Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

J.Krekel schreef: 11 mar 2023, 07:10 Ik ben heel blij dat ze voor een net hebben gekozen!
Dat heet dan dweilen met de kraan open.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 11 mar 2023, 08:02 Dat heet dan dweilen met de kraan open.
Want een beker bier is het enige wat je op het veld/ naar een speler kunt gooien. Of wilde je ook alle aanstekers, muntgeld en voorbinddildo’s door AZ laten personaliseren?
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

J.Krekel schreef: 11 mar 2023, 15:05 Want een beker bier is het enige wat je op het veld/ naar een speler kunt gooien. Of wilde je ook alle aanstekers, muntgeld en voorbinddildo’s door AZ laten personaliseren?
Gewoon helemaal niet gooien. Hoe moeilijk kan het zijn………..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

J.Krekel schreef: 10 mar 2023, 16:26 Het is toch een gerichte aanpak? Enkel bij de vakken waar de bierenbeulen zitten. Ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat er bij de familievakken netten hangen.

Waarschijnlijk is de gerichte aanpak waar jij op doelt niet te betalen.
Familievakken zijn dan ook nog doder dan m'n oma :D "bierenbeulen", oftewel een paar gastjes die zich niet kunnen gedragen, je kan wel bij de PVV met dit soort overdreven uitspraken :roll: "De bierenbeulen zijn het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar het stadion komt en half volle plastic bekertjes op het veld werpt”
Van Alkmaar begint de victorie
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ heeft uiteraard al camera's hangen en die worden ook gebruikt voor de opsporing van deze biergooiers. Er zijn ook meedere sv's uitgedeeld voor biergooien. Ook hebben meedere jongens een flink geldbedrag moeten betalen omdat AZ de opgelegde boetes (deels) wilde verhalen.

Het zal simpelweg niet mogelijk zijn om ze er allemaal uit te pikken. Buiten dat er met vlaggen gezwaaid wordt en er veel mensen op een hoopje staan, hebben ze ook bijna allemaal een zwarte jas met capunchon aan en/of een pet op.

Overigens is de sfeer enorm verbeterd, dat eeuwige gezeik op die gasten mag ook wel eens wat minder. Wees blij dat de harde kern wat groter is geworden. En ja, dan gebeuren dit soort dingen. So be it.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nee. Niet so be it. Dit kost gewoon geld en het is vreselijk irritant.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Was weer gezellig vandaag, kon naast het voetbal gratis genieten van wat vechtsport. Lekker onderling matten. Werd er nog ff een over de traprailing geflikkerd. Leuk hoor, voetbal kijken
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 16 mar 2023, 23:00 Was weer gezellig vandaag, kon naast het voetbal gratis genieten van wat vechtsport. Lekker onderling matten. Werd er nog ff een over de traprailing geflikkerd. Leuk hoor, voetbal kijken
Waarom werd er eigenlijk gevochten? En dan ook nog eens onderling…..
Ga toch lekker voetbal kijken, daar kom je toch voor?………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 17 mar 2023, 09:18 Waarom werd er eigenlijk gevochten? En dan ook nog eens onderling…..
Ga toch lekker voetbal kijken, daar kom je toch voor?………
Ik heb geen idee, zal vast iets superergs zijn geweest. Een duwtje, of 3 druppels bier op iemands jas ofzo. Na de wedstrijd bij de pendelbus gedroeg een flinke groep zich ook weer voorbeeldig, m'n kinderen durfden de bus niet meer in.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat net viel gelukkig erg mee. Ik ging uit van een net dat aan het dak zou zijn bevestigd. Dit net kon je gewoon grotendeels overheen kijken als je bovenaan de Ben Side stond.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 17 mar 2023, 10:11 Dat net viel gelukkig erg mee. Ik ging uit van een net dat aan het dak zou zijn bevestigd. Dit net kon je gewoon grotendeels overheen kijken als je bovenaan de Ben Side stond.
Vanaf Vakkie R zag je alleen de palen het net zelf was amper te zien. Hoe het fijnmazige net van tribune kijkt weet ik niet maar het leek mij wel mee te vallen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 17 mar 2023, 12:11 Vanaf Vakkie R zag je alleen de palen het net zelf was amper te zien. Hoe het fijnmazige net van tribune kijkt weet ik niet maar het leek mij wel mee te vallen.
Ik hoefde alleen het doel en de rand van het veld door het net te bekijken. Daar had je eigenlijk nauwelijks last van.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DonnyDelano schreef: 07 apr 2023, 19:22 https://www.nhnieuws.nl/nieuws/317276/c ... eclub-meer

Maar wat brengen ze een sfeer he!
"Harder straffen. En niet in Alkmaar maar een meldplicht in een andere, verre stad met lange reistijd. Zodat ze ook rondom de wedstrijd in de stad geen ellende kunnen veroorzaken."

Wel leuk om ze naar een andere stad sturen, "hier Maastricht, onze doorgesnoven jongeren" :D
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 10 mar 2023, 23:26 Iedereen een persoonlijke beker met naam. Na gooien kan dan adhv de beker de persoon eruit worden gegooid (als hij/zij de beker aan iemand anders heeft gegeven, jammer)
Gent gaat statiegeld bekers met chip introduceren, op naam dus eigenlijk. Je bent kort gezegd verantwoordelijk voor wat er met de beker gebeurd die je koopt. Uitkijken aan wie je een rondje geeft :wink:
https://www.vandaaginside.nl/nieuws/aa- ... ntificeren

Hoe dan ook gaan we van wegwerpplastic af zijn straks.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kilkenny schreef: 13 apr 2023, 07:34 Hoe dan ook gaan we van wegwerpplastic af zijn straks.
Ja, de naam zegt het al :)
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kilkenny schreef: 13 apr 2023, 07:34Hoe dan ook gaan we van wegwerpplastic af zijn straks.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Wat gaan ze hiermee doen in het stadion? Hardplastic is gooiveiligheidstechnisch ook geen oplossen. Statiegeld op de huidige bekers?

Ook dat weerhoudt men niet om te gooien, er gaan nu ook bijna volle bekers a €5 richting het veld.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 13 apr 2023, 11:33 Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Wat gaan ze hiermee doen in het stadion? Hardplastic is gooiveiligheidstechnisch ook geen oplossen. Statiegeld op de huidige bekers?

Ook dat weerhoudt men niet om te gooien, er gaan nu ook bijna volle bekers a €5 richting het veld.
In de statiegeldbeker komt een chip, waarop ook geregistreerd wordt wie de beker gekocht heeft. Als deze vervolgens op het veld beland, is de koper bekend. Nadeel is natuurlijk dat dit niet de gooier hoeft te zijn. Wordt een beetje opletten bij het geven van een rondje.

Als de beker met chip bij een verzamelpunt gegooid wordt, word de chip geregistreerd en krijgt de koper het statiegeld teruggestort op rekening. Nadeel hiervan is, dat als iemand anders bv na de wedstrijd nog het e.e.a. aan niet ingeleverde bekers inzamelt, heeft hij/zij er niets aan.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Gewoon geen bekers meer mee in het stadion. Hoe simpel kan het zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja daaag. Ik wil gewoon een biertje drinken. Of een cola, of koffie of whatever.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Plaats reactie