FC Groningen-AZ (zo 23 sep, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die Zeefuik is met afstand de domste voetballer op de Nederlandse velden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Heb 10 keer dat penaltymoment terug gekeken maar Til's arm wordt vastgepakt en vervolgens laat die gast zich vallen. Een beetje zoals Vlaar thuis tegen ADO een penalty versierde en zijn tegenstander een tweede gele kaart aan naaide.

Maher staat binnen een paar weken in de basis. Zal wel ten koste van Hatsidiakos gaan als er verder geen blessures zijn. Svensson terug op rechtsback en van Rijn of Vlaar centraal. Voorzie dat Maher vaak man of the match/beste man van het veld gaat worden dit seizoen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef: 23 sep 2018, 15:48 Van Rhijn speelde inderdaad sterk, net als tegen Feyenoord. Ik denk trouwens dat dit systeem nog wel even gehandhaafd blijft en dus met hem in de basis. Johnson vulde het ook prima in en speelde goed mee, dus op zijn manier laat hij het ook werken. De criticasters lijken toch wat voorbarig te zijn geweest. Maar laat ik niet hetzelfde doen en dus maar even afwachten de komende wedstrijden.
Eens over Van Rhijn, oneens over Johnsen. Die laatste heeft echt heel weinig toegevoegd. Hij had één goede kaatst op Til in de tweede helft, maar verder heel matig in het meevoetballen. Maher heerlijk ingevallen, zowel verdedigend als aanvallend
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 23 sep 2018, 18:00 Eens over Van Rhijn, oneens over Johnsen. Die laatste heeft echt heel weinig toegevoegd. Hij had één goede kaatst op Til in de tweede helft, maar verder heel matig in het meevoetballen. Maher heerlijk ingevallen, zowel verdedigend als aanvallend
Iedereen vergeet zijn goal, die niet afgekeurd had mogen worden, volgens de VAR-regels. En dan heb je opeens een scorende spits in de wedstrijd, wat de beoordeling weer verandert.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 23 sep 2018, 18:03 Iedereen vergeet zijn goal, die niet afgekeurd had mogen worden, volgens de VAR-regels. En dan heb je opeens een scorende spits in de wedstrijd, wat de beoordeling weer verandert.
Die goal is terecht afgekeurd, hij stond immers buitenspel. Bovendien was het spel nog niet hervat dus is de treffer terecht geannuleerd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 23 sep 2018, 18:07 Die goal is terecht afgekeurd, hij stond immers buitenspel. Bovendien was het spel nog niet hervat dus is de treffer terecht geannuleerd.
Dat is jouw mening.
Ik heb die van Keneth Perez gehoord en die klonk ook plausibel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 18:45 Plausibel? Als hetgeen je liever hoort bedoel je, haha. Je kunt het draaien hoe je het wilt, maar de goal is gescoord uit nipt buitenspel (of er zou een fout gemaakt moeten zijn bij de VAR wanneer precies het beeld stil te zetten of vertekening vanuit een camerapunt). Beter uitgaan van de realiteit dan van wensdenken. Zijn treffer heb ik overigens ook benoemd in mijn beoordeling van hem. Het afkeuren verandert helemaal niets (nou ja, zijn positionering enigszins) af van de prestatie, maar ik denk wel dat het inderdaad invloed heeft op hoe velen hem beoordelen.
En daar ging het me om. Niet eens zozeer of het buitenspel was, maar daar werd over doorgegaan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glorieuze overwinning. Ik vraag me af of het nóg beter kan.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 23 sep 2018, 19:32 Glorieuze overwinning. Ik vraag me af of het nóg beter kan.
Ik zou zeggen: 3 punten. Punt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ 4 Life schreef: 23 sep 2018, 18:00 Eens over Van Rhijn, oneens over Johnsen. Die laatste heeft echt heel weinig toegevoegd. Hij had één goede kaatst op Til in de tweede helft, maar verder heel matig in het meevoetballen. Maher heerlijk ingevallen, zowel verdedigend als aanvallend
Dat is een beetje vasthouden aan je eigen mening. Hij verwerkte het grootste merendeel van de ballen die op hem ingespeeld werden beter dan Boadu tot nu toe en leed gewoon weinig balverlies. AZ kon zo goed verder spelen. Dus meer kun je op dit moment niet eisen. Voor de krenten in de pap (goals en asists of voorassists) kun je hem niet gelijk in zijn eerste wedstrijd als basisspeler op afrekenen. Zijn andere goals als invaller en de op een millimeter afgekeurde goal van vandaag geven hem wat mij betreft wel wat krediet.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 23 sep 2018, 19:35 Ik zou zeggen: 3 punten. Punt.
Precies. Next.
Glory Hunter
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Geest van Dirk schreef: 23 sep 2018, 19:37 Dat is een beetje vasthouden aan je eigen mening. Hij verwerkte het grootste merendeel van de ballen die op hem ingespeeld werden beter dan Boadu tot nu toe en leed gewoon weinig balverlies. AZ kon zo goed verder spelen. Dus meer kun je op dit moment niet eisen. Voor de krenten in de pap (goals en asists of voorassists) kun je hem niet gelijk in zijn eerste wedstrijd als basisspeler op afrekenen. Zijn andere goals als invaller en de op een millimeter afgekeurde goal van vandaag geven hem wat mij betreft wel wat krediet.
Mwah, Johnsen verdiende een krappe 5,5. Hij heeft een paar vrije ballen verspeeld en had een paar keer geen goede aanname in de zestien. Wel een knappe goal,het is echt een goede kopper en daarin moet hij meer gezocht worden. Laat hem maar even een paar wedstrijden staan, veel alternatieven zijn er niet er niet en er zit nog wel rek in.
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 23 sep 2018, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jack schreef: 23 sep 2018, 19:32 Glorieuze overwinning. Ik vraag me af of het nóg beter kan.
Tuurlijk. En deze selectie heeft zeker de kwaliteiten om dit omhoog te halen :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Bob Ross schreef: 23 sep 2018, 19:40 Mwah, Johnsen verdiende een krappe 5,5. Hij heeft een paar vrije ballen verspeeld en had een paar keer geen goede aanname in de zestien. Wel een knappe goal,het is echt een goede kopper en daarin moet hij meer gezocht worden. Laat hem maar even een paar wedstrijden staan, veel alternatieven zijn er niet er niet en er zit nog wel rek in.
Ja, natuurlijk moet er nog wel rek in zitten. En als je zijn goede momenten neemt, dan zit het er ook wel in. AZ kan met hem nog gewoon verder werken om dit systeem erin te slijpen en te perfectioneren. Johnson kan, op zijn manier, een nuttige bijdrage leveren hieraan. Daar geloof ik wel in.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Briljante wissel op het eind. Het gaf Groningen geen enkele gegelenheid om een aansluitingstreffer te forceren. Mooi publiekswissel voor Gudmundsson ook die verbouwereerd het veld afstrompelde. En mooie deelnamepremie voor Rotariu. Nog meer spelers met een goed gevoel naar de volgende wedstrijd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef: 23 sep 2018, 19:37 Dat is een beetje vasthouden aan je eigen mening. Hij verwerkte het grootste merendeel van de ballen die op hem ingespeeld werden beter dan Boadu tot nu toe en leed gewoon weinig balverlies. AZ kon zo goed verder spelen. Dus meer kun je op dit moment niet eisen. Voor de krenten in de pap (goals en asists of voorassists) kun je hem niet gelijk in zijn eerste wedstrijd als basisspeler op afrekenen. Zijn andere goals als invaller en de op een millimeter afgekeurde goal van vandaag geven hem wat mij betreft wel wat krediet.
Daar zijn wij het niet over eens dan. Ik reken hem ook nog niet definitief af, ik vond hem vandaag niet goed. Vanmiddag gaf hij een kaats rond de zestien die gewoon over de achterlijn rolde. Bovendien vind ik hem niet dynamisch. Ik ben gewoon niet overtuigd, althans niet in dit systeem. Hij heeft echter wel kwaliteiten, alleen dienen die naar mijn mening op een andere manier benut te worden.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

multatuli schreef: 23 sep 2018, 15:46
Imho is AZ er met Gudmundsson en Maher er echt sterker op geworden. Als we na de winterstop Boadu en Stengs er weer bij hebben we weer een topselectie die niet veel onder hoeft te doen voor ajax en Psv.
Mwah.. na het optreden gisteren van PSV zou ik niet graag tegen ze spelen in de huidige vorm. Ik blijf 020 een overschatte ploeg vinden die een aantal echt goede spelers hebben maar ze hebben geen spelers die ze kampioen maken en ook geen trainer die dat kan.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

zeekomkommer schreef: 23 sep 2018, 13:43 Jij bent voor het instant wisselen bij fouten?
Ja zeker wisselen in dit geval. Vorig jaar hebben we 2 of 3x een penalty tegen gehad voor dit vergrijp. Nu sta je tegen 10 man en geef je zo weer een penalty weg. De kans dat net jou tegenstander de bal kopt en dan ook nog raak kopt is zo klein, nooit een overtreding maken. Als ik coach was had ik die speler er direct afgehaald en het verboden dit te doen vasthouden in de 16. Daarnaast meet van de Brom inderdaad met verschillende maten. Til is geen schim van de Til van vorig jaar. We zijn nu 6 wedstrijden onderweg en het lukt nog steeds niet bij Til. Een nummer 10 die na 6 wedstrijden nog niet gescoord heeft kan echt niet? En hoeveel assists heeft hij gegeven? Eentje? Met Gudmundsson en Maher heb je prima alternatieven op die plek. Til naar de bank.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

AZ was niet echt best gisteren vond ik. Ze speelden in een te traag tempo en waren niet echt opgewassen tegen het fysieke spel van FC Groningen. Doan was sterk en moeilijk af te stoppen. Til was de slechtste van het veld, Bizot houdt ons op de been door het stoppen van de penalty. Koopmeiners was deze wedstrijd een stuk minder achterin en ik betwijfel of dit een geslaagd experiment gaat worden. Hatzidiakos lijkt de stijgende lijn te pakken te hebben en van Rhijn speelt aanzienlijk beter dan afgelopen seizoen. Valt me ook op de van Rhijn in het positiespel, het 1x raken sterk is. Verder viel er geen enkele speler echt positief op of het moet Maher zijn die sterk inviel. Gelukkig drie punten maar het voetbal moet echt beter waarbij ik het spel van vorig jaar als leidraad neem.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

https://www.telegraaf.nl/sport/2592248/ ... t-in-trein

Frustratie zat blijkbaar hoog na al dat gepruts voor zijn neus :lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie