AZ-FC Groningen (zo 18 maa, 12.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Rjansen17 schreef: 18 mar 2018, 15:50 g

Vind het ook negatief. AZ speelt dit seizoen prima, mooi voetbal en ook vandaag weer, met massa kansen om 3 of 4 nul te winnen. Strak op plek 3 en volop kans om ajax in de arena te pakken. Verder verliezen alle clubs in deze fase punten. Dus stop even geniet, o ja er komt ook nog een beker finale
Prima dat jij dat negatief vindt.
Het is niet negatief. Het is realiteit. Ik brand AZ toch niet af? Ik ben kritisch.
Bijv; AZ traint nooit intensief op het afmaken van kansen. AZ heeft geregeld 5 kansen nodig voor 1 doelpunt. Als je als club uitspreekt dat je om prijzen mee wilt doen en in de top 3 wilt eindigen moet je daar secuurder mee omgaan. Je hebt mazzel dat de beste van de slechtste van de traditionele top 3 dit jaar kampioen wordt waarvan Feyenoord echt beschamend veel punten heeft laten liggen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Ik lees hier en daar negatieve zooi over Alireza.

Ik weet niet of mensen ogen in hun hoofd hebben, maar Alireza was zeker de eerste helft constant de bal het veroveren, het spel het overnemen, door het jagen, door de verdediging het snijden, snelle slimme passjes het geven.

Idrissi kreeg ook hier en daar kritiek, maar voor hem geld hetzelfde.

Dat de afwerking van beide soms wat laat afweten neemt niet weg dat ze ontzettend mooie acties maken.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Smit260 schreef: 18 mar 2018, 15:09 Negatief gezwets? Het is realiteit en realisme. Niet door een rood-witte bril.
Vorig seizoen was een zeer wisselvallig seizoen met een algemeen cijfer 6.
Dit jaar doen we het aanzienlijk beter.
Ik word ibbelig van al die mensen die altijd “realistisch” plachten te zijn en alle (vaak onterechte) kritische noten als realisme zien....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

salmonyappi schreef: 18 mar 2018, 16:32 Ik word ibbelig van al die mensen die altijd “realistisch” plachten te zijn en alle (vaak onterechte) kritische noten als realisme zien....
Onderbouw dat is dan :)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 18 mar 2018, 16:13 Ik lees hier en daar negatieve zooi over Alireza.

Ik weet niet of mensen ogen in hun hoofd hebben, maar Alireza was zeker de eerste helft constant de bal het veroveren, het spel het overnemen, door het jagen, door de verdediging het snijden, snelle slimme passjes het geven.

Idrissi kreeg ook hier en daar kritiek, maar voor hem geld hetzelfde.

Dat de afwerking van beide soms wat laat afweten neemt niet weg dat ze ontzettend mooie acties maken.
En Wout. Hij mist zijn kansen te vaak, is vaak te laat, maar man man, wat werkt hij hard; hij doet veel meer goed dan we denken, veroverd ballen, is ook verdedigend nuttig. Gewoon een heel nuttige teamspeler. Wat kan mij het bommen wie ze er in schiet, als we maar winnen !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Smit260 schreef: 18 mar 2018, 16:33 Onderbouw dat is dan :)
Je snapt me best. En het is trouwens “onderbouw dat EENS dan”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

salmonyappi schreef: 18 mar 2018, 16:36 Je snapt me best. En het is trouwens “onderbouw dat EENS dan”.
Nee ik snap je niet daarom vraag ik het ook.
Laat maar zitten dan, iedereen heeft recht op zijn-/ of haar mening.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 18 mar 2018, 16:36 veroverd ballen
het is 'verovert ballen'
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Last Scout schreef: 18 mar 2018, 16:09 Waarom kwam Van Overeem er eigenlijk in?
Dat was voor het speler van het jaar klassement.
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 18 mar 2018, 16:36 En Wout. Hij mist zijn kansen te vaak, is vaak te laat, maar man man, wat werkt hij hard; hij doet veel meer goed dan we denken, veroverd ballen, is ook verdedigend nuttig. Gewoon een heel nuttige teamspeler. Wat kan mij het bommen wie ze er in schiet, als we maar winnen !
Verovert ballen.. hmm misschien, zijn duel-statistieken zijn ontzettend achteruit gegaan, eerst was het verschil nog een duel of 5-8 in zijn nadeel, inmiddels heeft hij 28 duels meer verloren dan hij er gewonnen heeft voor een totaal van 157 duels verloren en 129 duels gewonnen + 4 intercepties.

Alireza(205 duels verloren, 240 duels gewonnen,meeste gewonnen duels van de Eredivisie +13 intercepties), Svensson(133 duels verloren 153 duels gewonnen +33 intercepties) Midtsjo(126 duels verloren 145 duels gewonnen + 32 intercepties), Ouwejan (80 duels verloren, 101 gewonnen + 40 intercepties) torenen wat dat betreft boven hem uit.
Daarna komen nog Teun Koopmeiners (123 duels verloren, 114 gewonnen + 17 intercepties), Guus Til (127 duels verloren 102 gewonnen 19 intercepties) en Mats Seuntjens (100 duels verloren 94 duels gewonnen + 10 intercepties).

Wat dat betreft bungelen Idrissi(128 duels verloren, 91 duels gewonnen en 4 intercepties) en Weghorst onderaan.

Ik weet niet of de statistieken van vandaag daar al bij gevoegd zijn, mijn punt zijnde, ik wil best geloven dat Weghorst strijd levert, maar intercepties heeft hij niet, zijn duels verliest hij grotendeels, ik ben benieuwd waar zijn profijt dan in zit?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 18 mar 2018, 16:47 het is 'verovert ballen'
:D
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Last Scout schreef: 18 mar 2018, 16:50 Verovert ballen.. hmm misschien, zijn duel-statistieken zijn ontzettend achteruit gegaan, eerst was het verschil nog een duel of 5-8 in zijn nadeel, inmiddels heeft hij 28 duels meer verloren dan hij er gewonnen heeft voor een totaal van 157 duels verloren en 129 duels gewonnen + 4 intercepties.

Wat dat betreft bungelen Idrissi(128 duels verloren, 91 duels gewonnen en 4 intercepties) en Weghorst onderaan.

Ik weet niet of de statistieken van vandaag daar al bij gevoegd zijn, mijn punt zijnde, ik wil best geloven dat Weghorst strijd levert, maar intercepties heeft hij niet, zijn duels verliest hij grotendeels, ik ben benieuwd waar zijn profijt dan in zit?
Doordat hij zijn verdedigende werk goed doet als spits kan AZ aanvallend beter de druk erop houden. Duels die Wout net verliest, maar wel aangaat levert AZ weer vaak balbezit op omdat bijv. nu Koopmeiners, Jahanbakshs, Til of Midtsjo daarachter weer ervan profiteerd om de bal wel te onderscheppen. Puur kijken naar zijn verloren duels is echt heel kortzichtig. Ja Wout verliest ook wel een de bal doordat hij hem niet correct weet af te schermen, maar zijn stoorwerk levert hem denk ik wel de meeste verloren duels aantallen op. Niet elk verloren duel heeft dezelfde oorzaak en dat onderscheid moet je wel maken.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

differentcook schreef: 18 mar 2018, 16:49 Dat was voor het speler van het jaar klassement.
:lol:
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

salmonyappi schreef: 18 mar 2018, 16:36 Je snapt me best. En het is trouwens “onderbouw dat EENS dan”.
En het is| verovert ballen, wijsneus. Als je altijd zit te zaniken over andermans spelling, doe het zelf dan eens goed.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Last Scout schreef: 18 mar 2018, 16:09 Waarom kwam Van Overeem er eigenlijk in?

Ik knipperde even met mijn ogen en opeens stond hij er weer.
Dat moet je Brom vragen. Bijna was de overwinning nog verkloot. Overigens vond ik de jonkies uit de eigen opleiding net zoals vorige week erg tegenvallen. Vermoeidheid of een mentale kwestie? Nu er prijzen te behalen zijn gaat AZ weer lopen bibberen. Gaat de druk wederom te groot worden?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 18 mar 2018, 19:02 En het is| verovert ballen, wijsneus. Als je altijd zit te zaniken over andermans spelling, doe het zelf dan eens goed.
Klopt.
Het is geen zaniken, maar verbeteren. Niks mis mee.
En je mag mij ook verbeteren. Ik vind dat niet erg en terecht.
Ik snap het probleem niet......

Maar lees ook eens andere reacties, want je bent nu al de derde..... :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Smit260 schreef: 18 mar 2018, 16:09 Bijv; AZ traint nooit intensief op het afmaken van kansen. AZ heeft geregeld 5 kansen nodig voor 1 doelpunt. Als je als club uitspreekt dat je om prijzen mee wilt doen en in de top 3 wilt eindigen moet je daar secuurder mee omgaan.
Oke, klinkt plausibel. Heb ik alleen 2 vragen:

- op wat voor manier zou AZ intensiever kunnen trainen op het afmaken van kansen?
- hoeveel kansen heeft de traditionele top 3 nodig om tot een doelpunt te komen?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Bombaman schreef: 18 mar 2018, 19:34 Oke, klinkt plausibel. Heb ik alleen 2 vragen:

- op wat voor manier zou AZ intensiever kunnen trainen op het afmaken van kansen?
- hoeveel kansen heeft de traditionele top 3 nodig om tot een doelpunt te komen?
1. AZ is vooral bezig met positiespel en 'spelletjes'. Er wordt wel afgewerkt op goal maar zonder inhoud. Ofwel; het wordt los gelaten. Jammer dat we geen spitsentrainer hebben.. Maar intensief bedoel ik meer 15 á 20 min per training er kort op zitten, tips geven aan spelers, individueel aan de slag gaan.
2. Op het moment dat het nog 0-0 of 1-0 staat? Vrijewel altijd maximaal 3.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik hoop dat de blessure van Svensson meevalt. Hadzidiakos is echt een gebrekkige voetballer. Heb er vandaag extra op gelet en daar word je niet vrolijk van. Ouwejan zit op het randje van acceptabel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jahanbaksh wilde te hard schieten een aantal keer, daar valt nog wel wat aan te schaven. Kan ie mooi nog een jaartje aan werken bij ons :wink:.

Beter iets meer geplaatst i.p.v. hard (zoals bijvoorbeeld de 2e goal van Van Persie vandaag).

AZ ging helaas pas vanaf de 85e minuut echt een versnelling hoger spelen. Gelukkig was dat nog genoeg voor de drie punten.
Plaats reactie