FC Groningen-AZ (zo 23 sep, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 23 sep 2018, 15:46 Imho is AZ er met Gudmundsson en Maher er echt sterker op geworden. Als we na de winterstop Boadu en Stengs er weer bij hebben we weer een topselectie die niet veel onder hoeft te doen voor ajax en Psv.
:roll:

Het optimisme - na een moeizame overwinning op 9 man van de nummer laatst - viert weer hoogtij?

Zelfs al zijn Stengs en Boadu constant in (top)vorm, dan nog weet ik niet of ze al van het niveau Lozano en Neres of De Jong en Huntelaar (of Dolberg) zijn. Dat zijn allemaal gearriveerde internationals. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de verdedigers, keeper etc.

PSV en ajax zijn twee stappen verder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 24 sep 2018, 06:22 AZ was niet echt best gisteren vond ik. Ze speelden in een te traag tempo en waren niet echt opgewassen tegen het fysieke spel van FC Groningen. Doan was sterk en moeilijk af te stoppen. Til was de slechtste van het veld, Bizot houdt ons op de been door het stoppen van de penalty. Koopmeiners was deze wedstrijd een stuk minder achterin en ik betwijfel of dit een geslaagd experiment gaat worden. Hatzidiakos lijkt de stijgende lijn te pakken te hebben en van Rhijn speelt aanzienlijk beter dan afgelopen seizoen. Valt me ook op de van Rhijn in het positiespel, het 1x raken sterk is. Verder viel er geen enkele speler echt positief op of het moet Maher zijn die sterk inviel. Gelukkig drie punten maar het voetbal moet echt beter waarbij ik het spel van vorig jaar als leidraad neem.
Omdat ik zelf door de regen van een dam naar een dam aan het lopen was heb ik alleen de samenvatting gezien.

En dus ga ik maar even af op jullie posts.

Maar wie moet ik nu geloven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 24 sep 2018, 08:04 :roll:

Het optimisme - na een moeizame overwinning op 9 man van de nummer laatst - viert weer hoogtij?

Zelfs al zijn Stengs en Boadu constant in (top)vorm, dan nog weet ik niet of ze al van het niveau Lozano en Neres of De Jong en Huntelaar (of Dolberg) zijn. Dat zijn allemaal gearriveerde internationals. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de verdedigers, keeper etc.

PSV en ajax zijn twee stappen verder.
Ik ben van nature optimistisch ingesteld :D
Maar na het zien van de wedstrijd PSV - ajax moet ik toegeven dat PSV wel een heel hoog niveau heeft. Tegen ajax zie ik over een half jaartje wel mogelijkheden. Snap ook niet dat ze hun 2 beste middenvelders als rechts en linksbuiten neerzetten. Van mij mag het wel zo blijven :mrgreen:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

zeekomkommer schreef: 24 sep 2018, 08:16
Welke tijd heb je gelopen?
Hij was pas thuis bij de samenvattingen. 3 uur en 10 minuten gok ik :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Antti Opdam schreef: 24 sep 2018, 08:11 Omdat ik zelf door de regen van een dam naar een dam aan het lopen was heb ik alleen de samenvatting gezien.

En dus ga ik maar even af op jullie posts.

Maar wie moet ik nu geloven?
Ik verdedig Hatzidiakos graag en vaak, maar ik vind de analyse van Twello wel wat vreemd. Niet dat ik hem zwak vond spelen, maar zijn allereerste pass was weer slecht. Voor de rest hetzelfde en ik vind hem niet zo slecht. Maar een stijgende lijn in deze wedstrijd?

Verder speelde Koopmeiners goed, was het tempo niet laag, behalve een tijdje na de tweede rode kaart. Fysiek vond ik AZ prima opgewassen tegen Groningen en wonnen ze het merendeel van de duels, maar nu ik erover nadenk doelt Twello, denk ik, op de corners, waar AZ niet veel lengte heeft en dat levert wel linke situaties op.

Ik vond Idrissi heel sterk, evenals Bizot weer, Koopmeiners ook, Svensson en Midtsjö waren prima en van Rhijn speelde ook sterk. Gudmundsson toonde zich weer een waardevolle aankoop, want hij is voetballend uitstekend dat liet hij ook gisteren zien. Niet superuitblinkend ofzo, maar zijn assist op Midtsjö verried wel zijn klasse, niet de pass zelf maar de aktie ervoor zeker wel.

Dus nee, ik kijk er echt anders naar dan Twello. Voor mij was AZ gisteren echt een klasse beter tegen een traditioneel zware tegenstander en dat zware uitte zich gisteren alleen in het feit dat AZ opeens tegen negen spelers begon te hinken op twee gedachten. Voortaan niet meer doen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 24 sep 2018, 08:16 Mij natuurlijk. :D
Welke tijd heb je gelopen?
Als je het echt wilt weten: ik liep als haas voor mijn zusje mee. Dan eindig je rond de 1:41. Ofwel: tussendoor nog even naar de wc gegaan en gegeten en gedronken. Normaal loop ik het rond de 1:20. Maar ik zit nu in voorbereiding voor de halve marathon van Egmond (die onder de 1:44 moet). Dus ook (nog) geen zin om me te haasten.

Maar wat ik veel belangrijker vond: hoe deden Teun en Panta (AZ insta) het nu?

Want in de samenvatting leek Teun juist best aardig en zag ik onze Panta weer als een halve gare inglijden (en alles missen).

Overigens lees ik veel kritiek op Til bij die twee standaardsituaties. Maar zo erg was het toch niet? Die penalty was namelijk helemaal niets. En bij die goal doet Chabot het ook gewoon goed. Til laat hem niet helemaal los of zo...
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef: 23 sep 2018, 19:51 Daar zijn wij het niet over eens dan. Ik reken hem ook nog niet definitief af, ik vond hem vandaag niet goed. Vanmiddag gaf hij een kaats rond de zestien die gewoon over de achterlijn rolde. Bovendien vind ik hem niet dynamisch. Ik ben gewoon niet overtuigd, althans niet in dit systeem. Hij heeft echter wel kwaliteiten, alleen dienen die naar mijn mening op een andere manier benut te worden.
Friday maar weer terughalen?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 24 sep 2018, 09:07 Friday maar weer terughalen?
Nee. Maar bedankt voor je nutteloze bijdrage.
Plaats reactie