FC Emmen-AZ (zo 19 aug, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Twee wedstrijden, doelsaldo 9-1, 7 verschillende doelpuntenmakers. Hiep hoi! Natuurlijk is het tegen NAC en Emmen, maar je moet het toch maar even doen. En een fijne bijkomstigheid: we hebben weer wat te wisselen zonder dat het team daar echt slechter van wordt. Dat is fijn als team. Als Wuijtens, Vejinovic en Stengs straks ook weer fit zijn kan het echt leuk worden.

2 wedstrijden, 9 doelpunten. Volgens mijn regressielijn zitten we dan rond de 12e wedstrijd op 100 doelpunten :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ Twello schreef: 20 aug 2018, 06:15 Boadu draait voor zijn 17 (of 18 inmiddels?) jaar leuk mee maar ik zie nog niet die fenomenale klasse waar de kenners het over hebben.
Hoeveel 17 jarigen die net een paar wedstrijden in het 1e staan, spelen meteen de sterren vam de hemel?
Voor een speler die nog bij de -19 hoort doet hij het met 2 doelpunten en een assist buitengewoon goed. Vergeet niet dat hij ook nog net een jaar geblesseerd is geweest.
Naar mijn mening zie je nu al dat het een uitmuntende speler is en als hij komende periode het vertrouwen krijgt, zul jij ook binnenkort zijn fenomenale klasse kunnen waarnemen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Leuke weetjes van vi.nl:
• De 1-2 gemaakt door Thomas Ouwejan was het duizendste uitdoelpunt van AZ in de Eredivisie.

• Oussama Idrissi was direct betrokken bij twaalf doelpunten in zijn elf basisplaatsen voor AZ in de Eredivisie (vijf goals, zeven assists).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 19 aug 2018, 20:35 Boadu is atletisch, snel en niet onzeker in het zestienmetergebied maar nog geen basismateriaal. Hij draagt nog niet bij aan het aanvalsspel zoals Weghorst dat deed die bijna altijd in de dekking aangespeeld kon worden. Tegen NAC en Emmen kan dit nog maar tegen clubs uit het linkerrijtje verzwakt hij het aanvalsspel aanzienlijk en speel je met een man minder.
Wat een onzin. Jij vergelijkt (zoals helaas veel anderen) een speler die net in de basis staat met de topspeler(s) van daarvoor vlak voordat ze vertrokken. Dat is geen eerlijke vergelijking. Vergelijk de nieuwe speler (in dit geval Boadu) met vorige spelers op hun positie toen zij net nieuw in het team waren. Boadu doet het tot nog toe beter dan bijvoorbeeld Altidore en Janssen toen zij net nieuw waren. Daarnaast is Boadu een ander type spits dan Weghorst met andere kwaliteiten. Die hoort dus op een iets andere manier gebruikt te worden om optimaal te renderen. Beweren dat je met Boadu met een man minder speelt slaat echt nergens op.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

multatuli schreef: 20 aug 2018, 10:07 Wat een onzin. Jij vergelijkt (zoals helaas veel anderen) een speler die net in de basis staat met de topspeler(s) van daarvoor vlak voordat ze vertrokken. Dat is geen eerlijke vergelijking. Vergelijk de nieuwe speler (in dit geval Boadu) met vorige spelers op hun positie toen zij net nieuw in het team waren. Boadu doet het tot nog toe beter dan bijvoorbeeld Altidore en Janssen toen zij net nieuw waren. Daarnaast is Boadu een ander type spits dan Weghorst met andere kwaliteiten. Die hoort dus op een iets andere manier gebruikt te worden om optimaal te renderen. Beweren dat je met Boadu met een man minder speelt slaat echt nergens op.
Je hoeft op een forum niet ieder kritiekpuntje dat wordt opgemerkt op te vatten alsof die speler totaal wordt afgezeken en afgeschreven wordt.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

multatuli schreef: 20 aug 2018, 10:07 Wat een onzin. Jij vergelijkt (zoals helaas veel anderen) een speler die net in de basis staat met de topspeler(s) van daarvoor vlak voordat ze vertrokken. Dat is geen eerlijke vergelijking.
Ze spelen bij de dezelfde club met dezelfde belangen hetzelfde spel met dezelfde regels. Wat je van een speler mag verwachten is een andere vraag maar daar hebben zowel Twello als Alkmaar/Zaanstreek het niet over.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

~AZ~ schreef: 20 aug 2018, 11:14 Je hoeft op een forum niet ieder kritiekpuntje dat wordt opgemerkt op te vatten alsof die speler totaal wordt afgezeken en afgeschreven wordt.
Maar je hoeft ook niet gelijk kritiek te leveren op een speler van 17 die pas twee wedstrijden basisspeler is. En laten we niet vergeten dat hij praktisch een heel seizoen geen wedstrijd heeft gespeeld.

Er springt wel eens een bal van zijn voet, hij verliest wel eens een duel. Dat is toch niet meer dan logisch? Welke voetballer was/is op zijn zeventiende fenomenaal en foutloos?

Ik vind het alleen maar fijn dat John zo’n getalenteerde voetballer een kans durft te geven, ook al maakt hij wel eens fouten. Maar geloof me, dat doet elke speler in de Eredivisie.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Tim schreef: 20 aug 2018, 11:46 Maar je hoeft ook niet gelijk kritiek te leveren op een speler van 17 die pas twee wedstrijden basisspeler is. En laten we niet vergeten dat hij praktisch een heel seizoen geen wedstrijd heeft gespeeld.

Er springt wel eens een bal van zijn voet, hij verliest wel eens een duel. Dat is toch niet meer dan logisch? Welke voetballer was/is op zijn zeventiende fenomenaal en foutloos?

Ik vind het alleen maar fijn dat John zo’n getalenteerde voetballer een kans durft te geven, ook al maakt hij wel eens fouten. Maar geloof me, dat doet elke speler in de Eredivisie.
multatuli schreef: 20 aug 2018, 09:52
Hoeveel 17 jarigen die net een paar wedstrijden in het 1e staan, spelen meteen de sterren vam de hemel?
Voor een speler die nog bij de -19 hoort doet hij het met 2 doelpunten en een assist buitengewoon goed. Vergeet niet dat hij ook nog net een jaar geblesseerd is geweest.
Naar mijn mening zie je nu al dat het een uitmuntende speler is en als hij komende periode het vertrouwen krijgt, zul jij ook binnenkort zijn fenomenale klasse kunnen waarnemen.
Volgens mij heb ik geen kritiek gegeven op Boadu. Wat ik hoop te zien zijn momenten waaruit een meer dan uitstekend inzicht blijkt of buitengewoon technisch vaardig. Of een echt 'tor-instinct'. Ik wil dingen zien waarom een Engelse topclub hem nu al zou willen contracteren. Waarom springt hij eruit? Waarom zijn ze nu juist geinteresseerd in Boadu? Hij maakt 2 goals maar dat waren niet de moeilijkste, zijn assist was eigenlijk mooier dan de 2 goals omdat je hier ziet dat hij overzicht houdt. Maar ik heb nog geen bijzondere balaanname of iets dergelijks gezien. Dat hij zich op 17 jarige leeftijd staande houdt is knap maar dat doet / deed de Ligt bij 020 ook.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ Twello schreef: 20 aug 2018, 12:30 Volgens mij heb ik geen kritiek gegeven op Boadu.
Volgens mij zei je dat AZ in moeilijkere wedstrijden met Boadu met een man minder speelt. Veel negatiever kun je volgens mij niet zijn over een speler.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 20 aug 2018, 08:25 Ik vond het warm genoeg.

Enige mildheid voor jezelf betrachten kan soms geen kwaad.

Ik begrijp de kritiek rond Boadu wel enigszins. Je verwacht er door de verhalen gewoon heel veel van en vervolgens zie je een paar echt belabberde aannames. Dat is toch schrikken. Maar ik ben wel van de leer dat je bij twee goals en een assist niet teveel mag klagen bij een jongen van 17 jaar. Gun het de tijd.
Zag je ook zaken die wel goed waren?
(Serieuze vraag).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ Twello schreef: 20 aug 2018, 12:30 Volgens mij heb ik geen kritiek gegeven op Boadu. Wat ik hoop te zien zijn momenten waaruit een meer dan uitstekend inzicht blijkt vaardig.
Nou ik zou zijn eerste treffer nog eens nakijken en dan de lijn in zijn spel er naast houden.

Ik las dat mensen die eerste treffer wel makkelijk vonden. Maar als je Boadu in het veld ziet dan is hij constant het jagen en maakt hij daarbij goed gebruik van zijn snelheid en het kiezen van positie.

Dat wat hij fysiek niet aan kan lijkt hij anders op te lossen.

Ik ben benieuwd of we meer van dat soort treffers van hem gaan zien die dit beeld bevestigen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Het spandoek met

MET DE BUS NAAR DE DIERENTUIN
MAAR WIJ ZIJN NIET TE T-EMMEN

verdient een 10 met een griffel voor orginaliteit!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Niet te t-Emmen.png
Niet te t-Emmen.png (355.52 KiB) 4036 keer bekeken
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

multatuli schreef: 20 aug 2018, 13:15 Volgens mij zei je dat AZ in moeilijkere wedstrijden met Boadu met een man minder speelt. Veel negatiever kun je volgens mij niet zijn over een speler.
Dat is niet mijn tekst...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ Twello schreef: 21 aug 2018, 08:09 Dat is niet mijn tekst...
Dat klopt, die was van Alkmaar/Zaanstreek
Alkmaar/Zaanstreek schreef: ↑zo aug 19, 2018 10:35 pm
Boadu is atletisch, snel en niet onzeker in het zestienmetergebied maar nog geen basismateriaal. Hij draagt nog niet bij aan het aanvalsspel zoals Weghorst dat deed die bijna altijd in de dekking aangespeeld kon worden. Tegen NAC en Emmen kan dit nog maar tegen clubs uit het linkerrijtje verzwakt hij het aanvalsspel aanzienlijk en speel je met een man minder.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

multatuli schreef: 20 aug 2018, 13:15 Volgens mij zei je dat AZ in moeilijkere wedstrijden met Boadu met een man minder speelt. Veel negatiever kun je volgens mij niet zijn over een speler.
Ja dat was ik inderdaad.

Ik ben helemaal niet zo negatief over Boadu zoals jij doet voorstellen. Een jaar lang eruit liggen, een compleet niveau overslaan (Eerste Divisie) en dan meteen goed meedraaien tegen Eredivisieploegen is ontzettend knap.

Mijn punt is dat tegen betere ploegen je minder balbezit hebt in en rond de zestien en het dus van belang is dat elke schaarse bal die daar terecht komt, goed afgeschermd wordt en in de ploeg blijft. Als Boadu daar tegen de centrale verdedigers van Emmen en NAC al moeite mee heeft en veel balverlies lijdt, dan zal dat niet opeens veel beter gaan tegen de verdedigers van Vitesse, Utrecht of PSV etc. Weghorst had hier in het eerste seizoen ook erg veel moeite mee. Als Boadu dit onder andere verbeterd is hij wat mij betreft de nummer één spits van AZ. Hoelang hij daarvoor nodig heeft, geen idee. Ik gok een halfjaar, wellicht een jaar, gezien zijn tot nu toe indrukwekkende leercurve.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 20 aug 2018, 15:41 Zag je ook zaken die wel goed waren?
(Serieuze vraag).
Hier ben ik het wel mee eens:

Ik las dat mensen die eerste treffer wel makkelijk vonden. Maar als je Boadu in het veld ziet dan is hij constant het jagen en maakt hij daarbij goed gebruik van zijn snelheid en het kiezen van positie.

Je moet ballen ook gewoon maar maken. Dat is ook een kwaliteit.

Die bal op Idrissi was ook aardig. En eerder heb ik hem niet onverdienstelijk zien koppen.

Ik vind alleen zijn aannames super belangrijk omdat anders bijna elke aanval stokt en je geen aanspeelpunt hebt.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ja, die aannames zullen zeker in de nabespreking ter sprake komen. Het is niet iets dat ik karakteristiek vind aan zijn spel, dus ik denk dat wanneer hij meer minuten in de benen heeft het zal verbeteren.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZuid-Scharwoude schreef: 19 aug 2018, 17:24 Ik zou Idrissi gewoon laten staan tegen Vitesse. Johnsen zou ik in kunnen komen als die al fit genoeg is. En Rotariu ook (ondanks dat Seuntjens vorig seizoen uit bij Vitesse juist als rechtsbuiten een goede wedstrijd speelde).

Overigens een goede ontwikkeling dat AZ wat vaker van afstand gaat schieten (en tussen de palen gemikt) als het met combineren niet helemaal lekker lukt.
Het was een beetje provocerend bedoeld, maar als je naar afgelopen zondag kijkt, had het toch heel normaal geweest om Boadu in de tweede helft te wisselen voor Johnsen. Boadu had zijn werk gedaan, heeft een zware blessure achter de rug en Johnsen staat te springen om zijn kans te grijpen.
Volgend jaar april weten we meer
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Column uit de Volkskrant over de wedstrijd vanuit Emmen-perspectief:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b20c4384/

Wel leuk om te lezen hoe er inmiddels in het land tegen AZ aan wordt gekeken: "Tegen AZ uit Alkmaar, een van de beste clubs van het land."
Plaats reactie