AZ-FC Twente (wo 28 feb, 18.30u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 01 mar 2018, 11:59 AZ loopt dat middenveld kapot. Van Persie is een geniale voetballer, maar koppel je Midtsjo aan hem, Koopmeiners aan Vilhena en Til aan El Ahmadi dan moet ik het nog maar eens zien. Ik denk dat Midtsjo Van Persie lachend uit de wedstrijd speelt en dat ook El Ahmadi kapot gelopen kan worden door Til. Enige duel dat redelijk in evenwicht zal zijn is het duel tussen Vilhena en Koopmeiners, dat zal de vorm van de dag bepalen denk ik.
Maar als Feyenoord dan weer met bijvoorbeeld Toornstra speelt is het weer een heel ander verhaal.
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat V Bronkhorst wel met v Persie gaat spelen op een 3 mans middenveld, omdat hij weet dat RvP dat gewoon niet kan belopen
Verschil kon met name wel eens gemaakt worden in de hardheid (of gemeenheid) die El Ahmadi en ook Vilhena meer in hun spel hebben zitten. Veel zal dan ook afhangen hoe daar door de scheids tegen wordt opgetreden.

Maar was weer een fijne wedstrijd gisteravond, ondanks de kou :-)
Vraagje: vlak voor rrust werd Alireza in de 16 getorpodeerd, maar Makkelie vond het prims. Of was er toch niet veel aan de hand?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ-073 schreef: 01 mar 2018, 12:24 Maar als Feyenoord dan weer met bijvoorbeeld Toornstra speelt is het weer een heel ander verhaal.
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat V Bronkhorst wel met v Persie gaat spelen op een 3 mans middenveld, omdat hij weet dat RvP dat gewoon niet kan belopen
Verschil kon met name wel eens gemaakt worden in de hardheid (of gemeenheid) die El Ahmadi en ook Vilhena meer in hun spel hebben zitten. Veel zal dan ook afhangen hoe daar door de scheids tegen wordt opgetreden.

Maar was weer een fijne wedstrijd gisteravond, ondanks de kou :-)
Vraagje: vlak voor rrust werd Alireza in de 16 getorpodeerd, maar Makkelie vond het prims. Of was er toch niet veel aan de hand?
Makkelie had n.a.v. die actie nog contact met de videoref maar gaf daarna aan dat het niks, of i.i.g. niks ernstigs, was.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

salmonyappi schreef: 01 mar 2018, 12:28 Makkelie had n.a.v. die actie nog contact met de videoref maar gaf daarna aan dat het niks, of i.i.g. niks ernstigs, was.
Apart, op tv viel het daar ook mee? Op de tribune (vak R) leek het een geheide penalty. Had indruk dat Makkelie (net als overtreding van Assaidi met geel op zak), Twente "in leven laten wilde"
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Tegenstander draaide flink de heup erin, je kan 'm zeker geven.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ-073 schreef: 01 mar 2018, 12:41 Apart, op tv viel het daar ook mee? Op de tribune (vak R) leek het een geheide penalty. Had indruk dat Makkelie (net als overtreding van Assaidi met geel op zak), Twente "in leven laten wilde"
Klopt, Assaidi had rood moeten hebben. Makkelie was beslist geen thuisfluiter.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Makkelie had de elleboog van Alireza tegen Cuevas ook anders kunnen beoordelen. Ik dacht ook aan een penalty en een 2e gele kaart. Twente kan zich door de elleboog benadeeld voelen omdat dat volgens mij het eerste incident was, vervolgens mochten ze niet klagen met de arbitrage
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ Twello schreef: 01 mar 2018, 14:56 Het zit in mijn bloed, het zit in mijn hart, het is een virus dat nooit verdwijnt!
HIV ?! :shock:
we can come an end
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Hele leuke video gemaakt door Guus Til! https://www.youtube.com/watch?v=981szytaqGg

Hangt een goede sfeer in de groep!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Haha, erg leuk. Zag hem al aan komen sprinten met een selfiestick.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

AZRickGrimesAZ schreef: 01 mar 2018, 17:52 Hele leuke video gemaakt door Guus Til! https://www.youtube.com/watch?v=981szytaqGg

Hangt een goede sfeer in de groep!
Ik denk dat Guus als persoon, door zijn onuitputtelijke enthousiasme en positivisme, een groot aandeel heeft in de sfeer binnen de ploeg en het succes van AZ dit seizoen. Zijn invloed zou nog wel eens groter kunnen zijn dan wij als "buitenstaanders" zien.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Geest van Dirk schreef: 01 mar 2018, 11:06 Fantastische wedstrijd gisteren. Doodziek met flinke koorts liggen kijken thuis. Genoten van Idrissi, echt een hele goeie aankoop. Volgens mij heeft hij bijna elke wedstrijd wel een assist of een goal achter zijn naam. Eindelijk is die linkerflank nu in evenwicht met de rechterkant.

Ik ben positief over de finale, maar het wordt zwaar, heel zwaar. Feyenoord heeft echt veel kwaliteitsspelers, maar om nou dit AZ te moeten treffen in de finale om hun seizoen een beetje te redden, dat gaat wel in hun onderbuik zitten :lol:
En toch ben ik bang dat er andere krachten om de hoek komen kijken bij deze finale(verdeling kaarten,010 aanhang,scheidsrechter en Feijenoord moet al kan dat laatste ook in ons voordeel werken)
Vakkie P
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik kijk alleen naar factoren die op het veld gelden. In het hoofd moet de selectie maar klaar zijn en zich niet laten afleiden door randzaken, maar ik denk dat ze daar goed toe in staat zijn :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Plaats reactie