AZ-Roda JC (zo 4 feb, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

salmonyappi schreef: 04 feb 2018, 16:06 En omhoog kijken vind ik niet realistisch. We mogen heel blij en apetrots zijn als we derde worden!
Als het gat wat boven je staat kleiner is dan met het geen onder je staat, kijk je altijd naar boven.
Dat is topsport.
Gewoon onnodig vandaag, gezien we zo dominant waren maar de voorhoede vandaag net bepaald hun beste dag hadden en dus de tegenstander in leven lieten met alle gevolgen van dien.
Laatst gewijzigd door handelaar op 04 feb 2018, 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 feb 2018, 16:06 Je zag het al heel lang aankomen, het tempo was de hele wedstrijd te laag. De 2-2 was een kwestie van tijd en die viel. Zonder nou individuen de schuld te gaan geven vond ik Alireza vandaag wel erg zwak. Verder op Ouwejan na allemaal er niet bij met de kop. Jammer hoor, 9 punten los van Feyenoord was erg lekker geweest....

En omhoog kijken vind ik niet realistisch. We mogen heel blij en apetrots zijn als we derde worden!
AZ reageerde heel slecht op de omzetting bij Roda.
Alsof ze niet meer wisten waar ze moesten staan of wat te doen.
Pijnlijk om te zien hoe AZ compleet inkakte de tweede helft.
En dan mag je van geluk spreken dat je met een gelijkspel van het veld af gaat.
Laatst gewijzigd door The Friar op 04 feb 2018, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

handelaar schreef: 04 feb 2018, 16:17 Als het gat wat boven je staat kleiner is dan met het geen onder je staat, kijk je altijd naar boven.
Dat is topsport.
Dat is zo. Echter zie ik die twee bovenaan niet meer zoveel punten verspelen. Dus theoretisch heb je gelijk, maar in de praktijk zal het niet lukken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 04 feb 2018, 16:20 Dat is zo. Echter zie ik die twee bovenaan niet meer zoveel punten verspelen. Dus theoretisch heb je gelijk, maar in de praktijk zal het niet lukken.
En jij gaat er dus vanuit dat AZ wel meer punten gaat verliezen.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 04 feb 2018, 16:24 En jij gaat er dus vanuit dat AZ wel meer punten gaat verliezen.
Inderdaad. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik vond AZ in de eerste helft spel vertonen waarmee ze weinig punten hoeven te verliezen. Enige wat er aan mankeerde was wat meer scherpte voor de goal.
we can come an end
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

salmonyappi schreef: 04 feb 2018, 16:06 Je zag het al heel lang aankomen, het tempo was de hele wedstrijd te laag. De 2-2 was een kwestie van tijd en die viel. Zonder nou individuen de schuld te gaan geven vond ik Alireza vandaag wel erg zwak. Verder op Ouwejan na allemaal er niet bij met de kop. Jammer hoor, 9 punten los van Feyenoord was erg lekker geweest....

En omhoog kijken vind ik niet realistisch. We mogen heel blij en apetrots zijn als we derde worden!
Eindelijk een realistische supporter op dit forum. 'Naar boven kijken'... Ik kijk juist naar onderen, wat Feyenoord doet, want dat is de grootste tegenstander deze resterende competitiewedstrijden van AZ. Als AZ derde wordt, hebben ze het echt uitstekend gedaan! En wie weet vaardigen we volgend seizoen tenminste vier waardige clubs af in Europa ipv een PEC Zwolle, Vitesse en FC Groningen. AZ heeft niks in voorronde CL te zoeken. EL is prachtig podium voor AZ.

Btw: AZ heeft gemiddeld 4 kansen nodig voor een doelpunt.. Jammer dat die 12e kans niet werd gecreëerd, dan hadden we gewonnen van Roda JC.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Na de eerste gemiste grote kans van Mats Seuntjes dacht ik al wordt het zoals zo vaak tegen Roda weer zo'n klote wedstrijd. Ja dus. Vooral door eigen schuld trouwens. Eén aanval van Roda en slap ingrijpen van Panta is 1-1, terwijl AZ toen al minimaal 3 of 4x gescoord had moeten hebben uit grote kansen. Ook voor de prachtige goal van Midstjo miste Alireza weer een zeer grote kans.

Na de winterstop het Alireza één goede wedstrijd en voor de rest onder zijn kunnen gespeeld vind ik. Vooral vandaag was hij heel slecht. Zoveel verkeerde passes en slechte voorzetten. Niet scherp en slecht bewegend. Is ie nu al met zijn hoofd bij het WK?

Van den Brom was weer als vanouds lang aan het wachten met zijn wissels. De ploeg had na een uur behoefte aan vers bloed, maar Johnny bleef hangen tegen de dugout en deed niks. Pas na de 2-2 begon ie te wisselen, maar toen was het al te laat.

Zeer teleurstellend dat er nu zo'n 2-2 uitslag is, terwijl Feyenoord en PEC verliezen. Het gat had 9 punten moeten zijn. Woensdag Twente uit vrees ik met deze instelling en gebrek aan scherpte. Werk aan de winkel voor de technische staf!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 04 feb 2018, 16:37 Woensdag Twente uit vrees ik met deze instelling en gebrek aan scherpte. Werk aan de winkel voor de technische staf!
Raar dat je de instelling hekelt.
Laatst gewijzigd door differentcook op 04 feb 2018, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 04 feb 2018, 16:37 Na de eerste gemiste grote kans van Mats Seuntjes dacht ik al wordt het zoals zo vaak tegen Roda weer zo'n klote wedstrijd. Ja dus. Vooral door eigen schuld trouwens. Eén aanval van Roda en slap ingrijpen van Panta is 1-1, terwijl AZ toen al minimaal 3 of 4x gescoord had moeten hebben uit grote kansen. Ook voor de prachtige goal van Midstjo miste Alireza weer een zeer grote kans.

Na de winterstop het Alireza één goede wedstrijd en voor de rest onder zijn kunnen gespeeld vind ik. Vooral vandaag was hij heel slecht. Zoveel verkeerde passes en slechte voorzetten. Niet scherp en slecht bewegend. Is ie nu al met zijn hoofd bij het WK?

Van den Brom was weer als vanouds lang aan het wachten met zijn wissels. De ploeg had na een uur behoefte aan vers bloed, maar Johnny bleef hangen tegen de dugout en deed niks. Pas na de 2-2 begon ie te wisselen, maar toen was het al te laat.

Zeer teleurstellend dat er nu zo'n 2-2 uitslag is, terwijl Feyenoord en PEC verliezen. Het gat had 9 punten moeten zijn. Woensdag Twente uit vrees ik met deze instelling en gebrek aan scherpte. Werk aan de winkel voor de technische staf!
Hij had Joris een kwartier eerder in moeten laten vallen. Hij komt technisch misschien iets tekort t.o.v. zijn conculega’s maar qua werklust en inzet had je hem juist deze wedstrijd zo goed kunnen gebruiken! Je zag het meteen vanaf dat ie inviel, precies wat AZ nodig had. Zo jammer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

salmonyappi schreef: 04 feb 2018, 16:49 Hij had Joris een kwartier eerder in moeten laten vallen. Hij komt technisch misschien iets tekort t.o.v. zijn conculega’s maar qua werklust en inzet had je hem juist deze wedstrijd zo goed kunnen gebruiken! Je zag het meteen vanaf dat ie inviel, precies wat AZ nodig had. Zo jammer.
Ja en nee.... Mats had er al lang uit gemoeten, maar Joris scoort er nou ook niet op los. Zie ook de kans die hij vandaag kreeg.
Als Idrissi er niet bij is en Weghorst + Jahanbakhsh missen de scherpte hebben we een probleem.

Gelukkig waren we dit weekend niet de enige die slecht speelde. Toch weer een puntje uitgelopen op Zwolle en Feyenoord! :)
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

differentcook schreef: 04 feb 2018, 16:31 Ik vond AZ in de eerste helft spel vertonen waarmee ze weinig punten hoeven te verliezen. Enige wat er aan mankeerde was wat meer scherpte voor de goal.
Klopt, dat is en blijft het grootste manco van AZ om het spel in het slot te gooien door afstand te nemen en daarna zonder problemen lekker door te ballen.
Qua spel zitten we in Alkmaar echt op de voorste rij, als je nu na feijenoord ook ajax weer ziet ploeteren.
Nogmaals, doodzonde als je voetballend zo oppermachtig bent dat je toch weer 2 punten zo onnodig laat liggen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Weghorst is ook gewoon geen top spits, hard werken en soms lukt er wat. We hebben zo weinig mensen die goed met kansen om kunnen gaan, gezien wat AZ creert had je gewoon tweede moeten staan.

Het duo Wuytens-Panta slaat ook gewoon nergens op. Een jeugd debutant en een middenvelder. Lijkt allemaal leuk tegen defensieve tegenstanders maar tegen aanvallende teams zakken ze telkens door de ondergrens
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 04 feb 2018, 16:31 Ik vond AZ in de eerste helft spel vertonen waarmee ze weinig punten hoeven te verliezen. Enige wat er aan mankeerde was wat meer scherpte voor de goal.
Enige wat er aan mankeert is een spits die er 20+ maakt en een linksbuiten. Bij Weghorst is het geen gebrek aan scherpte maar aan kwaliteit. Pak ‘m beet Koevermans had er vandaag 3 gemaakt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 04 feb 2018, 16:06 We mogen heel blij en apetrots zijn als we derde worden!
Het contrast tussen deze instelling en die van de club en spelers en zo schrijnend.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 04 feb 2018, 16:45 Raar dat je de instelling hekelt.
Egotripperij en misplaatste arrogantie!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

leszz schreef: 04 feb 2018, 17:23 Weghorst is ook gewoon geen top spits, hard werken en soms lukt er wat. We hebben zo weinig mensen die goed met kansen om kunnen gaan, gezien wat AZ creert had je gewoon tweede moeten staan.

Het duo Wuytens-Panta slaat ook gewoon nergens op. Een jeugd debutant en een middenvelder. Lijkt allemaal leuk tegen defensieve tegenstanders maar tegen aanvallende teams zakken ze telkens door de ondergrens
Jammer dat Sandler niet doorgegaan is en ik hoop dat we met Mihalik of Boadu binnenkort beschikken over koele afmakers.
we can come an end
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

differentcook schreef: 04 feb 2018, 17:35 Het contrast tussen deze instelling en die van de club en spelers en zo schrijnend.
'AZ meest attractieve ploeg in Eredivisie, maar rendement blijft probleem'
VI zegt het treffend middels deze kop.
https://www.vi.nl/audio/AZ-meest-attrac ... t-probleem
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 04 feb 2018, 17:46 'AZ meest attractieve ploeg in Eredivisie, maar rendement blijft probleem'
VI zegt het treffend middels deze kop.
https://www.vi.nl/audio/AZ-meest-attrac ... t-probleem
Weghorst heeft geen killersmentaliteit als spits, daar kunnen we kort over zijn.
Het niet kunnen scoren knaagt aan hem en hij wil graag, maar de gretigheid komt de effectiviteit niet ten goede waardoor hij te veel kansen mist.
Het is gewoon veels te wisselvallig bij Wout.
Misschien ligt hier een mooie taak voor Mihálik?

Artikel is trouwens via link niet meer te vinden.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 04 feb 2018, 17:35 Het contrast tussen deze instelling en die van de club en spelers en zo schrijnend.
U bedoelt?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie