Hoe ga je het liefst naar een uitwedstrijd?

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod

Hoe ga je het liefst naar een doorsnee uitwedstrijd?

Combi-bus
19
13%
Wildenbus
7
5%
Auto
63
42%
Trein
46
30%
Hoi, ik ben Jozef!
16
11%
 
Totaal aantal stemmen: 151
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Oude discussie, oud topic, maar: zoveel (nieuwe) forumgebruikers, zoveel meningen. Wel toelichten!
Aldus de papegaai van de media
P.Funk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 388
Lid geworden op: 27 dec 2003, 18:38
Locatie: Sun-City
Contacteer:

Ik heb niet gestemd want het maakt mij geen ruk uit. Als je er maar bij bent, daar gaat het om. Ik ben zelf de grootste voorstander van de trein met een mooi groepie maar dat is helaas niet altijd mogelijk.Ook de retteketet-tours beviel mij zeer goed, hopelijk komt er nog eens zoiets terug. Maar ik kies toch ook wel regelmatig voor de combi. Dit is af en toe wel een crime en ik begrijp diegene die de combi altijd ontlopen en dan in een thuisvak gaan zitten best wel maar persoonlijk zit ik toch het allerliefste tussen mijn medesupporters in het uitvak om lekker ongegeneerd te juichen en te springen.
Waar ik een hekel aan heb is dat er mensen de combi gaan ontlopen en dan in een thuisvak gaan zitten en vervolgens op het internet gaan roepen dat het zo stil was in het uitvak. Alsof ze zelf hardop hebben staan te zingen en te juichen in een ander stadion.

PS: Ik ben geen Jozef maar toch ben ik hem in de eerstedivisiejaren wel eens voorgegaan. Ik bezocht de uitwedstrijden bij telstar en Haarlem toendertijd ook wel eens op de fiets. Toen was ik nog wel een stuk jonger en fitter :wink: en ik weet dat Haarlem wat anders is als kerkrade uit dus daarom is het respect voor Jozef ook supergroot van mijn kant.
Alles over onze toekomst op www.azjeugd.nl
Gebruikersavatar
Bill
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:33
Locatie: Huiswaard

Ik ben en blijf een die hard treiner. Ik moet eerlijk toegeven dat ik af en toe met de auto een uitwedstrijd mee pak maar mijn voorkeur blijft bij de trein liggen. Afgelopen zaterdag was een uitwedstrijd die ik met de auto bezocht. Grandmaster T had de Mercedes van zijn ouwe heer geleend en het was prima toeven in de auto. Dat kwam vooral door de bekerhouders achterin waar mijn halve liter blikken Heineken precies in konden.
Tsja........
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Ik ga toch het liefst met de auto. Zelf vertrektijden bepalen, niet met je bier hoeven sjouwen en eigen muziek. (De compilatie-cd 'Op Weg Naar AZ', een fijne mix van Piet Vilten, Slayer, De Mirlitons (met orkest), House of Pain, Double XX en andere helden.)
alkmaarderhoutole
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:00
Contacteer:

Geef mij tegenwoordig ook maar de trein met een leuke vriendengroep. De reden mag duidelijk zijn, de lol eromheen is geweldig!
Kuststreek M.O.8

Ik ga het liefst met de trein, t' zal misschien komen omdat ik tot de ouwe trouwe garde behoor maar wat ik in de bijna afgelopen 30 jaar met de trein heb meegemaakt is echt waanzinnig geweest ( ik weet dat het een utopie is om te denken dat dat soort gebeurtenissen weer kunnen gebeuren en misschien is het maar beter van niet met de hedendaagse strafmaatregelen, maar ik ben wel blij dat ik het ( :twisted: :twisted: :twisted: heb) mee(ge)maak(t)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Combi-bus.

Het gaat mij vooral om de wedstrijd zelf en ik vind de combi-bus dan het makkelijkst om bij het stadion te komen.
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Het liefts met een zogenaamde 'wildenbus'. Je kan lekker doen wat je wilt en wordt niet gestoord door stewards en de kosten vallen wel mee. Aangezien deze bussen op dit moment niet echt rijden naar uitwedstijden prefereer ik de trein, zeker met de korting die ik via mijn OV krijg.
bonenplukker
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:12

Ik ben ook een groot voorstander van met de trein naar uitwedstrijden gaan. De reden is simpel: Gezellig met een vriendengroepje op het plafond van de trein slaan en dan wachten voor een andere man die naar beneden komt zegt: ,,Zouden jullie dat bij voorkeur niet kunnen doen."

Nee zonder dollen ik vind de trein supergezellig en met een leuke groepje mensen eromheen wordt er altijd erg veel gelachen. Met de auto is ook niet verkeerd trouwens. Heeft ook wel wat leuks.
'Not in the face, ok?'
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Antti Opdam schreef:Ik heb een hekel aan treinen. Je zit vast aan koude perronachtige constructies, je moet de hele tijd met spullen slepen. Je hebt vertraging, je moet overstappen. Nee, dan geef ik liever de voorkeur aan een auto. Zoals je merkt: ik heb een hekel aan alle soorten van reizen.
Liever een koude perronachtige constructie dan een brandende zon op je autodak! Tevens leg ik mijn spullen (als het gaat om een buitenlandse reis) net zo makkelijk in het bagagerek als in een kofferbak, terwijl je met doorsnee uitwedstrijden (zie vraagstelling) niet meer bij je hebt dan een noodzakelijk aantal sixpackies. Vertraging heb ik zelden last van (wij waren op tijd in Doetinchem...) en dat overstappen valt ook wel mee. Naar Wronki bijvoorbeeld maar een keertje, wat gezien de reis van twaalf uur helemaal niet vervelend uitkomt.

Ergo mag mijn voorkeur duidelijk zijn. Met de trein hoef je geen BOB aan te wijzen, je niet druk te maken om een route of medeweggebruikers, is het gezelliger (je hoeft niet tegen de hoofdsteun van je buurman of tegen de voorruit te lullen), kan je met grotere groepen bij elkaar, hoef je niet te stoppen om te pissen, zit je niet opgevouwen en heb je een tafeltje om je bier kwijt te kunnen (hoewel dat bij Grandmaster T in de auto dus ook aanwezig is). Eigen muziek hoef ik niet te hebben, aangezien ik liever naar de verhalen van Bill luister en vertrektijden kan je tot op het halve uur nauwkeurig bepalen.

Iemand nog onweerlegbare argumenten die de auto prefereert boven de trein?
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Uhhh... vliegtuig. Beviel best goed naar Thessaloniki. Onderbouwing: Snel, gezellig en relatief comfortabel.
Gebruikersavatar
GrandMaster T.
Oude garde
Berichten: 1442
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:11
Locatie: Long Dike

Trein....lijkt me duidelijk! Gelukkig zijn er meer treinfetisjisten bij AZ wat vaak tot lachwekkende verhalen lijdt!
NIL SATIS NISI OPTIMUM
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dropkick Murphy schreef:[..]
Met de trein hoef je geen BOB aan te wijzen,
Enige normale argument. Alhoewel er genoeg groepen zijn die een persoon in hun midden hebben die alcoholconsumptie niet als primaire levensbehoefte ziet.

je niet druk te maken om een route of medeweggebruikers,
Maar dus wel rekenig houden met (onbekende) medereizigers. Althans, als je een beetje sociaal bent. En voor de route moet je ook opletten gezien overstappen en vervoer van/naar stations.
is het gezelliger (je hoeft niet tegen de hoofdsteun van je buurman of tegen de voorruit te lullen)


Iedereen kan zich rustig omdraaien als die wil. Verder heb je een stuk meer beenruimte in een (normale) auto. Als ik met vrienden op pad ben (gemiddeld rond de 1.85 vermoed ik) is het echt geen pretje om tegenover elkaar te zitten.
kan je met grotere groepen bij elkaar,
Wat is het leuke aan een hele grote groep? Mijn inziens is het alleen maar zo dat dan personen door elkaar gaan lullen en dat je hoogstens toch maar met een groepje van max. 5 a 6 praat. Dat kan dus ook wel in de gemiddelde auto.
hoef je niet te stoppen om te pissen,
Hangt ook van de trein af. En behalve dat. In de auto kan je ook overal zo'n beetje wel pissen als je wilt. Scheelt je hoogstens 2 minuten.
zit je niet opgevouwen
Hangt dus van medereizigers en auto af. Kul-argument derhalve.
en heb je een tafeltje om je bier kwijt te kunnen
Gaap. Ooit wel eens van hoedenplanken e.d gehoord?
Eigen muziek hoef ik niet te hebben, aangezien ik liever naar de verhalen van Bill luister
Alsof je die na tien uitwedstrijden ook niet een keer kent, anti-muziekmannetje. Maar dit is dus een compleet onzin en subjectief argument.
vertrektijden kan je tot op het halve uur nauwkeurig bepalen.
Oh ja? Dus de dienstregelingen kloppen altijd allemaal perfect tot op het halve uur? Nooit gehoord van 'laatste trein', 'vertraging' en het daardoor missen van overstappen?
Iemand nog onweerlegbare argumenten die de auto prefereert boven de trein?
Ja! Het gevoel van vrijheid. Alleen begrijpelijk voor echte road-racers. Je kan links, rechts, naar de McDonald's, afslaan naar Goes zonder enig probleem en stel: je zit in een trein en krijgt honger onderweg: hoe kom je dan aan eten? Moet je altijd weer rekening houden met factoren als volgende trein, overstappen etc.

En je onbekende mede-reizigers? Daar wel eens over nagedacht? Ik weet niet of je nog in de puberale fase zit dat je het stoer vindt om andere (rustige en brave) reizigers lastig te vallen, maar in de auto hoef je dus eigenlijk met niemand rekening te houden.
azmo3
Supporter
Berichten: 204
Lid geworden op: 19 sep 2004, 13:50
Locatie: De Goorn

Wij gaan altijd met de auto met zijn 3en of 4en.
Wat al eerder opgenoemd werd zelf je vertrektijd bepalen.
Je eigen muziek in de auto en lekker gekoeld bier uit de koelbox.
Randgroep De Goorn/Avenhorn Vak-S
Ga niet de stoere jongen uithangen achter het hek, als je met de combi mee bent.
Dan ben je een matennaaier voor het EV volk.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Antti Opdam schreef:Enige normale argument. Alhoewel er genoeg groepen zijn die een persoon in hun midden hebben die alcoholconsumptie niet als primaire levensbehoefte ziet.
Wablief?
Antti Opdam schreef:Maar dus wel rekenig houden met (onbekende) medereizigers. Althans, als je een beetje sociaal bent. En voor de route moet je ook opletten gezien overstappen en vervoer van/naar stations.
Rekening houden met (onbekende) medereizigers? Hoe bedoel je? Voorbeelden?
Antti Opdam schreef:Iedereen kan zich rustig omdraaien als die wil. Verder heb je een stuk meer beenruimte in een (normale) auto. Als ik met vrienden op pad ben (gemiddeld rond de 1.85 vermoed ik) is het echt geen pretje om tegenover elkaar te zitten.
Oja, omdraaien. Wie? Iedereen. De bestuurder? Lijkt me geen goed plan. De reizigers op de achterbank? Praten ze tegen de achterruit in plaats van tegen de hoofdsteun. De bijrijder? Goed voor de nekkrampen bij een gemiddelde rit van anderhalf uur...
Antti Opdam schreef:Wat is het leuke aan een hele grote groep? Mijn inziens is het alleen maar zo dat dan personen door elkaar gaan lullen en dat je hoogstens toch maar met een groepje van max. 5 a 6 praat. Dat kan dus ook wel in de gemiddelde auto.
Ik heb het idee dat je steeds meer begint op te scheppen over de grootte van je auto. In een gemiddelde auto moet je echt niet met meer dan vier personen een reis naar Tilburg, Arnhem of Kerkrade ondernemen.
Antti Opdam schreef:Hangt ook van de trein af. En behalve dat. In de auto kan je ook overal zo'n beetje wel pissen als je wilt. Scheelt je hoogstens 2 minuten.
Een pisstop (zeker twee of drie keer per rit) vind ik minstens zo hinderlijk als overstappen. En hoezo hangt dat van de trein af?
Antti Opdam schreef:Hangt dus van medereizigers en auto af. Kul-argument derhalve.
Dus jij gaat in je auto even een coupétje verder kijken? Een praatje maken met de personen twee banken achter je?
Antti Opdam schreef:Gaap. Ooit wel eens van hoedenplanken e.d gehoord?
Ja, strak plan! Eén keer vol op de rem en je bent je voorruit kwijt. Als het blikje alle achterhoofden al heeft ontweken. Iedere keer op de tast je Leo zoeken, want echt in het zicht staat'ie ook niet. Weet je wat, we zetten meteen al onze sixpackies er neer, heeft onze BOB ook geen zicht meer.
Antti Opdam schreef:Alsof je die na tien uitwedstrijden ook niet een keer kent, anti-muziekmannetje. Maar dit is dus een compleet onzin en subjectief argument
Het was een voorbeeld. Maar goed, als jij en je vrienden elkaar kennelijk zo weinig boeiends te vertellen hebben, dat je muziek nodig hebt om het enigszins gezellig te krijgen, snap ik dat je reizen met hen als een noodzakelijk kwaad ziet.
Antti Opdam schreef:Oh ja? Dus de dienstregelingen kloppen altijd allemaal perfect tot op het halve uur? Nooit gehoord van 'laatste trein', 'vertraging' en het daardoor missen van overstappen?
Laatste trein? Dat gaat alleen op voor Heerenveen-uit. Vertraging? AZ speelt doorgaans in het weekend en dan heb je zelden tot nooit last van vertraging.
Antti Opdam schreef:Ja! Het gevoel van vrijheid. Alleen begrijpelijk voor echte road-racers. Je kan links, rechts, naar de McDonald's, afslaan naar Goes zonder enig probleem en stel: je zit in een trein en krijgt honger onderweg: hoe kom je dan aan eten? Moet je altijd weer rekening houden met factoren als volgende trein, overstappen etc.
Heeeee... eerste serieus te nemen argument. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat je, op weg naar een uitwedstrijd, plotseling naar links of rechts wil of naar Goes. De McDonald's kan ik nog inkomen, maar ja, dan moet je rekening houden met vertrektijden, en daar had je toch zo'n hekel aan?
Voor treinreizigers zie ik overigens voldoende alternatieven voor de McDrive. Voor je rit genoeg eten, zelf iets te kanen mee (je hoeft geen rekening te houden met de bekleding!) of in de plaats van bestemming een snackbar induiken.
Antti Opdam schreef:En je onbekende mede-reizigers? Daar wel eens over nagedacht? Ik weet niet of je nog in de puberale fase zit dat je het stoer vindt om andere (rustige en brave) reizigers lastig te vallen, maar in de auto hoef je dus eigenlijk met niemand rekening te houden.
Wat versta je onder lastig vallen? Ik heb dat nooit stoer gevonden (waarom veronderstel je dat) terwijl ik me toch echt nog in de puberale fase bevind. Noem eens concrete voorbeelden wat je in de auto dan wel kan zonder iemand tot hinder te zijn.

Ik kan uit ervaring spreken, want ik heb alle vervoermiddelen (trein, auto, combibus, wildenbus, boot, fiets, benenwagen, metro) ruimschoots uitgeprobeerd. Aangezien ik vermoed dat jij nog nooit een uitwedstrijd per trein hebt ondernomen, daag ik je bij deze uit. Jij mag kiezen: Feyenoord, Twente, RKC of Willem II. Of blijf jij je, ik citeer, "bij gebrek aan kennissenkring, apathisch opsluiten in je geëikte vriendengroepje"?
Aldus de papegaai van de media
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

Wel vreemd dat Jozef 2x heb mogen stemmen :wink:

Maar als ik naar een uitwedstrijd ga, ga ik bijna altijd met de bus van de sv omdat ik niet in het bezit ben van een rijbewijs en dit de makkenlijkste manier is..
Laatst gewijzigd door HHW Schilderswijk op 03 nov 2004, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

HHW Schilderswijk schreef:Wel vreemd dat Jozef 2x heb mogen stemmen :?

Ik hoop dat dit een grapje is? Of dat er een knipoog had moeten bijstaan? Of ben je nog dommer dan de onderkant van mijn linkerschoen?
HHW Schilderswijk
Supporter
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 jan 2004, 21:36
Locatie: Wat denk je zelf
Contacteer:

Gillus schreef:[..]



Ik hoop dat dit een grapje is? Of dat er een knipoog had moeten bijstaan? Of ben je nog dommer dan de onderkant van mijn linkerschoen?
:oops: was inderdaad het verkeerde smiley, of hoe je dat ding ook noem..
Waar is nou die hel van Alkmaar??? :?

Wannabe Kees Vooijs look-a-like 8)
Romario

Lekker met de bus. Geen gelul met supporters van de tegen partij.
Gebruikersavatar
AZ-BEUL
Dagjesmens
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:20
Locatie: ALKMAAR

Met de trein met zoveel mogelijk man en dan die andere stad innemen en een biertje pakken in hun kroeg of op hun plein :D
Nobody likes us we don't care,Alkmaar superkazen!!
Plaats reactie