Jong AZ 2018-2019

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dat was Boadu. En dat was de enige voor wie dit een zinvolle actie was, de enige voor wie dat geen onrealistische verwachtingen schepte.

Leuk zou zijn als jeugdspelers oprechte kansen krijgen om het te laten zien op een hogen niveau. Als er een planmatig idee achter zou zitten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 03 mei 2019, 15:49 Dat was Boadu. En dat was de enige voor wie dit een zinvolle actie was, de enige voor wie dat geen onrealistische verwachtingen schepte.

Leuk zou zijn als jeugdspelers oprechte kansen krijgen om het te laten zien op een hogen niveau. Als er een planmatig idee achter zou zitten.
Dat zei ik: Boadu :)

Reijnders had vorig jaar zijn debuut in het 1e ook wel verdiend. Hij was vorig seizoen de grote smaakmaker in jong AZ. Dit jaar is het er helaas iets minder uitgekomen.

Spelers die dit jaar mogelijk hun debuut mogen maken:
zeker:
- Goudmijn (uitverkozen tot talent 4e periode in de 1e divisie)

mogelijk:
- Joris Kramer
- Jamie Jacobs
- Jelle Duin
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoe beoordelen we dit seizoen van Jong AZ?
Niet echt doorstroom naar het eerste en een competitieprestatie die valt te klassificeren als the best of the worst denk ik?

Er mag wel bij gezegd worden dat Utrecht wat meer transfers heeft gedaan voor het Jong team om de straatlengte in te lopen en dat zelfs dat ze niet gelukt is.
Maar men eindigt wel onder 'aanleng feyenoord'.

Wat vinden we van de ontwikkelingen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2019, 21:45 Hoe beoordelen we dit seizoen van Jong AZ?
Niet echt doorstroom naar het eerste en een competitieprestatie die valt te klassificeren als the best of the worst denk ik?

Er mag wel bij gezegd worden dat Utrecht wat meer transfers heeft gedaan voor het Jong team om de straatlengte in te lopen en dat zelfs dat ze niet gelukt is.
Maar men eindigt wel onder 'aanleng feyenoord'.

Wat vinden we van de ontwikkelingen?
De laatste weken zit er wel een stijgende lijn in, zowel in spel als in prestaties. Vanavond een schitterende 3e goal van Helmer. Ze zijn wat laat op stoom gekomen zeg maar......

En nu rap Druijf terughalen! 29 goals gemaakt en m.i. geheel ten onrechte verhuurd als je het gepruts en de onmacht van de spitsen van het eerste bekijkt. Geen AZ’er bij de eerste twaalf topscorers van de Eredivisie; schande!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2019, 21:45 Hoe beoordelen we dit seizoen van Jong AZ?
Niet echt doorstroom naar het eerste en een competitieprestatie die valt te klassificeren als the best of the worst denk ik?

Er mag wel bij gezegd worden dat Utrecht wat meer transfers heeft gedaan voor het Jong team om de straatlengte in te lopen en dat zelfs dat ze niet gelukt is.
Maar men eindigt wel onder 'aanleng feyenoord'.

Wat vinden we van de ontwikkelingen?
Doorstroming naar 1e team was slecht.

1e seizoenshelft was slecht.

MaaR op het einde wel gelijkspel tegen koploper en winst op nummer 2. Dus einde was goed.

Nu hopen op doorstroming van goede talenten uit onder 19.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 03 mei 2019, 15:39 Met Duin, Lont en Faase zijn er dan 3 mogelijkheden. Maar nogmaals ik vrees dat Mihalik ook aanblijft, waardoor Lont en Faase weinig kansen zullen krijgen.
Ik vrees t ook, want wie wil hem hebben? Misschien een jaartje verhuren naar Tsjechie? Daar heeft hij nog enige status wellicht.. En ik zou trouwens wel overwegen Dervisoglu te halen. Groot talent die ook nog op de vleugels uit de voeten kan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2019, 21:45 Hoe beoordelen we dit seizoen van Jong AZ?
Niet echt doorstroom naar het eerste en een competitieprestatie die valt te klassificeren als the best of the worst denk ik?

Er mag wel bij gezegd worden dat Utrecht wat meer transfers heeft gedaan voor het Jong team om de straatlengte in te lopen en dat zelfs dat ze niet gelukt is.
Maar men eindigt wel onder 'aanleng feyenoord'.

Wat vinden we van de ontwikkelingen?
Matig begin, goed einde. Eerste seizoenshelft heb ik ze trouwens ook best aardige potjes zien spelen, alleen gaven ze het toen telkens weg. Tweede seizoenshelft veel degelijker en volwassener. Met een aantal mooie resultaten tot gevolg. Qua doorstroming naar 1 zie ik het wel een beetje somber in. Schendelaar heeft zich goed ontwikkeld. Tuurlijk maakt hij nog fouten, maar dat is ook niet raar gezien zijn leeftijd. Het was eigenlijk de bedoeling dat hij nog in O19 zou keepen dit seizoen.

Wijndal heeft de potentie om 1 te halen, maar dat is geen verrassing. Op het middenveld ontwikkelt Goudmijn zich stormachtig en zal het eerste zeker kunnen halen, of dat direct al volgend seizoen is dat is even afwachten. Reijnders kende vorig jaar een sterk seizoen maar valt dit jaar wat tegen. Weet niet wat ik daar nu van moet vinden met het ook op volgend seizoen. Wellicht een jaartje verhuren? Verder loopt er weinig materiaal voor AZ 1 rond. Zeker voor volgend seizoen nog niet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 04 mei 2019, 07:25 Ik vrees t ook, want wie wil hem hebben? Misschien een jaartje verhuren naar Tsjechie? Daar heeft hij nog enige status wellicht.. En ik zou trouwens wel overwegen Dervisoglu te halen. Groot talent die ook nog op de vleugels uit de voeten kan.
Gelet op de slechte aankopen van afgelopen seizoen (praktisch allemaal ondermaats) is het het beste om je verlies te pakken en ze transfervrij te laten vertrekken dan salariskosten blijven houden en dat ze je echte talenten in de weg blijven zitten.

Dervisoglu is volgens transfermarkt een echte spits. Misschien is hij op de flanken ook niet slecht, maar het gaat er ook om waar hij wil spelen. Sparta heeft kans om naar de eredivisie te gaan, dus hij zal logischerwijze volgend jaar niet bij jong AZ in de 1e divisie willen spelen. Als je hem wil halen voor het 1e dan ben ik daar geen voorstander van, want zoals al eerder gezegd beter 2 echt goede aankopen, dan 10 matige aankopen. Ook zal een jongen als Helmer nu wel willen doorstromen naar het 1e.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 04 mei 2019, 07:33 Matig begin, goed einde. Eerste seizoenshelft heb ik ze trouwens ook best aardige potjes zien spelen, alleen gaven ze het toen telkens weg. Tweede seizoenshelft veel degelijker en volwassener. Met een aantal mooie resultaten tot gevolg. Qua doorstroming naar 1 zie ik het wel een beetje somber in. Schendelaar heeft zich goed ontwikkeld. Tuurlijk maakt hij nog fouten, maar dat is ook niet raar gezien zijn leeftijd. Het was eigenlijk de bedoeling dat hij nog in O19 zou keepen dit seizoen.

Wijndal heeft de potentie om 1 te halen, maar dat is geen verrassing. Op het middenveld ontwikkelt Goudmijn zich stormachtig en zal het eerste zeker kunnen halen, of dat direct al volgend seizoen is dat is even afwachten. Reijnders kende vorig jaar een sterk seizoen maar valt dit jaar wat tegen. Weet niet wat ik daar nu van moet vinden met het ook op volgend seizoen. Wellicht een jaartje verhuren? Verder loopt er weinig materiaal voor AZ 1 rond. Zeker voor volgend seizoen nog niet.
Grotendeels met je eens. Maar Helmer is de laatste weken wel weer goed bezig. Die kun je ook wel plaatsen bij de spelers die kunnen aansluiten bij het 1e.

Goudmijn zal nog een jaartje bij jong AZ spelen en invalbeurten bij het 1e krijgen. Goudmijn en Duin zijn de spelers die volgend jaar Jong AZ moeten gaan dragen. Verhuur zou voor Reijnders heel goed zijn, maar dan wel alleen bij een eredivisieclub waar hij ook aan spelen toe kan komen. Spelers zoals Helmer en Reijnders moeten komend seizoen toch echt de stap naar de eredivisie gaan maken, want die zijn inmiddels wel klaar in de 1e divisie.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 04 mei 2019, 07:37 Gelet op de slechte aankopen van afgelopen seizoen (praktisch allemaal ondermaats) is het het beste om je verlies te pakken en ze transfervrij te laten vertrekken dan salariskosten blijven houden en dat ze je echte talenten in de weg blijven zitten.

Dervisoglu is volgens transfermarkt een echte spits. Misschien is hij op de flanken ook niet slecht, maar het gaat er ook om waar hij wil spelen. Sparta heeft kans om naar de eredivisie te gaan, dus hij zal logischerwijze volgend jaar niet bij jong AZ in de 1e divisie willen spelen. Als je hem wil halen voor het 1e dan ben ik daar geen voorstander van, want zoals al eerder gezegd beter 2 echt goede aankopen, dan 10 matige aankopen. Ook zal een jongen als Helmer nu wel willen doorstromen naar het 1e.
Als je wilt groeien als club zul je soms meerdere toptalenten moeten halen voor een plek om te zien wie er boven uit gaat steken.
Dervisoglu had je al eerder kunnen halen, nu is hij nog haalbaar, doet hij het een jaartje redelijk tot goed in de eredivisie dan zal ajax alweer geld naar zijn hoofd gegooid hebben nog voor je interesse kenbaar kan maken.

Van mij mag Jong AZ wel wat worden aangesterkt, mits het verantwoord gebeurd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 04 mei 2019, 07:37 Gelet op de slechte aankopen van afgelopen seizoen (praktisch allemaal ondermaats) is het het beste om je verlies te pakken en ze transfervrij te laten vertrekken dan salariskosten blijven houden en dat ze je echte talenten in de weg blijven zitten.

Dervisoglu is volgens transfermarkt een echte spits. Misschien is hij op de flanken ook niet slecht, maar het gaat er ook om waar hij wil spelen. Sparta heeft kans om naar de eredivisie te gaan, dus hij zal logischerwijze volgend jaar niet bij jong AZ in de 1e divisie willen spelen. Als je hem wil halen voor het 1e dan ben ik daar geen voorstander van, want zoals al eerder gezegd beter 2 echt goede aankopen, dan 10 matige aankopen. Ook zal een jongen als Helmer nu wel willen doorstromen naar het 1e.
Waarom zou hij volgend jaar niet voor Jong AZ willen spelen? Hangt volledig af van het scenario dat je die jongen voorhoudt denk ik. Kijk naar Schuurs, die had ook met Fortuna in de eredivisie kunnen spelen en dat was de aanvoerder en uitblinker van de directe promovendus. Dervisoglu heeft die onomstreden status nog niet bij Sparta.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 04 mei 2019, 07:45 Grotendeels met je eens. Maar Helmer is de laatste weken wel weer goed bezig. Die kun je ook wel plaatsen bij de spelers die kunnen aansluiten bij het 1e.

Goudmijn zal nog een jaartje bij jong AZ spelen en invalbeurten bij het 1e krijgen. Goudmijn en Duin zijn de spelers die volgend jaar Jong AZ moeten gaan dragen. Verhuur zou voor Reijnders heel goed zijn, maar dan wel alleen bij een eredivisieclub waar hij ook aan spelen toe kan komen. Spelers zoals Helmer en Reijnders moeten komend seizoen toch echt de stap naar de eredivisie gaan maken, want die zijn inmiddels wel klaar in de 1e divisie.
Helmer inderdaad ook. Eens met je aanvulling. En je hebt Hoedemakers ook nog. Net als Reijnders was hij vorig seizoen echt een uitblinker. Dit seizoen heeft hij heel veel gemist vanwege blessures. Wat moet je met zo’n jongen?

Peer Koopmeiners heb ik trouwens ook wel vertrouwen in, maar die moet nog wel een vol jaartje KKD pakken.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 04 mei 2019, 09:07 Waarom zou hij volgend jaar niet voor Jong AZ willen spelen? Hangt volledig af van het scenario dat je die jongen voorhoudt denk ik. Kijk naar Schuurs, die had ook met Fortuna in de eredivisie kunnen spelen en dat was de aanvoerder en uitblinker van de directe promovendus. Dervisoglu heeft die onomstreden status nog niet bij Sparta.
ajax heeft bij veel spelers een grotere status, dus zijn spelers bereid daarvoor meer concessies te doen om over te kunnen stappen. Hoe dan ook als je zo'n speler binnenhaalt, moet je ervan overtuigd zijn dat hij op korte termijn het 1e kan halen. Veel spelers in een dergelijke situatie worden namelijk ontevreden als het niet blijkt te lukken (o.a. Vince Gino Dekker, Bergsma).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 04 mei 2019, 09:09 Helmer inderdaad ook. Eens met je aanvulling. En je hebt Hoedemakers ook nog. Net als Reijnders was hij vorig seizoen echt een uitblinker. Dit seizoen heeft hij heel veel gemist vanwege blessures. Wat moet je met zo’n jongen?

Peer Koopmeiners heb ik trouwens ook wel vertrouwen in, maar die moet nog wel een vol jaartje KKD pakken.
Hoedemakers komt nu nog tekort voor het 1e. Of hij moet nog een jaar jong AZ willen spelen of verhuren aan een andere club.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 04 mei 2019, 09:11 ajax heeft bij veel spelers een grotere status, dus zijn spelers bereid daarvoor meer concessies te doen om over te kunnen stappen. Hoe dan ook als je zo'n speler binnenhaalt, moet je ervan overtuigd zijn dat hij op korte termijn het 1e kan halen. Veel spelers in een dergelijke situatie worden namelijk ontevreden als het niet blijkt te lukken (o.a. Vince Gino Dekker, Bergsma).
Met Dekker is een duidelijke afspraak gemaakt maar hij werd ongeduldig. Bergsma presteert niet. Maar voor AZ is zo'n jongen ook echt wel bereid concessies te doen, afhankelijk van wat je zo'n iemand voorschotelt. Hij blijft minimaal op hetzelfde niveau spelen, plus dat hij op een hoger niveau traint. Gezien de vele wedstrijden volgend seizoen kan hij ook best wat minuten in het eerste maken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 04 mei 2019, 09:09 Helmer inderdaad ook. Eens met je aanvulling. En je hebt Hoedemakers ook nog. Net als Reijnders was hij vorig seizoen echt een uitblinker. Dit seizoen heeft hij heel veel gemist vanwege blessures. Wat moet je met zo’n jongen?
Verhuren, dan krijgt zo'n jongen ook gelijk een echte test.
Daarnaast zolang je in staat bent spelers aan iemand onder je te verhuren doe je het zelf kwalitatief goed.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik verwacht van elke jong AZ speler dat die beter is dan welke speler dan ook die gekocht kan worden. Oftewel dat Jong AZ waarde toevoegt die uniek is voor AZ.

Maar als je na een qua prestaties teleurstellend seizoen tot de conclusie komt dat ze goed mee kunnen voetballen en het spel er verzorgd uitziet, dan vraag ik mij af.

Dan vraag ik mijzelf veel af eigenlijk. En antwoorden vind ik nergens. Is er iets van een doel bereikt ergens bijvoorbeeld ? Zo ja welk doel en hoe zie ik dat? Wat heeft een Jong AZ speler wat de beste rondlopende haalbare buitenstaander niet heeft ? Is dat wat Jong AZ gedaan heeft van betekenis voor AZ? Hoe dan ?

Zonder tegenbewijs schat ik de prestatie van Jong AZ in op een schaal van positie eindranglijst keuken kampioen divisie.

Dramatisch slecht dus.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het duidelijk uit kunnen voeren van verschillende speelstijlen zou ik bijzonder vinden. Of het kunnen uitvoeren van verschillende taktiek. Maar in de wedstrijden die ik gezien heb is mij dergelijke vaardigheid nog nooit opgevallen. Terwijl ik smacht naar superioriteit op enig gebied van Jong AZ. Maar nee hoor. Niks. Niks waar AZ wat aan zou kunnen hebben.
Glory Hunter
Plaats reactie