AZ-sc Heerenveen (zo 28 okt, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Dirk Scheringa schreef: 29 okt 2018, 10:12 Tja, zo'n kopballetje is moeilijk te missen.
Je moet kijken of het elftal met zo'n speler beter gaat functioneren.
Nogmaals hij loopt overal en kan soms op links zelfs het handje schudden van idrissi.
Dat kan lijkt me niet de bedoeling zijn.
Ik vond die 2-2 echt een prima doelpunt uit een mooie aanval. Ze kunnen het dus wel
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ik lees her en der dat mensen dachten dat het in de openingsfase wel goed ging.
Dat geeft maar weer aan wat voor een gedaald niveau we weer gewend zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Last Scout schreef: 29 okt 2018, 10:23 Ik lees her en der dat mensen dachten dat het in de openingsfase wel goed ging.
Dat geeft maar weer aan wat voor een gedaald niveau we weer gewend zijn.
Vorig seizoen was het het ook vaak op momenten in een wedstrijd niet best, maar dan trok zo'n Alireza weer eens aan of kon Svensson over onze sterspeler heen (@Handelaar had dat al goed gezien wat hevig gemis met name die speler zou worden). En als dan eenmaal de tegenstand bij de tegenstander gebroken is, speelt het een stukje lekkerder waardoor op het einde van de wedstrijd het lijkt of je continue gedomineerd hebt wat zeker niet altijd het geval was.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 29 okt 2018, 10:53 Mentale zwakte heeft ook weer een oorzaak in de wankele basis. Als er betere spelers staan (als CV en in de spits), dan heeft men meer marge, loopt men niet op de toppen van hun kunnen en kan men ook mentaal beter omgaan met tegenslag.
Ben ik met je eens. Daarom vraag ik me ook af in hoeverre je dit John van den Brom volledig in de schoenen kan schuiven.. Dat ook hij fouten heeft gemaakt ben ik het mee eens. Alleen blijft elke trainer te maken krijgen met dezelfde selectie. Ik betwijfel of een ander er structureel meer uit zou halen. Nu zit het dan even tegen en je ziet gewoon de onzekerheid toenemen. Dat is iets ongrijpbaars. Als ik zo kijk naar het elftal dan zie ik bijna enkel Idrissi die daar lak aan lijkt te hebben en gewoon doorgaat met waar hij goed in is. De rest loopt bijna allemaal te zwalken.
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 dec 2004, 18:52
Locatie: Schagen

AZ 4 Life schreef: 29 okt 2018, 15:08 Ben ik met je eens. Daarom vraag ik me ook af in hoeverre je dit John van den Brom volledig in de schoenen kan schuiven.. Dat ook hij fouten heeft gemaakt ben ik het mee eens. Alleen blijft elke trainer te maken krijgen met dezelfde selectie. Ik betwijfel of een ander er structureel meer uit zou halen. Nu zit het dan even tegen en je ziet gewoon de onzekerheid toenemen. Dat is iets ongrijpbaars. Als ik zo kijk naar het elftal dan zie ik bijna enkel Idrissi die daar lak aan lijkt te hebben en gewoon doorgaat met waar hij goed in is. De rest loopt bijna allemaal te zwalken.
Hij is alleen goed voor balverlies man die idioot op links. Waar blijft de simpele hoge voorzet? Meneer moet telkens naar binnen om vervolgens zichzelf vast te lopen. Het lijkt wel of een hoge voorzet verboden is door niksnut vd Brom.

Wat ik me ook afvraag: waarom huur je een Roemeens international als je hem toch niet gebruikt.

Het aankoopbeleid van de afgelopen zomer was echt heel, heel zwaar onder de maat.
Maar dat wisten we eigenlijk al....
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ 4 Life schreef: 29 okt 2018, 08:55 Vertrouwen is gewoon de grote sleutel. Dat zag je gister aan alles. Zoals je zegt begonnen we goed en kregen we binnen twintig minuten drie grote mogelijkheden. Je maakt dan goed de 1-0, maar na die 1-1 zie je inderdaad de twijfel weer in de ploeg sluipen. Dat is een mentaal iets, dat heeft niet zo heel veel met een opstelling te maken. Winnen is wat dat betreft het enige medicijn.
Teun deed het op CV heel goed en veel beter dan die andere drie. Tegen ajax was hij slecht ja, maar wie niet? De andere wedstrijden speelde hij beter dan wie dan ook daar de laatste tijd speelde, die positie is prioriteit boven de mid mid positie. Ik vind hem op midmid het niveau ook totaal niet ontstijgen en de bal ook vaak bij de tegenstander inleveren.

Wat ik probeer uit te leggen is het volgende: middenveld zonder Teun heb je nog steeds 5 prima voetballers daar. Verdediging zonder Teun heb je 3 ultra dramatische opties. Daarbij begint voetbal bij goed verdedigen, twee of meer tegengoals per wedstrijd is een goed ingredient voor het rechter rijtje.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Antti Opdam schreef: 29 okt 2018, 09:17 Ook in die eerste twintig minuten werd er al heel matig gevoetbald. Die andere twee kansen kwamen door extreem geschutter bij Heerenveen. Maar in het veldspel van AZ was echt geen lijn te ontdekken.

Hoogstens de lijn: lange bal op Johnsen - balverlies.
Mee eens, leek nooit ergens op. Heel irritant dat figuren als John vd Brom dan nog gaan staan beweren dat we goed speelde maar ons zelf niet beloonde.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Dirk Scheringa schreef: 29 okt 2018, 10:12 Tja, zo'n kopballetje is moeilijk te missen.
Je moet kijken of het elftal met zo'n speler beter gaat functioneren.
Nogmaals hij loopt overal en kan soms op links zelfs het handje schudden van idrissi.
Dat kan lijkt me niet de bedoeling zijn als vervolgens op rechts geen afspeelmogelijkheden meer zijn.
Heb je Til niet een poging zien doen om te koppen vanaf die afstand, die genante kopbal?

Beetje waarderen wat je hebt..
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

leszz schreef: 29 okt 2018, 20:46 Heb je Til niet een poging zien doen om te koppen vanaf die afstand, die genante kopbal?

Beetje waarderen wat je hebt..
Hij heeft letterlijk alleen maar kritiek op Gudmundsson en is blind voor zijn goede acties, je moet van hem niet verwachten dat hij een balcontact van Gudmundsson zal waarderen denk ik. Al scoort Gudmundsson een hattrick tegen ajax dan nog zal deze Dirk Scheringa niet willen toegeven dat hij goed gespeeld heeft.

Alireza had in zijn eerste seizoen voor AZ drie doelpunten in de Eredivisie gemaakt. Albert staat nu al op twee.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

Tim schreef: 29 okt 2018, 22:34 Hij heeft letterlijk alleen maar kritiek op Gudmundsson en is blind voor zijn goede acties, je moet van hem niet verwachten dat hij een balcontact van Gudmundsson zal waarderen denk ik. Al scoort Gudmundsson een hattrick tegen ajax dan nog zal deze Dirk Scheringa niet willen toegeven dat hij goed gespeeld heeft.

Alireza had in zijn eerste seizoen voor AZ drie doelpunten in de Eredivisie gemaakt. Albert staat nu al op twee.
Ik zie liever een iets mindere speler die zijn ding doet op zijn positie, dan een speler die overal te vinden is behalve op de stek waar hij moet zijn.
In het verleden wisselde Berghuis en Beerens nog wel eens van positie wat verfrissend werkte maar Gudmundsson loop te pas en te onpas op posities waar hij helemaal niet moet zijn. Dat je daar dan leuk weg draait of een hakballetje geeft, maar vervolgens er een grote leegte op zijn positie is ontstaan zal dan wel weer aan de rest van het team liggen. Je kunt veel zeggen over Idrissi maar die is merendeels nog wel op zijn positie aan te spelen, bij Gudmundsson is het altijd de vraag, waar staat die knul?
Maar nogmaals, hopelijk hoeven we ons niet lang meer af te vragen wat nu eigenlijk de positie van deze speler is als Stengs weer lekker zijn ding gaat doen.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Dirk Scheringa schreef: 30 okt 2018, 08:21 Ik zie liever een iets mindere speler die zijn ding doet op zijn positie, dan een speler die overal te vinden is behalve op de stek waar hij moet zijn.
In het verleden wisselde Berghuis en Beerens nog wel eens van positie wat verfrissend werkte maar Gudmundsson loop te pas en te onpas op posities waar hij helemaal niet moet zijn. Dat je daar dan leuk weg draait of een hakballetje geeft, maar vervolgens er een grote leegte op zijn positie is ontstaan zal dan wel weer aan de rest van het team liggen. Je kunt veel zeggen over Idrissi maar die is merendeels nog wel op zijn positie aan te spelen, bij Gudmundsson is het altijd de vraag, waar staat die knul?
Ook dit valt grotendeels te wijten aan de technische staf. Gudmundsson heeft in al zijn wedstrijden waar hij op papier rechtsbuiten stond misschien de helft van de tijd centraal of op samen met Idrissi op links doorgebracht. Hierdoor kan Svensson ook niet meer doen waar hij goed in is: Samen met een rechtsbuiten aanvallen. De technische staf ziet dit ook (zo niet, enkeltje Specsavers), en doet hier blijkbaar niets aan.

Van Bommel verbood een van zijn centrale verdedigers om met de bal te gaan lopen omdat hij het 1. niet goed kan en 2. het niet past in de tactiek die hij met PSV voor ogen heeft. Als vd Brom en consorten de kracht van Svensson weer willen benutten moeten ze een rechtsbuiten hebben die ook daadwerkelijk rechtsbuiten staat. En als vd Brom tegen Gudmundsson zegt dat hij in het belang van het team rechtsbuiten moet staan zal hij dit heus wel blijven doen, maar blijkbaar hebben ze dat niet gedaan.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Perry schreef: 30 okt 2018, 08:58 Ook dit valt grotendeels te wijten aan de technische staf. Gudmundsson heeft in al zijn wedstrijden waar hij op papier rechtsbuiten stond misschien de helft van de tijd centraal of op samen met Idrissi op links doorgebracht. Hierdoor kan Svensson ook niet meer doen waar hij goed in is: Samen met een rechtsbuiten aanvallen. De technische staf ziet dit ook (zo niet, enkeltje Specsavers), en doet hier blijkbaar niets aan.

Van Bommel verbood een van zijn centrale verdedigers om met de bal te gaan lopen omdat hij het 1. niet goed kan en 2. het niet past in de tactiek die hij met PSV voor ogen heeft. Als vd Brom en consorten de kracht van Svensson weer willen benutten moeten ze een rechtsbuiten hebben die ook daadwerkelijk rechtsbuiten staat. En als vd Brom tegen Gudmundsson zegt dat hij in het belang van het team rechtsbuiten moet staan zal hij dit heus wel blijven doen, maar blijkbaar hebben ze dat niet gedaan.
Pas op hoor, logica werkt niet altijd.

Dat Gudmundsson naar binnen trekt of van flank wisselt kan onmogelijk met John te maken hebben.

Het zal zeer zeker niet zijn opdracht staan of een gebrek aan overredingskracht om hem zijn eigenlijke opdracht uit te laten voeren zijn.

Conclusie: Albert kan gewoon niet voetballen en John is de beste trainer ooit :lol:
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

leszz schreef: 29 okt 2018, 20:37 Teun deed het op CV heel goed en veel beter dan die andere drie. Tegen ajax was hij slecht ja, maar wie niet? De andere wedstrijden speelde hij beter dan wie dan ook daar de laatste tijd speelde, die positie is prioriteit boven de mid mid positie. Ik vind hem op midmid het niveau ook totaal niet ontstijgen en de bal ook vaak bij de tegenstander inleveren.

Wat ik probeer uit te leggen is het volgende: middenveld zonder Teun heb je nog steeds 5 prima voetballers daar. Verdediging zonder Teun heb je 3 ultra dramatische opties. Daarbij begint voetbal bij goed verdedigen, twee of meer tegengoals per wedstrijd is een goed ingredient voor het rechter rijtje.
Tegen PEC was hij ook niet goed. En welke vijf bedoel je? Ik neem aan Midtsjo, Seuntjens, Vejinovic, Maher en Til? Til en Midtjso zijn ook dramatisch in vorm, Vejinovic komt net terug van een jaar blessureleed, Seuntjens is het ook niet en Maher mist ritme.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Léé vd Béé schreef: 29 okt 2018, 18:40 Hij is alleen goed voor balverlies man die idioot op links. Waar blijft de simpele hoge voorzet? Meneer moet telkens naar binnen om vervolgens zichzelf vast te lopen. Het lijkt wel of een hoge voorzet verboden is door niksnut vd Brom.

Wat ik me ook afvraag: waarom huur je een Roemeens international als je hem toch niet gebruikt.

Het aankoopbeleid van de afgelopen zomer was echt heel, heel zwaar onder de maat.
Maar dat wisten we eigenlijk al....
Dat is het type dat Idrissi is. Dat is geen jongen als Jahanbakhsh die vanaf daar een voorzet met links geeft. Dat kan ook bijna niet, aangezien hij met zijn rechterbeen op links staat, omgekeerd hoef je dat ook niet van Stengs te verwachten straks. Je mag blij zijn met Idrissi, dat is onze enige gevaarlijke aanvaller.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is maar wat je gevaarlijk noemt...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dirk Scheringa schreef: 30 okt 2018, 08:21 Ik zie liever een iets mindere speler die zijn ding doet op zijn positie, dan een speler die overal te vinden is behalve op de stek waar hij moet zijn.
In het verleden wisselde Berghuis en Beerens nog wel eens van positie wat verfrissend werkte maar Gudmundsson loop te pas en te onpas op posities waar hij helemaal niet moet zijn. Dat je daar dan leuk weg draait of een hakballetje geeft, maar vervolgens er een grote leegte op zijn positie is ontstaan zal dan wel weer aan de rest van het team liggen. Je kunt veel zeggen over Idrissi maar die is merendeels nog wel op zijn positie aan te spelen, bij Gudmundsson is het altijd de vraag, waar staat die knul?
Maar nogmaals, hopelijk hoeven we ons niet lang meer af te vragen wat nu eigenlijk de positie van deze speler is als Stengs weer lekker zijn ding gaat doen.
Ik heb liever een goede voetballer die overal loopt en kansen creeert dan een matige voetballer die netjes zijn positie houdt. Ik snap niet dat je op Gudmundsson loopt af te geven als er een Til uit vorm op het middenveld staat , een spits die niet in het systeem past en praktisch nutteloos is en 2 clowns centraal achterin.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

multatuli schreef: 30 okt 2018, 21:20 Ik heb liever een goede voetballer die overal loopt en kansen creeert dan een matige voetballer die netjes zijn positie houdt. Ik snap niet dat je op Gudmundsson loopt af te geven als er een Til uit vorm op het middenveld staat , een spits die niet in het systeem past en praktisch nutteloos is en 2 clowns centraal achterin.
Ik kijk naar het elftal en zie dat er meer behoefte is aan echte teamspelers zoals Jahanbakhsh en Weghorst waren.
Gudmundsson laat zo'n Svensson verzuipen en is zelden aanspeelbaar op rechts omdat meneer net nog even handje heeft geschud met Idrissi. (ik chargeer, maar toch..)
Als hij de aanvallende middenvelder is zeg ik niets, maar als hij daadwerkelijk in hoofdzaak onze rechtsbuiten is krijgt hij van me een dikke onvoldoende en laat me niet misleiden door een hakballetje of een leuke kapbeweging.
Plaats reactie