Fernando Lewis

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 22 mar 2017, 16:26 Hij koste nauwelijks iets en je hebt dan op zijn minst een goede back up voor Johansson. Die had namelijk ook in de winterstop nog kunnen vertrekken. Nu is Svensson erbij gekomen en gezien de ontwikkeling van Robin Schouten en met Luckassen, Hatzidiakos is er genoeg mogelijk op de rechtsback positie.

Het geld dat je nu niet meer nodig hebt voor Lewis kan in bijv. een jeugdcontract gestoken worden.
Luckassen en vooral Hatzidiakos hebben beiden bewezen absoluut bewezen geen rechtsbacks te zijn, Opdam schiet tekort, Johansson had al lang moeten vertrekken, die heeft nog maar voor de goede orde zijn contract verlengt omdat we anders geen rechtsback hadden.

Svensson had vorige zomer al aangetrokken moeten worden, het aanblijven van Lewis en Johansson ging nergens over.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

In geval van Lewis ging dat over fatsoen. Een contract geven aan een zwaar geblesseerde speler om hem de gelegenheid te geven terug te komen.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Fatsoen neigt naar een sociale werkplaats. Ze moeten potentie hebben gezien, anders hadden ze dit niet gedaan (moeten doen).
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Voltreffer Vick schreef: 23 mar 2017, 07:44 In geval van Lewis ging dat over fatsoen. Een contract geven aan een zwaar geblesseerde speler om hem de gelegenheid te geven terug te komen.
Het gaat om de periode voor die blessure, hij was namelijk eigenlijk geen contractspeler meer volgens mij, zijn contract liep af en hij is pas (Raar maar waar) na zijn blessure verlengd.
Dat is net zoals bij Marcellis qua fatsoen bij de blessure inderdaad en dat begrijp ik nog wel, maar hij is vlak daar voor niet weggestuurd ondanks dat dit wel eigenlijk de bedoeling was enkel en alleen omdat hij opeens rechtsback wilde zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dat is niet waar, zijn contract liep afgelopen zomer pas af.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

~AZ~ schreef: 23 mar 2017, 12:45 Dat is niet waar, zijn contract liep afgelopen zomer pas af.
http://www.nhnieuws.nl/sport/177340/AZ- ... ando-lewis

Ik zei na zijn blessure, het klopt dat hij dan inderdaad toch wel nog contractspeler was, maar hij mocht echt wel vertrekken van Stewart toen nog, die contractverlenging was verder niet echt ergens op gebaseerd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

~AZ~ schreef: 23 mar 2017, 08:31 Fatsoen neigt naar een sociale werkplaats. Ze moeten potentie hebben gezien, anders hadden ze dit niet gedaan (moeten doen).
Fernando speelt ook als back meer dan fatsoenlijke wedstrijden in het tweede. Martin Haar heeft de beschikking over nog een tweetal talentvolle backs. Het is dus vrij logisch dat hij niet alles speelt.

Hiernaast moet niet worden vergeten dat hij geblesseerd is geraakt tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Het is voor mij niet meer dan logisch dat hij nog minimaal een jaar de kans kreeg om op niveau te komen. Het zou mij zelfs niet verbazen als er een contractverlenging in het verschiet ligt.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Lecompte schreef: 25 mar 2017, 17:56 Fernando speelt ook als back meer dan fatsoenlijke wedstrijden in het tweede. Martin Haar heeft de beschikking over nog een tweetal talentvolle backs. Het is dus vrij logisch dat hij niet alles speelt.

Hiernaast moet niet worden vergeten dat hij geblesseerd is geraakt tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Het is voor mij niet meer dan logisch dat hij nog minimaal een jaar de kans kreeg om op niveau te komen. Het zou mij zelfs niet verbazen als er een contractverlenging in het verschiet ligt.
Dus als jouw baas op het punt staat je te ontslaan en je breekt je been dan moet hij je contract maar verlengen?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Toen Fernando zijn kruisband scheurde was AZ absoluut niet van plan hem te ontslaan.
Ontslag zou alleen maar door de blessure zijn veroorzaakt.

Een werkgever blijft verantwoordelijk voor werknemers die binnen 1 maand na het beëindigen van het contract in de ziektewet belanden. Dat had bij Fernando gebeurd. Er kunnen dus niet alleen ethische maar ook financiële motieven aan de contractverlenging zitten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Tussen de berichten door is dit wellicht gemist, maar Fernando Lewis gaat volgend seizoen spelen voor Willem II. In 2009 is hij naar AZ gehaald, waar hij het helaas wegens blessureleed niet heeft kunnen laten zien. Ik kan me nog herinneren dat hij na een langdurige blessure eindelijk weer mocht spelen en vrijwel direct met de brancard het veld af mocht. Echt zonde voor zo'n speler. Hopelijk kan hij bij Willem II zijn waarde tonen. Dan ben ik wel benieuwd of hij daar Rechtsback of Rechtsbuiten wordt. Misschien een gevalletje a la Emanuelson die ook over de hele flank werd geposteerd. Overigens vertrekt Lewis transfervrij.

Succes Fernando!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

In zijn aankondiging op de Willem II site gaf hij aan een aanvallende rechtsback te zijn. Jammer dat hij zonder echte kans bij ons door de achterdeur moet vertrekken, ik ben benieuwd naar zijn prestaties bij Willem II. Als hij goed blijkt te zijn, dan leggen we de rekening gewoon voor bij Brom.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

~AZ~ schreef: 11 mei 2017, 15:31 In zijn aankondiging op de Willem II site gaf hij aan een aanvallende rechtsback te zijn. Jammer dat hij zonder echte kans bij ons door de achterdeur moet vertrekken, ik ben benieuwd naar zijn prestaties bij Willem II. Als hij goed blijkt te zijn, dan leggen we de rekening gewoon voor bij Brom.
Als Mattias Johansson al niet goed genoeg is voor AZ volgens velen hier, dan is Lewis dat zeker niet.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

~AZ~ schreef: 11 mei 2017, 15:31 In zijn aankondiging op de Willem II site gaf hij aan een aanvallende rechtsback te zijn. Jammer dat hij zonder echte kans bij ons door de achterdeur moet vertrekken, ik ben benieuwd naar zijn prestaties bij Willem II. Als hij goed blijkt te zijn, dan leggen we de rekening gewoon voor bij Brom.
Zonder echte kans?
ha.
hahahaha
HAHAHAHAHAHAHAHA


Oja : slotje graag.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gesloten