Alcides-AZ (do 27 sep, 17.00u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Historie Alcides-AZ

Geen eerdere wedstrijden

Bekerhistorie tussen AZ en Alcides
Geen eerdere wedstrijden

Historie 27 september
1970: AZ-NEC 1-1
1977: Red Boys Differdange-AZ 0-5 (UEFA-cup)
1978: Ipswich Town-AZ 2-0 (Europacup II)
1981: Haarlem-AZ 0-0
1987: AZ-FC Groningen 5-1
1991: FC Zwolle-AZ 0-0
1997: Dordrecht'90-AZ 1-0
1998: AZ-PSV 4-1
2002: AZ-FC Groningen 4-1
2003: PSV-AZ 0-1
2007: SC Cambuur-AZ 1-0 (KNVB-beker)
2008: Willem II-AZ 2-5
2012: AZ-SC Veendam 4-1 (KNVB-beker)
2014: ADO Den Haag-AZ 2-3

Kaartverkoop

Informatie volgt later.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Leuk! Wedstrijdje in Meppel. Relatief dichtbij. Normaliter aanwezig!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Niemer is blij met AZ als tegenstander. ,,Ik zat op de trainerscursus met Arne Slot. Hij heeft veel invloed op de speelwijze van AZ. Hoe Arne over voetbal denkt, zo voetbalt AZ ook. Met veel lopende spelers, diepgang. Ik had op dat moment meer trainerservaring, maar ik heb veel van hem geleerd. Het stimuleerde om anders naar voetbal te kijken.’’
AZ haalde afgelopen seizoen de finale in De Kuip. ,,Ze staan eigenlijk de laatste jaren altijd wel in de top drie. Hebben vaak een nieuw elftal. Nu zijn Alireza Jahanbakhsh en Wout Weghorst vertrokken. Ze werken veel met jeugd. AZ is altijd kanshebber in de beker, maar ze moeten ons eerst maar verslaan. Dat is al zwaar genoeg’’, lacht Niemer.
Waren er nog forummerts die twijfels hadden bij de invloed van Slot op het spel van AZ?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Bombaman schreef: 27 aug 2018, 18:51 Waren er nog forummerts die twijfels hadden bij de invloed van Slot op het spel van AZ?
Goede vondst 👍🏻
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Donderdag 27 september om 17:00. Lichtinstallatiedingetje
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Perfecte tijd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dario Hubner schreef: 28 aug 2018, 11:12 Donderdag 27 september om 17:00. Lichtinstallatiedingetje
Mooi feitje.
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Alcides heeft vanavond op een PSV manier gewonnen met 3-0 gewonnen bij RKZVC.

2 schoten van buiten de 16 en een combinatie door het midden.

Veel balbezit en mogelijkheden voor RKZVC, maar weinig grote kansen.

Alcides staat in de top van de hoofdklasse met 7 punten uit 3 wedstrijden en een doelsaldo van 5 voor 0 tegen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Weet iemand al hoe AZ het best kan spelen ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hoogdruk zetten en balveroveren en vastzetten.
Werken aan doelsaldo
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Geest van Dirk schreef: 25 sep 2018, 15:49 Werken aan doelsaldo
Ja, want dat is echt van levensbelang in een knock-outsysteem.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

zeekomkommer schreef: 25 sep 2018, 18:23 :D
Allicht ivm transferwaarde spelers.
Fred, Bel Hassani en Pantelis in de spits?





Oh wacht, we moeten wel winnen natuurlijk
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Bombaman schreef: 25 sep 2018, 18:10 Ja, want dat is echt van levensbelang in een knock-outsysteem.
Nee, natuurlijk niet. Maar voor de statistieken is het een mooi gezicht. Beter dan een 1-0 toch?
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Is er iemand die denkt dat AZ uit het bekertoernooi wordt geknikkerd door Alcides ?
Neeehh… dat kan toch niet. AZ is vier keer duurder.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 26 sep 2018, 12:45 Is er iemand die denkt dat AZ uit het bekertoernooi wordt geknikkerd door Alcides ?
Neeehh… dat kan toch niet. AZ is vier keer duurder.
Normaal gesproken niet nee, maar af en toe heb je toch een grote stunt, zie Swift-Vitesse vorig seizoen.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Alcides-diehards dromen over het grootste duel in de historie
Alcides maakt zich op voor het KNVB-bekerduel, morgen tegen eredivisionist AZ. Hoe leven hondstrouwe leden van de club toe naar misschien wel de allergrootste wedstrijd uit de clubgeschiedenis? En wat zijn de verwachtingen?

Alexander Drost 26-09-18, 09:41

Onmiskenbaar gaan de gedachten bij Pascal Mager, elftalleider van het zaterdagteam, en Fabian Wever (speler van het derde elftal) terug naar wedstrijden uit het verleden. Want Alcides speelde een aantal fraaie duels. Zoals een paar jaar geleden nog, tegen Anderlecht. De gemeenschappelijke deler? Het waren allemaal vriendschappelijke duels. Nu gaat het er echt om. Mager en Wever, haast geboren in het clubhuis van Alcides, kunnen niet wachten op wat een geweldige avond moet worden. Want hoe het ook verloopt, dit wordt ze nooit meer afgepakt.

Heren, hoe reageerden jullie op het moment dat AZ uit de koker kwam?
Mager: ,,Ik zat middenin een verhuizing. Mijn schoonvader appte mij, ik was het door de drukte haast vergeten. Ik deed de televisie aan en stond vervolgens bovenop de bank. Na VVOG hadden we het al over een mogelijke tegenstander uit de eredivisie. Gekkenhuis! Je hebt niet de illusie dat je wint, maar Swift won vorig jaar ook van Vitesse...''

Wever: ,,Ik zat op een verjaardag, waar trouwens niet echt voetballiefhebbers aanwezig waren. Toch vroeg ik die avond of de tv even aan mocht. Dat mocht. AZ, daar ben ik wel heel blij mee. Ik dronk er een extra biertje op. Het liefst zag ik Feyenoord hier komen, dat is mijn cluppie, maar met AZ ben ik heel erg tevreden.''

Jullie zijn echte clubmensen. Wat is het Alcides-gevoel?
Mager: ,,Familie. Dit is een club van het volk. Je bent allemaal Alcideaan. Dat gevoel is hier heel sterk. We komen ook uit échte Alcides-families. Als ik vroeger zei dat ik bij MSC zou gaan voetballen, deed vader de deur op slot.''

Wever: ,,Het draait goed nu met de selectie, er staat een geweldig leuke groep. Ze gaan voor elkaar door het vuur en vinden na afloop de gezelligheid ook belangrijk. Daardoor gaan er veel supporters met de bus mee naar uitwedstijden. Ik probeer zelf alle wedstrijden te bezoeken. Dat trekt mij enorm, ik ben hier opgegroeid en werd vroeger al meegenomen. Dat is nooit meer weggegaan.''

Komt de wedstrijd van donderdag hoog in het lijstje?
Wever: ,,Ja, zeker. De oefenwedstrijden tegen Anderlecht (met AZ-trainer John van den Brom destijds als keuzeheer, AD) Vitesse, Jong PSV, het Indonesische elftal... leuke wedstrijden, maar het gaat eigenlijk nergens om. En dat gaat het nu wel. Ik hoop dat er veel volk op afkomt, het is een prachtig mooi affiche. Waarschijnlijk heb je weinig te vertellen, maar er is altijd een beetje hoop en daar hou ik aan vast.''

Mager: ,,Het gaat écht ergens over. De spanning neemt wel toe. Wanneer we tegen MSC spelen, voel ik dat op de maandag ervoor al. Ik ben morgenmiddag vrij, dus ben hier mooi op tijd. En vrijdag neem ik vrij.''

Wever: ,,Ik ben nu vrijdag nog niet vrij, maar mocht de uitslag positief voor ons zijn... Maar ongeacht de uitslag, het wordt een groot voetbalfeest.''
https://www.destentor.nl/amateurvoetbal ... ~ab59c38b/
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Wel benieuwd naar de opstelling. Geen Koopmeiners, wel Rotariu. Rotariu is natuurlijk niet de vervanger van Koopmeiners. Aangezien Jong AZ vrijdag moet spelen verwacht ik ook niet dat AZ spelers van Jong gaat proberen. Wellicht Vejinovic aan de aftrap? Daarnaast verwacht ik Maher aan de aftrap. We zullen zien rond de klok van 16.15 als de opstelling bekend is
Aadpaling
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 feb 2017, 18:37

Iemand een idee of dit ergens wordt uitgezonden? Staat niet in de tv gids op foxsports.nl. Misschien een lokale tv/radio zender?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

FOX in ieder geval niet. We zijn geen PSV, ajax of Feyenoord heh.

Lekkere graftijd ook.
Plaats reactie