Jong AZ 2017-2018

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Zonder in te gaan over hoe ik denk over de reakties hierboven, dwalen we niet wat af van Jong AZ ?
...... and that's what we mean by honey \:D/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Last Scout schreef: 02 apr 2018, 17:30 ... maar als AZ aankoopt dan hoop ik gewoon nu consistent op aankopen van het niveau Svensson/Midtsjo/Idrissi. koop je voor het eerste elftal iemand dan moet je dus iemand hebben die er gelijk staat.

Voor Jong AZ moet/kan er naar mijn mening ook gekocht worden, maar daar moet dan wel ontzettend veel potentie in zitten.
Mee eens. Werk aan de winkel voor Huiberts.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Josje schreef: 02 apr 2018, 15:42Hoe dat zo?
Vanwege allerlei randzaken. Zoals bezig zijn met muziek in plaats van voetbal. In het geval van Goudmijn begreep ik de trainerswissel niet en ook niet waarom de jonge Goudmijn mee moest met het eerste. Leek mij meer dat hij een soort van jongste speler ooit moest zijn ergens mee. En Landzaat vind ik telkens raadselachtig opduiken op plaatsen die niet logisch zijn. Het zijn heel veel kleine dingetjes waar ik vraagtekens bij heb. Gewoon niet logisch. Al jaren achter elkaar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: 02 apr 2018, 18:40 Vanwege allerlei randzaken. Zoals bezig zijn met muziek in plaats van voetbal. In het geval van Goudmijn begreep ik de trainerswissel niet en ook niet waarom de jonge Goudmijn mee moest met het eerste. Leek mij meer dat hij een soort van jongste speler ooit moest zijn ergens mee. En Landzaat vind ik telkens raadselachtig opduiken op plaatsen die niet logisch zijn. Het zijn heel veel kleine dingetjes waar ik vraagtekens bij heb. Gewoon niet logisch. Al jaren achter elkaar.
Ze zijn bij AZ vooral bezig trainers zo breed mogelijk te ontwikkelen. Als ik het me goed herinner is het een bewuste keuze geweest om Landzaat en Goudmijn beide assistent te maken bij Jong en om ze een eigen elftal te geven. Vandaar dat de rollen toen zijn omgedraaid, dat heeft naar mijn weten ook niks met een degradatie te maken of iets dergelijks. Wat betreft Goudmijn junior, dat is gewoon een groot talent. Heb jij hem wel eens zien voetballen? Oprechte vraag want ik weet niet in hoeverre jij de jeugd volgt.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Vanavond Jong AZ tegen FC Dordrecht.

Jong AZ wint met 3-1.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZ 4 Life schreef: 03 apr 2018, 10:19 Wat betreft Goudmijn junior, dat is gewoon een groot talent. Heb jij hem wel eens zien voetballen? Oprechte vraag want ik weet niet in hoeverre jij de jeugd volgt.
Ik was eerst heel sceptisch over het nu al doorschuiven van Goudmijn naar Jong AZ. Dat was vooral gebaseerd op een wedstrijd van onder 19 tegen Feyenoord waar hij in de rust in de plaats kwam van Thijs Oosting. Onder 19 werd vervolgens compleet overlopen en daar was de aanwezigheid (of was het afwezigheid) van Kenzo voor een heel groot deel debet aan. Hij ging geen duel aan, liet zijn man lopen en deed vooral zijn best om niet aan de bal te komen.

Ik was dan ook verbaasd dat hij nauwelijks een maand later het niveau van onder 19 blijkbaar was ontstegen want hij speelde ineens in Jong.
De eerste 2 maal in Jong hetzelfde verhaal als bij onder 19. Jong speelde feitelijk met een man minder.

Afgelopen maandag zag ik ineens wel dat hij het begon op te pikken. Hij kwam in balbezit en deed er zowaar ook nog wat mee. Helaas hadden Bel Hassani en van Rhijn niet zo veel zin zodat er kansloos verloren werd.

Gisteravond liet hij eindelijk zien het niveau sneller op te pakken dan ik in mijn stoutste dromen had verwacht. Het nog steeds niet een speler die er bovenuit springt maar hij is geen dissonant meer.
Hij draait af en toe mooi met een bal weg maar weet helaas nog niet de beslissende pass te geven hoewel hij daar gisteren wel voor rust een keer dichtbij was.

Knap dat je dit al kunt op 16 jarige leeftijd. Hoewel Kenzo nog niet Jong sterker maakt vind ik het uit opleidingsgedachte prima dat hij mee mag doen met de bijna "grote jongens".

Over de wedstrijd van gisteren vielen mij 2 zaken op:

Rens van Eijden geeft echt leiding aan het team en maakt een gedreven indruk. Met hem is jong AZ defensief echt stukken sterker.

Church was vooral voor rust prima bezig. Niet alleen het doelpunt maar ook een aantal aanvallende acties met prima voorzetten kwamen van zijn voet. Verdedigend was het al redelijk goed op orde maar hij begint nu ook aanvallend een woordje mee te spreken. Mogelijk werd dat veroorzaakt doordat hij voor rust niet werd opgevangen maar dat doet niet af aan een prima wedstrijd.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 07 apr 2018, 08:26De eerste 2 maal in Jong hetzelfde verhaal als bij onder 19. Jong speelde feitelijk met een man minder.
Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken maar bij zijn debuut tegen Almere zette hij in tien minuten drie spelers vrij voor de keeper. Kende derhalve een uitstekend debuut in een met 4-1 gewonnen duel.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Cambuur-Jong AZ vanavond 20.00u.
Jong AZ: Olij, Church, Groot, Bakker, Wijndal, Hoedemakers, Goudmijn, Reijnders, Druijf, Jacobs, Springer.
rust: 2-1 achter.

Na 65 minuten wordt Goudmijn gewisseld. :? Wie begrijpt er wat Goudmijn in Jong AZ doet ?
Probeert AZ een versneld opleidingstraject uit ?

eindstand: 3-2. Jong AZ heeft weer eens verloren. Laten we Landzaat dan maar assistent van het eerste maken. :(
Laatst gewijzigd door Jack op 09 apr 2018, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

3-2 verloren in de laatste minuten van de wedstrijd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: 09 apr 2018, 19:54 3-2 verloren in de laatste minuten van de wedstrijd.
Komt me bekend voor....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef: 09 apr 2018, 15:25 Cambuur-Jong AZ vanavond 20.00u.
Jong AZ: Olij, Church, Groot, Bakker, Wijndal, Hoedemakers, Goudmijn, Reijnders, Druijf, Jacobs, Springer.
rust: 2-1 achter.

Na 65 minuten wordt Goudmijn gewisseld. :? Wie begrijpt er wat Goudmijn in Jong AZ doet ?
Probeert AZ een versneld opleidingstraject uit?
Lijkt er wel op, je speelt nu met 10 man. Ook niet gek dat ze weer verliezen, ook nu te veel ‘net niet’ spelers (Church, Groot, Bakker, Springer, Hardijk, Kaandorp).
Het individuele belang van Goudmijn jr. gaat nu wel heel erg boven het team belang. Inbreng en invloed van Goudmijn sr.? Of is het gewoon weer een mooie publiciteits actie?
Laat die jongen toch eerst eens een paar potjes in onder 19 proberen mee te komen. Bescherm hem en zijn talent toch ook een beetje.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Josje schreef: 09 apr 2018, 20:28 Lijkt er wel op, je speelt nu met 10 man. Ook niet gek dat ze weer verliezen, ook nu te veel ‘net niet’ spelers (Church, Groot, Bakker, Springer, Hardijk, Kaandorp).
Het individuele belang van Goudmijn jr. gaat nu wel heel erg boven het team belang. Inbreng en invloed van Goudmijn sr.? Of is het gewoon weer een mooie publiciteits actie?
Laat die jongen toch eerst eens een paar potjes in onder 19 proberen mee te komen. Bescherm hem en zijn talent toch ook een beetje.
Hou toch op. Wat is dit voor hetze tegen die jongen? Ik weet niet of jij recent wedstrijden hebt gekeken van Jong maar met Hardijk en Kaandorp op de vleugels speel je ook met 9 man. Die voegen echt niks toe en hebben ik het geval van Hardijk ook nul potentie. Goudmijn is een groot talent die bij vlagen al zijn klasse laat zien. Zijn balbehandeling en passes zijn bovengemiddeld. Dat hij verder nog wat body en inhoud moet kweken dan is een tweede.

Dat gezeik van Jack op Landzaat begint ook lachwekkend te worden. De man volgt volgens mij geen wedstrijd van Jong AZ live maar heeft wel het hoogste woord. Bovendien draait het bij Jong AZ niet om prestaties maar ontwikkeling. Dat gaat redelijk. Een aantal jongens heeft echt grote stappen gemaakt. Denk daarbij aan Wijndal, Reijnders, Hoedemakers, Druijf en ook Jacobs. Die eerste vier gaan het eerste zeker halen. Dat is het doel van Jong AZ. Talenten ontwikkelen en klaarstomen voor het eerste, dat gaat nu redelijk. Daarnaast is het niet zo'n heel geweldig elftal. Zeker op de vleugels mist een hoop, terwijl ook de backs (Wijndal doet vaak niet mee) niet heel geweldig zijn. Dit nog even afgezien van de vele wisselingen wekelijks.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ speelt tegelijk met het eerste. Tegen MVV.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

2-1
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 13 apr 2018, 19:472-1
3-1 toch? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Lekker. Met 3-1 gewonnen van MVV. Een goede dag voor AZ. Het eerste en Jong AZ winnen.

Kenneth Goudmijn scoorde de derde goal van Jong AZ.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: 13 apr 2018, 20:25Kenneth Goudmijn scoorde de derde goal van Jong AZ.
Knap op z'n 47e.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AlkmaarForever schreef: 14 apr 2018, 03:53 Knap op z'n 47e.
Nieuw record in de Jupiler League! :D
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Lecompte schreef: 14 apr 2018, 05:54 Nieuw record in de Jupiler League! :D
En dat is het ook nog echt. Kenzo Goudmijn is de jongste doelpuntenmaker ooit in de Eerste Divisie.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Forza AZ schreef: 14 apr 2018, 07:06 En dat is het ook nog echt. Kenzo Goudmijn is de jongste doelpuntenmaker ooit in de Eerste Divisie.
Niet alle grappen uitleggen! :)
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gesloten