AZ-VVV Venlo (wo 31 okt, 19.45u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

zeekomkommer schreef: 02 nov 2018, 16:49 Wat is de grond van de kritiek op de instelling van Van Rhijn?
Dat is de tendens hier zodra het spel van een slechte speler wordt geanalyseerd. Dat wordt dan sowieso gekoppeld aan instelling.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Oorzaak - gevolg. Als je lui of lamlendig bent en/of die uitstraling hebt dan compenseer je daarmee niet je eventuele fouten.

Dat element bepaalt voor een aanzienlijk deel of je gewaardeerd wordt (Weghorst) of juist niet (Johnsen, Friday, Bel Hassani, Van Rhijn).

Lijkt mij een volstrekt logisch en verklaarbaar gegeven. Ik zou ook niet weten waarom de laml*llen in de selectie enig respect zouden moeten krijgen. Sterker nog, als een flink fluitconcert een exit kan bevorderen zou het veel vaker moeten gebeuren.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

AZ 4 Life schreef: 02 nov 2018, 09:13 Voegde wederom niks toe. Je ziet aan alles dat hij wel goed kan voetballen, alleen heeft hij het tot op heden niet laten zien.
Dat was nou precies wat men ook bij PSV zei. ' je ziet wel dat hij goed kan voetballen maar... '
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 02 nov 2018, 09:12 Het was alleen geen minderheid.
Op één moment was het geen minderheid en dat was op het moment van de wissel. Ik denk dat dit kwam doordat het publiek zowel de soort wissel (verdediger voor een aanvaller en dus risico op achteruit gaan lopen) als dat het Van Rhijn betrof. Was dus gedeelde frustratie richting Van Rhijn en Brom. Twee voor de prijs van één ;-)

Dat uitfluiten van Idrissi was inderdaad duidelijk de minderheid. Dat had niet moeten gebeuren en verdiende Idrissi niet (al snap ik wel de teleurstelling bij mensen op de tribunes na de derde keer missen van een opgelegde kans; je zit als supporter namelijk ook al een tijdje niet met een heel gerust hart op de tribune).
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik weet dat je graag de discussie voert om het discussie voeren, maar mijn perceptie is dat ik dat vooral vermoeiend vind en ik kies daarom om mij moverende redenen er voor om deze niet te continueren. Met andere woorden: Gaap, doei.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

zeekomkommer schreef: 02 nov 2018, 19:00 Er zitten redeneringsfouten in je verhaal (en daarvan ondervinden sommigen mogelijk onrecht of andere hinder).
Ten eerste is het hebben van een uitstraling subjectief, het is hoe jij iemands kenmerken interpreteert. Als jij iemand een lamlendige uitstraling vindt hebben, dan betekent dat niet dat deze persoon lamlendig is.
Ten tweede is het geen mooie situatie als iemands waardering afhangt van hoe zijn/haar persoonskenmerken worden geinterpreteerd door anderen ipv degene die je bent en hetgeen je doet.
Ten derde, de logica waarover je spreekt beperkt zich tot het instinctieve.
Ten vierde lijkt met ' Ik zou ook niet weten waarom de laml*llen in de selectie enig respect zouden moeten krijgen' een mogelijke subjectieve uitstraling gelijkgesteld te worden aan een objectieve eigenschap.
Ten vijfde: Alle vier voorgaande punten gauw vergeten, omdat het niet verder komt dan spijkers op laag water zoeken.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 02 nov 2018, 14:49 Ha. Daar is het toverwoord weer. We gaan in de Depay-modus.

Respect.

Nou. Respect moet je wat mij betreft altijd nog verdienen. En dat doe je niet met wat ongeïnteresseerd gedraaf.

En dan nog: als iemand kenbaar maakt dat je matig presteert (wat je ook gewoon echt doet) is die persoon dan meteen niet respectvol? Als een medespeler zegt dat je een kut bal geeft, dan is er ook geen sprake van respect meer? Als jij op je werk een paar opdrachten verneukt en je leidinggevende zegt dat je matig presteert dan antwoord je: "respect moet van twee kanten komen?"

Het is me een gezwam allemaal. Van Rhijn had respect kunnen verdienen door bij Utrecht-uit naar het uitvak te lopen en zijn excuses aan te bieden. Zijn hoofd kapot te slaan tegen de doelpaal na dat gepruts in Amsterdam.

Maar je krijgt obligate praatjes. En opgehaalde schouders.

Van Rhijn heeft - ondanks zijn clubverleden en weinig rooskleurige toekomst - al het vertrouwen gekregen van de supporters. Maar als het slecht is, is het gewoon slecht. En mag dat kenbaar gemaakt worden. We hebben het wel over een professionele organisatie. Als het hem niet bevalt gaat hij maar puppy's knuffelen in de kelder van een universiteit.
Wat een gelul Antti. Dat iemand slecht speelt is één, iemand op zijn fouten wijzen is prima. Sterker nog, dat is logisch. Iemand massaal uitfluiten is van een heel andere orde. Als ik een fout maak op mijn werk is het logisch dat daar commentaar op komt, totaal geen moeite mee. Als iedereen me echter massaal begint uit te kafferen dan is het een ander verhaal. Bovendien, trekken we de lijn dan lekker door? Dan verwacht ik ook fluitconcerten voor Midtjso en Til. Maar die komen er dan weer net niet.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 02 nov 2018, 11:02 Oh, weer even vergeten dat zelfrelativering, incasseringsvermogen en humor bij jou niet meegeleverd zijn. Ook wat dat betreft lijk je sprekend op Van Rhijn. Zullen we maar weer on topic?
Ooh dat was humor. Lachen man... Bij jou is het nooit enkel humor maar zit er altijd een zielig ondertoontje in.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 05 nov 2018, 09:04 Als ik een fout maak op mijn werk is het logisch dat daar commentaar op komt, totaal geen moeite mee. Als iedereen me echter massaal begint uit te kafferen dan is het een ander verhaal. Bovendien, trekken we de lijn dan lekker door? Dan verwacht ik ook fluitconcerten voor Midtjso en Til. Maar die komen er dan weer net niet.
Dat is gewoon wat er nu gebeurde. In de voetballerij werkt het als volgt: als je fout op fout stapelt word je op een gegeven moment uitgefloten. En dat vind ik een hele beschaafde en normale vorm van je ongenoegen kenbaar maken.

Het is niet zo dat je hem bedreigt of (zijn familie) beledigt. Als je niet tegen een fluitconcertje kan dan moet je niet op een podium gaan staan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 09:25 Dat is gewoon wat er nu gebeurde. In de voetballerij werkt het als volgt: als je fout op fout stapelt word je op een gegeven moment uitgefloten. En dat vind ik een hele beschaafde en normale vorm van je ongenoegen kenbaar maken.

Het is niet zo dat je hem bedreigt of (zijn familie) beledigt. Als je niet tegen een fluitconcertje kan dan moet je niet op een podium gaan staan.
Dat is prima, maar dan hoef je ook niet te verwachten dat hij daarna lekker het publiek gaat bedanken. Maar zoals ik eerder zei, als dit de manier is dan komen er nog wel een aantal spelers in aanmerking voor een fluitconcert. Dan moet je als publiek consequent zijn en gewoon de lijn doortrekken. Iedereen die kut speelt uitfluiten, standaard. En er niet eentje gaan uitpikken omdat we een zondebok nodig hebben. Want dat is namelijk wat Hatzidiakos en Van Rhijn aan het worden zijn.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 05 nov 2018, 09:52 Iedereen die kut speelt uitfluiten, standaard.

En er niet eentje gaan uitpikken omdat we een zondebok nodig hebben. Want dat is namelijk wat Hatzidiakos en Van Rhijn aan het worden zijn.
Precies, uitfluiten helpt; altijd!
Alleen watjes gaan minder spelen als ze uitgefloten worden ](*,)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 05 nov 2018, 09:52 Dat is prima, maar dan hoef je ook niet te verwachten dat hij daarna lekker het publiek gaat bedanken. Maar zoals ik eerder zei, als dit de manier is dan komen er nog wel een aantal spelers in aanmerking voor een fluitconcert. Dan moet je als publiek consequent zijn en gewoon de lijn doortrekken. Iedereen die kut speelt uitfluiten, standaard. En er niet eentje gaan uitpikken omdat we een zondebok nodig hebben. Want dat is namelijk wat Hatzidiakos en Van Rhijn aan het worden zijn.
Nee.

Want net als bij een normale werkgever heb je natuurlijk ook nog verschil in krediet. Omdat je bijvoorbeeld in het verleden bij dat bedrijf bewezen hebt dat je het wel kan, je zelfkritisch bent en wel heel hard je best doet.

Bij Van Rhijn is dat allemaal niet aanwezig.

Het publiek bedanken is gewoon onderdeel van je werk. Al is het maar voor die 50 mensen die niet gefloten hebben. Die zijn wel voor jou gekomen en hebben daar geld voor betaalt. Die mensen niet bedanken is pas disrespectvol.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 10:46 Nee.

Want net als bij een normale werkgever heb je natuurlijk ook nog verschil in krediet. Omdat je bijvoorbeeld in het verleden bij dat bedrijf bewezen hebt dat je het wel kan, je zelfkritisch bent en wel heel hard je best doet.

Bij Van Rhijn is dat allemaal niet aanwezig.

Het publiek bedanken is gewoon onderdeel van je werk. Al is het maar voor die 50 mensen die niet gefloten hebben. Die zijn wel voor jou gekomen en hebben daar geld voor betaalt. Die mensen niet bedanken is pas disrespectvol.
Ah we moeten dus selectief zijn.. Ik heb liever dat mensen gewoon consequent zijn. Maar hoe weet jij dat Van Rhijn niet zelfkritisch is en zijn best niet doet? Je kijkt nauwelijks elke wedstrijd, laat staan dat je wel eens op een training komt.

Maar die mensen niet bedanken is disrespectvol? Jij bent dus iemand die wel kan uitdelen maar niet kan incasseren? Beide is namelijk net zo fout. Je eigen speler uitfluiten is fout, evenals het niet bedanken van het publiek. Het één is echter wel een reactie op het ander.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 05 nov 2018, 11:38 Ah we moeten dus selectief zijn.. Ik heb liever dat mensen gewoon consequent zijn. Maar hoe weet jij dat Van Rhijn niet zelfkritisch is en zijn best niet doet? Je kijkt nauwelijks elke wedstrijd, laat staan dat je wel eens op een training komt.

Maar die mensen niet bedanken is disrespectvol? Jij bent dus iemand die wel kan uitdelen maar niet kan incasseren? Beide is namelijk net zo fout. Je eigen speler uitfluiten is fout, evenals het niet bedanken van het publiek. Het één is echter wel een reactie op het ander.
Ik heb alle wedstrijden met Van Rhijn gezien. En wat hij daar doet en om heen zegt is voor mij het enige relevante afwegingskader. Misschien doet hij wel stiekem zijn best en is hij buitengewoon kritisch. Maar ik zie daar niets van terug. Een artiest, persoon, werknemer, mens wordt afgerekend op wat hij laat zien op het moment dat het er om gaat. Zo steekt het leven een beetje in elkaar. Je wordt afgerekend op je daden.

Ten aanzien van die ereronde: hij had tenminste de moeite moeten nemen om die mensen te bedanken die niet floten. Dat is wat er stond.

"Al is het maar voor die 50 mensen die niet gefloten hebben."

En ook de mensen die fluiten kan je gewoon bedanken. Voor hun komst. Voor het betalen. De moeite nemen om naar jou te komen kijken. Een zelfkritische artiest zou - bij een slecht optreden - de mensen bedanken voor hun komst, excuses aanbieden voor hetgeen is geleverd en beterschap beloven.

Meneer Van Rhijn rent bij een half fluitende zaal meteen de kleedkamer in.

Ik vind dat heel gek.

Maar jij blijkbaar dus niet. Prima.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 nov 2018, 12:29 Ik heb alle wedstrijden met Van Rhijn gezien. En wat hij daar doet en om heen zegt is voor mij het enige relevante afwegingskader. Misschien doet hij wel stiekem zijn best en is hij buitengewoon kritisch. Maar ik zie daar niets van terug. Een artiest, persoon, werknemer, mens wordt afgerekend op wat hij laat zien op het moment dat het er om gaat. Zo steekt het leven een beetje in elkaar. Je wordt afgerekend op je daden.

Ten aanzien van die ereronde: hij had tenminste de moeite moeten nemen om die mensen te bedanken die niet floten. Dat is wat er stond.

"Al is het maar voor die 50 mensen die niet gefloten hebben."

En ook de mensen die fluiten kan je gewoon bedanken. Voor hun komst. Voor het betalen. De moeite nemen om naar jou te komen kijken. Een zelfkritische artiest zou - bij een slecht optreden - de mensen bedanken voor hun komst, excuses aanbieden voor hetgeen is geleverd en beterschap beloven.

Meneer Van Rhijn rent bij een half fluitende zaal meteen de kleedkamer in.

Ik vind dat heel gek.

Maar jij blijkbaar dus niet. Prima.
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar een artiest die massaal wordt uitgejoeld bedankt zelden tot nooit het publiek. Er zit een verschil tussen niet goed spelen, waar we het allemaal wel over eens zijn, en niet je best doen. Kritiek op het spel is prima, uitfluiten doe je alleen als iemand niet eens zijn best doet. Daar kan ik Van Rhijn (of welke andere speler dan ook) niet op betrappen, of matig spel wel. Als jij of ik een fout maakt op zijn werk is het logisch dat je gecorrigeerd wordt. Zeker als jij een hardwerkende werknemer bent die gewoon dag in dag uit zijn best doet. Ik mag dan serieus voor je hopen dat je niet massaal wordt uitgekafferd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Van Rhijn is niet massaal uitgekafferd.

Een (groot) deel van het publiek heeft op de vingers gefloten.

Het is wat.

Maar goed: jij vindt het dan blijkbaar prima om zomaar voor iedereen weg te lopen.

Onze John en ik vinden dat niet prima.
Plaats reactie