Jong AZ 2017-2018

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZ 4 Life schreef: 28 mar 2018, 09:26 Toeval, in combinatie met meer ervaring en vertrouwen. Het is natuurlijk niet enkel toeval. Er worden nu achterin bijvoorbeeld minder cruciale fouten gemaakt, dat kan ook weer samenhangen met meer vertrouwen, wat weer resulteert in het pakken van meer punten.
Minder cruciale fouten kunnen ook liggen aan de aanwezigheid van Rens en Ron. Ik zie een duidelijk positieve rol van beiden.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

'Eigenlijk is het een schande als Jong ajax geen kampioen wordt'

Jong ajax kan voor een unicum zorgen door als eerste beloftenelftal ooit kampioen te worden van de Eerste Divisie. Jong AZ was de Amsterdamse beloften zondag nog met 1-0 de baas, maar toch is coach Martin Haar van de Alkmaarders duidelijk.

"Ik denk Jong ajax de titel pakt. En dat zegt veel over het niveau van de rest", zegt Haar tegen Voetbal International. "Kijk wat ze op kunnen stellen! Eigenlijk is het ook een schande als ze geen kampioen worden. Ze hebben gewoon het beste materiaal."

Jong ajax-trainer Michael Reiziger loopt niet weg voor die doelstelling. "Wij zijn profs, sportmensen, wij voetballen om te winnen en dus om kampioen te worden." Dat het Jong ajax vooral te doen is om de individuele ontwikkeling, doet hij af als onzin. "Dacht je echt dat dit niet belangrijk was? Het is voor ons echt niet anders dan voor een andere ploeg. We doen mee aan een competitie en als je de beste kunt worden, dan wil je dat worden. Als het lukt dat wij kampioen worden, is dat bijzonder."

Mogelijk krijgen Reiziger en Jong ajax nog een flinke boost in de titelstrijd met NEC en Fortuna Sittard. Kasper Dolberg is immers op de weg terug van een blessure. "Als hij een wedstrijd nodig heeft en het kan volgens de regels, dan is hij uiteraard welkom. Dolberg is een fantastische speler, die ga je nooit weigeren natuurlijk."

bron: voetbalprimeur
vrijdag 30 maart 2018 om 09:15

"Wij zijn profs, sportmensen, wij voetballen om te winnen en dus om kampioen te worden."

AZ supporters menen dat de ontwikkeling van spelers belangrijker is dan winnen en kampioen worden. Alsof het een de ander uit moet sluiten. Het kan samen gaan en Reiziger verwoordt dat in bovenstaand artikel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 30 mar 2018, 07:38 "Wij zijn profs, sportmensen, wij voetballen om te winnen en dus om kampioen te worden."

AZ supporters menen dat de ontwikkeling van spelers belangrijker is dan winnen en kampioen worden. Alsof het een de ander uit moet sluiten. Het kan samen gaan en Reiziger verwoordt dat in bovenstaand artikel.
Niet zo generaliseren....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 30 mar 2018, 07:52 Niet zo generaliseren....
Dat moet juist wel omdat het om beeldvorming gaat. Als iemand zegt dat het om de individuele ontwikkeling gaat en het wordt niet weersproken, dan wordt dat het beeld. En dat is nou net de fout. Voetbal gaat om het maken van doelpunten en wedstrijden winnen. Binnen dat doel kunnen spelers zich vanwege ontwikkeling (groei) verbeteren. Maar het verbeteren is niet het doel van het spel, maar meer persoonlijk. Spelers maken waanzinnig veel fouten.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Micheal Reiziger van het zelfingenomen ouderwetse ajax als autoriteit gebruiken om je gelijk te halen geeft mij juist meer het idee dat je hier aan het kortste eind trekt. Ik vind de opmerking van Martin Haar hier wel terecht, Jong ajax moet niet net doen of een titel bijzonder is maar zich schamen als ze die niet met een straatlengte voorsprong binnenharken.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef: 30 mar 2018, 08:38 Micheal Reiziger van het zelfingenomen ouderwetse ajax als autoriteit gebruiken om je gelijk te halen geeft mij juist meer het idee dat je hier aan het kortste eind trekt. Ik vind de opmerking van Martin Haar hier wel terecht, Jong ajax moet niet net doen of een titel bijzonder is maar zich schamen als ze die niet met een straatlengte voorsprong binnenharken.
En daarom generaliseer ik. Alles wordt uit de kast getrokken om maar niet te hoeven erkennen dat ajax gewoon beter voetbalt en daarom kampioen wordt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jack schreef: 30 mar 2018, 07:38 "Wij zijn profs, sportmensen, wij voetballen om te winnen en dus om kampioen te worden."

AZ supporters menen dat de ontwikkeling van spelers belangrijker is dan winnen en kampioen worden. Alsof het een de ander uit moet sluiten. Het kan samen gaan en Reiziger verwoordt dat in bovenstaand artikel.
Dat is slechts jou conclusie die je trekt als anderen niet meegaan met je gedachte dat het allemaal niks is bij AZ wanneer ze een wedstrijd niet winnen. Je wilt geen nuance zien, want winnen staat bij jou gelijk aan mensen die weten wat ze doen tegenover verliezen, wat volgens jou weer wil zeggen dat er visieloze prutsers aan het werk zijn in de jeugdopleiding.

Tuurlijk is winnen belangerijk, voor de spelers en technische staf en supporters. Het gaat erom hoe je kijkt naar de oorzaken en welke conclusies je trekt over de toekomst. Maar bij jou gaat het alleen maar om jezelf en jouw gevoel. Je kan niet verwachten dat dat voor iedereen ook belangerijk is.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Geest van Dirk schreef: 30 mar 2018, 09:38 Dat is slechts jou conclusie die je trekt als anderen niet meegaan met je gedachte dat het allemaal niks is bij AZ wanneer ze een wedstrijd niet winnen. Je wilt geen nuance zien, want winnen staat bij jou gelijk aan mensen die weten wat ze doen tegenover verliezen, wat volgens jou weer wil zeggen dat er visieloze prutsers aan het werk zijn in de jeugdopleiding.

Tuurlijk is winnen belangerijk, voor de spelers en technische staf en supporters. Het gaat erom hoe je kijkt naar de oorzaken en welke conclusies je trekt over de toekomst. Maar bij jou gaat het alleen maar om jezelf en jouw gevoel. Je kan niet verwachten dat dat voor iedereen ook belangerijk is.
Jong AZ wint twee keer van Jong ajax. En Jong ajax wordt kampioen.

Ik zie geen reden waarom Jong AZ niet kampioen zou kunnen worden. Maar ik zie Jong AZ onderaan de middenmoot bungelen. Jouw veronderstellingen op het persoonlijke vlak, evenals die van differentcook, zijn zowel onjuist als niet relevant. Mij gaat het erom dat het calimero gevoel onnodig is. Je kunt gewoon door beter voetbal winnen van andere teams.

Voordat dit seizoen begon vond ik het een goede doelstelling om boven Jong ajax te eindigen. Maar AZ legt de lat veel lager. En daar worden allerlei drogredenen voor gebruikt, zoals dat het om de ontwikkeling van de spelers zou gaan. Of dat het budget van ajax hoger is, of dat ze betere spelers hebben. Alles wordt genoemd behalve scoren en winnen.

Het is alsof het doel van het spel gewoon niet begrepen wordt door AZ en wel door ajax.

Als je Jong AZ tegen ajax ziet voetballen, dan reflecteert dat in het spel. Jong ajax speelt voortdurend op de helft van Jong AZ. Omdat ze scorings- en winstdrang hebben. Jong AZ staat compact te voetballen, te verdedigen. Weliswaar wint Jong AZ door een counter, maar het lijkt alsof Jong AZ vanuit een minderwaardigheidspositie voetbalt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 30 mar 2018, 09:59 Jong AZ wint twee keer van Jong ajax. En Jong ajax wordt kampioen.
Scorebordjournalistiek. In de 180 minuten tegen Jong ajax was Jong AZ 135 minuten de onderliggende partij.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

In het algemeen vind ik de drang of druk om te winnen niet groot genoeg bij AZ.

Dat zie ik als één van de redenen dat AZ nog niks wint. In de interviews van Van den Brom erger ik me aan het met clichés afdoen van een teleurstellende wedstrijd. Alles wat gewoon niet de oorzaak van slecht presteren benoemt irriteert mij.

Er is altijd wel wat.
Glory Hunter
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef: 30 mar 2018, 11:06 In het algemeen vind ik de drang of druk om te winnen niet groot genoeg bij AZ.

Dat zie ik als één van de redenen dat AZ nog niks wint. In de interviews van Van den Brom erger ik me aan het met clichés afdoen van een teleurstellende wedstrijd. Alles wat gewoon niet de oorzaak van slecht presteren benoemt irriteert mij.

Er is altijd wel wat.
Is toch meer een kwaliteitsverschil, kwaliteit in spelers, jeugdspelers, jeugdtrainers etc.
ajax heeft nu eenmaal de betere spelers, zowel in het eerste, als bij Jong en ook in de jeugd.
En de toppers/betere spelers van clubs als AZ worden ook nog eens weggehaald door clubs als ajax (Gudelj, Viergiever, Bijleveld, Schouten, Van Gelderen, Walian), Feyenoord (Haps) en PSV (Maher, Luckassen, vd Moot).
En dat is logisch zou JC ook hebben gezegd, wij kunnen nu eenmaal niet tippen aan de historie, uitstraling en omvang (in achterland, supporters en budget) van clubs als 010, 020 en 040.
We mogen en moeten nu gewoon blij zijn met onze huidige positie, een plek bij de top 4, een leuk stadionnetje voor een kleine 15.000 toeschouwers, en hopelijk elk jaar Europees voetbal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef: 30 mar 2018, 11:06 In het algemeen vind ik de drang of druk om te winnen niet groot genoeg bij AZ.

Dat zie ik als één van de redenen dat AZ nog niks wint. In de interviews van Van den Brom erger ik me aan het met clichés afdoen van een teleurstellende wedstrijd. Alles wat gewoon niet de oorzaak van slecht presteren benoemt irriteert mij.

Er is altijd wel wat.
Dit is een onvervalste, klassieke 'Jack'
:)
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ tegen Jong FC Utrecht. Begint om 20.00.
Laatst gewijzigd door Jack op 30 mar 2018, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ heeft een doelsaldo van -9.

En staat na 35 minuten al met 3-0 achter.

Jong AZ: Olij, Church, Van Eijden, Bakker, Springer, Einarsson, Hardijk, Reijnders, Druijf, Jacobs, Kaandorp.
Laatst gewijzigd door Jack op 30 mar 2018, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

0-3 achter bij rust. Waar zijn Georgen en Hoedemakers?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZuid-Scharwoude schreef: 30 mar 2018, 18:56 0-3 achter bij rust. Waar zijn Georgen en Hoedemakers?
De eerste staat bij de lijst geblesseerden en Hoedje is geschorst. Met name de laatste, de Midstjo van Jong AZ, wordt erg gemist op het middenveld.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

ForzAZ schreef: 30 mar 2018, 19:01 De eerste staat bij de lijst geblesseerden en Hoedje is geschorst. Met name de laatste, de Midstjo van Jong AZ, wordt erg gemist op het middenveld.
Bedankt voor de informatie.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Winnen van de koploper, verliezen van de nummer laatst....... :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 30 mar 2018, 19:24 Winnen van de koploper, verliezen van de nummer laatst....... :shock:
Typisch AZ.
Glory Hunter
Gesloten