Stijn Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Witzer schreef: 25 mei 2020, 09:37 Wuytens is vertelt dat Koopmeiners weer naar achteren gaat denk ik. Clasie doet het prima als vm en kleine broer komt er ook aan. Koopmeiners komt voor een stap hoger tekort (technisch en handelingssnelheid) op het middenveld, achterin niet.
Je kunt natuurlijk in twijfel trekken of Teun een hoger niveau aankan maar ik zou het zeker niet toejuichen als dit inderdaad het plan is. Het zou me niks verbazen als AZ flink de hand op de knip houdt gezien onze begroting valt of staat bij spelersverkopen, maar ik zou het toch echt zonde vinden als Teun weer een linie naar achter gaat, al dan wel of niet omdat hij daar in potentie verder mee komt in zijn carrière. Teun is een verdedigende middenvelder.

Als de financiële nood écht zo hoog is zal het wel moeten, maar het zou toch wel beschamend zijn als je straks in de Champions League komt te staan met Joris Kramer en Ramon Leeuwin achterin. Er moet gewoon een degelijke centrale verdediger komen, eigenlijk al jaren. Vlaar is stokoud, Wuytens is weg, Hatzidiakos is revaliderende en hoewel hij vooruitgang boekte is het de vraag of hij van het beoogde niveau is en dat weer haalt. Dan kom je al gauw op Clasie of Teun uit. Maar dat zijn echt geen verdedigers. Vooral Clasie niet. Je kunt niet seizoen na seizoen verkapte centrale verdedigers opstellen. Althans, dat kan wel, maar ik denk dat dat op den duur weinig oplost. Vroeg of laat moet er iets van niveau bij. Misschien komen Volendam of NAC wel in financiéle nood nu. Kan je mooi hun centrale verdedigers overnemen.

Laten we hopen dat dit onderdeel is van een onderhandelingstactiek.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

pAZcal schreef: 25 mei 2020, 09:34 Max Huiberts laat desgevraagd weten dat er in eerste instantie geen vervanger wordt aangetrokken. ‘De situatie waarin we met zijn allen zitten vanwege de coronacrisis, vraagt ons creatief te denken. Bovendien is er geen accuut probleem op de positie van Stijn. Tijdens zijn blessureperiodes heeft Teun Koopmeiners het prima gedaan op die plek’
Volgens mij heeft Koopmeiners vorig seizoen toch al duidelijk aangegeven enkel op die positie te spelen als de nood aan de man is.
Om hem voor het nieuwe seizoen als de centrale linkerverdediger aan te wijzen zal dit een transfer versnellen als die jongen dat niet ziet zitten of is hij inmiddels bij gedraaid en ziet hij daar meer toekomstperspectieven?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

timdadum schreef: 25 mei 2020, 09:52 maar het zou toch wel beschamend zijn als je straks in de Champions League komt te staan met Joris Kramer en Ramon Leeuwin achterin.
Misschien komen Volendam of NAC wel in financiéle nood nu. Kan je mooi hun centrale verdedigers overnemen.
Van K.K divisie naar mogelijk CL is me anders ook nog een stap, of je daar nu achterin de rust mee bewaard.
Wuytens heeft heel wat cruciale en belangrijke internationale wedstrijden voor ons gespeeld dat poets je zomaar niet uit door daar een talent er neer te zetten die de klappen van de zweep immers nog niet kennen. Het vertrek van Stijn komt eigenlijk een jaartje te vroeg met het snoepgoed wat we voor krijgen geschoteld en of Koopmeiners nu de aangewezen man is, die toch ook nog op sommige momenten daar in het centrum door de mand valt, ik weet het niet als we de lat weer wat hoger willen leggen.
Laatst gewijzigd door handelaar op 25 mei 2020, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Een fitte Wuytens kun je er goed bij hebben. Aardige gozer, nooit zeiken in de media en ondanks alle fysieke tegenslagen steeds weer in de basis geknokt. Wellicht dreigt hij op de bank te belanden, wil hij in de zandbak zijn financiële toekomst veilig stellen of simpelweg het avontuur beleven in een ander Europees land. Het is hem gegund en met al die patiënten in de achterhoede moest AZ toch wel een keer gaan handelen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Overigens zou Ouwejan ook niet op die positie uit de voeten kunnen als Huiberts enkel kijkt wat we binnen onze selectie aan mogelijkheden hebben?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Bensidejaren80
Teletext-supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2019, 12:17
Locatie: Heiloo

Wat er vanuit de AZ organisatie wordt gecommuniceerd over "intern opvangen" en een terugkeer van Hoedt moet je niet echt serieus nemen. Soms wil je bepaalde onderhandelingen en processen niet in de weg zitten of verstoren (lees, tactiek om misschien Hoedt terug te halen).
Koopmeiners heeft vorig jaar al aangegeven op het middenveld te willen spelen en niet een heel seizoen als centrale verdediger.
Van Wuytens staat me bij dat hij vorig jaar al had aangegeven dat hij twijfelde om zijn contract te verlengen. Hij gaf volgens mij toen aan terug te willen naar Belgie en zijn familie. Zijn vertrek komt bij mij en ook AZ neem ik aan niet uit de lucht vallen.

Laat Max maar even zijn gang gaan, er komt vast wel een goede LCV onze kant op want als we het hoofdtoernooi van CL willen halen gaan we dat niet doen met Leeuwin en een onervaren Kramer.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een vlaag van verstandsverbijstering? een ludieke onderhandelingstechniek? de reactie van Huiberts is niet veel anders te verklaren.

Stijn heeft al eerder een draai gehad, maar dan van de Wuytens die weg wilde voor zijn famillie naar de Wuytens die gewoon bleef.
Dat hij nu toch weg wil verbaast mij dan ook niet heel erg dit had je toch moeten zien aankomen.

Koopmeiners heeft meer dan duidelijk aangegeven geen linie terug te willen en dan ga je er nog van uit dat Koopmeiners hier ook gaat blijven 'this is modern football'. Het kan zijn dat de corona-crisis AZ zwaardere streken gaat leveren dan vantevoren gedacht.

Wuytens was een toffe peer en een betrouwbare pion in de verdediging, ik hoop dat zijn opvolger indien fatsoenlijk presterend net zo lang bij de club blijft als hij :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

handelaar schreef: 25 mei 2020, 10:33 Overigens zou Ouwejan ook niet op die positie uit de voeten kunnen als Huiberts enkel kijkt wat we binnen onze selectie aan mogelijkheden hebben?
Alsjeblieft niet. Dat is geen bikkelaar en hij durft niet vooruit te spelen. Naast Vlaar of Hatzidiakos heb je iemand nodig met een bepaalde techniek.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het feit dat Wuytens een contract voor 2 jaar kon tekenen betekent dat er geld moet zijn om een vervanger aan te trekken.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Maar aan die hele Stijn Wuytens hebben we eigenlijk precies niets gehad, om het in goed Vlaams te zeggen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

MO7 schreef: 25 mei 2020, 12:00 Maar aan die hele Stijn Wuytens hebben we eigenlijk precies niets gehad, om het in goed Vlaams te zeggen.
Dat is niet eerlijk. Stijn Wuytens was voor AZ een uitstekende speler.
Scoorde als verdediger zelfs af en toe.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Heeft het hele vorige seizoen gemist (2 basisplaatsen in totaal) en scoorde gemiddeld 1 keer per seizoen, alle competities bij elkaar opgeteld. Ik denk dat hij zijn handen dicht had mogen knijpen dat hij kon bijtekenen, maar meneer heeft kennelijk pretenties.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Jammer dat hij vertrekt maar Wuytens is niet onvervangbaar. Ik denk dat er zelfs wel betere opties te vinden zouden moeten zijn. Ik ben wel benieuwd waar Wuytens terecht denkt te komen. Het is geen pure verdediger en als middenvelder heeft hij nooit uitgeblonken.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom Huiberts zegt dat Koopmeiners en Kramer voor de vacature van Wuytens in aanmerking komen. Kramer speelt nooit, zelfs bij blessures en schorsingen. Koopmeiners wil alleen op het middenveld spelen. Ik denk als hij het hele seizoen als centrale verdediger in het vooruitzicht wordt gesteld hij een deze zomer vertrekt. Sowieso lijkt het mij niet slim om je middenveld uit elkaar te halen. Ik snap niet waarom het onmogelijk is voor AZ om te investeren in verdedigers.
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

Bedankt Stijn, het ga je goed👋👋
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 25 mei 2020, 12:34 Heeft het hele vorige seizoen gemist (2 basisplaatsen in totaal) en scoorde gemiddeld 1 keer per seizoen, alle competities bij elkaar opgeteld. Ik denk dat hij zijn handen dicht had mogen knijpen dat hij kon bijtekenen, maar meneer heeft kennelijk pretenties.
Wat een gelul. Hij wil gewoon op het eind van zijn carrière nog eens een buitenlands (Ja dit is Nederland en hij is Belg) avontuur proberen mee te maken. Niks meer en niks minder en daarvoor hoef je een goede kracht niet ineens af te gaan branden.
_________________
"I don't know that!"
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Prima speler voor de club geweest, nieuw avontuur en veel succes!
Gesloten