Gertjan Verbeek

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Ontslag Gertjan Verbeek:

Terecht
77
82%
Onterecht
17
18%
 
Totaal aantal stemmen: 94
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wat ik eigenlijk nog het vreemdst vind in de hele discussie is dat voor mij het meest relevante argument, ofwel de prestaties op het veld, niet wordt besproken. Bij studio voetbal ging Jan Mulder zelfs zo ver door te stellen dat AZ goed aan het presteren was op basis van een 8ste plaats.

:?

Alle seizoenen heeft AZ weer op of onder de maat gepresteerd. Zoals ik al voorspelde voor zijn aanstelling (Kilkenny, :wink: ). AZ heeft best wat aardige 'grote' wedstrijden gespeeld (zeker als je de kwaliteit van de spelersgroep afzet tegen die van de jaren daarvoor), maar zakte zó vaak door de (kots, kots) ondergrens dat het me op een gegeven moment deed denken aan de 'gouden jaren' onder Henk van Stee... Het was toch al anderhalf jaar écht niet meer om aan te zien? Geloof mij maar: als AZ vorig jaar derde was geworden en dit jaar fatsoenlijke uitwedstrijden had gespeeld was er niemand begonnen over zijn communicatievaardigheden.
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Meteor schreef:
Helemaal mee eens, waar Jan Mulder op een goedkope manier woede uit Verbeek wil trekken bleef Verbeek erg rustig en realistisch. Jammer dat het zo gelopen is, jammer dat het voetbal er niet uit ziet, jammer dat Verbeek overal waar hij komt vijanden maakt, maar een waardig afscheid is zeker op zijn plaats. Altidore is dankzij Verbeek voor 10 miljoen verkocht, de KNVB beker werd gewonnen: er waren zeker lichtpunten onder en dankzij Verbeek. Ondanks dat een vertrek de enige juiste keuze is: Verbeek, bedankt!
Eens! Verbeek, bedankt!
Je staat ermee op ......
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Geloof mij maar: als AZ vorig jaar derde was geworden en dit jaar fatsoenlijke uitwedstrijden had gespeeld was er niemand begonnen over zijn communicatievaardigheden.
Niet moeilijk, dan was er namelijk ook niks mis geweest met zijn communicatieve vaardigheden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Antti Opdam schreef:Wat ik eigenlijk nog het vreemdst vind in de hele discussie is dat voor mij het meest relevante argument, ofwel de prestaties op het veld, niet wordt besproken. Bij studio voetbal ging Jan Mulder zelfs zo ver door te stellen dat AZ goed aan het presteren was op basis van een 8ste plaats.
Ik zat er ook op te wachten. Ik kan me niet voorstellen dat de heren analytici op dit moment watertandend op het puntje van hun stoel zitten als AZ gaat voetballen hetgeen de afgelopen jaren veelvuldig is gebeurd. Wellicht dat in VI dit aspect wel belicht gaat worden. Werderom een bijzonder zwak optreden van journalistiek Nederland
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Antti Opdam schreef:Wat ik eigenlijk nog het vreemdst vind in de hele discussie is dat voor mij het meest relevante argument, ofwel de prestaties op het veld, niet wordt besproken. Bij studio voetbal ging Jan Mulder zelfs zo ver door te stellen dat AZ goed aan het presteren was op basis van een 8ste plaats.
Op basis van prestaties was dit niet gebeurd. Hij heeft eind vorig seizoen de beker gewonnen, nu de poulefase gehaald, is door in de beker en staat op 2 punten van de koploper. Dat dat dan nu even een 8e plaats is, daar kun je nog niet zoveel mee.

Ik ben blij dat het om andere zaken ging. Zaken die de basis van succes vormen: communicatie, eenheid, wil. Dat ontbreekt, en dat zien we al anderhalf jaar terug op het veld. (Die bekerwinst heeft verhinderd dat Verbeek eruit vloog.) Vandaar ook dat 'zijn' laatste overwinning tegen PSV geen reet uitmaakte.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Izwid schreef:[
Op basis van prestaties was dit niet gebeurd. Hij heeft eind vorig seizoen de beker gewonnen, nu de poulefase gehaald, is door in de beker en staat op 2 punten van de koploper..
Zelden een staaltje groter ranglijstjournalistiek gezien dan dit. Vorig jaar is er een competitie lang (!) waardeloos gevoetbald. Ook dit jaar zat er weer geen enkele lijn in. De beker is gewonnen door een halve finale tegen ajax 2 en een hangen-wurgen-pot tegen PSV. Hoe dit jaar de poulefase van de EL en de volgende fase van de beker is bereikt sloeg ook weer helemaal nergens op. Opnieuw was dat meer geluk dan wijsheid. Het had allemaal niets met voet-bal te maken.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Hoe dit jaar de poulefase van de EL en de volgende fase van de beker is bereikt sloeg ook weer helemaal nergens op
We kunnen het Verbeek toch niet kwalijk nemen dat wij in de tweede minuut tegen een rode kaart van een dorpsidioot opliepen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Ja, en wie gaat nu dat nieuwe supporterscafé onder de Molenaartribune aftimmeren?

Afbeelding

In Heerenveen was Gertjan ook al bezig geweest volgens mij.
Laatst gewijzigd door High-T op 30 sep 2013, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef:
We kunnen het Verbeek toch niet kwalijk nemen dat wij in de tweede minuut tegen een rode kaart van een dorpsidioot opliepen.
Nee, maar de wedstrijd in Atromitos was eigenlijk ook niet om aan te zien. De counters verhulden veel.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Lecompte schreef: We kunnen het Verbeek toch niet kwalijk nemen dat wij in de tweede minuut tegen een rode kaart van een dorpsidioot opliepen.
Om vervolgens keihard naar achter te rennen en Berghuis in de spits te zetten?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ikzelf in het Donny Gorter topic schreef:Ligt het dan aan onkunde van de spelers of zijn er diepere oorzaken voor al die onzekerheid/onwennigheid?
We weten toch het antwoord inmiddels. Er is echt geen enkele twijfel dat dit ontslag terecht was.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Antti Opdam schreef: Zelden een staaltje groter ranglijstjournalistiek gezien dan dit. Vorig jaar is er een competitie lang (!) waardeloos gevoetbald. Ook dit jaar zat er weer geen enkele lijn in. De beker is gewonnen door een halve finale tegen ajax 2 en een hangen-wurgen-pot tegen PSV. Hoe dit jaar de poulefase van de EL en de volgende fase van de beker is bereikt sloeg ook weer helemaal nergens op. Opnieuw was dat meer geluk dan wijsheid. Het had allemaal niets met voet-bal te maken.
Helemaal mee eens. Daarom werd het nogal ongemakkelijk toen Jan Mulder gisterenavond nogal sarcastisch stelde dat resultaat blijkbaar ongeschikt is aan attractief/aantrekkelijk voetbal. Het is wel de spijker op zijn kop. Wij als publiek zijn gewend aan de aanvallende speelstijl van AZ , dus niet met een muur voor je eigen goal spelen (thuis!!!). Als je dan ook nog ruk speelt tegen Heerenveen, RKC, NAC, Sparta, Utrecht, Vitesse.... Dan is het gewoon klaar. Ook al stond AZ bovenaan.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Nou, dat weet ik niet. Als AZ met betonvoetbal de titel pakt, ligt daar niemand van wakker. Maar het was bij AZ noch goed qua spel noch goed qua resultaat.

Ook in het AD was de strekking dat AZ goed presteerde en het ontslag daarom als donderslag bij heldere hemel kwam. Ik begrijp niet goed hoe in het rechterrijtje staan met het viijfde begroting van Nederland onder de noemer goed presteren valt. Maar ja, dat zal wel iets te maken hebben met het toedekken van het eigen falen.

Iemand vanochtend Kraaij nog gehoord bij Vereonica? Die ging weeral frontaal in de aanval tegen AZ. Het was onbegrijpelijk dat AZ zo'n goede trainer aan wie het de laatste jaren alles heeft te danken bij het grof vuil heeft gezet. Het was allemaal de schuld van de verwende voetballers die niet meer bereid zijn om hard te werken. Dat belooft straks weer in VI. Benieuwd of Derksen hierop tegengas zal geven, de voorbeelden bij Heerenveen en Feyenoord bevestigen het gelijk van de versie van AZ.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Antti Opdam schreef:Het had allemaal niets met voet-bal te maken.
Nee, maar wel met prestaties. Meetbare resultaten. Dat mag je dan scorebordjournalistiek noemen, maar ik zei dus dat hier níet naar gekeken is. Want een beker, Europees voetbal, de poulefase en overwinningen op 020 en psv zijn meetbare resultaten.

Ik ben persoonlijk blij dat dit niet heilig is gebleken.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef:Nou, dat weet ik niet. Als AZ met betonvoetbal de titel pakt, ligt daar niemand van wakker. Maar het was bij AZ noch goed qua spel noch goed qua resultaat.

Ook in het AD was de strekking dat AZ goed presteerde en het ontslag daarom als donderslag bij heldere hemel kwam. Ik begrijp niet goed hoe in het rechterrijtje staan met het viijfde begroting van Nederland onder de noemer goed presteren valt. Maar ja, dat zal wel iets te maken hebben met het toedekken van het eigen falen.

Iemand vanochtend Kraaij nog gehoord bij Vereonica? Die ging weeral frontaal in de aanval tegen AZ. Het was onbegrijpelijk dat AZ zo'n goede trainer aan wie het de laatste jaren alles heeft te danken bij het grof vuil heeft gezet. Het was allemaal de schuld van de verwende voetballers die niet meer bereid zijn om hard te werken. Dat belooft straks weer in VI. Benieuwd of Derksen hierop tegengas zal geven, de voorbeelden bij Heerenveen en Feyenoord bevestigen het gelijk van de versie van AZ.
Hoe bestaat het dat het voor de zgn. 'voetbalkenners/analisten' zo onverwacht kwam? Verbeek bekend als hork is toch niet opeens een soort 'heilige'? Waar de ene trainer bijkans vooraf al neergesabeld wordt heeft Verbeek oneindig krediet. Ook dat gelul over de fitheid van zijn ploegen komt me de keel uit. Zal vanavond bij VI ook wel weer herhaaldelijk geblaad worden.

Blijkbaar zijn zij niet in staat naar de achtergronden te kijken. Misschien dat AZ'watcher Youri van den Busken aanwezig is en het voor Toon en Earnest gaat opnemen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Izwid schreef: Nee, maar wel met prestaties. Meetbare resultaten. Dat mag je dan scorebordjournalistiek noemen, maar ik zei dus dat hier níet naar gekeken is. Want een beker, Europees voetbal, de poulefase en overwinningen op 020 en psv zijn meetbare resultaten..
Een tiende plek met de vijfde begroting en twee vierde plekken met kampioensploeg én uitschakeling vóór de poulefase in de EL zijn ook meetbare resultaten. Nu ik heb in principe niets tegen het selectief kiezen van feiten, maar wel als ik het niet zelf doe. Ik vond de prestaties van Verbeek (bezijden dus de potjes tegen Anderlecht, Udinese en één tegen Valencia) praktisch altijd onder de objectieve maat en ik heb geen moment het idee gehad dat Verbeek zijn team over een langere termijn top heeft laten presteren. Ik had altijd het gevoel dat er wel meer in had gezeten.

En nee, dit had ik bijvoorbeeld niet bij Adriaanse. Waar nagenoeg een heel elftal boven de mogelijkheden speelde. Ik bedoel; het slaat natuurlijk nergens op dat je met spelers als Timmer, de Cler en Nelisse een Villareal uitschakelt. Verbeek heeft in die context (de drie door mij genoemde wedstrijden uitgezonderd) niets bijzonders gepresteerd én wel heel veel wedstrijden onder de norm gespeeld.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:Iemand vanochtend Kraaij nog gehoord bij Vereonica? Die ging weeral frontaal in de aanval tegen AZ. Het was onbegrijpelijk dat AZ zo'n goede trainer aan wie het de laatste jaren alles heeft te danken bij het grof vuil heeft gezet. Het was allemaal de schuld van de verwende voetballers die niet meer bereid zijn om hard te werken. Dat belooft straks weer in VI. Benieuwd of Derksen hierop tegengas zal geven, de voorbeelden bij Heerenveen en Feyenoord bevestigen het gelijk van de versie van AZ.
Nee hoor, ze weten weer niet van de hoed en de rand.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Begint alweer lekker inderdaad. Ze hebben de kranten ook niet gelezen. AZ gaat er dit naweekend toch nog slecht afkomen; want VI zegt het..
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nou, ik zet het weer uit hoor. Voegt helemaal niets toe, zoals gewoonlijk.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

AZraamklA schreef:Begint alweer lekker inderdaad. Ze hebben de kranten ook niet gelezen. AZ gaat er dit naweekend toch nog slecht afkomen; want VI zegt het..
Het is goed dat die Yuri vd Busken erbij zat om nog even te benadrukken dat het niet alleen de spelersgroep is die er genoeg van had.
Verder werd er niet voor niets benadrukt dat hij bij Heerenveen en Feyenoord dezelfde fouten heeft gemaakt. Verbeek heeft inmiddels zelf ook aangegeven dat hij het bij een nieuwe club iets anders moet doen.
Gesloten