Sergio Rochet Álvarez

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Klopt. Je vergeet alleen een ding, die moeten gedekt worden, waardoor verdedigende partij ook direct minimaal vijf man kwijt is in de (zone) dekking. Die vijf man in de muur hoeven niet gedekt te worden..
:|

Stel het is een muur van vijf (drie is volgens mij trouwens ook al voldoende om het zicht weg te nemen; maar goed),

Ik zou als verdedigende partij dan minimaal zeven man achterin (achter de muur) houden. Om een plotse overtal situatie te voorkomen.

In ieder geval voor elke muurspeler plus de nemer van de vrije trap. Eentje extra lijkt me dan ook geen overbodige luxe.

Maar laat ik de vraag omkeren: stel de tegenstander zet een muur neer van vijf man. Hoeveel verdedigers zou jij dan achter de bal zetten als verdedigende partij?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

salmonyappi schreef:Ik lees net dat Stekelenburg toch weer tweede keeper gaat worden bij Everton.
Kan hij niet ónze eerste keeper worden? Hij heeft hier een huis in Limmen. Is 34 en sowieso beter dan wat wij aan keepers hebben, en kan nog zeker 4 jaar mee........of zeg ik nou hele rare dingen?.........
Ik kan me een Waterreus herinneren.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: :|

Stel het is een muur van vijf (drie is volgens mij trouwens ook al voldoende om het zicht weg te nemen; maar goed),

Ik zou als verdedigende partij dan minimaal zeven man achterin (achter de muur) houden. Om een plotse overtal situatie te voorkomen.

In ieder geval voor elke muurspeler plus de nemer van de vrije trap. Eentje extra lijkt me dan ook geen overbodige luxe.

Maar laat ik de vraag omkeren: stel de tegenstander zet een muur neer van vijf man. Hoeveel verdedigers zou jij dan achter de bal zetten als verdedigende partij?
Zes.. Dat zijn er al vier minder dan wanneer de verdedigende partij zelf de muur neer zou zetten.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hahaha... alleen een muur van de aanvallende partij. Ik zie ze al heen en weer schuiven, terwijl ze voor de keeper proberen te blijven staan die er langs probeert te kijken :lol: . En dan op het allerlaatste moment op de grond gaan liggen, zodat de bal er in kan worden gepoeierd. XD
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Als je dat als verdedigende partij goed doet staat de hele muur hinderlijk buitenspel
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ook nog eens ja haha.. Gewoon met z'n allen voor de muur gaan staan en er staan vijf man buitenspel. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef:Ook nog eens ja haha.. Gewoon met z'n allen voor de muur gaan staan en er staan vijf man buitenspel. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. :lol:
Als ze voor de muur staan, staan ze niet op 9 meter.

Er vanuit gaand dat de eigen muur op normale afstand wordt gezet.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Zes.. Dat zijn er al vier minder dan wanneer de verdedigende partij zelf de muur neer zou zetten.
Waarom? De verdedigende partij kan toch ook een muur neerzetten en de rest naar voren sturen?

De verdedigende partij zal - praktisch - altijd een man extra achterin houden ten opzichte van de aanvallende partij.

Ik zie nog steeds het probleem niet als de aanvallende partij een muur neerzet. Dat is dus - bij van Hooijdonk - ook wel eens gebeurd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef:Hahaha... alleen een muur van de aanvallende partij. Ik zie ze al heen en weer schuiven, terwijl ze voor de keeper proberen te blijven staan die er langs probeert te kijken :lol: . En dan op het allerlaatste moment op de grond gaan liggen, zodat de bal er in kan worden gepoeierd. XD
Dit gebeurt toch ook al zo vaak ?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als je een muur moet zetten ben je verkeerd bezig. Het doel staat aan de andere kant.
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bij de 1-2 vanavond was er geen muur. Ieder goed afstandschot is lastig voor Rochet. Einde discussie? ;-)
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZuid-Scharwoude schreef:Bij de 1-2 vanavond was er geen muur. Ieder goed afstandschot is lastig voor Rochet. Einde discussie? ;-)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef:Bij de 1-2 vanavond was er geen muur. Ieder schot is lastig voor Rochet. Einde discussie? ;-)
Even gecorrigeerd.

Want heb jij hem ooit wel eens een knappe bal zien verwerken of klemmen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

In de vroege lente van 2016 nam onze technisch directeur iets teveel halfrijpe paddo's en kwam met de volgende verklaring:

“We zien toekomst in Sergio”, reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “Hij is een jonge doelman, vandaag is hij pas 23 jaar geworden, en we denken dat er nog veel rek in hem zit. Sinds de winterstop heeft Sergio dusdanig goed gepresteerd en veel progressie gemaakt en dat heeft ons doen besluiten om de optie in zijn contract te lichten.”

https://www.AZ.nl/nieuws/AZ-licht-optie ... t-rochet/1

8-[
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik ben geen fan van hem, maar hem valt vanavond niets te verwijten. Had één wereldredding en het mee gaan in de slotfase levert ook een bonuspunt op.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Het continu vertragen van elke poging tot het maken van snelheid in het spel kun je hem verwijten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef:Ik ben geen fan van hem, maar hem valt vanavond niets te verwijten. Had één wereldredding en het mee gaan in de slotfase levert ook een bonuspunt op.
Die bal kwam recht op hem af .... Die was er alleen in gegaan als hij nog verder was weggedoken.

En beide ballen waren houdbaar. Bij de eerste goal moet hij gewoon doorlopen, bij de tweede goal gewoon een extra zijstap maken. Elk normaal schot gaat er bij deze kwibus in. Het zijn geen blunders, maar goed is het ook niet.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Perry schreef:Het continu vertragen van elke poging tot het maken van snelheid in het spel kun je hem verwijten.
Eerst maakt hij een schijnbeweging en wekt de indruk dat hij snel wil uitspelen. Dan verwacht je een slimme uittrap of uitgooi waardoor AZ direct en onverwacht in de aanval is. Maar meestal bedenkt hij zich. Dan houdt hij de bal toch maar vast en wacht hij tot iedereen naar de middellijn is gewandeld. Dan speelt hij naar een verdediger. Soms heb ik het idee dat spelers pas over durven spelen als er in een cirkel van zo'n 8 meter om hun medespeler heen geen tegenstander staat. Anders wordt het te eng. Schijtluizenvoetbal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef:Die bal kwam recht op hem af .... Die was er alleen in gegaan als hij nog verder was weggedoken.

En beide ballen waren houdbaar. Bij de eerste goal moet hij gewoon doorlopen, bij de tweede goal gewoon een extra zijstap maken. Elk normaal schot gaat er bij deze kwibus in. Het zijn geen blunders, maar goed is het ook niet.
Hou toch op man. Rochet kan er niets van, maar die twee goals had geen keeper tegengehouden en dat schot dat recht op hem af kwam via de kluts had hij heel goed te pakken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: Hou toch op man. Rochet kan er niets van, maar die twee goals had geen keeper tegengehouden.
Wel. Beide ballen waren op zich wel houdbaar als je de juiste dingen doet.

Bij Rochet gaat elk afstandsschot er in omdat hij altijd maar één of een halve stap zet en dan meteen springt. En daarbij is 'springen' een groot woord. Heb je hem ooit een schot uit de hoek zien tikken? Nee. Omdat hij meteen gaat liggen. Dat was bij het inschieten bij Excelsior - uit al duidelijk. Hij heeft abominabel slecht voetenwerk en geen enkele sprongkracht of timing.

Bij die eerste goal kan hij ook doorlopen en de bal aanvallen. In plaats van te stoppen en een volleybal - houding aan te nemen.

Nogmaals: ik vind het ook geen blunders hoor. Maar het is bij Rochet ook nooit zo dat hij een keer een normaal schot goed verwerkt. Elk schot op doel - buiten een ratio van één meter - is prijs.
Gesloten