AZ-Feyenoord (zo 22 apr, 18.00u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 22 apr 2018, 19:43 Jij vind het positief op basis van angst voor uitschakeling. Ik vind het positief op basis van de mogelijkheid om in het toernooi te groeien. Ervaring op te doen tegen relatief zwakkere tegenstanders.
Nee, positief op basis van de wil uitgeschakeld te worden. Maar vanuit jouw oogpunt zie ik je punt en dat kan inderdaad positief uitpakken in die zin.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien is de nederlaag tegen Feyenoord ook wel voortgekomen uit angst. Angst om fouten te maken, angst om op de eigen kwaliteiten te vertrouwen. Een behoudend voorzichtig begin lijkt dat te bevestigen.

Co Adriaanse liet zijn teams altijd zo snel mogelijk zo veel mogelijk goals maken. Vaak kon de tegenstander daarna niet meer terugkomen. Het was altijd meteen aantrekkelijk om naar te kijken.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

differentcook schreef: 22 apr 2018, 18:30 de ratten komen uit hun holen :lol:
Nee hoor, ze hebben gelijk gehad. Brom is verantwoordelijk voor het 5-3-2 systeem. Daardoor hebben we verloren
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

galblazer schreef: 22 apr 2018, 19:49 Nee hoor, ze hebben gelijk gehad. Brom is verantwoordelijk voor het 5-3-2 systeem. Daardoor hebben we verloren
Maak je eigen verhaal en sluit je af voor andere verhalen en de realiteit. Dan heb je altijd gelijk (voor jezelf tenminste, totdat de realiteit zich opdringt)
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: 22 apr 2018, 19:43 Jij vind het positief op basis van angst voor uitschakeling. Ik vind het positief op basis van de mogelijkheid om in het toernooi te groeien. Ervaring op te doen tegen relatief zwakkere tegenstanders.
Dan moet tactisch het roer wel om, want anders verlies je ook van zwakkere tegenstanders.
Dat heeft deze competitie wel uitgewezen, van relatief zwakkere tegenstanders werd kinderlijk verloren of gelijk gespeeld.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ik heb wel een leuke middag gehad, hoewel de afloop natuurlijk jammerlijk is. Wel even in de gaten houden dat Feyenoord in de winterstop 'eventjes' een Van Persie haalt. Das toch wel een klasbak hoor.

AZ heeft het zeker niet weg gegeven, maar zelf gewoon te weinig gecreëerd. Jahanbkhsh moest te veel werk verzetten en stond op plekken waar je 'm normaal gesproken niet ziet. Niet slecht gespeeld, maar ook niet uitgeblonken.

Kuipers was prima, hoewel hij wel had mogen doen tegen het tijdrekening.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 22 apr 2018, 19:48 Misschien is de nederlaag tegen Feyenoord ook wel voortgekomen uit angst. Angst om fouten te maken, angst om op de eigen kwaliteiten te vertrouwen. Een behoudend voorzichtig begin lijkt dat te bevestigen.

Co Adriaanse liet zijn teams altijd zo snel mogelijk zo veel mogelijk goals maken. Vaak kon de tegenstander daarna niet meer terugkomen. Het was altijd meteen aantrekkelijk om naar te kijken.
Ik zou willen dat dat het was. Dat zou betekenen dat AZ tegen alle tegenstanders vanuit kracht kan winnen. Maar je post zelf altijd het steeds roder wordende staatje. Tot PSV speelde AZ altijd 'vanuit zijn eigen kracht' (allicht qua opstelling en intentie, niet in de uitvoering)
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Kingpin1966 schreef: 22 apr 2018, 19:52 Dan moet tactisch het roer wel om, want anders verlies je ook van zwakkere tegenstanders.
Dat heeft deze competitie wel uitgewezen, van relatief zwakkere tegenstanders werd kinderlijk verloren of gelijk gespeeld.
Dat is niet waar. AZ heeft maar 6 wedstrijden verloren.
verloren wedstrijden.png
verloren wedstrijden.png (9.3 KiB) 4580 keer bekeken

Nog maar eentje te gaan.
Laatst gewijzigd door Jack op 22 apr 2018, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kingpin1966 schreef: 22 apr 2018, 19:52 Dan moet tactisch het roer wel om, want anders verlies je ook van zwakkere tegenstanders.
Dat heeft deze competitie wel uitgewezen, van relatief zwakkere tegenstanders werd kinderlijk verloren of gelijk gespeeld.
Wat?! We hebben alleen tegen Excelsior verloren. En het aantal gelijke spelen is ook drastisch minder tov vorig seizoen. Onzin dit.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kingpin1966 schreef: 22 apr 2018, 19:52 Dan moet tactisch het roer wel om, want anders verlies je ook van zwakkere tegenstanders.
Dat heeft deze competitie wel uitgewezen, van relatief zwakkere tegenstanders werd kinderlijk verloren of gelijk gespeeld.
feitelijk onjuist (ik doe ook ff een duit in het zakje ;-) )
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ doet het, zoals AZ A'dam opmerkt, eigenlijk heel goed. Maar er lijkt wel een enorme blokkade te zitten tegen wat ook wel machtsblokken wordt genoemd.
Glory Hunter
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ferry schreef: 22 apr 2018, 19:13 Brom gokte puur op een gelukkige goal. Bij de 2-0 moest AZ wel iets doen.
Het is lastig: speel je puur op de aanval, dan word je ook weggecounterd met een Feijenoord wat wat meer individuele kwaliteit en duelkracht heeft.
Nee je had hier op zijn minst met Alireza en Idrissi moeten spelen, en dan met Til als valse 9 als je perse deze tactiek zou willen aanhouden.

Alireza, Svensson en Ouwejan snijden die defensie gewoon aan stukken.

Maar je moet de bal wel ergens kwijt uiteindelijk en daar ontbrak het aan, Idrissi geeft je dan meer ruimte waar Weghorst gewoon verzuipt.

De duelkracht van Weghorst is beroerd, dat roep ik al zolang hij hier speelt (ik heb een tijdje wekelijks zijn stats aangetoond tot het moment dat het echt zielig werd).

Maar John denkt volgens mij wel dat Weghorst die krachtpatser is...

Het klinkt heel vreemd maar je had hier misschien zelfs met Seuntjens als spits 5-4-1 moeten spelen. Seuntjens houd de bal veel beter vast dan Wout... ook niet optimaal maar toch.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

differentcook schreef: 22 apr 2018, 19:57 feitelijk onjuist (ik doe ook ff een duit in het zakje ;-) )
Dit keer wel met je eens.

We gingen dit seizoen juist goed tegen de ukkies.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 22 apr 2018, 19:04 Ik blijf Brom tactisch slecht vinden en in de regel wanneer John vooraf overmoedig is gaat AZ keihard neer.
Hoe weet je of Brom overmoedig is en is deze relatie niet een beetje simpel?
Last Scout schreef: 22 apr 2018, 19:04 'Maar Slot vulde het toch aan?"

Klopt maar ik heb het idee dat John het bij hoge druk naar zichzelf toe probeert te trekken.
Dat persoonlijke idee (net als die overmoed?) kan ook het gevolg zijn van je negatieve vooringenomenheid.
Last Scout schreef: 22 apr 2018, 19:04 Je kon in minuut 10 al zien dat we Idrissi misten en dat Alireza telkens op de verkeerde kant uit kwam.

Brom ziet dat pas in minuut 65.
Aanvallend gezien wel (mits hij niet zo slecht zou spelen als van de week tegen Vitesse tenminste).
De keuze was tussen een gemankeerde aanval of een tekortschietende verdediging.
De wedstrijd tegen PSV heeft geleerd dat 3-5-2 goed kan werken tegen teams met kwaliteit, dus fair om dit als uitgangspunt te nemen.
Brom ziet dit alles heus wel, alleen moet je bij 0-2 je tactiek omgooien.
Last Scout schreef: 22 apr 2018, 19:04 John bezwijkt bij de top wedstrijden en schat te vaak de situatie compleet verkeerd in.
Hoezo dit? Komt uit de lucht vallen en lijkt ook op een vooringenomenheid.
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

differentcook schreef: 22 apr 2018, 20:32 Hoe weet je of Brom overmoedig is en is deze relatie niet een beetje simpel?


Dat persoonlijke idee (net als die overmoed?) kan ook het gevolg zijn van je negatieve vooringenomenheid.


Aanvallend gezien wel (mits hij niet zo slecht zou spelen als van de week tegen Vitesse tenminste).
De keuze was tussen een gemankeerde aanval of een tekortschietende verdediging.
De wedstrijd tegen PSV heeft geleerd dat 3-5-2 goed kan werken tegen teams met kwaliteit, dus fair om dit als uitgangspunt te nemen.
Brom ziet dit alles heus wel, alleen moet je bij 0-2 je tactiek omgooien.


Hoezo dit? Komt uit de lucht vallen en lijkt ook op een vooringenomenheid.
Vooringenomenheid?
Bah, nee 2 verloren bekerfinales, een verloren play-off finale en al die verloren topwedstrijden.
Dat heeft niks met vooringenomenheid te maken.

Zet die Bromfanbril af en wees eens eerlijk.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 22 apr 2018, 20:56 Vooringenomenheid?
Bah, nee 2 verloren bekerfinales, een verloren play-off finale en al die verloren topwedstrijden.
Dat heeft niks met vooringenomenheid te maken.

Zet die Bromfanbril af en wees eens eerlijk.
Haha, Bromfanbril. Ik ben helemaal geen Brom fan, maar een waarheidszoeker. En om die reden heb ik bezwaar tegen je statements en pispaaltjeszoeken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 apr 2018, 21:18 Haha, Bromfanbril. Ik ben helemaal geen Brom fan, maar een waarheidszoeker.
Dan verwacht ik dat je morgen, ontnuchterd, je mening bijstelt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 apr 2018, 21:25 Dan verwacht ik dat je morgen, ontnuchterd, je mening bijstelt.
Als dat zo is, dan laat ik het hier wel weten.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 22 apr 2018, 16:56 En onze supporters zijn ook niet allemaal gezond in hun hoofd. Eerst die rommel op het veld, en wie gaat er nou 'tis stil aan de overkant' zingen bij 0-0 ??? Dat doe je als je ze stil gespeeld hebt, voor staat en de wedstrijd onder controle hebt.
Terug thuis uit De Kuip. Weer een zeer teleurstellende finale.

Voor de wedstrijd lees ik via twitter dat Van Rhijn speelt. Eerste tegenvaller.

De wedstrijd begint en dan wordt vanuit de ene kant naast het doel van het ´sfeervak´ zeker tien minuten fakkels e.d. op het veld gegooid. Hoe dupeer je je eigen club!? Tweede tegenvaller.

Na een half uur of zo opeens 'tis stil aan de overkant'. De stand is 0-0 en AZ is niet superieur in het veld tegen Feyenoord. Welke dombo's gaan dit zingen? Twee minuten later 0-1 en even later klinkt dit liedje van de feestvierende overkant. Eigen schuld! Derde tegenvaller.

Verder de hele wedstrijd bleef er gegooid worden. Geen vuurwerk meer, maar bier en glazen. Wat bezielt deze gasten? Onze eigen supporters. Vierde tegenvaller.

De wedstrijd viel net als vorig jaar weer zwaar tegen. Feyenoord zakte in en AZ liep chaotisch door elkaar. Achterin niet kort dekkend. Het middenveld veel te veel balverlies. Voorin te zwak. Vijfde tegenvaller.

AZ heeft vandaag op alle fronten verloren. Hopelijk worden hier door iedereen lessen uitgetrokken! Laat het verstand zegevieren!!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Gewoon verdiend verloren. Hard gewerkt maar matig gespeeld. Gele kaarten aan Midsjo Weghorst en Alireza haalden de angel uit ons spel. Een eerste doelpunt dat viel op het moment dat we de wedstrijd leken te kunnen winnen kantelde de wedstrijd volkomen.
Hulde aan 90% van ons publiek dat ook in de tweede helft achter het team bleef staan. Bij een volgende editie kan het sfeervak op de Doggersbank worden ingericht. Met zo'n "sfeervak" ga je liever naar een begrafenis dan naar een bekerfinale en schaam je je rot AZ supporter te zijn.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Plaats reactie