Ben Rienstra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ legt Rienstra voor vijf jaar vast

AZ heeft Ben Rienstra tot medio 2020 vastgelegd. Donderdag tekende hij zijn contract, nadat hij eerder al een mondeling akkoord had bereikt en de medische keuring met goed resultaat doorstond. AZ streeft ernaar om Rienstra zondag inzetbaar te hebben tegen Roda JC.

AZ legt Rienstra voor vijf jaar vast
Rienstra is een product van de AZ Jeugdopleiding. De geboren Alkmaarder kwam in 2008-2009 bij de selectie van Louis van Gaal. AZ won dat seizoen de landstitel. Daarna trainde Rienstra bij de A-selectie van AZ ook nog onder Ronald Koeman en Dick Advocaat.

Heracles Almelo
In de zomer van 2010 verruilde Rienstra zijn geboortestreek voor Almelo. Bij Heracles maakte hij zijn Eredivisie-debuut. Vorig seizoen kwam de allround middenvelder uit voor PEC Zwolle, waar hij binnen korte tijd steunpilaar en uitblinker werd bij de ploeg van Ron Jans.

Stewart: ‘Leiderstype’
“We hebben in de afgelopen maanden gemerkt dat we een toevoeging op het middenveld nodig hadden”, reageert Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Zeker na het vertrek van Nemanja Gudelj zochten we een leiderstype. Ben Rienstra is zo’n speler. Buiten zijn voetbalkwaliteiten kan hij teamgenoten aansturen en brengt hij duelkracht met zich mee.”

Rienstra: ‘Kan niet beter’
“Ik heb altijd gehoopt dat ik weer hier kon gaan voetballen, in de buurt van mijn familie en vrienden”, reageerde Rienstra. “Het kan niet beter. Na mijn goede seizoen bij PEC Zwolle speelde er wel wat op transfergebied. Toen AZ concreet werd heb ik snel besloten om het te doen. In mijn vorige AZ-periode stond er een kampioenselftal. Mijn concurrenten waren international. Toen heb ik eieren voor mijn geld gekozen. Nu kom ik met veel meer ervaring terug. Ik heb er onwijs veel zin in. Het liefst had ik tegen Astra al meegedaan. Nu ga ik op de tribune zitten duimen dat we winnen.”

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

5 jaar. Top.
Welkom terug Ben.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Heeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuh! =D>
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Merkwaardige aankoop.

Op welke plek moet hij nu precies gaan spelen?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Vijf jaar.. goed!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Merkwaardige aankoop.

Op welke plek moet hij nu precies gaan spelen?
Jij gaat steeds meer op Maarten van Rossem lijken. Een parodie op jezelf.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Merkwaardige aankoop.

Op welke plek moet hij nu precies gaan spelen?
Zet hem maar op de plaats van Haye. Kan je niet op achteruit gaan, momenteel.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

vriend schreef:Jij gaat steeds meer op Maarten van Rossem lijken. Een parodie op jezelf.
Nee, Maarten van Rossem is een lul.
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

pAZcal schreef:Nee, Maarten van Rossem is een lul.
Maar wel eentje die echt van zich af kan lullen en het niet nodig heeft om over 'persoonlijke bronnen' te beginnen om de lading van zijn betoog meer cachet te geven. Ik mag die van Rossum wel.
Laatst gewijzigd door Gerard op 28 aug 2015, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wat fijn dat het hier over Rienstra gaat. Die zal overigens ook wel blij zijn met de winst van gisteravond (net als Alireza en Brezancic). :mrgreen:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Benieuwd of van de Brom het tegen Roda al aandurft om er enkele uit te laten, zeker na zo'n pot waar iedereen uitstekend functioneerde van Haps, Haye tot aan Hupperts.
Benieuwd wanneer de aanwinsten Brežancic, Jahanbakhsh en nu dus Rienstra op het veld staan.
Laat hij de formatie van gisteren nog even intact (waarom zou hij nu gaan schuiven) en het gaat ook tegen Roda lopen heeft Brom ineens een luxe probleem met een ook nog terugkerende Ortiz. Aan de hand van de wedstrijd van gisteren vroegen fox analysten van Halst en Bruggink zich dit ook al af.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Gerard schreef:Benieuwd of van de Brom het tegen Roda al aandurft om er enkele uit te laten, zeker na zo'n pot waar iedereen uitstekend functioneerde van Haps, Haye tot aan Hupperts.
Benieuwd wanneer de aanwinsten Brežancic, Jahanbakhsh en nu dus Rienstra op het veld staan.
Laat hij de formatie van gisteren nog even intact (waarom zou hij nu gaan schuiven) en het gaat ook tegen Roda lopen heeft Brom ineens een luxe probleem met een ook nog terugkerende Ortiz. Aan de hand van de wedstrijd van gisteren vroegen fox analysten van Halst en Bruggink zich dit ook al af.
En vergeet Joris van Overeem niet hè.

Dat is altijd koffiedik kijken natuurlijk. Want 5 wedstrijden terug twijfelde vrijwel iedereen openlijk aan Haps en was Brezancic, hoe onbekend ook, ineens een welkome versterking. En hetzelfde met Hupperts... die heeft vrijwel niets laten zien het afgelopen jaar gaat ineens knap voetballen?

En het seizoen is lang en jongens als Haps, Dos Santos, Hupperts en Haye gaan gegarandeerd nog meerdere dramatische wedstrijden spelen, dan is het toch heerlijk dat je weet dat Ortiz (!) Rienstra en Jahanbaksh nog achter de hand hebt?

Voorafgaand aan het seizoen waren bij wijze van Gorter, Spierings en Vaarnold de vervangers van Haps/Haye/ortiz/Hupperts
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Gerard schreef:Benieuwd of van de Brom het tegen Roda al aandurft om er enkele uit te laten, zeker na zo'n pot waar iedereen uitstekend functioneerde van Haps, Haye tot aan Hupperts.
Benieuwd wanneer de aanwinsten Brežancic, Jahanbakhsh en nu dus Rienstra op het veld staan.
Laat hij de formatie van gisteren nog even intact (waarom zou hij nu gaan schuiven) en het gaat ook tegen Roda lopen heeft Brom ineens een luxe probleem met een ook nog terugkerende Ortiz. Aan de hand van de wedstrijd van gisteren vroegen fox analysten van Halst en Bruggink zich dit ook al af.
Luckassen zal niet starten lijkt mij. Tegen Roda ga je niet met 5 verdedigers spelen. Er komt dus sowieso een plekje vrij op het middenveld. Vraag is alleen even wie dat in gaat vullen. Rienstra zou een optie kunnen zijn.

Wel apart eigenlijk dat je gister de beste wedstrijd van het seizoen speelt en je Ortiz, Van Overeem en Rienstra nog achter de hand hebt op het middenveld. Luxe problemen inderdaad.

On: Opzich een prima speler alleen vraag ik me inderdaad ook af waar je hem neer moet zeggen. In principe had een nieuwe rechtsback meer prioriteit.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZ 4 Life schreef: Luckassen zal niet starten lijkt mij. Tegen Roda ga je niet met 5 verdedigers spelen. Er komt dus sowieso een plekje vrij op het middenveld. Vraag is alleen even wie dat in gaat vullen. Rienstra zou een optie kunnen zijn.

Wel apart eigenlijk dat je gister de beste wedstrijd van het seizoen speelt en je Ortiz, Van Overeem en Rienstra nog achter de hand hebt op het middenveld. Luxe problemen inderdaad.

On: Opzich een prima speler alleen vraag ik me inderdaad ook af waar je hem neer moet zeggen. In principe had een nieuwe rechtsback meer prioriteit.
Het is maar net hoe je het invult, een aanvallende 3-5-2 kan ook aantrekkelijk zijn... En eventueel kan je met Rienstra spelen i.p.v. Luckassen in een 3-5-2, dan heb je net wat meer voetbal erin... dat is ook een mogelijkheid.

Persoonlijk vind ik een 3-5-2 veel aantrekkelijker dan het gemankeerde 4-3-3, bij 4-3-3 moet iedereen helemaal man op man spelen. En bij een 3-5-2 kan je tegenstanders opvangen en daarna kapot counteren :mrgreen: à la 2008/2009 min of meer.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Rienstra komt als controlerende middenvelder, maar wel 1 met scorend vermogen. Ben bang dat het tenkoste gaat van Ortiz. Ben altijd fan van hem geweest, maar zijn rendement wordt steeds minder, helaas. De positie van Luckassen naast en voor de twee centrale verdedigers vond ik een geslaagde actie. Met name in de lucht is hij van meerwaarde. Ik zou die opstelling gebruiken tegen PSV, ajax en buitenlandse tegenstanders. Anders Luckassen op rechtsback, Rienstra controlerend en Van Overeem ipv Henriksen. Voorin twee spitsen, A.J. en Janssen.
Praat geen Poep, doos.
Last Scout

alkmaar90 schreef: Het is maar net hoe je het invult, een aanvallende 3-5-2 kan ook aantrekkelijk zijn... En eventueel kan je met Rienstra spelen i.p.v. Luckassen in een 3-5-2, dan heb je net wat meer voetbal erin... dat is ook een mogelijkheid.

Persoonlijk vind ik een 3-5-2 veel aantrekkelijker dan het gemankeerde 4-3-3, bij 4-3-3 moet iedereen helemaal man op man spelen. En bij een 3-5-2 kan je tegenstanders opvangen en daarna kapot counteren :mrgreen: à la 2008/2009 min of meer.
Beetje offtopic voor hier maar wilde toch even reageren.

Waarom spelen we niet een dominerende 5-4-1 ?
We hebben er de technisch vaardige middenvelders, de sterke spits en ja zelfs de backs voor.
Of simpelweg variatie in de tactiek tijdens de wedstrijd zou ook wel lekker zijn om het spel te ontregelen.

OT:
Rienstra sprak zelf van de hoop op een plek als verdedigende middenvelder ofwel dat hij daar het beste functioneert maar dat het bij AZ rechts of links als controleur betekende meen ik gelezen te hebben tussen de 5 herschrijvingen van zijn interview.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

5-4-1 is leuk maar wat doe je dan met je buitenspelers? Afgezien van Hupperts kan niemand als linker of rechtermiddenvelder functioneren. Tankovic zou eventueel nog achter de spits kunnen spelen. Maar het is wel positief dat we de spelers hebben om in verschillende systemen te spelen. Dat is handig voor Europese wedstrijden en als je in de Nederlandse competitie tegen clubs moet die in een ander systeem spelen zoals De Graafschap, Utrecht en Roda.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Je kan Haps een linie doorschuiven, Alireza op rechts en Dos Santos achter de spits laten voetballen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: Jij gaat steeds meer op Maarten van Rossem lijken. Een parodie op jezelf.
Ik heb - oprecht - geen idee waar je op doelt.

Het is een legitieme vraag die ik stel. Zoveel voetbal kijk ik niet meer en Rienstra is mij - behalve die goal tegen PSV - nooit heel erg opgevallen. Nu niet meteen het soort speler waar ik veel geld in zou steken en ik heb ook echt geen idee op welke plek hij moet spelen. Volgens mij hebben we Ortiz, Van Overeem en Henriksen al en volgens mij zijn die allemaal gehaald voor de basis.

Ik had véél liever een investering gezien in een goede keeper, linksbuiten of rechtsback.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Aangezien ik zondag niet in het stadion was, heb ik hem vandaag voor het eerst zien spelen. Zien spelen is eigenlijk al overdreven want hij heeft amper de bal geraakt. Werd -net als de rest- in de rust gewisseld en ging meteen zonder te douchen of zelfs om te kleden naar huis.
Gesloten