AZ-De Graafschap (za 3 nov, 20.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 04 nov 2018, 08:28 Het zegt eigenlijk alles dat je drie spitsen in de selectie hebt, maar Seuntjes er neer zet.
We hebben 3 spitsen, waarvan er 2 geblesseerd zijn en de 3e niet in het speltype van AZ past (wat inderdaad wel veelzeggend is...).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: 04 nov 2018, 08:49 Ik heb geen hartverwarmend voetbal gezien.....jij?
Nee, helemaal niet. Maar waarom is een kinderhand dan gauw gevuld? Ik snap de opmerking niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 nov 2018, 08:52 Nee, helemaal niet. Maar waarom is een kinderhand dan gauw gevuld? Ik snap de opmerking niet.
Dat men bij AZ gauw tevreden lijkt, resultaatvoetbal.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 04 nov 2018, 08:49 We hebben 3 spitsen, waarvan er 2 geblesseerd zijn en de 3e niet in het speltype van AZ past (wat inderdaad wel veelzeggend is...).
Ik doelde nog op Druijf en Friday. Ik liet Boadu en Mihalik nog even buiten beschouwing.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: 04 nov 2018, 08:56 Dat men bij AZ gauw tevreden lijkt, resultaatvoetbal.
Wie is er dan tevreden? Ik ging ondanks de overwinning niet blij naar huis hoor, en velen met mij.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 nov 2018, 09:02 Wie is er dan tevreden? Ik ging ondanks de overwinning niet blij naar huis hoor, en velen met mij.
AZ yappi, AZ lijkt snel tevreden met weinig.
De supporters kunnen moeilijk tevreden zijn.
Daarom zeg ik ook dat je er maar gezeten zult hebben met je dure seizoenskaart, waar voor je poen heb dan gisteren niet gekregen.
Maar dat krijg je al het hele seizoen niet.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 04 nov 2018, 07:57 Moeizaam AZ gezien tegen een De Graafschap dat helemaal niet wilde voetballen. Kan iemand mij uitleggen waarom je voetballer bent geworden als je een hekel aan voetballen hebt?

Enfin AZ was veel beter, tot aan de 16, maar had veel moeite om het laatste stapje te zetten.
De enige die het keer en keer probeerde en daarom 1 vd beste spelers van AZ was deze wedstrijd was Idrissi. Zoals door een aantal opgemerkt mislukte er ook veel bij hem, maar zijn dadendrang, zijn dribbels, het creëren van kansen is precies wat AZ nodig heeft. Hij lijkt wel wedstrijd na wedstrijd belangrijker te worden voor AZ en kan misschien volgend jaar wel net zo belangrijk worden als Alireza was in zijn laatste seizoen bij AZ.

Ook Ouwejan wordt steeds belangrijker voor AZ. Naast het feit dat hij zijn verdedigende taken altijd netjes uitvoert (ok het is misschien niet de allerbeste verdediger in Nederland, maar hij verzaakt nooit en is daarmee een goede verdediger), wordt hij ook aanvallend steeds belangrijker voor AZ. Nadat hij vorige wedstrijd een goal en een assist had, zorgde hij ook nu weer voor de nodige aanvallende impulsen en begint een goed tandem te worden met Idrissi (zoals vorig jaar Alireza en Svensson). Vd Brom kan inmiddels niet meer om hem heen en ik zie absoluut geen reden om hem in te ruilen voor Wijndal.

Seuntjes onze alleskunner is afgelopen maanden weer hevig bekritiseerd (soms ook wel terecht omdat hij te weinig bracht en regelmatig te nonchalant over het veld loopt). Maar vanavond heeft hij weer bewezen de ideale 12e man te zijn bij AZ. Zelfs als spits is hij bruikbaar. Hij had een prachtige dribbel die een doelpoging opleverde, een goede spitsengoal en de mooiste assist (tenminste had het moeten worden) van de avond. Om die redenen deze wedstrijd terecht man of te match.

Hiermee hebben we (naast Koopmeiners) wel de beste spelers aan AZ kant gehad.

Verder fantastisch dat Stengs weer terug is, maar die heeft nog wel een paar wedstrijden/weken/maanden nodig om weer belangrijk te worden. Naar mijn mening is duidelijk dat hij beter meer wedstrijdritme bij Jong AZ op had kunnen doen, waar hij misschien wel meer een stempel op de wedstrijd had kunnen drukken. Ook is het opstellen van Stengs, die er nog niet klaar voor is, een klap in het gezicht van een Rotariu (die het ondertussen pijnlijk duidelijk moet worden dat hij waarschijnlijk zelfs bij Brugge meer kansen zou hebben gekregen dan bij AZ).

Ook Maher moet het ondetussen duidelijk zijn geworden dat als je op de positie speelt van het lievelingetje van de trainer je niet op speeltijd hoeft te rekenen. Als er 1 wedstrijd is die vraagt om de passing en creativiteit van Maher tov het loopvermogen van Til, dan is het wel deze wedstrijd, maar weer blijft de (hopeloos uit vorm zijnde en praktisch onzichtbare) Til weer weer de hele wedstrijd op het veld staan en Maher de hele wedstrijd op de bank.

Waarom krijgen spelers als Maher en Rotatiu geen enkele kans, terwijl een speler zoals Johnsen die al meerdere wedstrijden opzichtig faalt wel weer wordt ingebracht?
Hoezo Koopmeiners, speelde echt heel vlak en viel totaal niet positief op. Aub niet zeggen dat dit juist het goede aan hem was. Seuntjens en Idrissi mogen genoemd worden maar Koopmeiners in deze wedstrijd noemen is net als Vlaar fantastisch noemen in deze wedstrijd. Vond Midtsjo beter deze wedstrijd, heeft aanvallend ook nog dingen proberen te forceren naast de opbouwer te zijn.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

~AZ~ schreef: 04 nov 2018, 08:47 Iemand heeft hier van tevoren geroepen dat we dan maar van afstand moeten schieten en ik denk dat die persoon daar inmiddels op terug is gekomen. We hebben daar de kwaliteiten niet voor in het team. Daar moeten betere afspraken over gemaakt gaan worden in het team want dit leek helemaal nergens op. Je mag van afstand schieten binnen zone X en alleen in volledige vrijheid, zoiets.
Nee hoor, daar ben ik niet op terug gekomen. Doelpunt gezien?

Dat Stengs die bal het stadion uit roeit wil niet zeggen dat we daar de kwaliteiten niet voor hebben. Ik heb gisteren Seuntjens een aantal keer van afstand zien schieten. Koopmeiners kan dat, Vejinovic kan dat, Maher kan dat. Ouwejan heeft ook meerdere keren laten zien dat hij over een goed schot beschikt (gisteren bal net over op het dak van het doel in de 2e helft) en Idrissi heeft ook al meerdere doelpunten op zijn naam vanaf randje 16.

Ik blijf erbij dat je met afstandschoten meer kans maakt tegen tegenstanders die de bus parkeren dan tot in den treure proberen de combinatie aan te gaan tot in het doelgebied en dan in te tikken.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 04 nov 2018, 09:35
Dat Stengs die bal het stadion uit roeit wil niet zeggen dat we daar de kwaliteiten niet voor hebben.
Stengs krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
Ik denk dat we blij mogen zijn dat hij überhaupt weer speelklaar is, en dat je geen wonderen van hem verwachten mag na zo'n lange revalidatie.
En of hij ooit zijn "oude" niveau weer haalt staat in de sterren......

En Stengs kan het ook niet in zijn eentje.
There is no "i" in the word "team".
Je kunt het niet in je eentje rechtbreien als de andere 10 verzaken.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

multatuli schreef: 04 nov 2018, 07:57 Moeizaam AZ gezien tegen een De Graafschap dat helemaal niet wilde voetballen. Kan iemand mij uitleggen waarom je voetballer bent geworden als je een hekel aan voetballen hebt?

Enfin AZ was veel beter, tot aan de 16, maar had veel moeite om het laatste stapje te zetten.
De enige die het keer en keer probeerde en daarom 1 vd beste spelers van AZ was deze wedstrijd was Idrissi. Zoals door een aantal opgemerkt mislukte er ook veel bij hem, maar zijn dadendrang, zijn dribbels, het creëren van kansen is precies wat AZ nodig heeft. Hij lijkt wel wedstrijd na wedstrijd belangrijker te worden voor AZ en kan misschien volgend jaar wel net zo belangrijk worden als Alireza was in zijn laatste seizoen bij AZ.

Ook Ouwejan wordt steeds belangrijker voor AZ. Naast het feit dat hij zijn verdedigende taken altijd netjes uitvoert (ok het is misschien niet de allerbeste verdediger in Nederland, maar hij verzaakt nooit en is daarmee een goede verdediger), wordt hij ook aanvallend steeds belangrijker voor AZ. Nadat hij vorige wedstrijd een goal en een assist had, zorgde hij ook nu weer voor de nodige aanvallende impulsen en begint een goed tandem te worden met Idrissi (zoals vorig jaar Alireza en Svensson). Vd Brom kan inmiddels niet meer om hem heen en ik zie absoluut geen reden om hem in te ruilen voor Wijndal.

Seuntjes onze alleskunner is afgelopen maanden weer hevig bekritiseerd (soms ook wel terecht omdat hij te weinig bracht en regelmatig te nonchalant over het veld loopt). Maar vanavond heeft hij weer bewezen de ideale 12e man te zijn bij AZ. Zelfs als spits is hij bruikbaar. Hij had een prachtige dribbel die een doelpoging opleverde, een goede spitsengoal en de mooiste assist (tenminste had het moeten worden) van de avond. Om die redenen deze wedstrijd terecht man of te match.

Hiermee hebben we (naast Koopmeiners) wel de beste spelers aan AZ kant gehad.

Verder fantastisch dat Stengs weer terug is, maar die heeft nog wel een paar wedstrijden/weken/maanden nodig om weer belangrijk te worden. Naar mijn mening is duidelijk dat hij beter meer wedstrijdritme bij Jong AZ op had kunnen doen, waar hij misschien wel meer een stempel op de wedstrijd had kunnen drukken. Ook is het opstellen van Stengs, die er nog niet klaar voor is, een klap in het gezicht van een Rotariu (die het ondertussen pijnlijk duidelijk moet worden dat hij waarschijnlijk zelfs bij Brugge meer kansen zou hebben gekregen dan bij AZ).

Ook Maher moet het ondetussen duidelijk zijn geworden dat als je op de positie speelt van het lievelingetje van de trainer je niet op speeltijd hoeft te rekenen. Als er 1 wedstrijd is die vraagt om de passing en creativiteit van Maher tov het loopvermogen van Til, dan is het wel deze wedstrijd, maar weer blijft de (hopeloos uit vorm zijnde en praktisch onzichtbare) Til weer weer de hele wedstrijd op het veld staan en Maher de hele wedstrijd op de bank.

Waarom krijgen spelers als Maher en Rotatiu geen enkele kans, terwijl een speler zoals Johnsen die al meerdere wedstrijden opzichtig faalt wel weer wordt ingebracht?
Volkomen mee eens, iedere letter. Verder vind ik wel dat Idrissi dieper moet staan voordat hij zijn dribbel start. Gisteren , maakt hij het zichzelf moeilijk door er telkens drie te moeten passeren. Verder hebben wij nog steeds een zeer goede keeper en ik blijf het apart vinden dat de man met misschien wel de mooiste trap van de eredivisie bijna nooit op goal schiet.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

zeekomkommer schreef: 04 nov 2018, 12:13 Mensen die meer hadden verwacht of achteraf ontevreden zijn die zijn onrealistisch.
:D Altijd lekker tegendraads reageren....

De Graafschap eindigde vorig jaar 4e in de Jupiler League. AZ 3e in Eredivisie.
Meer verwachten is onrealistisch? Kom op. Do the math.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 04 nov 2018, 12:27 :D Altijd lekker tegendraads reageren....

De Graafschap eindigde vorig jaar 4e in de Jupiler League. AZ 3e in Eredivisie.
Meer verwachten is onrealistisch? Kom op. Do the math.
Zeekomkommer kampt met een beetje gebrek aan realiteitszin.
Het krachtsverschil tussen AZ en De Graafschap is gewoon veels te groot.
Het had geen 10-0 hoeven worden maar 1-0 is maar een magere afspiegeling van dat krachtsverschil.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

zeekomkommer schreef: 04 nov 2018, 12:30 Trek je conclusies mbt verwachtingen en hun realiteitswaarde.
Met snel positiespel moet je dit in eigen huis met 4-0 winnen. Bus of niet. De trainer moet dit ook van zijn team verwachten. AZ heeft de kansen op meer goals ook gehad. Kwaliteit, vorm en de absolute wil ontbreekt.

Ik vraag me af: verbindt John wel eens consequenties aan slechte potjes van spelers? Wordt hij wel eens lekker boos?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Kingpin1966 schreef: 04 nov 2018, 12:32 Zeekomkommer kampt met een beetje gebrek aan realiteitszin.
Het krachtsverschil tussen AZ en De Graafschap is gewoon veels te groot.
Het had geen 10-0 hoeven worden maar 1-0 is maar een magere afspiegeling van dat krachtsverschil.
Om nou nog te zeggen dat het makkelijk 0-0 had kunnen eindigen ook.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 04 nov 2018, 12:36 Met Boadu in normale doen had dat waarschijnlijk anders geweest.
Ja, die heeft wekelijks laten zien dat hij er minstens drie in legt. Niks ten nadele van hem, maar dit slaat weer helemaal nergens op. Jij zoekt elke keer een excuus bij een geblesseerde speler om maar niet te hoeven erkennen dat het positiespel momenteel gewoon te langzaam, te onzorgvuldig en te voorspelbaar is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Straks gaan we nog denken dat we van een topteam hebben gewonnen... zij parkeren een bus voor de goal en ineens speelt AZ een heel moeilijke wedstrijd. Komt op mij over als weer een slap excuus om maar te voorkomen dat je zou moeten toegeven dat het veel beter moet. De Graafschap krijgt dit seizoen opvallend vaak veel doelpunten tegen. Dus in die bus zitten al aardig wat gaten.

AZ leed weer erg vaak onnodig balverlies. Heerenveen wist daar wel goed mee om te gaan met levensgevaarlijke counters. Graafschap had daar de kwaliteit niet voor.
Probleem is dat AZ het liefst tot op de doellijn blijft breien om m er dan in te schieten. Zover komen ze alleen niet. De paar schoten van afstand gingen hopeloos mis. Misschien moet je daar dan andere spelers voor gebruiken zoals Vejinovic of Maher. Helaas, daar hebben we de juiste trainer niet voor...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Joostess schreef: 04 nov 2018, 21:56 Straks gaan we nog denken dat we van een topteam hebben gewonnen... zij parkeren een bus voor de goal en ineens speelt AZ een heel moeilijke wedstrijd. Komt op mij over als weer een slap excuus om maar te voorkomen dat je zou moeten toegeven dat het veel beter moet. De Graafschap krijgt dit seizoen opvallend vaak veel doelpunten tegen. Dus in die bus zitten al aardig wat gaten.

AZ leed weer erg vaak onnodig balverlies. Heerenveen wist daar wel goed mee om te gaan met levensgevaarlijke counters. Graafschap had daar de kwaliteit niet voor.
Probleem is dat AZ het liefst tot op de doellijn blijft breien om m er dan in te schieten. Zover komen ze alleen niet. De paar schoten van afstand gingen hopeloos mis. Misschien moet je daar dan andere spelers voor gebruiken zoals Vejinovic of Maher. Helaas, daar hebben we de juiste trainer niet voor...
Eens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 04 nov 2018, 07:57 Moeizaam AZ gezien tegen een De Graafschap dat helemaal niet wilde voetballen. Kan iemand mij uitleggen waarom je voetballer bent geworden als je een hekel aan voetballen hebt?

Enfin AZ was veel beter, tot aan de 16, maar had veel moeite om het laatste stapje te zetten.
De enige die het keer en keer probeerde en daarom 1 vd beste spelers van AZ was deze wedstrijd was Idrissi. Zoals door een aantal opgemerkt mislukte er ook veel bij hem, maar zijn dadendrang, zijn dribbels, het creëren van kansen is precies wat AZ nodig heeft. Hij lijkt wel wedstrijd na wedstrijd belangrijker te worden voor AZ en kan misschien volgend jaar wel net zo belangrijk worden als Alireza was in zijn laatste seizoen bij AZ.

Ook Ouwejan wordt steeds belangrijker voor AZ. Naast het feit dat hij zijn verdedigende taken altijd netjes uitvoert (ok het is misschien niet de allerbeste verdediger in Nederland, maar hij verzaakt nooit en is daarmee een goede verdediger), wordt hij ook aanvallend steeds belangrijker voor AZ. Nadat hij vorige wedstrijd een goal en een assist had, zorgde hij ook nu weer voor de nodige aanvallende impulsen en begint een goed tandem te worden met Idrissi (zoals vorig jaar Alireza en Svensson). Vd Brom kan inmiddels niet meer om hem heen en ik zie absoluut geen reden om hem in te ruilen voor Wijndal.

Seuntjes onze alleskunner is afgelopen maanden weer hevig bekritiseerd (soms ook wel terecht omdat hij te weinig bracht en regelmatig te nonchalant over het veld loopt). Maar vanavond heeft hij weer bewezen de ideale 12e man te zijn bij AZ. Zelfs als spits is hij bruikbaar. Hij had een prachtige dribbel die een doelpoging opleverde, een goede spitsengoal en de mooiste assist (tenminste had het moeten worden) van de avond. Om die redenen deze wedstrijd terecht man of te match.

Hiermee hebben we (naast Koopmeiners) wel de beste spelers aan AZ kant gehad.

Verder fantastisch dat Stengs weer terug is, maar die heeft nog wel een paar wedstrijden/weken/maanden nodig om weer belangrijk te worden. Naar mijn mening is duidelijk dat hij beter meer wedstrijdritme bij Jong AZ op had kunnen doen, waar hij misschien wel meer een stempel op de wedstrijd had kunnen drukken. Ook is het opstellen van Stengs, die er nog niet klaar voor is, een klap in het gezicht van een Rotariu (die het ondertussen pijnlijk duidelijk moet worden dat hij waarschijnlijk zelfs bij Brugge meer kansen zou hebben gekregen dan bij AZ).

Ook Maher moet het ondetussen duidelijk zijn geworden dat als je op de positie speelt van het lievelingetje van de trainer je niet op speeltijd hoeft te rekenen. Als er 1 wedstrijd is die vraagt om de passing en creativiteit van Maher tov het loopvermogen van Til, dan is het wel deze wedstrijd, maar weer blijft de (hopeloos uit vorm zijnde en praktisch onzichtbare) Til weer weer de hele wedstrijd op het veld staan en Maher de hele wedstrijd op de bank.

Waarom krijgen spelers als Maher en Rotatiu geen enkele kans, terwijl een speler zoals Johnsen die al meerdere wedstrijden opzichtig faalt wel weer wordt ingebracht?
Helemaal eens. Paar kleine aanvullingen: Maher stond wel klaar om in het veld te komen, alleen scoorde Seuntjens op dat moment de 1-0, waardoor de wissel werd geannuleerd. Maar wel lachwekkend dat hij zo weinig speeltijd krijgt. Ik hoorde later de persconferentie en toen zei Van den Brom dat hij verwacht had dat De Graafschap de bus zou gaan parkeren. Waarom stel je dan geen middenvelders op met wat creativiteit en/of een steekpass, zoals Vejinovic of Maher? Til gaf midweeks na VVV aan dat hij beter is als er ruimtes komen, die waren er niet. Als je dat op voorhand weet dan stel je hem toch niet op? Dan zou ik echt schijt hebben aan een aanvoerdersband. Rotariu lijkt einde verhaal. Als nu zelfs Stengs vanuit het niets een basisplaats krijgt dan kan je net zo goed je spullen pakken.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ja ik vraag me echt af waarom ze Maher en Rotariu hebben gekocht / gecontracteerd. Ook al was Rotariu er eerder dan Gudmundsson. Waarom stelt niemand de vraag aan John van de Brom: Waarom krijgt Maher geen kans?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 05 nov 2018, 10:35 Waarom krijgt Maher geen kans?
Zucht.

Toen ik tegen de komst van Maher was kreeg ik constant de welbekende langspeelplaat te horen:

"Ze hebben hem zien trainen. Ze hebben weken met hem gewerkt. Blijkbaar hebben ze dingen gezien. Jij ziet die dingen niet. Laten we hen vertrouwen."

En nu hij niet speelt - en dat die dezelfde mensen niet uitkomt - gaat diezelfde plaat niet opeens op de pick-up?

Nou. Dan zet ik die plaat wel op:

"Blijkbaar heeft de technische staf dingen gezien die maken dat hij volgens hen niet in de basis thuis hoort."
Plaats reactie