AZ-ajax (zo 17 dec, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 19:26 Te dicht op de keeper. Weghorst had hem in de loop moeten hebben op zijn goede been.
Natuurlijk in een ideale Wereld maar dan had ik hem ook nog wel gemaakt , hij word juist betaald om iets te doen wat ik niet kan. Maar ook uit deze bal had hij meer moeten halen , het valt niet te bewijzen maar een Huntelaar maakt deze bal gewoon.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

1keerraken schreef: 17 dec 2017, 19:42 Natuurlijk in een ideale Wereld maar dan had ik hem ook nog wel gemaakt , hij word juist betaald om iets te doen wat ik niet kan. Maar ook uit deze bal had hij meer moeten halen , het valt niet te bewijzen maar een Huntelaar maakt deze bal gewoon.
jullie zijn het eens over Weghorst
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

1keerraken schreef: 17 dec 2017, 19:42 Maar ook uit deze bal had hij meer moeten halen
Natuurlijk. Maar stiften met je verkeerde been is lastig en hij kwam volgens mij niet lekker uit voor zijn rechterbeen. Hoe dan ook, in die fase had de 2-0 moeten vallen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 17 dec 2017, 18:30 Ongenuanceerd? Ik onderbouw duidelijk mijn mening. Moet jij ook eens proberen, een onderbouwde mening geven. Maar jij kunt alleen met kansloze oneliners reageren op mensen met een afwijkende visie. Zielig figuur.
Je onderbouwt helemaal niets. Je schreeuwt steeds weer hetzelfde deuntje in de hoop dat je ooit een keer gelijk krijgt. Ik zie een club die een club met een 5 x zo groot budget toch wel aardig partij geeft. Natuurlijk gaat niet alles goed maar je geeft mij voortdurend het idee dat jij de Barcelona norm hanteert voor het spel van AZ. Als je niet kunt accepteren dat we als regionale club structureel niet ieder jaar top zijn, dan moet je een andere club zoeken of je beperken tot één keer zeuren i.p.v. structureel.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dat budget is minder dan 4 keer zo groot maar dat terzijde. En natuurlijk presteert AZ verhoudingsgewijs veel beter dan de traditionele top 3. Maar daarom mag je niet kritisch zijn? Of teleurgesteld? Of gefrustreerd omdat het 2-0 had moeten staan of 2-2 had moeten eindigen? Na een hoopvol begin grossierde AZ in balverlies en daar vind ik dan iets van. AZ wil toch structureel de top bedreigen? Dan heb je wel betere spitsen en een linksbuiten met dreiging nodig.

Verder is dit gewoon een discussieforum en geen saamhorigheidsclubje voor positivo’s.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

1keerraken schreef: 17 dec 2017, 19:42 Natuurlijk in een ideale Wereld maar dan had ik hem ook nog wel gemaakt , hij word juist betaald om iets te doen wat ik niet kan. Maar ook uit deze bal had hij meer moeten halen , het valt niet te bewijzen maar een Huntelaar maakt deze bal gewoon.
Huntelaar miste een makkelijkere bal. Bizot redde voortreffelijk door er goed uit te komen.

Wout speelde prima en miste een kans door goed keeperswerk.

Verder speelde Wout vandaag heel netjes. Is ie überhaupt een keer tegen gefloten?

Huntelaar maakte keer op keer een overtreding. Alleen Makkelie liet zich door hem intimideren en zag het door de vingers.

Als Wout speelt als Huntelaar krijgt ie alles tegen, zie o.a. de wedstrijd met Blom eerder dit seizoen.

Is Huntelaar dan beter en slimmer?

Ik denk aan het gezegde 'meten met twee maten'!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kingpin1966 schreef: 17 dec 2017, 19:10 Iemand iets gemerkt van antisemitische spreekkoren vanmiddag???
Het AD maakt er melding van en ook op Twitter zag ik dergelijke teksten voorbij komen.
Ik las het ook op twitter. Ik heb er in het stadion niks van gehoord eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 17 dec 2017, 21:32 Ik las het ook op twitter. Ik heb er in het stadion niks van gehoord eerlijk gezegd.
Ze schijnen er wel geweest te zijn. Maar redelijk snel in de kiem gesmoord.

Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kingpin1966 schreef: 17 dec 2017, 21:36 Ze schijnen er wel geweest te zijn. Maar redelijk snel in de kiem gesmoord.

Dat heeft AZ dan goed gedaan.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 17 dec 2017, 21:32 Ik las het ook op twitter. Ik heb er in het stadion niks van gehoord eerlijk gezegd.
Ik sta boven in X1 en het was duidelijk te horen. Het werd gezongen door een groep(je) voor op de Ben Side. Het "lied" van de Gestapo en SS i.c.m. branden van joden (ik ga niet de exacte tekst hier neerzetten). :oops:

Het duurde maar heel kort, maar is natuurlijk belachelijk. ajax-supporters noemen zich dan wel joden, maar dat is natuurlijk geen reden om nazi vergelijkingen te gaan trekken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: 17 dec 2017, 18:55 Dat men in Zeist een Ajaxhart heeft is nou niet bepaald een publiek geheim.
Het is juist wél een publiek geheim.... :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

differentcook schreef: 17 dec 2017, 17:37 Dat mag niet alleen gezegd worden, dat moet gezegd worden! Ik zeg het ook al ongeveer zo lang. Maar desondanks verdient Weghorst ook credits (het is niet zwart-wit)
Hard werken mag je van iedereen verwachten. Weghorst zit aan zijn top. Meer zit er niet in. Zijn productiviteit is allesbehalve optimaal en dat is uiteindelijk waar het bij een spits om gaat. Met dit soort jongens maken wij de stap omhoog nooit. Er zit enorm veel groeipotentieel in deze groep, maar niet bij Wout. Verder wil ik melden dat ik Bizot zich wel enorm zie ontwikkelen. Prima wedstrijd.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

O ja viel mij ook nog op. De strafschop van Ali. Kijk maar eens terug hoe Huntelaar dan staat te schreeuwen om Ali uit zijn concentratie te halen. Geef daar maar eens wat publiciteit aan. Hoe bedoel je KNVB sportief gedrag uitdragen naar de jeugd. Ik ben geen moraalridder maar dit vond ik wat moeilijk uit te leggen aan mijn dochtervan 10.....
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 18 dec 2017, 07:06 O ja viel mij ook nog op. De strafschop van Ali. Kijk maar eens terug hoe Huntelaar dan staat te schreeuwen om Ali uit zijn concentratie te halen. Geef daar maar eens wat publiciteit aan. Hoe bedoel je KNVB sportief gedrag uitdragen naar de jeugd. Ik ben geen moraalridder maar dit vond ik wat moeilijk uit te leggen aan mijn dochtervan 10.....
Je moet je dochter van 10 gewoon geen voetbal laten (mee)kijken
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wat Huntelaar doet is vrij normaal. In topsport doen mensen alles om te winnen.
Overigens geldt dit ook voor de top van het bedrijfsleven. Het is naaien of genaaid worden.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 17 dec 2017, 22:15 Ik sta boven in X1 en het was duidelijk te horen. Het werd gezongen door een groep(je) voor op de Ben Side. Het "lied" van de Gestapo en SS i.c.m. branden van joden (ik ga niet de exacte tekst hier neerzetten). :oops:

Het duurde maar heel kort, maar is natuurlijk belachelijk. ajax-supporters noemen zich dan wel joden, maar dat is natuurlijk geen reden om nazi vergelijkingen te gaan trekken.
Nee, met de tekst "Rotterdam jij kankerstad, in de oorlog lag je plat", dat ik met grote regelmaat tijdens wedstrijden tussen ajax en Feyenoord van de tribunes hoor komen, is natuurlijk helemaal niets mis.
Iets met de Wereld verbeteren en bij jezelf beginnen.
Ik vind het altijd een beetje selectieve verontwaardiging van ajax, kijk eerst eens naar je eigen aanhang zou ik wilen zeggen.
Zolang ajax geen actiever beleid heeft om de titel "Jodenclub" als Geuzennaam te verbieden zul je altijd dit soort excessen houden.
Met alleen het verbannen van de Israëlische vlaggen in je stadion ga je er m.i. echt niet komen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kingpin1966 schreef: 18 dec 2017, 08:37 Nee, met de tekst "Rotterdam jij kankerstad, in de oorlog lag je plat", dat ik met grote regelmaat tijdens wedstrijden tussen ajax en Feyenoord van de tribunes hoor komen, is natuurlijk helemaal niets mis.
Iets met de Wereld verbeteren en bij jezelf beginnen.
Dus omdat de ajax-supporters zich misdragen moet het normaal zijn dat er anti-semitische teksten worden gezongen door tegenstanders, waarmee echte joodse mensen ook beledigd worden. :?:

Je hebt wel gelijk dat er in de media ook wel meer aandacht mag komen voor het verbale wangedrag voor de ajax-supporters.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 18 dec 2017, 09:10 Dus omdat de ajax-supporters zich misdragen moet het normaal zijn dat er anti-semitische teksten worden gezongen door tegenstanders, waarmee echte joodse mensen ook beledigd worden. :?:
Heb je mij dat ergens zien opschrijven of is dat jouw interpretatie van wat ik geschreven heb?
Ik zeg alleen dat ajax niet zo selectief verontwaardigt moet doen als het over antisemitische spreekkoren gaat.
Ik heb ajax "supporters" teksten horen zingen waar de honden geen brood van lustten, maar wel meteen met het beschuldigende vingertje naar een ander wijzen als die het doen.
Daar heb ik persoonlijk maar 1 woord voor: achterbaks.

Goedkeuren doe ik het allerminst, maar begin bij jezelf als je de wereld wilt verbeteren
Verbied elk gebruik van de Geuzen naam in welke vorm dan ook en wees daar consequent in.
ajax zegt zogenaamd er niets aan te kunnen doen, maar ik verdenk ze er soms van er stiekem trots op te zijn.
Elke vorm van antisemitisme is volgens mij aan te pakken, je moet het alleen wel willen.
En die wil lijkt er in Amsterdam nou niet echt te zijn, anders was dit jaren geleden al de kop ingedrukt.
De macht van de "supporters" lijkt bij ajax groter dan de macht van de directie.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Rjansen17 schreef: 18 dec 2017, 07:06 O ja viel mij ook nog op. De strafschop van Ali. Kijk maar eens terug hoe Huntelaar dan staat te schreeuwen om Ali uit zijn concentratie te halen. Geef daar maar eens wat publiciteit aan. Hoe bedoel je KNVB sportief gedrag uitdragen naar de jeugd. Ik ben geen moraalridder maar dit vond ik wat moeilijk uit te leggen aan mijn dochtervan 10.....
Huntelaar was, is en blijft een viezerik. Hij hoort ook echt bij 020. Ik kan me zijn gedrag nog herinneren na de gemiste penalty van Donk in de bekerfinale, de wedstrijd van van Egmond zeg maar.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Alle emoties zakken weer wat weg en dan is de conclusie dat AZ een goede partij speelde met veel inzet en spanning. We waren gelijkwaardig en hadden een gelijkspel verdiend. En dat terwijl een aantal spelers onder hun kunnen speelden. Dit elftal kan dus nog beter en dat geeft vertrouwen. Maar er moet wel een spits bij. Ik heb veel waardering voor Weghorst, hij verbetert zich nog steeds en heeft een meer dan goede mentaliteit, maar hij mist te veel opgelegde kansen. Over Friday zullen we verder maar zwijgen.

P S. 020 had nooit op 1-1 gekomen als Makkelie gefloten had voor de beuk die Midtsjo(?) moest incasseren vlak daarvoor.
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie