Alireza Jahanbakhsh

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 26 jul 2018, 12:45 Linksom of rechtsom wint Antti nog altijd niet. 19 miljoen is geen 7 en ook geen 9 en zelfs geen 12 ;)
Het is een geweldig bedrag. Linksof of rechtsom.

Het heeft mijn verwachtingen overtroffen.

Maar het is net even welk bericht je wilt quoten. Ik heb er nogal wat aan besteed zoals je wellicht hebt gezien. Maar het meeste heb ik (maximaal) 16 miljoen genoemd. Dan is 19 (citaat: consensus van de media ) nog steeds verrassend. Maar het is in dat geval niet meer dan 20 en geen record, geen 25 miljoen en al helemaal geen 35 miljoen. En dat was voor de discussie hier wel relevant. Want daarop waren we lekker aan het speculeren.

Maar ik geloof dat dit scenario niet onder ogen gezien mag worden of nog op gereageerd mag worden.

Wat vind jij eigenlijk van het bedrag en wat verwacht je van hem?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 26 jul 2018, 12:55 Zullen inderdaad best wel valkuilen zijn net als dat voor elke speler geld die een overstap naar een ander club gaat maken.
Veelal mislukt een speler in een nieuwe omgeving omdat zijn nieuwe werkgever een totaal ander spelletje speelt of in zijn geheel als elftal veel minder dominant is waardoor juist zo'n aanvallende speler veel spaarzamer aan zijn acties toekomt tegen ook nog eens defensief/ fysiek sterkere tegenstanders.
Ja. Ik hoop dus ook dat hij slaagt. Ook om de door jou genoemde redenen. Maar dan had hij volgens mij veel beter naar Leicester kunnen gaan. Ik ben bang dat hij nu veel te veel op eigen helft komt te spelen. En tegen clubs uit de (sub)top van Engeland zal hij moeilijk voet aan de grond krijgen, zelfs al zou hij veel in positie komen.

Scoort hij aankomend seizoen meer dan 5 velddoelpunten in de Premier League dan vind ik het opnieuw een miracel.

Maar misschien als zwervende 10 ... achter twee spitsen.

Het wordt een erg interessant seizoen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 12:57 Maar ik geloof dat dit scenario niet onder ogen gezien mag worden of nog op gereageerd mag worden.
Als overal wordt geschreven tot de grootste kranten toe, dat het een record bedrag betreft (25 miljoen of in ieder geval eentje die het Janssen bedrag weer overtreft) waarom zou je dan van slechts een enkel artikeltje dat hiervan afwijkt moeten uitgaan!? Kan me voorstellen dat je deze discussie aanhaalt op een ajax, psv of een voetbalprimeur/zone forum, maar toch niet op een AZ forum?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 12:57 Het is een geweldig bedrag. Linksof of rechtsom.

Het heeft mijn verwachtingen overtroffen.

Maar het is net even welk bericht je wilt quoten. Ik heb er nogal wat aan besteed zoals je wellicht hebt gezien. Maar het meeste heb ik (maximaal) 16 miljoen genoemd. Dan is 19 (citaat: consensus van de media ) nog steeds verrassend. Maar het is in dat geval niet meer dan 20 en geen record, geen 25 miljoen en al helemaal geen 35 miljoen. En dat was voor de discussie hier wel relevant. Want daarop waren we lekker aan het speculeren.

Maar ik geloof dat dit scenario niet onder ogen gezien mag worden of nog op gereageerd mag worden.

Wat vind jij eigenlijk van het bedrag en wat verwacht je van hem?
Dat was uiteraard een post met een knippog he Antti.

Ik twijfel overigens omdat ik meen dat Max wel heeft gehint naar het feit dat het een recordbedrag zou zijn. 19-20 miljoen daadwerkelijk in onze zak en de rest naar NEC en Zaakwaarnemer vind ik eigenlijk nog het meest aannemelijke verhaal. de pond heeft overigens een paar knauwen gehad dus het kan goed zijn dat het oorspronkelijke bedrag hoger lag maar de media nu anders terugrekend (ik ga er eigenlijk vanuit dat zo'n bedrag op een bepaalde manier wordt vastgezet tussen clubs en niet beinvloedt wordt door de wisselkoers na dat akkoord).

Het bedrag of het nu 19 of 25 miljoen is, is gewoon meer dan acceptabel en een grote winst voor AZ. het reset enigzins de fouten die gemaakt zijn de afgelopen jaren (lees: Friday/Rienstra bijvoorbeeld) en we zijn weer terug op het rijkelijke niveau dat we waren na de Janssen transfer maar dit keer toch echt met het geld op de bank en betere faciliteiten. we zitten in ieder geval boven de 30 miljoen aan transferinkomsten met na de Johnsen transfer ongeveer 5 miljoen aan transferuitgaven(dat is op zijn max. gerekend momenteel doen er bedragen van om en nabij de miljoen voor zowel Weigelt als Vejinovic de ronde terwijl van Overeem ook voor een dergelijk bedrag is verkocht)., . dat is dus netto 25 miljoen die we bijschrijven en daar komt misschien nog een klein bedrag bovenop als een speler als Rienstra toch voor een vast bedrag zou vertrekken.

Wat betreft de clubkeuze : ik was niet naar de premier league gegaan met Alireza, hooguit naar Leicester. Maar ik moet zeggen dat Brighton wel echt lang op het vinkentouw gezeten heeft voor Alireza en dat Brighton daarnaast echt wel de kans aan hem gaat geven. als ik mij niet vergis is Alireza zelfs als hij bij ons niet de recordtransfer is.. dat wel bij Brighton (hij is namelijk sowieso duurder dan Locadia).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De valkuil is juist om Jahanbaksh op 10 te zetten. Dat is een aantal keer geprobeerd en telkens mislukt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

MO7 schreef: 26 jul 2018, 13:23 De valkuil is juist om Jahanbaksh op 10 te zetten. Dat is een aantal keer geprobeerd en telkens mislukt.
Andersom was hem te veel aan de zijkant houden ook problematisch. Dat is pas opgelost toen Slot kwam.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 26 jul 2018, 13:14 Als overal wordt geschreven dat het een record bedrag betreft (25 miljoen of in ieder geval eentje die het Janssen bedrag weer overtreft) waarom zou je dan van slechts een enkel artikeltje dat hiervan afwijkt moeten uitgaan!? Kan me voorstellen dat je deze discussie aanhaalt op een ajax, psv of een voetbalprimeur/zone forum, maar toch niet op een AZ forum?
Wat heeft het (soort) forum er mee te maken?

Ik vind het bedrag relevant (1) omdat het relevant is voor de financiële positie van AZ en (2) we hier maanden met velen over gespeculeerd hebben.

Alle Engelse (en daarmee internationale mainstream) media melden 17 miljoen pond. Nederlandse (?) berichten zeggen dat het 20 miljoen pond zou zijn, maar volgens internationale media zou het meer rond de 17 miljoen pond zijn. Transfermarkt heeft dat overgenomen. Dat is ook geen orakel, maar wel weer een aanwijzing.

Wat voorbeelden:

https://www.bbc.com/sport/football/44958305

https://www.foxsports.com/soccer/story/ ... fee-072518

http://www.espn.com/soccer/soccer-trans ... ecord-deal

http://www.skysports.com/transfer/news/ ... AZ-alkmaar

Jahanbakhsh will be Brighton's most expensive signing, although we understand reports of a £20m deal are wide of the mark, with the fee expected to be closer to £17m.

Etc, eindeloos. Maar waarschijnlijk zijn dit ook weer allemaal papegaaien van elkaar.

Overigens ben ik het er mee eens dat (zolang beide clubs geen uitspraken doen) het enigszins blijft gissen. En het kan ook zijn dat er marges zitten in doorverkoop, etc. Maar onder de streep reppen alleen Nederlandse media over 25 miljoen euro. En dat lijkt me gepapegaai van een eerder gesuggereerde vraagprijs.

In ieder geval kent het geen onderbouwing.

De saga duurt voort.
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 26 jul 2018, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 26 jul 2018, 13:29 Andersom was hem te veel aan de zijkant houden ook problematisch. Dat is pas opgelost toen Slot kwam.
Exact.

Als je de beroemde wedstrijd tegen Zwolle nakijkt dan zie je hem ongeveer 70% van de tijd op een andere plek dan (stijf) rechtsbuiten. Laat hem maar zwerven.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 26 jul 2018, 13:38 Ongeacht of het nu 19, 22 of 25 miljoen euro is, dit is in de range van de meeste inschattingen van de forummers hier, terwijl jouw inschattingen altijd significant lager zijn geweest. Je kiest nu graag uit jouw posts hieruit een hoogste getal, maar dat is feitelijk een uitschieter die met opportunistische flexibiliteit is genoemd onder de druk van de ontwikkelingen. :)
Mee eens.

Maar de transfermarkt wordt ook opportunistisch en flexibel als matige Engelse clubs tegen elkaar op gaan bieden.

Ik heb - volgens mij - één keer 10 genoemd als verkoopprijs na zijn waardeloze WK. Dat was hoogstens een misschatting onder druk en teleurstelling. Verder noemde ik 10 omdat ik dat zijn daadwerkelijke waarde vind. Dat heb ik ook gezegd. Maar ik heb ook telkens gezegd dat alleen Engelse clubs meer betalen. Vaker heb ik 'maximaal 16 en onder de 20' gezegd.

Ik zat inderdaad wat te laag (met wet anderen die ik niet verlink .... :wink: ... ), maar als het 19 is zaten net zoveel mensen ook (weer) veel te hoog.

Ik reken dan - qua foutmarge - alleen 18 tot en met 20 miljoen als gefundeerde gok goed.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dank je. Hoef ik mezelf niet te quoten.

Beide berichten verwoorden perfect mijn gedachten. Deze zomer was 16 maximaal (ook een aantal keer herhaald), zeker geen 20 miljoen en over 1 jaar had je nog maximaal 10 miljoen gehaald. Dat laatste zullen we nu alleen nooit weten.

Als reeds gezegd: het bericht van 27 juni viel uit de toon. Die was onder tijdsdruk, uitblijvende geruchten en door slecht WK.

Maar als je zaken inzichtelijk wilt maken: dan moet je al mijn berichten met een prijs quoten. En die van de andere forummers. Hebben we een leuker en eerlijker beeld. Misschien wijd ik er nog wel eens mooi bericht aan. Als ik weer tijd over heb. Ik ga me nu focussen op de wedstrijd en het weekend.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 14:03 Dank je. Hoef ik mezelf niet te quoten.

Beide berichten verwoorden perfect mijn gedachten. Deze zomer was 16 maximaal (ook een aantal keer herhaald), zeker geen 20 miljoen en over 1 jaar had je nog maximaal 10 miljoen gehaald. Dat laatste zullen we nu alleen nooit weten.

Als reeds gezegd: het bericht van 27 juni viel uit de toon. Die was onder tijdsdruk, uitblijvende geruchten en door slecht WK.

Maar als je zaken inzichtelijk wilt maken: dan moet je al mijn berichten met een prijs quoten. En die van de andere forummers. Hebben we een leuker en eerlijker beeld. Misschien wijd ik er nog wel eens mooi bericht aan. Als ik weer tijd over heb. Ik ga me nu focussen op de wedstrijd en het weekend.
Voor de goede orde zonder te quoten:
Je bent daarnaast keihard ingegaan op het vermeende bod van 11 miljoen van Real Sociedad en wuifde daarmee automatisch de berichtgeving die Handelaar deelde over Brighton (25 miljoen toen al) weg. ik denk dat dit is waarom je er nu zo op afgerekend wordt (mede door handelaar).
Daarnaast heb je nog een paar maanden daarvoor in de loop van het seizoen stelling genomen met een nog lager bedrag.

Maar goed, dit welles nietes spelletje is natuurlijk een beetje kinderachtig het maakt niets meer uit Alireza is weg, voor blijkbaar een recordbedrag bij brighton linksom of rechtsom en dat is hoe dan ook aardig voor ons.

https://www.brightonandhovealbion.com/n ... ht-moment/
The Iran international became the club’s record signing after joining from Dutch outfit AZ Alkmaar, and Jahanbakhsh believes he has chosen the right moment to move to the Amex Stadium, after coming close to a move a few years ago.
Hun vorige record stond op 17 miljoen voor Jurgen Locadia.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Heeft AZ dan ooit uitgesproken dat Janssen 22 miljoen heeft opgeleverd, daar had je ook allerlei afwijkingen in berichtgevingen omtrent de transferhoogte.
Een ding was wel duidelijk en dat was dat het voor AZ een transferrecord was.
Gezien AZ Jahanbakshs de vrije keus gaf om tussen de twee Engelse clubs die streden om zijn handtekening te kiezen, kun en mag je er wel vanuit gaan, ook gezien de talloze berichtgevingen die kant uitwijzen, dat het in ieder geval het bedrag van Janssen is overstegen.
Om welk bedrag het gaat blijft gissen om dat de twee clubs hebben afgesproken hierover geen meldingen te doen.
Maar de grootste krant is vaak vervelend maar zit er doorgaans altijd wel niet ver naast.
https://www.telegraaf.nl/sport/2349839/ ... r-brighton
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik heb hem veel succes gewenst op zijn Instagram. Ik hoop echt dat hij daar slaagd.

Het zal moeilijk worden, maar elke stap hogerop is aanpoten geblazen, vooral in de sport, waar de interne concurrentie ook gelijk zwaarder is bij een stap naar een hoger niveau.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik hoop het, want dat zeggen die clubs vaak.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja, ik kon het verhaal wel.

Dat zegt niet dat ze sindsdien hun scoutingswerk goed zijn blijven doen en of ze dat toendertijd ook al hadden gedaan.

In elk geval, zoals ik zei, ik hoop het wel. Ik gun hem een mooie carrière.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 26 jul 2018, 13:05 Ja. Ik hoop dus ook dat hij slaagt. Ook om de door jou genoemde redenen. Maar dan had hij volgens mij veel beter naar Leicester kunnen gaan. Ik ben bang dat hij nu veel te veel op eigen helft komt te spelen. En tegen clubs uit de (sub)top van Engeland zal hij moeilijk voet aan de grond krijgen, zelfs al zou hij veel in positie komen.

Scoort hij aankomend seizoen meer dan 5 velddoelpunten in de Premier League dan vind ik het opnieuw een miracel.

Maar misschien als zwervende 10 ... achter twee spitsen.

Het wordt een erg interessant seizoen.
UP!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 22 mei 2019, 13:29UP!
Leuk,
Zoals ik al in het toepasselijke topic voor oud spelers aangaf: Jahanbakhsh is niet gefaald bij Brighton, de supporters zien het in hem zitten, de nu vertrokken manager zag het ook gewoon in hem zitten. hij is alleen totaal anders gebruikt dan bij AZ. In Engeland is het spel fysieker en defensiever en in die rol heeft hij zich gewoon geschikt.
Helemaal geen doelpunt is natuurlijk niet goed, maar dat wil niet zeggen dat hij zelf heel slecht gespeeld heeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Het belangrijkste verschil met AZ was dat Jahanbakhsh bij Brighton altijd linksbuiten moest spelen. Een positie waar hij zich ongemakkelijk bij voelt.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 22 mei 2019, 13:46 Leuk,
Zoals ik al in het toepasselijke topic voor oud spelers aangaf: Jahanbakhsh is niet gefaald bij Brighton, de supporters zien het in hem zitten, de nu vertrokken manager zag het ook gewoon in hem zitten. hij is alleen totaal anders gebruikt dan bij AZ. In Engeland is het spel fysieker en defensiever en in die rol heeft hij zich gewoon geschikt.
Helemaal geen doelpunt is natuurlijk niet goed, maar dat wil niet zeggen dat hij zelf heel slecht gespeeld heeft.
Ja, maar dat hij meer naar achter zou komen te spelen (mooie heat map) staat toch ook gewoon in het bericht. En er zijn ook genoeg kritische geluiden te vinden. Hoe het ook zij: het was geen onverdeeld succes.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 22 mei 2019, 14:00 Ja, maar dat hij meer naar achter zou komen te spelen (mooie heat map) staat toch ook gewoon in het bericht. En er zijn ook genoeg kritische geluiden te vinden. Hoe het ook zij: het was geen onverdeeld succes.
Zeker niet. Fans zijn inmiddels ook kritisch op hem, en een vaste basisplaats heeft hij zeker niet. Nou is het wel een droevig werkersploegje zonder enige kwaliteit dat Brighton, dus echt een lekkere keus is het ook niet.
Hup AZ.
Gesloten