AZ-VVV Venlo (wo 31 okt, 19.45u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Metalingus schreef: 31 okt 2018, 21:54 Was toch een prima statement? Je hoort je eigen spelers niet uit te fluiten.

Ik zit ook te balen na de zoveelste gemiste grote kans, uitfluiten zal ik nooit doen.
Niet eens. Er is meer aangemoedigd dan uitgefloten. Voor een woensdagavond bekerwedstrijd was het zelfs best in orde qua support. Eindelijk overheersten de 15 uitsupporters eens een keer verbaal niet.

Ik ben ook niet van het uitfluiten maar vind niet dat het team de supporters die aanmoedigen moeten 'straffen' omdat een minderheid van de supporters op momenten aan het fluiten slaat.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Tim schreef: 01 nov 2018, 08:51 Van Rhijn had er geen zin in omdat hij werd uitgefloten.
Da's dan zijn probleem (en misschien ook net de reden waarom hij niet hogerop komt; getuigt niet van een topsportmentaliteit).
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 01 nov 2018, 16:28 Of het wel of niet werkt laat ik nu even in het midden. Maar een blijk van ongenoegen mag je wel uiten vind ik. En dat kan ook helpen.

Hoe het ook zij: iedereen doet zogenaamd zijn best. Een placebo sliding hier. Wat gedraaf daar. Maar je hebt nog wel het verschil tussen écht je bést doen en gewoon je best doen. In het geval van Van Rhijn voel je aan alles dat het hem niet echt veel uitmaakt. Of in ieder geval straalt hij dat uit. Iemand beweerde hier - naar ik meen - dat hij (in navolging van Jan Joost van Gangelen) een ajax - hoofd of houding heeft. Dat vind ik niet het meest sterke argument. Maar ik begrijp wel wat er bedoeld wordt. Zo'n sliding tegen Utrecht maak je ook alleen maar als je niet geconcentreerd met je sport bezig bent.

De desinteresse spat er gewoon van af. Zowel voor de club als voor het team.

Dat Van den Brom hem dienaangaand moet corrigeren zegt ook wel heel veel.

Van Rhijn is vooral bezig met de gevoelens van Van Rhijn. De rest is bijzaak.
Op alle punte over deze pseudo-beroepsvoetballer eens met Antti. Die hele houding van hem. Arrogantie ten top. Vorig seizoen op een enkele wedstrijd na niks gepresteerd in het AZ-shirt. Zo'n lakse voetballer. Vergelijk dat eens met de inzet van Svensson.

Ik zag na het laatste fluitsignaal meteen al dat ie naar binnen wilde en tegen gehouden werd door Brom. Plichtmatig slofte ie toen een stuk mee en stak bij de middenlijn af naar binnen. Zo onprofessioneel. In plaats dat ie in het veld laat zien dat ie wel uit het goede hout gesneden is gaat ie zich weer als een egotripper gedragen. De volgende keer nog harder fluiten!?

Overigens fluit ik niet. Volledig onterecht ook om Idrissi uit te fluiten na een mislukte kans. Gast waar meestal alle gevaar vandaan moet komen en zijn stinkende best doet. Als ie alle kansen er in gaat schieten zijn wij hem ook snel kwijt.

Wat een genot om Stengs weer binnen de lijnen te zien. Wat een stylist. Wat een klasse aan de bal. Wat een heerlijk joch om te zien stralen na zijn korte invalbeurt voor eigen publiek. De AZ-jeugdopleiding levert goeie gasten op, die blij zijn in het AZ-shirt en hun uiterste best doen! =D>
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Last Scout schreef: 01 nov 2018, 11:35
AZ had gewoon moeite met dit B elftal van VVV Venlo.
Moeite om door de muur heen te komen ja. Maar AZ was wel gewoon duidelijk beter dan VVV.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Stengs, eikel. Kun je je rentree met een doelpunt bekronen, mis je 'm. Zucht.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

De samenvatting

Link: http://www.youtube.com/watch?v=1mFwSTENQQA
Hoe was Gudmundsson, want op de samenvatting is het voornamelijk Idrissi die het gaspedaal in drukt als er aanvallend iets moet worden gebracht.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZuid-Scharwoude schreef: 01 nov 2018, 18:18 Moeite om door de muur heen te komen ja. Maar AZ was wel gewoon duidelijk beter dan VVV.
Ja, maar het feit dat AZ moeite heeft om door de muur van VVV's B team heen te komen vind ik wel zorgelijk.

Maar ach, juich even, stof de klapper af.
Op deze manier gaan we echt geen fijn seizoen tegemoet.
Bij Alkmaar begint de victorie!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Dirk Scheringa schreef: 01 nov 2018, 18:59 Hoe was Gudmundsson, want op de samenvatting is het voornamelijk Idrissi die het gaspedaal in drukt als er aanvallend iets moet worden gebracht.
Hij liep weer op heel veel plekken maar weinig rechts voorin. Kan duidelijk iets met een bal, maar had ook weer teveel balverlies.
Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Ben-Sider
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 sep 2018, 19:50

AZuid-Scharwoude schreef: 01 nov 2018, 20:29 Hij liep weer op heel veel plekken maar weinig rechts voorin. Kan duidelijk iets met een bal, maar had ook weer teveel balverlies.
Kortom het bekende scenario. Als Stengs weer zijn plekje in kan vullen zal Gudmundsson het met Til moeten uitvechten voor de 10 positie.
Ik heb wel de verwachting dan het dan positioneel allemaal wat beter zal gaan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 01 nov 2018, 18:04 Niet eens. Er is meer aangemoedigd dan uitgefloten. Voor een woensdagavond bekerwedstrijd was het zelfs best in orde qua support. Eindelijk overheersten de 15 uitsupporters eens een keer verbaal niet.

Ik ben ook niet van het uitfluiten maar vind niet dat het team de supporters die aanmoedigen moeten 'straffen' omdat een minderheid van de supporters op momenten aan het fluiten slaat.
Het was alleen geen minderheid. En ten tweede had het ook helemaal geen zin na een goede tweede helft. Had dan in de rust massaal gefloten. De eerste helft was namelijk niet om over naar huis te schrijven, de tweede was op zijn minst acceptabel qua niveau, je mist alleen de kansen. Als je dan een speler uit gaat fluiten na het missen van kansen dan ben je niet goed bij je hoofd naar mijn mening. Dat fluiten naar Idrissi was trouwens wel een minderheid.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dirk Scheringa schreef: 01 nov 2018, 18:59 De samenvatting

Link: http://www.youtube.com/watch?v=1mFwSTENQQA
Hoe was Gudmundsson, want op de samenvatting is het voornamelijk Idrissi die het gaspedaal in drukt als er aanvallend iets moet worden gebracht.
Voegde wederom niks toe. Je ziet aan alles dat hij wel goed kan voetballen, alleen heeft hij het tot op heden niet laten zien. Alleen tegen Feyenoord haalde hij een (ruime) voldoende.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 01 nov 2018, 18:10 Op alle punte over deze pseudo-beroepsvoetballer eens met Antti. Die hele houding van hem. Arrogantie ten top. Vorig seizoen op een enkele wedstrijd na niks gepresteerd in het AZ-shirt. Zo'n lakse voetballer. Vergelijk dat eens met de inzet van Svensson.

Ik zag na het laatste fluitsignaal meteen al dat ie naar binnen wilde en tegen gehouden werd door Brom. Plichtmatig slofte ie toen een stuk mee en stak bij de middenlijn af naar binnen. Zo onprofessioneel. In plaats dat ie in het veld laat zien dat ie wel uit het goede hout gesneden is gaat ie zich weer als een egotripper gedragen. De volgende keer nog harder fluiten!?
Even los van zijn voetballende kwaliteiten, al ik massaal zou worden uitgefloten dan zou het publiek wat mij betreft ook de boom in kunnen na de wedstrijd. Respect moet van twee kanten komen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 02 nov 2018, 09:15 Even los van zijn voetballende kwaliteiten, al ik massaal zou worden uitgefloten dan zou het publiek wat mij betreft ook de boom in kunnen na de wedstrijd. Respect moet van twee kanten komen.
Op zich wel, maar vergeet niet dat hij voor zijn kunstjes dik wordt betaald door o.a. de toeschouwers. Als hij zijn stinkende best en het goed doet wordt ie gevierd en geloofd. Als hij het vrijwel altijd slecht doet verdient ie ´pek en veren´!

Dat is nou eenmaal het lot van beroepsvoetballer en daar wordt ie dik voor betaald!

Maar op voorhand uitfluiten vind ik niet gepast. En hij moet zich als dikbetaalde prof niet aanstellen! Dat doet ie dus wel en daardoor wordt het respect voor hem minder en minder.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 02 nov 2018, 09:15 Even los van zijn voetballende kwaliteiten, al ik massaal zou worden uitgefloten dan zou het publiek wat mij betreft ook de boom in kunnen na de wedstrijd. Respect moet van twee kanten komen.
Het heeft jou ook nooit weerhouden om toch weer op te komen draven... :lol:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 02 nov 2018, 09:26 Op zich wel, maar vergeet niet dat hij voor zijn kunstjes dik wordt betaald door o.a. de toeschouwers. Als hij zijn stinkende best en het goed doet wordt ie gevierd en geloofd. Als hij het vrijwel altijd slecht doet verdient ie ´pek en veren´!

Dat is nou eenmaal het lot van beroepsvoetballer en daar wordt ie dik voor betaald!

Maar op voorhand uitfluiten vind ik niet gepast. En hij moet zich als dikbetaalde prof niet aanstellen! Dat doet ie dus wel en daardoor wordt het respect voor hem minder en minder.
Eens. Maar dat kan ook op een andere manier. Vorige week werd er ook terechts 'Schaam je kapot gescandeerd', als hij dan naar binnen was gelopen dan was ik het eens geweest met de kritiek op hem. Dan moet je inderdaad een man zijn en net als Bizot naar het publiek toelopen en in gesprek gaan. Zo hoort het.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 02 nov 2018, 10:49 Het heeft jou ook nooit weerhouden om toch weer op te komen draven... :lol:
Aldus de man die hier door iedereen wordt uitgekotst :lol:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Oh, weer even vergeten dat zelfrelativering, incasseringsvermogen en humor bij jou niet meegeleverd zijn. Ook wat dat betreft lijk je sprekend op Van Rhijn. Zullen we maar weer on topic?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 02 nov 2018, 09:15 Even los van zijn voetballende kwaliteiten, al ik massaal zou worden uitgefloten dan zou het publiek wat mij betreft ook de boom in kunnen na de wedstrijd. Respect moet van twee kanten komen.
Ha. Daar is het toverwoord weer. We gaan in de Depay-modus.

Respect.

Nou. Respect moet je wat mij betreft altijd nog verdienen. En dat doe je niet met wat ongeïnteresseerd gedraaf.

En dan nog: als iemand kenbaar maakt dat je matig presteert (wat je ook gewoon echt doet) is die persoon dan meteen niet respectvol? Als een medespeler zegt dat je een kut bal geeft, dan is er ook geen sprake van respect meer? Als jij op je werk een paar opdrachten verneukt en je leidinggevende zegt dat je matig presteert dan antwoord je: "respect moet van twee kanten komen?"

Het is me een gezwam allemaal. Van Rhijn had respect kunnen verdienen door bij Utrecht-uit naar het uitvak te lopen en zijn excuses aan te bieden. Zijn hoofd kapot te slaan tegen de doelpaal na dat gepruts in Amsterdam.

Maar je krijgt obligate praatjes. En opgehaalde schouders.

Van Rhijn heeft - ondanks zijn clubverleden en weinig rooskleurige toekomst - al het vertrouwen gekregen van de supporters. Maar als het slecht is, is het gewoon slecht. En mag dat kenbaar gemaakt worden. We hebben het wel over een professionele organisatie. Als het hem niet bevalt gaat hij maar puppy's knuffelen in de kelder van een universiteit.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Tim schreef: 01 nov 2018, 08:51 Van Rhijn had er geen zin in omdat hij werd uitgefloten.
En hij werd uitgefloten omdat hij er geen zin in heeft.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef: 02 nov 2018, 09:15 Even los van zijn voetballende kwaliteiten, al ik massaal zou worden uitgefloten dan zou het publiek wat mij betreft ook de boom in kunnen na de wedstrijd. Respect moet van twee kanten komen.
Waarom zou je respect moeten hebben voor van Rhijn. Heeft hij ooit wat laten zien dan? Heeft hij ooit werklust getoond? Hij heeft er zelf om gevraagd dat hij uitgefloten wordt. Eigenlijk moet hij na afloop van een wedstrijd iedereen in het supportershome een hand geven en excuus maken voor zijn instelling.
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie