Jop van der Linden

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hotdogsnor schreef: Mee eens. Slimme verdediger die de hele verdediging een stapje vooruit helpt. Zie Haps. Dat is deels de verdienste van Jop.
Nee hoor dat is verdedigend samenspel, het is net zoveel de verdienste van Haps en Gouweleeuw dat Jop goede wedstrijden speelt.

maar hij blijkt dus een uitstekende aankoop te zijn, chapeau Stewart =D>
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Van der Linden komt eigenlijk uit de koker van JvdB door de samenwerking bij AGOVV. Hij heeft de AZ scouts naar Deventer gestuurd. Er gebeurt weinig (niets) mbt het eerste elftal zonder goedkeuring van de trainer, dat is wel duidelijk. Prima samenwerking heb ik begrepen. Nu moet JvdB nog wat duidelijker (vaste lijnen aanbrengen) worden in zijn opstelling en strategie. Spelers hebben altijd behoefte aan duidelijkheid. Luckassen, Haps en Haye bijvoorbeeld hebben nu wel aangetoond waar ze het beste renderen, laat dat zo.....
Praat geen Poep, doos.
Last Scout

Johan Derksen bewees nog maar eens dat hij stront in zijn ogen en stront in plaats van hersenen heeft want Jop die doet het goed, die speelt alsof hij de captain van AZ is eigenlijk.

Ik vergeet soms gewoon dat hij een nieuwe speler is, misschien is het niveau van AZ gedaald maar zelfs op dat lage niveau blinkt Jop toch uit, misschien is het uitstraling misschien zijn het de goals ik weet het niet maar Jop is iemand waar ik echt vrolijk van begin te worden om hem in het AZ tenue te zien.


Die Derksen moet eens wat gaan leren over voetbal en anders wil ik wel eens een gesprek met hem op de tv aangaan hoor om te bewijzen dat hij er geen zak van begrijpt.



Toppie hoor Joppie.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Eens.

Speelde als een veldheer en de tegengoals kwamen niet van zijn hand. Gouweleeuw mag trouwens wel eens goed achter zijn oren krabben. Speelde niet slecht, maar stond voor mijn gevoel wel steeds lucht te dekken (door zijn aanvallende rushes).

Jop lijkt inderdaad de nieuwe leider te worden/zijn. Komt dit door het verschil van inzicht was zich afspeelde in de transferperiode tussen Gouweleeuw en Stewart?
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Eens. Maar ik denk dat Derksen AZ nooit ziet en vast blijft houden aan zijn mening. Zoals gezegd was ik allerminst enthousiast toen Van der Linden werd aangetrokken maar ik blijf niet volharden in die mening. Van der Linden is een van de weinige (wellicht zelfs de enige) die altijd een voldoende scoort. Ik ben dan ook zeer te spreken over de prestaties van Van der Linden tot nu toe.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Leuke woordspeling voor als Job een goede wedstrijd heeft gespeeld.

TopJob.

Voor als het niet goed ging..

TobJop.

De b's en de p's verwisseld. nah. Ik vind 'm zelf wél leuk.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij heeft wat mij betreft zijn criticasters, wat betreft of hij een goede aankoop is of niet, overtuigend de mond gesnoerd. Ongeacht de nederlaag gisteren speelde hij zeer sterk en dat doet hij al sinds het moment dat hij het AZ shirtje draagt.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef:Hij heeft wat mij betreft zijn criticasters, wat betreft of hij een goede aankoop is of niet, overtuigend de mond gesnoerd. Ongeacht de nederlaag gisteren speelde hij zeer sterk en dat doet hij al sinds het moment dat hij het AZ shirtje draagt.
Klopt. Beste AZ'er van dit moment.

Ik hou wel van dit soort spelers. Ballen opeisen, strakke ballen naar voren. Uitstekend gescout. Hij gaat straks ongetwijfeld er een keer uit gesprint worden, maar dat neem ik op de koop toe als hij deze bravoure behoudt.
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Gisteren weer een echte meerwaarde en stond verdedigend zeer goed zijn mannetje.
Deze aankoop is met recht succesvol te noemen.
Het is toch belachelijk voor woorden dat zo'n Derksen vooraf dat de wedstrijd begint zo'n speler belachelijk te maken terwijl hij echt een van de betere op de Nederlandse velden is. De verslaggever Koert Westerman vond hem ook gisteren weer een van de betere. Ik zou er zo'n Veltman niet voor willen ruilen.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Vond hem gister zeker niet slecht, maar vond het ook niet zijn beste wedstrijd. Verdedigend was het prima maar juist in de opbouw liet hij wat gevaarlijke steekjes vallen. Niettemin gewoon meer dan tevreden over hem.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Van Basten: ”Ik werd afgelopen donderdag dan ook positief verrast door AZ. Wanneer Jeffrey Gouweleeuw en Jop van der Linden even geen oplossing in de buurt zagen, namen ze die bal op hun pantoffel”

Dat valt me ook al enige tijd op, vooral van Jop. Lekkere directe manier van aanvallen, zo met lange passes vooruit! Lijkt me overigens geen echte verassing voor Van Basten die nog maar net assistent trainer af is, haha.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Volgens mij bedoelt hij meer "bal de tribunes in peren."
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Antti Opdam schreef:Volgens mij bedoelt hij meer "bal de tribunes in peren."
Deels, anderzijds lijkt AZ en met name Gouweleeuw en Van der Linden de laatste tijd veelal diepe ballen richting Janssen te rammen die een stuk balvaster is dan Muhren is en Aron was. Vandaar dat V/d Brom ook al zei dat ondanks Janssen (nog) niet scoorde voorafgaand aan Twente dat hij wel erg belangrijk voor het spel was.

Maar ook ballen de tribune inrammen ja, dat vind ik overigens een schoonheid an sich, op zijn Italiaans gewoon weg is weg... en niet de Nederlandse ziekte hanteren van het maar willen blijven voetballen... waar veel tegengoals uit vallen... zelfs in de top 3 gaat het grotendeels fout in de opbouw... en Europees helemaal.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik ben wel blij met Jop. Ik zag net Hoedt. Tja, ik heb dan toch liever Jop.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hé Jop is tot nu een meer dan prima aankoop gebleken =D>
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Zeker. Ik ben heel tevreden met Jop.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

In tegenstelling tot Gouweleeuw vond ik Jop gister over het algemeen prima spelen. Zo'n fout kan natuurlijk niet, maar het is beter dat het nu gebeurt als wanneer het nog 1-1 stond.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Perry schreef:In tegenstelling tot Gouweleeuw vond ik Jop gister over het algemeen prima spelen. Zo'n fout kan natuurlijk niet, maar het is beter dat het nu gebeurt als wanneer het nog 1-1 stond.
Nee. Stond de eerste helft al te schutteren. Lijdt aan hetzelfde syndroom als Ortiz en Coutinho: ze krijgen na lange tijd de kans en zijn daardoor extra scherp en gemotiveerd. Na een aantal basisplaatsen valt de scherpte weg en komen ze terug op een lager (het oude) niveau.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Hopelijk weet Vlaar een contract af te dwingen op de training....of zou Vlaar Gouweleeuw en van der Linden bewust verkeerde tips geven, is het een complot? Maar enige concurrentie kan geen kwaad met het huidige niveau van ons centrale duo.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Daar heeft Vlaar geen trainingen voor nodig. Iedereen weet wat Vlaar kan. Vraag is alleen of speler en club wel interesse hebben in een samenwerking. Maar ik vind dat wat goedkoop om daar nu ineens over te beginnen. Het centrum stond tot gister best redelijk te ballen en maakten weinig tot geen persoonlijke fouten.
Gesloten