AZ-sc Heerenveen (za 23 dec, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

~AZ~ schreef: 23 dec 2017, 20:35 Wat heb je hiervan geleerd? :wink:
Dat:
- nu.nl en nos.nl fouten maken
- dat ik bescheiden moet blijven over de waarde van mijn waarnemingen
- dat jij tweemaal meteen de juiste waarneming had: hulde
:D
we can come an end
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Haha, leuk voor alle mensen die zeggen dat hij niks kan. De 2-1 was toch best knap en verder voetballend ook balvast alleen glijd hij de helft van de tijd uit. Verademing na het gepruts van Weghorst.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Zou toch nog maar even nadenken over Pantelis.
Zorgde voor veel onrust in de verdediging.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

That escalated quickly voor Heerenveen. Geen 0-2 maar 3-1. Prima weekend zo met nederlagen van Utrecht, Zwolle en Vitesse.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Die Fredje, van nobody naar matchwinner binnen een week.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

leszz schreef: 23 dec 2017, 20:39 Haha, leuk voor alle mensen die zeggen dat hij niks kan. De 2-1 was toch best knap en verder voetballend ook balvast alleen glijd hij de helft van de tijd uit. Verademing na het gepruts van Weghorst.
Tot zijn doelpunten deed hij juist opnieuw alles fout. Uitglijden, ballen die van zijn schoen sprongen en nerveuze loopacties. En toen hij de 4-1 kon maken zat zijn beperkte motoriek hem ook weer in de weg. Het is hem van harte gegund hoor maar laten we vooral niet doen alsof hij opeens de verlosser is en waardevoller dan Weghorst.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 23 dec 2017, 20:48 Tot zijn doelpunten deed hij juist opnieuw alles fout. Uitglijden, ballen die van zijn schoen sprongen en nerveuze loopacties. En toen hij de 4-1 kon maken zat zijn beperkte motoriek hem ook weer in de weg. Het is hem van harte gegund hoor maar laten we vooral niet doen alsof hij opeens de verlosser is en waardevoller dan Weghorst.
inderdaad, al is intikken ook niet onbelangrijk
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

leszz schreef: 23 dec 2017, 19:39 Negatief: Weghorst/Til/Overeem

Positief: Ouwejan/v Rhijn/Koopmeiners

Middelmatig: Alireza/Midtsjo/centraal duo
Ik vond van Rhijn en Koopmeiners niet meevallen vandaag. Die mag je wat mij betreft bij middelmatig zetten.

En dan de overwinning bij positief ;-)
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

AZuid-Scharwoude schreef: 23 dec 2017, 21:46 Ik vond van Rhijn en Koopmeiners niet meevallen vandaag. Die mag je wat mij betreft bij middelmatig zetten.

En dan de overwinning bij positief ;-)
Vond Koopmeiners anders prima spelen , zeer zuiver in de passing en won bijna al zijn duels kijk de wedstrijd nog maar eens terug. Van Rhijn iets wisselvalliger maar ook gewoon een voldoende. Leuk voor Friday dat hij nu de maker is van 2 goals, na die veel besproken misser van verleden week. Eerste helft wel de controle maar dat resulteerde niet in echt grote kansen, 2e helft de regie even kwijt maar de ploeg draait het daarna toch weer om mede in het zadel geholpen door een hele domme overtreding.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Op een gegeven moment speelde Jahanbakhsh door de benen van een tegenstander. Daarna probeerde hij door de tegenstander heen te lopen. Dat gaf een botsing waardoor ze beiden ineens op de grond lagen. Toen moest ik lachen.

Je kunt niet alleen niet door iemand heen schieten met een bal, je kunt er ook niet doorheen lopen. Haha. Je kunt het wel proberen natuurlijk. Heel goed geprobeerd Ali.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Weer een goed resultaat met vrij matig voetbal. Het lukt deze verdediging al niet om de aanval van Heerenveen aan banden te leggen en Alireza hield de hoop dat er een actie vandaag wel zou lukken en besloot het daarom telkens toch in zijn eentje te proberen. Uiteindelijk komen de assists van Helmer en Til, dat zegt genoeg. Nu lekker op vakantie, Fredje een DVD meegeven om op jacht te gaan naar een nieuwe club, Bel Hassani en DJ Dab dezelfde boodschap meegeven maar zonder DVD (daar is echt geen minuut goed materiaal van te vinden) en een hele nieuwe defensie halen met uitzondering van Ouwejan en Svensson. Van Rhijn was vandaag ook weer een paar keer spoorloos, met Hatzidiakos ben ik nu echt klaar ( niet alleen om twee penalty's en de assist van vandaag) en de rest is te oud of te beperkt. Met een nieuw centrum, een linksbuiten en schaduwspits is Top 3 zeker haalbaar, maar anders gaat het gebrek aan efficiency in de afronding en het gegoochel achterin je opbreken. Huur voorin desnoods wat voor een half jaar, daar ziet het er na de zomer met Stengs en Boadu weer anders uit.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: 23 dec 2017, 20:31 Zal wel komen omdat ik voor de wedstrijd vroeg wie beter was : Kramer of Friday
Volgens mij zei je ook nog dit :
Weghorst is geblesseerd, maar die reserve spits is ook overbodig.
Dit is een wedstrijd die je gaat verliezen door beleid.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 23 dec 2017, 23:06 Op een gegeven moment speelde Jahanbakhsh door de benen van een tegenstander. Daarna probeerde hij door de tegenstander heen te lopen. Dat gaf een botsing waardoor ze beiden ineens op de grond lagen. Toen moest ik lachen.

Je kunt niet alleen niet door iemand heen schieten met een bal, je kunt er ook niet doorheen lopen. Haha. Je kunt het wel proberen natuurlijk. Heel goed geprobeerd Ali.
En toen kreeg hij een vrije trap mee. :)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

In de samenvatting die ik net voor de tweede keer kijk zegt de commentator bij de Heeerenveengoal: “complete chaos in de AZ-defensie”, maar als ik die bal zie caramboleren is het m.i. een complete toevalstreffer waar weinig aan te doen is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 24 dec 2017, 00:51 In de samenvatting die ik net voor de tweede keer kijk zegt de commentator bij de Heeerenveengoal: “complete chaos in de AZ-defensie”, maar als ik die bal zie caramboleren is het m.i. een complete toevalstreffer waar weinig aan te doen is.
Dat idee had ik ook. Hatzidiakos kreg hem per toeval tegen zich aan en kon niet in een reflex richting aan de bal geven. Wat mij betreft geen blunder van hem.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef: 24 dec 2017, 00:11 En toen kreeg hij een vrije trap mee. :)
Ja. Het lukt de KNVB scheidsrechters namelijk om zo'n situatie uit te leggen als het blokkeren van de aanvaller. De bal rolt vrijelijk vooruit, want door de benen, en dan heeft de speler zelf kennelijk ook zo'n soort recht. Alleen kan dat fysisch gezien niet. En dan raken ze in de war en zijn de smekende dwingende ogen van Alireza dermate overtuigend dat ze een vrije trap geven.

Logischer is het om een vrije trap tegen te geven wegens het lomp omver duwen van een speler.

De arbitrage is wel vaker het spoor bijster.

Twisted. Dat AZ laatst van ajax verloor kwam doordat Makkelie met een geheim te houden lening van 10.000 euro van Uilenberg rondliep. Hij floot met andere zaken aan zijn hoofd en koos er onbewust voor om partijdig te fluiten. De KNVB is ajax. Weet iedereen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

In de eerste helft was AZ tactisch zeer sterk. Van Gaals sterk. Heerenveen had he-le-maal niets in te brengen. Het enige wat dan ontbreekt zijn goals. Maar dat was onder Van Gaal meer regel dan uitzondering. Goals volgen als vanzelf vanuit het overwicht.

Dat je dan ongelukkig achter komt is het risico van het vak.

Het alsnog winnen van de pot is knap van de spelers van AZ. Gewoon goed gedaan.

Een mooie afsluiting van het jaar van een zich sterk ontwikkelend team.

Fijne kerstdagen !!
Glory Hunter
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Overwinning op karakter. Knap aangezien veel jongens niet in normale doen waren. Het enige gevaar kwam van veerman als aanspeelpunt. Hebben we voor dat soort spitsen toch Ron Beton nodig? Een middenvelder kort voor veerman had afdoende geweest
Plaats reactie