Graziano Pellè

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

De meest besproken speler op het Fanpage-forum. Haalt Graziano de 200 pagina's?

Ja
21
42%
Nee
29
58%
 
Totaal aantal stemmen: 50
haroldinho
Herry en/of Berry
Berichten: 60
Lid geworden op: 31 aug 2005, 14:21
Locatie: Sydney

AZ.nl schrijft:
AZ legt Pellè voor vijf jaar vast
ALKMAAR- Graziano Pellè (22) speelt de komende vijf seizoenen in Alkmaar. De Italiaanse jeugdinternational verruilt zijn club Lecce voor AZ. De lange spits was in juni op het EK Onder 21 in Nederland actief, waar hij met Jong Italië de Olympische Spelen via een play-off haalde. Pellè wordt dinsdag om 13:30 uur aan de pers gepresenteerd.
Eindelijk officieel!!!
joAZ
Glory-hunter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:27
Locatie: Amersfoort

31 juli 2007Pellè: ‘Van Basten en Ibrahimovic als voorbeeld’
ALKMAAR- Graziano Pellè was dinsdagochtend zichtbaar opgelucht toen hij voor het eerst officieel als AZ-speler het DSB Stadion binnenstapte. De 22-jarige Italiaanse spits ziet de Nederlandse competitie als ‘een open competitie’, van waaruit hij op termijn naar een grote Italiaanse club wil verhuizen. “Want zo hebben meer spitsen dat gedaan. Kijk maar naar Van Basten.”

Pellè wil zich de komende jaren in Nederland verder ontwikkelen tot een grote spits. Afgelopen seizoen kwam de Italiaan op huurbasis in de Serie B uit voor Cesena waar hij in 37 duels tien doelpunten maakte. De Eredivisie ziet hij als ideale competitie om op een hoger niveau aan zijn kwaliteiten te werken, zo vertelde Pellè dinsdag.

Van Gaal
Naast de Nederlandse competitie is de keuze van Pellè ook grotendeels op de trainer van AZ gevallen. “Ik vind Louis van Gaal de beste trainer ter wereld. Van hem wil ik de komende jaren graag veel leren.”

‘Veel grote spitsen in Nederland begonnen’
De lange aanvalsleider denkt komend seizoen veel doelpunten in Nederland te kunnen gaan maken, al wil hij zich niet aan een getal vastklampen. “Als ik het in Nederland goed doe, hoop ik op den duur Zlatan Ibrahimovic en Marco van Basten te kunnen volgen naar een grote club in Italië. Ook zij hebben, net als andere grote spitsen, hun basis in Nederland liggen. Daar spiegel ik me graag aan.”

Stadion
Het decor waarin Pellè zijn doelpunten hoopt te gaan maken, heeft indruk gemaakt op de jeugdinternational. “Het DSB Stadion is een schitterend stadion. Je hebt hier zelfs restaurants in het stadion en ook van buiten ziet het er fraai uit. Dat is in Italië vaak wel anders. Daar heb je alleen kleine eettentjes bij het stadion. Je kan aan alles zien dat dit stadion net nieuw is en dat over veel dingen goed is nagedacht.”

www.AZ.nl
Eens een AZ supporter, Altijd een AZ supporter!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

=D> Prima nieuws! Eigenlijk is het zot om er nu al heel blij mee te zijn, maar dat dit gelukt is, heb ik wel een goed gevoel over! Succes!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
mAZzel
Steward
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 feb 2006, 12:37
Locatie: Alkmaar

Bienvenuto Pellè!
Laatst gewijzigd door mAZzel op 31 jul 2007, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
hjkuuhjkk

Oke dan, heel goed de aanval is compleet.
Ik heb vertrouwen in deze jongen en hij is ook zeer uitgesproken in zijn ambities, dat is heel goed.
Ik denk dat als het volgens plan loopt dat we 2 seizoenen van hem kunnen genieten.
Gebruikersavatar
nielsz1972
Dagjesmens
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mei 2005, 20:30

AZ heeft duurste aankoop Graziano Pellè binnen

31/7/2007 9 :45

Graziano Pellè heeft met succes de transfer naar AZ geforceerd. Na weken van vertragen heeft Lecce de Italiaanse jeugdinternational naar Alkmaar laten gaan.

'Pellè voegt net als Ari specifieke kwaliteiten toe aan onze aanval en is zeer gemotiveerd om bij AZ zijn carrière écht op te starten', zegt trainer Louis van Gaal in het Algemeen Dagblad. 'Want in Italië is de cultuur zo dat jonge spitsen nog weinig kansen krijgen op het hoogste niveau.'

Met een afkoopsom van ruim zes miljoen is Pellè de duurste aankoop in de geschiedenis van AZ. De 22-jarige aanvaller tekent in Alkmaar een contract voor vijf jaar.

'Als ik het in Nederland goed doe, hoop ik op den duur Zlatan Ibrahimovic en Marco van Basten te kunnen volgen naar een grote club in Italië', aldus Pellè op de website van AZ. 'Ook zij hebben, net als andere grote spitsen, hun basis in Nederland liggen. Daar spiegel ik me graag aan.'

Lecce weigerde aanvankelijk de gemaakte afspraken te concretiseren. Er werden pogingen gedaan Pellè bij enkele Italiaanse club te slijten in de hoop meer voor de jeugdinternational te vangen. Voor AZ was de vertragende houding reden ook andere opties te bekijken.

De aanvaller, die op het EK Onder-21 jaar opviel bij Jong Italië, forceerde uiteindelijk de overgang naar Alkmaar. Hij weigerde de training bij Lecce te hervatten en gaf te kennen dat hij alleen naar AZ wenste te vertrekken.

Pellè heeft geen ervaring op het hoogste niveau. De 22-jarige spits speelde alleen in de Serie B, waar hij op huurbasis onder meer uitkwam voor Catania, Crotone en Cesena.

www.vi.nl
van MO3 naar vak Y
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Het weken lange wachten is nu eindelijk beloond. Eindelijk is het officieel Graziano Pellè voor 5 jaar naar AZ!
Maar laten we 'm wel even de tijd gunnen om te acclimatiseren. Ik denk niet dat we meteen wonderen van 'm moeten verwachten, maar geduld moeten hebben. Zijn voorbeeld Zlatan Ibrahimovic was in zijn eerste jaar in Nederland ook nog niet top. Maar wie weet staat ie er meteen en laat ie mij verrassen!
mouse
Seizoenkaarthouder
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 okt 2004, 14:10
Locatie: Alkmaar

Het zal wel weer druk worden met tienermeisjes met zo een jongen dus voor de forumplayers is dit een deuk.
Even over hem tja afwachten geblazen of hij zijn ritme gaat vinden hij heeft nu nog een korte voorbereiding en ik neem aan dat ze hem niet voor de bank nemen.
Van Gaal zal nu alles uit de kast moeten halen aangezien hij nu 2 nieuwe spitsen aan elkaar moet laten wennen.
Mij benieuwen wat er nu door Koevermans zijn hoofdje gaat :wink:
Gebruikersavatar
Ray_X
Dagjesmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jul 2007, 08:31
Locatie: Alkmaar

[img:416:278]http://www.AZ.nl/db/CA1_0230.jpg[/img]

Eindelijk is het dan zover! Ik ben echt benieuwd hoe hij zich in de loop van de jaren zal ontwikkelen!
Gebruikersavatar
Captain Jack Sparrow
Dagjesmens
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:06
Locatie: Thuis

nielsz1972 schreef:

'Als ik het in Nederland goed doe, hoop ik op den duur Zlatan Ibrahimovic en Marco van Basten te kunnen volgen naar een grote club in Italië', aldus Pellè op de website van AZ. 'Ook zij hebben, net als andere grote spitsen, hun basis in Nederland liggen. Daar spiegel ik me graag aan.'

l
Deze jongen die barst echt van ambitie, hij wilde naar AZ en nergens anders heen, zijn voorbeelden speelden allen hier in Nederland.
Dat hij dus de komende jaren bij AZ zal spelen is om echt beter worden en uitgroeien tot wereldspits.
Aan de hand en met de kennis die Louis van Gaal in zich heeft, en de ambitie van AZ, kan dit wellicht gaan gebeuren.
Ik denk dat dit kan lukken, en dat hij hierdoor de AZ-selectie naar een hoger peil brengt. Dit ligt in de lijn van verwachtingen die AZ voor de toekomst heeft uitgestippeld.
Ik ben blij dat ik getuige, en van dichtbij mag meemaken van een omwenteling in de gezagsverhouding in Nederland en in Europa welke AZ wil bewerk stellen.
AZ-ter sinds 1960, m.i.v. seizoen 2008-2009 in Vak N Rij 27
Gebruikersavatar
Ap4AZ
Supporter
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jan 2004, 20:24
Locatie: MO04

OP AZ.tv staat een filmpje over zijn aankoop, zie ik daar nu die Humprey Nijman al als spelersmakelaar optreden?
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Én toch moet ik nog maar zien of het 't talent is wat iedereen verwacht van hem,waarom speelde hij dan in de serie B in Italië?Ik had toch echt gehoopt op een ervaren speler want in mijn visie is dat wat er aan ontbroken heeft afgelopen jaar!Maar goed Pelle krijgt t voordeel van de twijfel en ik hoop dat hij t kan laten zien.
Vakkie P
hjkuuhjkk

Ap4AZ schreef:OP AZ.tv staat een filmpje over zijn aankoop, zie ik daar nu die Humprey Nijman al als spelersmakelaar optreden?
Het is wel Humprey Nijman, maar ik denk dat hij de speler gewoon begeleid en betaald wordt door de zaakwaarnemer van Pelle. Het lijkt erop dat Nijman Italiaans kan praten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Sanctify schreef:Én toch moet ik nog maar zien of het 't talent is wat iedereen verwacht van hem,waarom speelde hij dan in de serie B in Italië?Ik had toch echt gehoopt op een ervaren speler want in mijn visie is dat wat er aan ontbroken heeft afgelopen jaar!Maar goed Pelle krijgt t voordeel van de twijfel en ik hoop dat hij t kan laten zien.
In Italië zijn clubs over het algemeen niet geneigd om jonge spelers veel speeltijd te gunnen. Die moeten zich eerst in lagere regionen bewijzen. Daar geldt op dat vlak een heel andere voetbalcultuur dan in Nederland, waar jonge talenten veel sneller een kans krijgen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Pythagorob
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2007, 08:42

In Italië zijn clubs over het algemeen niet geneigd om jonge spelers veel speeltijd te gunnen. Die moeten zich eerst in lagere regionen bewijzen. Daar geldt op dat vlak een heel andere voetbalcultuur dan in Nederland, waar jonge talenten veel sneller een kans krijgen

Kijk maar naar Maldini die ook pas op z'n 17e debuteerde in AC Milan 1. Ik hoop dat hij zo goed is als ze voorsPelle...
Vogel
Dagjesmens
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2004, 20:03

mouse schreef:Het zal wel weer druk worden met tienermeisjes met zo een jongen dus voor de forumplayers is dit een deuk.
Even over hem tja afwachten geblazen of hij zijn ritme gaat vinden hij heeft nu nog een korte voorbereiding en ik neem aan dat ze hem niet voor de bank nemen.
Van Gaal zal nu alles uit de kast moeten halen aangezien hij nu 2 nieuwe spitsen aan elkaar moet laten wennen.
Mij benieuwen wat er nu door Koevermans zijn hoofdje gaat :wink:
Dembele was ook niet voor de bank gehaald, maar werd wel heel rustig gebracht. Kan me best voorstellen dat niet Ari én Pelle in de basis beginnen aan de competitie. Zou best wel eens afhankelijk kunnen zijn van hoe het loopt in de oefenwedstrijden.
B a r r y v a n G a l e n
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Als je hem zo hoort wordt het een wereld spits. Had liever ook een wat meer ervaren speler gehad. Er lopen al genoeg jonge talenten rond. Maar mischien vergis ik me hierin.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Pythagorob schreef:Ik hoop dat hij zo goed is als ze voorsPelle...
Ja, want jij draagt AZ echt een warm hart toe, hè Rob?
Pythagorob
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2007, 08:42

Ja hoor, wat geeft je de indruk dat dat niet zo is?[/quote]
Underground

kuifje schreef:[..]


In Italië zijn clubs over het algemeen niet geneigd om jonge spelers veel speeltijd te gunnen. Die moeten zich eerst in lagere regionen bewijzen. Daar geldt op dat vlak een heel andere voetbalcultuur dan in Nederland, waar jonge talenten veel sneller een kans krijgen.
Zo is het, ik bedoel wij hadden toch ook niet kunnen weten dat een Demy,Maarten,Moussa etc, zich zo goed zouden ontwikkelen. Ik denk niet dat het alleen aan de speler ligt, maar ook in wat voor team speel je,en wat voor systeem. Ik denk dat wij allemaal hele grettige jonge jongens hebben die graag de hegemonie van die andere drie teams willen doorbreken. :D
Gesloten