ajax-AZ (zo 29 apr, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 29 apr 2018, 15:50 Gewoon minder kwaliteit dan de tegenstander. Die zijn sneller over het algemeen en hebben een surplus aan individuele kwaliteit. Zeker t.o.v. de overige tegenstanders die AZ normaal treft.
Ja dit kun je eeuwig blijven roepen maar er zijn kleiner teams die gewoon wel 'een keer' of twee keer in het seizoen een dergelijk team het lastig weten te maken, wij in alle wedstrijden niet.

Zo speelt PSV vandaag gelijk tegen ADO en scoort onze Fred Friday tegen Feyenoord.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Last Scout schreef: 29 apr 2018, 16:21

Zo speelt PSV vandaag gelijk tegen ADO en scoort onze Fred Friday tegen Feyenoord.
Zo heeft ADO 2x tegen AZ geen schijn van kans en verprutste Friday een niet te missen kans tegen ajax.......
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Geest van Dirk schreef: 29 apr 2018, 15:50 Gewoon minder kwaliteit dan de tegenstander. Die zijn sneller over het algemeen en hebben een surplus aan individuele kwaliteit. Zeker t.o.v. de overige tegenstanders die AZ normaal treft.
Ik vraag me dan wel af waarom Vitesse wel 2x van ajax en NAC 2x van Feyenoord weet te winnen. Die hebben weer minder kwaliteit dan AZ. Het lukt ons structureel niet terwijl dat incidenteel toch zou moeten kunnen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Laten we wel wezen: Idrissi en Weghorst is wel een wezenlijk verschil dan aantreden met Druijff en Seuntjes.
Toch kunnen we geen excuses meer aan voeren als je alle wedstrijden tegen de traditionele onderuit gaat.
Ik blijf het opmerkelijk vinden gezien clubs als Utrecht, Vitesse, Heerenveen, etc. wel tot resultaat komen tegen die clubs dan wij dit seizoen doen.
Hoe kun je zo goed als bijna alle wedstrijden dit seizoen overtuigend spel leveren en tegen deze clubs (die echt ook niet in hun beste vorm verkeren) telkens met de billen bloot gaan!? Je bent bijna geneigd die goeroe van vd Brom toch maar eens uit te nodigen want het blijft opmerkelijk na zo'n seizoen geen een puntje te kunnen sprokkelen tegen die clubs. Daar moeten de heren Brom, Huiberts en Eenhoorn zich toch maar eens diep over buigen.
Laatst gewijzigd door handelaar op 29 apr 2018, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Zie het als een compliment voor AZ. Blijkbaar weet de 'top 3' dat ze tegen AZ absoluut top moeten zijn en weet AZ hen wel te motiveren, daar waar die andere club structureel een punten laten liggen tegen de kleintjes na een uitschieter tegen de 'top'.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Voltreffer Vick schreef: 29 apr 2018, 16:52 Blijkbaar weet de 'top 3' dat ze tegen AZ absoluut top moeten zijn en weet AZ hen wel te motiveren,
Dat is het nu juist, ze waren nog niet eens top. Spel in de beker van feijenoord zijde was ook niet best en ook ajax was vandaag zeker niet top.
Ik had dit seizoen zeker gedacht dat het wel een keer tot resultaten zou komen en 't dan over de brug was gezien het voetballende vermogen binnen dit elftal, maar het blijft een complex voor AZ. Zonde, want dit zie ik echt als een smet op dit prachtige seizoen.
Laatst gewijzigd door handelaar op 29 apr 2018, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Voltreffer Vick schreef: 29 apr 2018, 16:43 Zo heeft ADO 2x tegen AZ geen schijn van kans en verprutste Friday een niet te missen kans tegen ajax.......
Klopt, maar met de redenering van Geest van Dirk in de hand moet ADO dus blijkbaar over kwalitatief gelijke spelers beschikken aan PSV.
Want ja anders is een gelijkspel niet te verklaren.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Voltreffer Vick schreef: 29 apr 2018, 16:52 Zie het als een compliment voor AZ. Blijkbaar weet de 'top 3' dat ze tegen AZ absoluut top moeten zijn en weet AZ hen wel te motiveren, daar waar die andere club structureel een punten laten liggen tegen de kleintjes na een uitschieter tegen de 'top'.
Enerzijds is dit waar, maar aan de andere kant speelt AZ ook gewoon zelf beduidend slechter tegen Feyenoord, ajax en PSV. Ook als die clubs zelf geen goede dag hebben winnen ze vrij gemakkelijk van ons. Dat begint ondertussen wel echt een probleem te worden.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Last Scout schreef: 29 apr 2018, 17:11 Klopt, maar met de redenering van Geest van Dirk in de hand moet ADO dus blijkbaar over kwalitatief gelijke spelers beschikken aan PSV.
Want ja anders is een gelijkspel niet te verklaren.
Je gebruikt nu ook gewoon een slecht voorbeeld. PSV trad aan met een tweede team en speelt helemaal nergens meer voor. ADO kan de play-offs nog halen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Tim schreef: 29 apr 2018, 17:30 Je gebruikt nu ook gewoon een slecht voorbeeld. PSV trad aan met een tweede team en speelt helemaal nergens meer voor. ADO kan de play-offs nog halen.
Soms, twijfel ik echt enorm aan het denkvermogen van bepaalde forum leden.

PSV:

PSV speelde ook gelijk tegen Roda JC
PSV verloor met 5-0 van Willem 2
PSV speelde gelijk tegen Heerenveen
PSV speelde gelijk tegen Groningen
PSV verloor van Heerenveen

Feyenoord:
Verloor van NAC
Verloor van Vitesse
Verloor van VVV
Speelde gelijk tegen Utrecht
Speelde gelijk tegen Heerenveen
Speelde gelijk tegen ADO -> hey daar heb je ze weer, mid seizoen zal wel weer een b-elftal geweest zijn he Tim.
Speelde gelijk tegen PEC
Speelde gelijk tegen Roda
Verloor van NAC

ajax:
Verloor van Heracles
Speelde gelijk tegen ADO -> hey daar heb je ze ALWEER ALWEER, begin van het seizoen, zal wel een b-elftal geweest zijn he Tim
Verloor van Vitesse
Verloor van Utrecht
Speelde gelijk tegen Twente
Verloor wederom van Vitesse.


Blijkbaar is onze selectie kwalitatief slechter dan die van : Vitesse, ADO,Heerenveen, Utrecht en Roda, want die presteerden bij twee verschillende topploegen.

Zo is mijn opmerking nu voldoende verbeterd?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het gaat er ook om hoe de top 3 zich opstelt ten opzichte van AZ t.o.v. hun mindset tegen de andere clubs.

Ik vind het trouwens gewoon een non discussie. AZ heeft in het verleden vaak genoeg punten gepakt tegen de top 3, alleen niet met deze groep. Nou, de stand in de competitie en het resultaat in het beker toernooi geeft wel aan dat er meer belangrijke momenten zijn in het seizoen en toen stond AZ er wel. Die overwinningen tegen de top 3 komen echt wel weer een keer.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Geest van Dirk schreef: 29 apr 2018, 18:35 Het gaat er ook om hoe de top 3 zich opstelt ten opzichte van AZ t.o.v. hun mindset tegen de andere clubs.

Ik vind het trouwens gewoon een non discussie. AZ heeft in het verleden vaak genoeg punten gepakt tegen de top 3, alleen niet met deze groep.
Verander dat in 'niet met deze trainer' en je komt tot de kern van de zaak, ook al ontken je het nog zo graag.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nee, ik vind van niet.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Maar drie uitwedstrijden verloren dit seizoen ! ik zie AZ liever derde eindigen met 71 punten (!) dan vierde of vijfde met een paar punten erbij die tegen de traditionele top 3 werden behaald. Zeker als half Nederland zegt dat AZ het mooiste en leukste voetbal van de eredivisie speelt.

Enne, o ja, ik geloof dat de trainer weg moet van sommige ontevreden supporters...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef: 29 apr 2018, 18:35 Het gaat er ook om hoe de top 3 zich opstelt ten opzichte van AZ t.o.v. hun mindset tegen de andere clubs.

Ik vind het trouwens gewoon een non discussie. AZ heeft in het verleden vaak genoeg punten gepakt tegen de top 3, alleen niet met deze groep. Nou, de stand in de competitie en het resultaat in het beker toernooi geeft wel aan dat er meer belangrijke momenten zijn in het seizoen en toen stond AZ er wel. Die overwinningen tegen de top 3 komen echt wel weer een keer.
Dat is ook een heel belangrijk punt. Uit tegen NAC of Willem II wil je als topclub nog wel eens op halve kracht komen. Bij AZ komen ze allemaal tot op het bot gemotiveerd. Daar zal AZ mee moeten kunnen omgaan, dat hoort namelijk bij het willen zijn van een topclub. Dat is de volgende stap die we moeten maken. In drie van de zeven wedstrijden konden we daar, los van het resultaat, wel mee omgaan. Bij die overige vier lieten we ons afbluffen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 30 apr 2018, 08:08 Dat is ook een heel belangrijk punt. Uit tegen NAC of Willem II wil je als topclub nog wel eens op halve kracht komen. Bij AZ komen ze allemaal tot op het bot gemotiveerd. Daar zal AZ mee moeten kunnen omgaan, dat hoort namelijk bij het willen zijn van een topclub. Dat is de volgende stap die we moeten maken. In drie van de zeven wedstrijden konden we daar, los van het resultaat, wel mee omgaan. Bij die overige vier lieten we ons afbluffen.
Zoals ik het net aangaf is dat zogenaamde belangrijke punt bullshit, tenzij jij wil beweren dat ADO 'toevallig' zowel aan het begin, als middenin en aan het einde van het seizoen een topper op halve kracht trof.
Dit argument werkt gewoon niet, dat moeten mensen langzamerhand toch wel gaan inzien.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Voltreffer Vick schreef: 29 apr 2018, 12:11 Als ik de berichten hier weer lees dan kan niet alleen de kampioen van 2010 maar ook die van 2009 vandaag nog degraderen. Lijkt erop dat er een gemiddelde jaarhoeveelheid Prozac doorheen is gejaagd afgelopen week in Alkmaar en omstreken maar dat het nog lang niet genoeg is.....
En wat vond je inhoudelijk van het bericht? Verdediging stond weer te schutteren en Vlaar ging weer - precies als omschreven en voorspeld in gequote bericht - lekker de lucht in bij een bal van de zijkant ...

Verder neem ik deze wedstrijd ter kennisgeving aan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 29 apr 2018, 22:24 Maar drie uitwedstrijden verloren dit seizoen ! ik zie AZ liever derde eindigen met 71 punten (!) dan vierde of vijfde met een paar punten erbij die tegen de traditionele top 3 werden behaald. Zeker als half Nederland zegt dat AZ het mooiste en leukste voetbal van de eredivisie speelt.

Enne, o ja, ik geloof dat de trainer weg moet van sommige ontevreden supporters...
Mee eens.

Positieve gevoel overheerst.

PS. Druijf zsm verhuren aub.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 30 apr 2018, 09:29 Zoals ik het net aangaf is dat zogenaamde belangrijke punt bullshit, tenzij jij wil beweren dat ADO 'toevallig' zowel aan het begin, als middenin en aan het einde van het seizoen een topper op halve kracht trof.
Dit argument werkt gewoon niet, dat moeten mensen langzamerhand toch wel gaan inzien.
Als je dat niet snapt dan snap je vrij weinig van de psyche van de voetballer. Uit naar Willem II of Excelsior is voor ajax, Feyenoord op PSV wat anders dan een bezoekje aan AZ, of zelfs Heerenveen. Onbewust ben je dan gewoon een stuk minder gefocust, al kom je tegen die ploegen vaak nog wel weg als je die wedstrijden op 90% speelt. Wordt dat 80%, of zit alles tegen, dan kan je zomaar tegen puntverlies aanlopen. Je zag het bijvoorbeeld ook met Feyenoord tegen VVV. Als Feyenoord daar met dezelfde beleving speelde als doorgaans tegen AZ, of de bekerwedstrijd tegen PSV dan wordt het 6-0 voor Feyenoord.

Ik zeg trouwens niet dat dit de hoofdreden is, ik vind het wel een belangrijke randzaak.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 30 apr 2018, 10:18 Als je dat niet snapt dan snap je vrij weinig van de psyche van de voetballer. Uit naar Willem II of Excelsior is voor ajax, Feyenoord op PSV wat anders dan een bezoekje aan AZ, of zelfs Heerenveen. Onbewust ben je dan gewoon een stuk minder gefocust, al kom je tegen die ploegen vaak nog wel weg als je die wedstrijden op 90% speelt. Wordt dat 80%, of zit alles tegen, dan kan je zomaar tegen puntverlies aanlopen. Je zag het bijvoorbeeld ook met Feyenoord tegen VVV. Als Feyenoord daar met dezelfde beleving speelde als doorgaans tegen AZ, of de bekerwedstrijd tegen PSV dan wordt het 6-0 voor Feyenoord.

Ik zeg trouwens niet dat dit de hoofdreden is, ik vind het wel een belangrijke randzaak.
Dat hangt naar mijn mening gewoon af wie er aan het roer staat, wat je doelen zijn, wat je wilt bereiken.

ajax, PSV en Feyenoord winnen onderling overigens ook van elkaar, dus nu is je argument om die reden dan weer dood [-X

Misschien eens een keer de moeite doen om het hele plaatje te zien en dan te bedenken hoe vreemd wat je zegt is, men zoekt excuus bovenop excuus waarom het niet aan de trainer kan liggen.

Je hebt pak'm beet 50 verschillende spelers in 3 jaar gehad, wisseling in de technische staf, maar 1 constante : de trainer.
En ondanks al die veranderingen is er niks veranderd.

Dan ga je toch even bij die ene constante kijken?
En dan kom je hier tot bepaalde logische conclusies.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Plaats reactie