AZ-Sparta Rotterdam (za 24 feb, 18.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Kingpin1966 schreef: 24 feb 2018, 21:08 En Idrissi nog met zijn chocoladepoot ook.
Stel dat hij hem met zijn goede been geraakt had.... :wink:
Dan had hij over gegaan
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

leszz schreef: 24 feb 2018, 21:25 Pff wat voor een moeilijk duels heeft hij gewonnen? Bij AZ in de verdediging is het makkelijk verdediger zijn als je 75% balbezit hebt. Pantelis heeft bijna iedere wedstrijd wel een cruciale fout op zijn naam, knap bij zo een dominant team. Tegen goede tegenstanders zakt hij telkens finaal door het ijs. Als jij dat goed genoeg voor AZ vindt dan heb je totaal geen ambitie met je club. Behoorlijk vreemd
Heb je liever Vlaar?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Wat vonden de forumleden van Friday?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Wat vonden de forumleden van Friday?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 24 feb 2018, 18:06 Idrissi kan weer verkocht worden, die voegt echt niks toe. En Jahanbakhsh heeft ook nog geen fatsoenlijke bal gegeven. Wat een voorspelbaar gebrei weer, niks geleerd van Roda en VVV...
Misschien zit ik iets te veel in een soort manische AZ-sfeer, maar zo negatief als sommigen weer zijn........

Ja, er ging veel mis: veel slechte te korte corners, veel slechte passes, niet alleen van Alireza, te veel gemiste kansen, te veel gebrei, etc.
Maar: er ging ook veel goed! 75% balbezit, heel veel kansen gehad, veel strijdlust.
Dat Ouwejan wat zwakke momenten had klopt, maar eigenlijk alleen het eerste halfuur, daarna gewoon prima en hard gewerkt. Dat Weghorst weer mislukte acties had klopt, maar én hij scoort (een intikker, maar toch) en hij werkt keihard en loopt echt niet in de weg o.i.d. Liever onze Wout dan die lantaarnpaal Kramer die echt geen fuck staat te doen in het veld. En ja: Idrissi had veel mislukte dribbels, voerde ze te ver door soms, had regelmatig balverlies, maar had ook een paar schitterende acties en een beslissende individuele actie! Dus Mr. Positivo Langedijk: die opmerking van “die kan weer verkocht worden, voegt niks toe” kan ook geschrapt. [-X
Het kan en moet allemaal beter maar zó slecht was het nu ook weer niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 24 feb 2018, 23:01 Wat vonden de forumleden van Friday?
Niet slecht hoor, maar ik ben desondanks blij dat we hem en niet Wout verhuurd hebben........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

salmonyappi schreef: 24 feb 2018, 23:16 Niet slecht hoor, maar ik ben desondanks blij dat we hem en niet Wout verhuurd hebben........
Tis lood om oud ijzer met die twee, Weghorst past wat beter in ons systeem.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

salmonyappi schreef: 24 feb 2018, 23:14 Misschien zit ik iets te veel in een soort manische AZ-sfeer, maar zo negatief als sommigen weer zijn........

Ja, er ging veel mis: veel slechte te korte corners, veel slechte passes, niet alleen van Alireza, te veel gemiste kansen, te veel gebrei, etc.
Maar: er ging ook veel goed! 75% balbezit, heel veel kansen gehad, veel strijdlust.
Dat Ouwejan wat zwakke momenten had klopt, maar eigenlijk alleen het eerste halfuur, daarna gewoon prima en hard gewerkt. Dat Weghorst weer mislukte acties had klopt, maar én hij scoort (een intikker, maar toch) en hij werkt keihard en loopt echt niet in de weg o.i.d. Liever onze Wout dan die lantaarnpaal Kramer die echt geen fuck staat te doen in het veld. En ja: Idrissi had veel mislukte dribbels, voerde ze te ver door soms, had regelmatig balverlies, maar had ook een paar schitterende acties en een beslissende individuele actie! Dus Mr. Positivo Langedijk: die opmerking van “die kan weer verkocht worden, voegt niks toe” kan ook geschrapt. [-X
Het kan en moet allemaal beter maar zó slecht was het nu ook weer niet.
Ik ben niet negatief over het veld spel, ik denk dat niemand dat is. Maar over hoe moeilijk AZ tot score komt wel, zoveel kansen als er nodig zijn om een doelpunt te kunnen maken is echt ongehoord. Als de efficientie 10% beter was had je nu vol in de mix gezeten met ajax en PSV voor de titel hoe gek het ook klinkt...
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Je reageert zelf ook regelmatig negatief tijdens de wedstrijden. Dat is nu eenmaal de beleving als je ziet dat er in de 3e thuiswedstrijd op rij tegen een zwakke tegenstander geen creativiteit en intelligentie is. Idrissi heeft 3 goede acties gehad: de assist bij de 1-1, zijn doelpunt en die actie kort daarvoor waar hij echter gewoon moet scoren. Verder was het matig tot zwak. Jahanbakhsh deed werkelijk alles fout en Weghorst mist weer eens een niet te missen kans die gelukkig zonder gevolgen blijft. Een plan B of C schijnt er niet te zijn tegen dit soort ploegen. Een serie zwakke hoekschoppen, povere afstandsschoten en slechts 1 vrije trap rond de 16 werken dan niet mee. Maar misschien ben ik iets te negatief en jij iets te positief 8)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZuid-Scharwoude schreef: 24 feb 2018, 21:35 Prima als er volgend seizoen een betere inkomt wat mij betreft hoor, maar jij hebt het over 'nooit meer opstellen' zou dat nu betekenen dat we nu Vlaar of v. Eijden erin krijgen. Dan heb ik momenteel liever Hatzidiakos. En ik geloof er ook nog wel in dat hij stappen kan zetten.
Dit had een top prioiriteit voor de winter moeten zijn, maar Vlaar en v Eijden zijn het ook niet nee. Wuytens op die positie komt ook te kort, maar het probleem/hun/ons geluk is dat is AZ zo dominant is dat zij te weinig getest worden in verdedigende duels. Hatzidiakos heeft vaak tegen zelfs de mindere al cruciale fouten, Wuytens valt alleen tegen sterkere tegenstanders door de mand
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Langedijk schreef: 25 feb 2018, 07:33 Je reageert zelf ook regelmatig negatief tijdens de wedstrijden. Dat is nu eenmaal de beleving als je ziet dat er in de 3e thuiswedstrijd op rij tegen een zwakke tegenstander geen creativiteit en intelligentie is. Idrissi heeft 3 goede acties gehad: de assist bij de 1-1, zijn doelpunt en die actie kort daarvoor waar hij echter gewoon moet scoren. Verder was het matig tot zwak. Jahanbakhsh deed werkelijk alles fout en Weghorst mist weer eens een niet te missen kans die gelukkig zonder gevolgen blijft. Een plan B of C schijnt er niet te zijn tegen dit soort ploegen. Een serie zwakke hoekschoppen, povere afstandsschoten en slechts 1 vrije trap rond de 16 werken dan niet mee. Maar misschien ben ik iets te negatief en jij iets te positief 8)
Je haalt al een paar keer vrije trappen rond de 16 aan, nu snap ik wel wat je bedoelt maar met dit AZ vind ik die vrije trappen zonde van de tijd. De laatste 15 gingen ruimschoots over door verschillende nemers, wanneer we in het laatste kwartier van de wedstrijd zo vrije trap krijgen kost dat 1 minuut speeltijd en levert het 99% vd tijd niks op.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 24 feb 2018, 19:39 Dat Sparta was zo ingesteld op verdedigen dat het zelfs een 2-1 achterstand stond te verdedigen. Man man man.
Ze raakten in de war. AZ was te sterk en ze waren ingesteld op een bepaalde (goed verdedigen en counteren) tactiek. Toen ze achter kwamen hadden ze op een totaal andere tactiek moeten overschakelen. Namelijk een aanvallende tactiek anders dan counteren. Spelen op de counter is namelijk niet dwingend aanvallend. Maar ja, dat omschakelen lukte niet. En er was te weinig speeltijd over.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ook snap ik dat gemopper op Hatzidiakos niet. Ik vind hem over het algemeen gewoon degelijk spelen. En Vlaar heb ik, even los van de blessure, al heel lang geen goede pot zie spelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 feb 2018, 07:33 Je reageert zelf ook regelmatig negatief tijdens de wedstrijden. Dat is nu eenmaal de beleving als je ziet dat er in de 3e thuiswedstrijd op rij tegen een zwakke tegenstander geen creativiteit en intelligentie is. Idrissi heeft 3 goede acties gehad: de assist bij de 1-1, zijn doelpunt en die actie kort daarvoor waar hij echter gewoon moet scoren. Verder was het matig tot zwak. Jahanbakhsh deed werkelijk alles fout en Weghorst mist weer eens een niet te missen kans die gelukkig zonder gevolgen blijft. Een plan B of C schijnt er niet te zijn tegen dit soort ploegen. Een serie zwakke hoekschoppen, povere afstandsschoten en slechts 1 vrije trap rond de 16 werken dan niet mee. Maar misschien ben ik iets te negatief en jij iets te positief 8)
Iets te positief, vandaar mijn opmerking over mijn manische periode :wink:

Wat betreft Weghorst: glas half leeg bij jou, want je benadrukt dat Weghorst een niet te missen kans mist, maar vergeet te zeggen dat hij ook een niet te missen kans raakt.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 25 feb 2018, 08:32 Ook snap ik dat gemopper op Hatzidiakos niet. Ik vind hem over het algemeen gewoon degelijk spelen. En Vlaar heb ik, even los van de blessure, al heel lang geen goede pot zie spelen.
Het is gemakkelijker een speler af te zeiken op wat hij verkeerd doet dan hem te prijzen voor wat hij goed doet.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 25 feb 2018, 08:35 maar vergeet te zeggen dat hij ook een niet te missen kans raakt.......
Die hij voor een leeg doel nog bijna op de lat schoot...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 feb 2018, 09:18 Die hij voor een leeg doel nog bijna op de lat schoot...
Chagrijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 25 feb 2018, 09:18 Die hij voor een leeg doel nog bijna op de lat schoot...
Inderdaad. Zat maar een meter tussen. #-o
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 25 feb 2018, 10:49 Inderdaad. Zat maar een meter tussen. #-o
Dat is knap. Vanaf die positie de bal een meter onder de lat maar toch in het dak schieten :roll:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 feb 2018, 11:13 Dat is knap. Vanaf die positie de bal een meter onder de lat maar toch in het dak schieten :roll:
Wat beoog je nou eigenlijk met dit soort berichten?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie