inzicht persoonlijkheid en snelheid. Persoonlijkheid was het moeilijkst om te veranderen. Maar wel een pijler bij het beoordelen van een voetballer. Zelf denken. Zelf doen. Durven.

Het gevaar van de pampercultuur waarin voetballers alles krijgen aangereikt is dat de persoonlijkheid niet ontwikkeld wordt.
Glory Hunter
Gesloten