AZ-Feyenoord (zo 16 sep, 12.15u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En dan kom ik thuis en lees de reacties van de thuisbankzitters en dan denk ik: wat verwachten jullie nou?

Het was een spannende pot met over en weer kansen en ja: ook fouten, maar in het stadion was het echt leuk om naar te kijken. Een wedstrijd hoeft niet altijd goed te zijn om spannend te zijn.
We pakken weer eens een punt tegen een top 3 club. Is toch prima?

Voor de wedstrijd heeft bijna niemand er vertrouwen in, we spelen gelijk en vervolgens is het van “erbarmelijk niveau”, het halve elftal was waardeloos (in mijn optiek was alleen Hatzidiakos ondermaats).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

leszz schreef: 16 sep 2018, 12:44 Wat een stel negatieve droefjes zijn jullie ook. Eerste keer in 2,5 jaar jaar dan je een punt pakt tegen de top drie en er kan geen positief woord gerept worden.

Positief
Gudmundsson - Topspeler voor AZ, zoveel voetbalgogme en denkt erg aanvallend.
Koopmeiners op CV - Hele goede wedstrijd gespeeld alsof hij daar al jaren staat.
Van Rhijn - Prima wedstrijd gespeeld, beide op rechtsback en als Centrale verdediger zeer solide.
Til - Verrassend goed tegen een topclub voor de verandering.
Svensson op middenveld - Lekker geknokt, Feyenoord het leven zuur gemaakt.
Midtsjo - Prima zoals meestal.
Ouwejan - Vooral verdedigend goed zijn mannetje gestaan, zat er (eindelijk eens) kort op.
Bizot - Heel sterk gekeept

Neutraal
Maher - Stak Johnsen gelijk weg met een slimme steekpasse bij zijn tweede balcontact. Daarna weinig bijzonders, leverde een enkele keer een balletje in, won wat duels. Je zag dat hij zijn draai in het team even moet vinden, maar wel dat het zeker geen slechte speler is.
Idrissi - Best oke, maar ook weer niks bijzonders of noemenswaardigs.


Negatief
Hatzidiakos - Flaterfestijn. Misschien wel zijn slechtste wedstrijd tot nu toe, alles ging fout.
Seuntjens - Waardeloze invalbeurt, loopt te sjokken over het veld alsof hij met zijn vriendin over de braderie loopt. Totaal geen winnaarsmentaliteit en werklust, leverde iedere bal in.
Johnsen - Liet toch wel een aantal keer zien een hele houterige speler te zijn en te traag te handelen op cruciale momenten.
Eens! Zie ook mijn reactie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

FugAZi schreef: 16 sep 2018, 12:38 Seuntjes 6,5 viel gedegen in
Dit slaat nergens op. Seuntjens kwam eerder in aanmerking voor een 4. Constant uit positie en gaf de slechtste pass van de wedstrijd: recht in de voeten van de tegenstander, terwijl hij makkelijk een medespeler kon bereiken. Deze pass was nog slechter dan die pass op niemand van Hatzidiakos, die corner werd.
FugAZi schreef: 16 sep 2018, 12:38bij uitvallen Boadu had ik liever Seuntjes gezien.
Dit slaat in mijn optiek helemaal nergens op.
Laatst gewijzigd door pAZcal op 16 sep 2018, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Seuntjens hoef ik voorlopig niet op het veld te zien en Panta mag ook wel eens banken. Verder een redelijke pot en als Myron niet geblesseerd was geraakt denk ik dat we gewonnen hadden. Ik hoop in ieder geval dat het nog enigszins meevalt, maar het zag er slecht uit.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bizot 6 Twee goede reddingen, verder veel onnodig gestomp, tijdrekken en irritante gebaartjes. Brengt geen rust.
Svensson 7,5, kaart had niet gehoeven.
Hatzidiakos 3, rampzalig. Werkelijk niets goed gedaan. Zelfs een bal over de zijlijn trappen lukt hem niet normaal, die moet eerst 15 meter de lucht in.
Van Rijn 6,5. 1 redelijke voorzet, 1 totaal onnodig slecht schot.
Ouwejan 7 Ok
Midtsjo 7,5 Gelukkig weer in normale doen.
Koopmeiners 7. Ook ok, op vrije trap en corners na.
Til 7 Redelijk.
Idrissi 6,5, Het lijkt meer dan het is.
Johnsen 6 Het zat niet mee.
Seuntjes 4 Waarom val je eigenlijk in?
Boadu 6,5 Kwam niet aan de bak, wat ook niet gek is als je 17 bent. Hoop op een snel herstel.
Gudmundsson 9 Fijne voetballer, deed bijna alles goed.
Maher 7 Viel me mee. Mooi steekpassje.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 16 sep 2018, 12:43 Volgens mij speelden we thuis........
-zucht-

Overigens bedoelde ik het niet negatief.
Maargoed, framing he.
Laatst gewijzigd door Last Scout op 16 sep 2018, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 16 sep 2018, 12:58

Dit slaat in mijn optiek helemaal nergens op.
Met Seuntjes in de spits had je meer voetbal gehad wat meer in de lijn had gelegen van het spel met Boadu.
Seuntjes is ook veel sneller, ook al lijkt hij door zijn mimiek traag hij is 1 van de snelste.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

De instelling van Seuntjes is slechter dan die van de gemiddelde junk met een taakstraf op maandagochtend.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Waar we met name in tekort schieten is de finesse, het raffinement. Wat dat betreft heeft een speler als Maher wel wat toe te voegen. Er wordt veel onnodig balverlies geleden en soms worden er domme fouten gemaakt. Panta laat weer eens zien dat hij in grote wedstrijden standaard veel grote fouten maakt. Gelukkig kostte dat deze keer geen tegengoals. Feijenoord is overigens zeker niet van het niveau ajax/PSV. Gudmundsson liet zien dat hij er klaar voor is. Speelde met veel zelfvertrouwen en een goed rendement.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Wat me wel beviel was dat ze op Foxsports de wedstrijd de eerste topper van het nieuwe seizoen noemde. We worden dus wel een beetje als topper beschouwd.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 16 sep 2018, 12:11 Wat een erbarmelijk niveau en gezapige tweede helft. Elke wisselspeler liet zien waarom hij op de bank zit. Diverse spelers slecht aan de bal en vaak totaal uit positie. Corners van AZ zijn een formaliteit terwijl dat bij de tegenstanders vaak gevaarlijk is. Uiteindelijk de angst om niet weer te verliezen belangrijker dan een slotoffensief. Teleurstellend.
Als je ziet (of hoort van de trainer) dat je nog 3 minuten hebt, is het dan een raar
idee om alles voor de pot te gooien i.p.v. balletje breed,balletje terug en een minuut
doen over een ingooi? Of is dit ouderwets?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 16 sep 2018, 13:13 -zucht-

Overigens bedoelde ik het niet negatief.
Maargoed, framing he.
Ga nou niet mij verwijten dat jij iets verkeerd opschrijft.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Leuke spannende wedstrijd gezien met 1-1 wel terechte uitslag. Mijn conclusies:

Grootste tegenvaller is de blessure van Boadu. Toptalent die nu alweer tegenslag heeft. Echt zwaar klote dit voor hem (en voor AZ).

Johnsen heeft helaas niet laten zien waarom een groot aantal forummers de voorkeur aan hem geven boven Boadu. Hij zal komende maanden de kans krijgen om zich te bewijzen en ik hoop dat hij het gaat laten zien. Wel is duidelijk dat Boadu kwaliteiten heeft die Johnsen niet heeft.

Zoals ik al dacht is Gudmundsson een toptalent en hij heeft deze wedstrijd laten zien een basisplaats te verdienen. Als hij zo doorgaat zijn we Alireza over een jaar vergeten.

Til en Maher kunnen tegelijk in het team spelen. Maher speelde geen topwedstrijd maar gaf wel een paar goede dieptepasses die wel verdiende in een doelpuntje te worden omgezet.

Van Rhijn heeft mij positief verrast. Waar hij vorig jaar veruit de slechtste speler was en belangrijke fouten maakte, speelde hij vandaag solide.

Echt balen van Boadu want de basisaanval van AZ (Idrissi jong oranje, Boadu nederland -19, Gudmundsson jong ijsland/ijsland) zag er veelbelovend uit voor dit seizoen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

zeekomkommer schreef: 16 sep 2018, 16:47 Mooi, hoef ik niet mijn verhaal te typen, want dat komt overeen met het jouwe (ik zou wel iets milder zijn over Johnsen en Idrissi een eervolle vermelding geven, voor de rest hetzelfde)
Voor de duidelijkheid, ik ben niet negatief over Johnsen. Hij heeft bij Ado laten zien een bruikbare spits te zijn, maar ik snap niet dat mensen hem liever in de basis hebben dan Boadu. Vandaag was hij in ieder geval niet beter dan Boadu afgelopen wedstrijden.

Idrissi speelde ook prima, maar zo waren er nog wel een paar (zeker Koopmeiners weer) dus i wilde ze niet allemaal opnoemen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 16 sep 2018, 15:36 Ga nou niet mij verwijten dat jij iets verkeerd opschrijft.........
ik verwijt je niks, ik vind dat je kleinzerig bent vandaag.
Het ging er om dat we voor de eerste keer in tijden een punt gehaald hebben bij een club als Feyenoord.
Nou dat heb ik eerder deze week nog omschreven als het seizoen een absolute wildcard maken, dat bedoel ik positief (want ik kom van een vrij negatieve aanvankelijke visie).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Volgens mij maakte Lecompte zich vaak sterk voor de optie van Koopmeiners centraal achterin ?

Goed gezien :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 16 sep 2018, 17:44 ik verwijt je niks, ik vind dat je kleinzerig bent vandaag.
Het ging er om dat we voor de eerste keer in tijden een punt gehaald hebben bij een club als Feyenoord.
Nou dat heb ik eerder deze week nog omschreven als het seizoen een absolute wildcard maken, dat bedoel ik positief (want ik kom van een vrij negatieve aanvankelijke visie).
Ok, sorry dan. Als jij ipv ‘bij’ ‘tegen’ gebruikt had je me niet gehoord.
Bij Feyenoord interpreteer ik als daar in Rotjeknor :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07


Ik zit mij af te vragen of Botteghin feitelijk de voet van Boadu omknikt. Hij loopt na zijn actie, terwijl Boadu het uitschreeuwt, ongeïnteresseerd weg. Voetballers doen dat vaak om aan een straf te ontkomen, misschien is dat voor Botteghin belangrijker dan het breken van de enkel van een tegenstander.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

op volle snelheid.png
op volle snelheid.png (216.54 KiB) 3530 keer bekeken
rechtervoet boadu in de mangel.png
rechtervoet boadu in de mangel.png (203.46 KiB) 3527 keer bekeken
rechtervoet boadu lijkt getordeerd.png
rechtervoet boadu lijkt getordeerd.png (201.88 KiB) 3523 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Met zijn rechterbovenbeen belandt Botteghin bovenop de rechtervoet van Boadu. Hij zet die voet als het ware muurvast terwijl hij met zijn rechtervoet de bal probeert te raken. Hij glijdt als het ware over de voet van Boadu heen waardoor die vast staat. Met zijn linkerbeen verdraait hij de benen van Boadu waardoor hij de voet van Boadu tordeert. Lijkt mij een bewuste overtreding.
Glory Hunter
Plaats reactie