Fortuna Sittard-AZ (wo 20 dec, 19.45u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

AZ opende sterk, Fortuna werd constant goed onder druk gezet en AZ speelde met een hoog tempo. De 1-1 kwam uit het niets, diepe bal en Van Rhijn op snelheid geklopt. Daarna veel slordige ballen, Wuytens paar keer dom balverlies. Koopmeiners speelde heel matig, ook veel balverlies.
Laatste 10 minuten van de eerste helft pakte AZ de draad weer op en waren er goede kansen. Die laat je na om te benutten en maak je het jezelf erg lastig.

Tweede helft snelle goal waarbij Wout zich heel makkelijk laat uitkappen en de verdediging niet scherp genoeg is.
Daarna Fortuna in defensieve modus en af en toe gevaarlijk uitbrekend. AZ weinig kansen meer. Fortuna vlak voor de 2-2 een mega kans op 3-1 die Bizot er weergaloos uit dook. Dan was het echt over geweest. Waanzinnige slotfase.

Dit maakt de rit terug een stuk draaglijker.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

4 x winnen in Limburg bij 4 verschillende clubs, binnen 1 seizoen, is wel uniek.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bizot heeft inmiddels echt al wat belangrijke reddingen verricht. Echt een verbetering op doel t.o.v. de vorige seizoen. Heeft de scouting uiteindelijk toch goed gezien dus.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 20 dec 2017, 22:05 Bizot heeft inmiddels echt al wat belangrijke reddingen verricht. Echt een verbetering op doel t.o.v. de vorige seizoen. Heeft de scouting uiteindelijk toch goed gezien dus.
Absoluut! Voldoet uitstekend!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Metalingus schreef: 20 dec 2017, 21:39 AZ opende sterk, Fortuna werd constant goed onder druk gezet en AZ speelde met een hoog tempo. De 1-1 kwam uit het niets, diepe bal en Van Rhijn op snelheid geklopt. Daarna veel slordige ballen, Wuytens paar keer dom balverlies. Koopmeiners speelde heel matig, ook veel balverlies.
Laatste 10 minuten van de eerste helft pakte AZ de draad weer op en waren er goede kansen. Die laat je na om te benutten en maak je het jezelf erg lastig.

Tweede helft snelle goal waarbij Wout zich heel makkelijk laat uitkappen en de verdediging niet scherp genoeg is.
Daarna Fortuna in defensieve modus en af en toe gevaarlijk uitbrekend. AZ weinig kansen meer. Fortuna vlak voor de 2-2 een mega kans op 3-1 die Bizot er weergaloos uit dook. Dan was het echt over geweest. Waanzinnige slotfase.

Dit maakt de rit terug een stuk draaglijker.
Fortuna had niet moeten gaan verdedigen, dan hadden ze gewonnen, dezelfde fout die AZ ook wel eens maakt, is een manco van Nederlands voetbal in het algemeen, dit keer ten faveure van ons.

Als je het aanvalsspel van Fortuna kent dan weet je dat het in ieder geval geen gelukstreffers zijn, daar zit wel wat in die voorhoede, misschien is het de onderlinge chemie, misschien is het talent, tussen die 4 jongens voorin (Vidigal viel in dus die tel ik mee) hebben ze samen 25 doelpunten achter hun naam, die linksback heeft er dan nog 9, Schuurs 5 en Dammers 4.

Dat is dus gewoon een heel doelgericht team voor Nederlandse begrippen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Metalingus schreef: 20 dec 2017, 21:39 AZ opende sterk, Fortuna werd constant goed onder druk gezet en AZ speelde met een hoog tempo. De 1-1 kwam uit het niets, diepe bal en Van Rhijn op snelheid geklopt. Daarna veel slordige ballen, Wuytens paar keer dom balverlies. Koopmeiners speelde heel matig, ook veel balverlies.
Laatste 10 minuten van de eerste helft pakte AZ de draad weer op en waren er goede kansen. Die laat je na om te benutten en maak je het jezelf erg lastig.

Tweede helft snelle goal waarbij Wout zich heel makkelijk laat uitkappen en de verdediging niet scherp genoeg is.
Daarna Fortuna in defensieve modus en af en toe gevaarlijk uitbrekend. AZ weinig kansen meer. Fortuna vlak voor de 2-2 een mega kans op 3-1 die Bizot er weergaloos uit dook. Dan was het echt over geweest. Waanzinnige slotfase.

Dit maakt de rit terug een stuk draaglijker.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Meest bizarre wedstrijdverloop waar ik tot nu toe bijgeweest ben. Nou ja, Udinese uit was ook heel apart.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 21 dec 2017, 06:41 Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Meest bizarre wedstrijdverloop waar ik tot nu toe bijgeweest ben. Nou ja, Udinese uit was ook heel apart.
Bij RTV-NH had men het steeds over het slechte veld van Fortuna, hoe heb jij dat beleeft?
Was het veld inderdaad. zo slecht?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Er gleden regelmatig spelers weg, aan beide kanten. Maar voor het spel wat AZ (zeker) de eerste helft speelde was het prima volgens mij. Heel veel snelle combinaties op het middenveld, en dan help zo'n grasmat wel.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 21 dec 2017, 08:35 Er gleden regelmatig spelers weg, aan beide kanten. Maar voor het spel wat AZ (zeker) de eerste helft speelde was het prima volgens mij. Heel veel snelle combinaties op het middenveld, en dan help zo'n grasmat wel.
Moet ook weer een festival van gemiste kansen geweest zijn voor AZ lees ik zo hier en daar.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kingpin1966 schreef: 21 dec 2017, 08:33 Bij RTV-NH had men het steeds over het slechte veld van Fortuna, hoe heb jij dat beleeft?
Was het veld inderdaad. zo slecht?
Ik denk dat we niet moeten zeuren als het gras is ipv plastic.
we can come an end
Gebruikersavatar
thelattatouch
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:12
Locatie: Roermond

Eerste 35 minuten was er voor Fortuna alleen maar een bijrol weggelegd
Na de 1-1 kwam er geloof
En dat zag je bij AZ wegzakken maar wel constant de rust bewaard
Om vervolgens toch toe te slaan
Wat een ontknoping en wat een ontlading bij de spelers als bij de supporters
Mooie groep supporters die AZ tot t laatst bleven steunen en dat heeft zich uiteindelijk beloond
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik eis nu na elke achterstand zo'n ommekeer. En het mag ook voor de blessuretijd plaatsvinden. ;)
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 21 dec 2017, 09:24 Ik denk dat we niet moeten zeuren als het gras is ipv plastic.
Een slechte grasmat kan een voor of nadeel zijn voor een ploeg.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Aadpaling
Steward
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 feb 2017, 18:37

Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kingpin1966 schreef: 21 dec 2017, 09:51 Een slechte grasmat kan een voor of nadeel zijn voor een ploeg.
Klopt, maar met plastic zijn er alleen maar verliezers.
Zegeningen tellen
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kingpin1966 schreef: 21 dec 2017, 09:51 Een slechte grasmat kan een voor of nadeel zijn voor een ploeg.
In dit geval voor beide ploegen een nadeel. Ook Fortuna wil graag voetballen. Maar inderdaad liever dit dan een plastic veld. Wel mooi dat het armlastige Fortuna wel een grasmat kan hebben en vele eredivisieclubs kunnen dat financieel zogenaamd niet handelen.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ik werd overigens wel vrolijk van het bericht dat FC Twente ajax uit de beker geknikkerd heeft.
Dat was heel lekker wakker worden vanmorgen.


En de gevolgen zijn ook al zichtbaar.........
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kingpin1966 schreef: 21 dec 2017, 13:43 Ik werd overigens wel vrolijk van het bericht dat FC Twente ajax uit de beker geknikkerd heeft.
Dat was heel lekker wakker worden vanmorgen.


En de gevolgen zijn ook al zichtbaar.........
Huh???


Zag ik even niet direct aankomen na de winst tegen AZ afgelopen. Ze zijn toch gewoon weer volop in de titelrace? Een bekerzeperd kan altijd gebeuren. Ik kan me dit seizoen nog een andere ploeg herinneren uit Arnhem. Was toch een stuk pijnlijker.... 😉
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef: 21 dec 2017, 14:33 Huh???


Zag ik even niet direct aankomen na de winst tegen AZ afgelopen. Ze zijn toch gewoon weer volop in de titelrace? Een bekerzeperd kan altijd gebeuren. Ik kan me dit seizoen nog een andere ploeg herinneren uit Arnhem. Was toch een stuk pijnlijker.... 😉
Paniekvoetbal heet dat. Stelletje sukkels.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 21 dec 2017, 14:44 Paniekvoetbal heet dat. Stelletje sukkels.
Volgens de Telegraaf is Keizer zelfs al ontslagen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Plaats reactie